Wat is bewustzijn?

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Wat is bewustzijn?

Bericht door univers » 04 sep 2015, 02:25

Wat is de grote kosmische energiecentrale? Ik beschouw dit hele verhaal als wat gestoei met moeilijke woorden om het geheel interessant te maken, zonder dat er iets concreets uit voortkomt.
Je hebt twee verschillende energieën. een aardse en een kosmische.
Het aardse gebruik ik voor het helen, dan voel ik de energie door mijn lichaam naar mijn handen stromen.
Je kan de proef of de som nemen, ga met je blote voeten op het gras staan, en ontspan je met je armen naast je lichaam, en je handen zo of je ergens op leunt.
De aardse energie, heeft zo als ik het zie, oranje gelige vlammen, het is net vuur.
En je hebt gelijk, als ik aan het helen ben, sta ik ook af en toe te sidderen als een aal. maar dat is de energie door mij heen gaat.
Wat is kosmische energie? Energie opgewekt door de kosmische energiecentrale?
Zonder kosmische energie, waren wij er niet, hadden wij nu niet geen problemen. :mrgreen:
Ik gebruik kosmische energie voor zelf helen.
Ik ga ontspannen op bed liggen, in de houding zie plaatje, en breng me zelf in trance, en concentreer me daar waar IK vandaan komt,
Voor 2013, lag ik tussen blauw, purper achtige kleuren, na 12- 12- 2012, is daar verandering in gekomen, de energie is veel rustiger geworden, de kleuren lopen nu in lijnen en zijn veel zachter.

En wat jij nu ziet en de Hubble, is maar een heel klein onderdeeltje van Het Heelal.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Wat is bewustzijn?

Bericht door Zoeker » 04 sep 2015, 09:53

@ Il guercio

Ik kan je niet wijzer maken. Ik heb richting gegeven waar je zoeken moet en daar moet je het mee doen.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

gusteman

Re: Wat is bewustzijn?

Bericht door gusteman » 04 sep 2015, 11:40

taigitu schreef:Boos worden verandert je energie, en is zichtbaar/voelbaar in de aura die het lichaam omsluit.
Er zijn mensen die dat kunnen zien in de aura van de mens die boos wordt, de kleuren van
de aura veranderen. Je kan een aura (energieveld) zichtbaar maken met de Kirlianfotografie.
Hier staat al het een en ander op het forum:
http://www.mysterie-wetenschapsforum.nl ... =34&t=8554
Ik wil dit best wel aannemen, maar wat dan met dubbelblind proeven waar "auralezers" er niks van bakken? Ja, waar zelfs "gewone" mensen, die dus nog nooit een aura hebben gezien, beter scoren dan zelfverklaarde "auralezers"?
Waarom zijn zo weinig "auralezers" bereid om mee te werken aan testen en proeven? (artikel - doe vooral de test met het gele stipje!)
Ik weet dat "gelovers" een beetje huiverig worden bij het lezen van de naam Skepsis maar het lijkt me toch behoorlijk onzinnig om de resultaten van gecontroleerde testen en proeven van de hand te doen wanneer die duidelijk aantonen dat "auralezen" niet mogelijk lijkt te zijn, dat "Kirlianfotografie" niks te maken heeft met een "stralend energieveld".
Tot dusver is nog geen enkele "auralezer" er in geslaagd om te bewijzen dat hij/zij inderdaad in staat is een aura te "lezen" of te herkennen.
We kunnen enkel afgaan op "gevoel", "geloof" en "overtuiging".
Zoals ik al schreef, ik wil het best aannemen maar dan had ik ook graag een bewijs gezien.
En hiermee doel ik op echt bewijs, niet wat ergens geschreven staat of beweerd wordt.

Want zo kan ik het ook hoor, ik heb namelijk vorige week een visioen gehad: tijdens mijn slaap heb ik een verschijning gezien en die heeft mij heel duidelijk getoond wat er mij in de toekomst zal overkomen. En het was bepaald niet onaangenaam, indien ik de "boodschap" letterlijk neem heb ik nog heuglijke uren in het verschiet. Ik heb namelijk "bezoek" gehad van Halle Maria Berry en zij heeft mij laten weten dat ik haar favoriete one night stand ben en mij meteen laten zien wat zij zoal voor mij in petto heeft. Ik kan niet wachten tot zij voor mijn deur staat (en mijn echtgenote weet te overtuigen :mrgreen: ).

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Wat is bewustzijn?

Bericht door taigitu » 04 sep 2015, 11:43

Taigitu schreef:Nee, het lichaam vervalt, de ziel gaat verder. De ziel zal op een gegeven moment weer een lichaam (foetus) kiezen om die te bezielen, wat ook wel de 'godsvonk' wordt genoemd.
Kinderen tot 5 ongeveer 5 jaar kunnen soms hun vorige leven (in een ander lichaam) herinneren en daar over vertellen. Daar zijn hele frappante verhalen bij die gecontroleerd zijn en niet anders kunnen worden beschreven als een reïncarnatie.
Il guercio schreef:Kijk, dit is weer heel stellig neergeschreven, alsof het de absolute waarheid is. Ik geloof ook in reincarnatie (en zie het niet als een absolute waarheid hetgeen jij wel doet), hetgeen nog niet wil zeggen dat ziel en materie niet hecht aan elkaar verbonden zijn. De Natuur zorgt voor mij dat ik na een volgende grote knal weer als dezelfde op een andere wereld terecht kom en er weer eenzelfde scheiding van ziel en materie zal plaatsvinden. De wereld waarin ik terecht kom zal een andere zijn, ik zal een andere taal spreken, maar van dezelfde mensen houden als ik nu doe, aangezien die ook allemaal reincarneren. Na mijn dood maakt mijn ziel weer deel uit van de dode, of slapende materie-ziel eenheid. De Natuur is wat voor mij heilig is, en waarop ik mijn werelbeeld bouw. En dat laat ik door niemand onder mij vandaan halen."
Hoe kan je mij verwijten dat ik 'heel stellig, als de absolute waarheid' iets schrijf, terwijl jij direct daarna in dezelfde trant je eigen 'waarheid' schrijft dat de natuur je in een andere wereld plaatst....enz.' Ik schrijf wat ik op dit moment als mijn waarheid ervaar. Jij schrijft wat jij als jouw waarheid ervaar. Ik zie het verschil niet.
Je reactie "De Natuur is wat voor mij heilig is, en waarop ik mijn werelbeeld bouw. En dat laat ik door niemand onder mij vandaan halen" voelt alsof ik je zou bedreigen je basis onderuit te halen. Ik weet niet waarom je zo reageert? Dit is een discussie en daarin worden meningen en dergelijke uitgewisseld. Ik vind deze reactie nogal vreemd.
Il guercio schreef:Ik heb het gevoel als ik de berichten van taigutu lees dat hij anderen naar zijn kant van het verhaal wil overhalen, terwijl er vele verhalen de ronde doen, en van geen van die verhalen kan je stellen dat ze de waarheid verkondigen. Het blijven verhaaltjes, hoe objectief ze ook gebracht worden.
En al die filmpjes vind ook ik heel mooi! Zij laten mij de schoonheid en kracht van de Natuur zien!
?????????? Welke kant zou dat moeten zijn als ik mijn mening geef of mijn waarheid beschrijf?
Even voor de goede orde de Taigitu- hij is een zij.
Il guercio schreef:Rest de vraag, wordt onder energetische energie nu hetzelfde gezien als de energie die in de Natuurkunde gangbaar is? Zo nee, wat is het dan. En dan graag een uitleg zonder dat in die uitleg het woord energie voorkomt.
Waarom natuurkunde iedere keer met een hoofdletter?

In het Universum is alles energie. Het is één grote soep van energie waarin alles ronddobbert in allerlei frequenties die aantrekken en afstoten enz.......
Alles in die soep is voortdurend in beweging en door die bewegingen, (langzaam/snel/traag of wat dan ook is er een voortdurende verandering. Natuurkundigen en andere wetenschappers zijn heel knap, ze weten niet alles, of niet absoluut van wat ze weten of verklaren. Er valt nog heel veel te ontdekken.

Natuurkundigen kunnen weinig of niets met het fenomeen wat energetische energie is in het kader van bijvoorbeeld magnetiseren of andere manieren van healing die de mens kan toepassen op een ander mens of dier of zelfs planten. Het heeft hun aandacht niet omdat het niet 'wetenschappelijk zou zijn'. Het valt onder het kopje 'alternatieve geneeswijze'. Net zoals acupunctuur, wat al eeuwen in China wordt gepraktiseerd en hier als onzin werd/wordt weggezet. Nu zijn er huisartsen die dit in hun pakket aanbieden aan hun patiënt. En ontstaat er een acceptatie en verdiept men er zich in hoe en waarom het werkt. Nu wordt er aandacht besteed door de wetenschap. En zo zal het ook in de toekomst zijn op allerlei gebieden die nu nog worden genegeerd door de wetenschap.

Is energetische energie dezelfde als die gangbaar is in de natuurkunde? In mijn optiek....JA.

Helaas kon ik niet tegemoet komen aan je verzoek om het woord 'energie' niet te gebruiken in mijn antwoord.
Mocht je ook niets hebben aan deze reactie, dan is dat jammer.
Ik sluit hiermee wel deze discussie over energie - energetische energie af.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

gusteman

Re: Wat is bewustzijn?

Bericht door gusteman » 04 sep 2015, 12:02

taigitu schreef:Dit is een discussie en daarin worden meningen en dergelijke uitgewisseld.
Ik vind het wel leuk dat je dit aanhaalt. Er bestaat namelijk een wijdverbreid misverstand over het begrip "discussie".
Bij een discussie is het de bedoeling om de andere deelnemer(-s) te overtuigen van je argumenten. Het gaat er dus om dat je de ander probeert duidelijk te maken dat er fouten of misvattingen zitten in haar/zijn argumentering.

Eén en ander duidelijk gemaakt op Wikipedia/Discussie maar er zijn ook nog meer bronnen waar dit terug te vinden is hoor. :wink:

Kortom, in een discussie is het volstrekt normaal dat iemand je er op wijst dat je ergens "fout" zit in je redenering. Indien dit niet gebeurt heb je geen discussie maar een uitwisseling van gedachten, een gesprek dus.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Wat is bewustzijn?

Bericht door Zoeker » 04 sep 2015, 12:24

Dat gaat mss voor andere discussies op, Gusteman.
Maar deze gaat over bewustzijn. En de vraag wat bewustzijn is.
Dus hier worden niet alleen argumenten uitgewisseld, maar ook ervaringen van de deelnemers.
Ik heb in de verste verte geen trek om iemand te overtuigen. Omdat de ervaringen van de deelnemers verschillend zijn.

We 'hebben' allemaal bewustzijn en kunnen er vanuit die ervaring er over wisselen.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Wat is bewustzijn?

Bericht door taigitu » 04 sep 2015, 12:59

gusteman schreef: Ik wil dit best wel aannemen, maar wat dan met dubbelblind proeven waar "auralezers" er niks van bakken? Ja, waar zelfs "gewone" mensen, die dus nog nooit een aura hebben gezien, beter scoren dan zelfverklaarde "auralezers"?
Waarom zijn zo weinig "auralezers" bereid om mee te werken aan testen en proeven? (artikel - doe vooral de test met het gele stipje!)
Ik weet dat "gelovers" een beetje huiverig worden bij het lezen van de naam Skepsis maar het lijkt me toch behoorlijk onzinnig om de resultaten van gecontroleerde testen en proeven van de hand te doen wanneer die duidelijk aantonen dat "auralezen" niet mogelijk lijkt te zijn, dat "Kirlianfotografie" niks te maken heeft met een "stralend energieveld".
Tot dusver is nog geen enkele "auralezer" er in geslaagd om te bewijzen dat hij/zij inderdaad in staat is een aura te "lezen" of te herkennen.
We kunnen enkel afgaan op "gevoel", "geloof" en "overtuiging".
Zoals ik al schreef, ik wil het best aannemen maar dan had ik ook graag een bewijs gezien.
En hiermee doel ik op echt bewijs, niet wat ergens geschreven staat of beweerd wordt.
Ik kan moeilijk uitleggen of verklaren wat je hier boven allemaal schrijft over auralezers ed.
Dat ga ik dus ook niet proberen. Ik weet dat ik zelf een aura kan zien om mijn hand of voet of een bloem of plant. Helaas zie ik alleen soms een licht kleur maar over het algemeen zie ik een lichtgrijze mist die vijf tot tien centimeter van het lichaamsdeel of de plant bevindt.
Wat skepsis betreft, die groeit op dit soort mislukkingen en dat mag van mij. Het heeft een functie. Maar diezelfde skesismensen zullen geen dingen vermelden die later wel als 'waar' worden vermeld. En dat vind ik ik wel jammer. Ik heb dus even de link naar Skepsis niet gelezen.

Ik heb aurafotografie meegemaakt op mijn vereniging. Maar dat is niet hetzelfde als Kirlianfotografie. Er is geen vergelijk in de apparatuur ofwel het resultaat van de verschillende foto's. Kirlianfotografie is al enige tijd in onderzoek in het medisch gebeuren.
ENERGIEVERHOGING MET PULSOR, ZICHTBAAR GEMAAKT VIA KIRLIAN-FOTOGRAFIE
Kirlian-fotografie is het omzetten van niet-elektrische eigenschappen van levende en dode voorwerpen in elektrische. Dit gebeurt door ze samen met een stukje onbelichte film bloot te stellen aan een hoogfrequent elektrisch veld tussen twee elektroden. Dit contact zorgt ervoor dat er vonken verschijnen in een veld rondom het gefotografeerde voorwerp en het hoogspanningsveld van de elektrostatische wisselstroom-krachtbron. Het is het signaal met de hoge frequentie en lage sterkte dat opgevangen wordt door Kirlian-fotografie.

De karakteristieke kleur, ontlading en licht die op de film te zien zijn, geven de emotionele, mentale en fysieke gezondheid van de persoon weer.
Door het Tesla Coil instrument werd het bioplasma gestimuleerd, waardoor het lichtgevend (en daardoor zichtbaar) werd. In 1939 ontwikkelden Semyon en Valentina Kirlian de Kirlian-fototechniek; met het Tesla Coil instrument demonstreerden zij het z.g. Kirlian-effekt.

Variaties in de toestand van het bioplasma gaven een zichtbaar bewijs van een ziekte te zien voordat de symptomen daarvan via een medisch onderzoek van het organisme aan het ontdekt werden. Het Kirlian-effekt wordt door de Chinezen 'Chi' genoemd, door de Russen 'Bioplasma', door de Indiërs 'Prana' en door de Europeanen en Amerikanen 'Etherisch'. Het verbindt het fysieke organisme met de fijnstoffelijke astrale en mentale vormen.

Uit Kirlian-foto's van plantenbladeren is gebleken, dat de kleur en de intensiteit van de aura veranderen met de fysieke toestand van het organisme. Bij eenpolig contact is een aura met een hoge frequentie zichtbaar om het voorwerp. De aanwezigheid van deze aura houdt verband met de rand effecten, die veroorzaakt worden door de ongelijke verdeling van het elektrisch veld. Naarmate het leven uit de bladeren verdween, vervaagden de aura's.

In levende organismen wordt de innerlijke toestand van het organisme weergegeven door de helderheid en kleurintensiteit van de aura. De aura's variëren al naar gelang de vorm en structuur van het dier, het mineraal of de plant. Kirlian verfijnde zijn techniek en paste hem toe bij het diagnosticeren van plantenziekten. Studies hebben uitgewezen dat sojabonen diverse plaatjes produceren, waaraan te zien is of ze gezond zijn en kiemvermogen hebben, of dat ze door toevoeging van chemicaliën bedorven zijn.

Er zijn met Kirlian-foto's studies gemaakt van kleine stukjes metaal. Er verschijnt een halo om het voorwerp. Als er fouten en spanningen in het metaal zitten, worden deze zichtbaar, wat niet mogelijk is met gewone foto's.
Onderzoek heeft uitgewezen dat stimulerende middelen de breedte van de aura doen afnemen en kalmerende middelen doen toenemen.
Emotionele stimulatie veroorzaakt een rood-witte vlek op een kleurenfilm; ontspanning veroorzaakt een grote blauw-witte aura. Als de onderzochte persoon afwezig, onrustig, of verdrietig wordt, is de aura vaag en zijn er open plekken te zien.

Op dit ogenblik worden er verdere studies gedaan in de parapsychologie, aurafotografie, psychiatrie, biofeedback-therapie en acupunctuur. De theorie van acupuncturisten luidt, dat er in het lichaam een 'energiecirculatiesysteem' is in verticale meridianen. Als het systeem niet in evenwicht is, verliest het lichaam energie. Uit de volgende experimenten met behulp van de hoogspannings-Kirliantechniek blijkt dat de energie toeneemt bij het gebruik van Pulsor.
Lees meer en zie voorbeelden: http://www.healthimprovement.nl/pulsoro ... p?val=kirl
Afbeelding Zie hier meer Kirlianfoto's: http://www.extremeelectronics.co.uk/oth ... otography/

http://www.dossierx.nl/grenswetenschapp ... rafie.html
gusteman schreef:Want zo kan ik het ook hoor, ik heb namelijk vorige week een visioen gehad: tijdens mijn slaap heb ik een verschijning gezien en die heeft mij heel duidelijk getoond wat er mij in de toekomst zal overkomen.
Het zal je maar overkomen ......
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Wat is bewustzijn?

Bericht door taigitu » 04 sep 2015, 13:12

gusteman schreef:
taigitu schreef:Dit is een discussie en daarin worden meningen en dergelijke uitgewisseld.
Ik vind het wel leuk dat je dit aanhaalt. Er bestaat namelijk een wijdverbreid misverstand over het begrip "discussie".
Bij een discussie is het de bedoeling om de andere deelnemer(-s) te overtuigen van je argumenten. Het gaat er dus om dat je de ander probeert duidelijk te maken dat er fouten of misvattingen zitten in haar/zijn argumentering.

Eén en ander duidelijk gemaakt op Wikipedia/Discussie maar er zijn ook nog meer bronnen waar dit terug te vinden is hoor. :wink:

Kortom, in een discussie is het volstrekt normaal dat iemand je er op wijst dat je ergens "fout" zit in je redenering. Indien dit niet gebeurt heb je geen discussie maar een uitwisseling van gedachten, een gesprek dus.
Ik ga ervan uit dat 'mijn waarheid' niet absoluut is. Net zo min als de waarheid van de ander
absoluut is. Dan kan ik nog zoveel (geleende?) argumenten aandragen om de ander te
overtuigen maar dat is nog geen garantie dat ik het juist hebt. En dat geld ook voor de
argumenten van de ander naar mij.

Mijn (levende) waarheid kan veranderen door het lezen en begrijpen van de teksten die
een ander plaatst. Niet omdat hij dat aandraagt in argumenten maar omdat ik op de een of
andere manier iets herken of voel, of omdat ik het later tegenkom in een andere situatie
waarbij het zich bewijst aan mij. Het kan van alles zijn.
Zoals ik kan filosoferen in mijn eentje over citaten en daar wijsheid uit haal, zo kan ik dat ook
over teksten en reacties van de ander. En dat kan zeer verrijkend zijn.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Wat is bewustzijn?

Bericht door Gast1 » 04 sep 2015, 13:14

Zoeker schreef:Dat gaat mss voor andere discussies op, Gusteman.
Maar deze gaat over bewustzijn. En de vraag wat bewustzijn is.
Dus hier worden niet alleen argumenten uitgewisseld, maar ook ervaringen van de deelnemers.
Ik heb in de verste verte geen trek om iemand te overtuigen. Omdat de ervaringen van de deelnemers verschillend zijn.
We 'hebben' allemaal bewustzijn en kunnen er vanuit die ervaring er over wisselen.
taigitu schreef:Zoals ik kan filosoferen in mijn eentje over citaten en daar wijsheid uit haal, zo kan ik dat ook
over teksten en reacties van de ander. En dat kan zeer verrijkend zijn.
:post:

Kijk, ik bedoel maar.
Ook ik heb geen trek en zelfs geen behoefte iemand anders te overtuigen.
Teksten en reacties van anderen kunnen inderdaad heel leerzaam en verrijkend zijn.
Zo ook ervaringen van anderen, tja ...
Mijn onderschrift is daarom ook niet voor niets, "geloof het of niet".

gusteman

Re: Wat is bewustzijn?

Bericht door gusteman » 04 sep 2015, 14:07

Gast1 schreef:
Zoeker schreef:Dat gaat mss voor andere discussies op, Gusteman.
Maar deze gaat over bewustzijn. En de vraag wat bewustzijn is.
Dus hier worden niet alleen argumenten uitgewisseld, maar ook ervaringen van de deelnemers.
Ik heb in de verste verte geen trek om iemand te overtuigen. Omdat de ervaringen van de deelnemers verschillend zijn.
We 'hebben' allemaal bewustzijn en kunnen er vanuit die ervaring er over wisselen.
taigitu schreef:Zoals ik kan filosoferen in mijn eentje over citaten en daar wijsheid uit haal, zo kan ik dat ook
over teksten en reacties van de ander. En dat kan zeer verrijkend zijn.
Kijk, ik bedoel maar.
Ook ik heb geen trek en zelfs geen behoefte iemand anders te overtuigen.
Teksten en reacties van anderen kunnen inderdaad heel leerzaam en verrijkend zijn.
Zo ook ervaringen van anderen, tja ...
Mijn onderschrift is daarom ook niet voor niets, "geloof het of niet".

:post:
Zoeker schreef:Dat gaat mss voor andere discussies op, Gusteman.
Maar deze gaat over bewustzijn. En de vraag wat bewustzijn is.
Dus hier worden niet alleen argumenten uitgewisseld, maar ook ervaringen van de deelnemers.
Ik heb in de verste verte geen trek om iemand te overtuigen. Omdat de ervaringen van de deelnemers verschillend zijn.

We 'hebben' allemaal bewustzijn en kunnen er vanuit die ervaring er over wisselen.
Jullie hebben er misschien niet op gelet maar mijn reactie kwam op wat taigitu had geschreven; zij heeft het zelf over een discussie.
Ik wou er gewoon even op wijzen dat wanneer je in een discussie verwikkeld bent het dan absoluut normaal is dat iemand je probeert te overtuigen.
Niet IK heb dit als een discussie benaderd, maar taigitu heeft dit wel zo genoemd.

Ik begrijp dan ook niet goed waar jullie opmerkingen op slaan [think]

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Wat is bewustzijn?

Bericht door Zoeker » 04 sep 2015, 14:21

Gast1 schreef: Kijk, ik bedoel maar.
Ook ik heb geen trek en zelfs geen behoefte iemand anders te overtuigen.
Teksten en reacties van anderen kunnen inderdaad heel leerzaam en verrijkend zijn.
Zo ook ervaringen van anderen, tja ...
Mijn onderschrift is daarom ook niet voor niets, "geloof het of niet".

Maar wel nadrukkelijk voor 'dit soort' onderwerpen. Veel heb ik geleerd van mensen die mij -op dit gebied- niet wilden overtuigen, maar die zaken aandroegen. Zoals mijn nickname suggereert ben ik een zoeker. Zoeker naar waarheid. Geen zoeker naar andermans overtuigingen.

En soms kan iemand je net een zetje in de goede richting geven.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gast1

Re: Wat is bewustzijn?

Bericht door Gast1 » 04 sep 2015, 14:32

En precies zo, zie ik dat ook.
Toch verdenk ik mij er zelf van, dat ik in het verleden, misschien zelfs nog wel recente verleden, heb willen overtuigen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Wat is bewustzijn?

Bericht door taigitu » 04 sep 2015, 15:11

gusteman schreef: Jullie hebben er misschien niet op gelet maar mijn reactie kwam op wat taigitu had geschreven; zij heeft het zelf over een discussie.
Ik wou er gewoon even op wijzen dat wanneer je in een discussie verwikkeld bent het dan absoluut normaal is dat iemand je probeert te overtuigen.
Niet IK heb dit als een discussie benaderd, maar taigitu heeft dit wel zo genoemd.

Ik begrijp dan ook niet goed waar jullie opmerkingen op slaan [think]
De eerdere reactie van Gusteman:
taigitu schreef:
Dit is een discussie en daarin worden meningen en dergelijke uitgewisseld.
gusteman schreef:Ik vind het wel leuk dat je dit aanhaalt. Er bestaat namelijk een wijdverbreid misverstand over het begrip "discussie".
Bij een discussie is het de bedoeling om de andere deelnemer(-s) te overtuigen van je argumenten. Het gaat er dus om dat je de ander probeert duidelijk te maken dat er fouten of misvattingen zitten in haar/zijn argumentering.

Eén en ander duidelijk gemaakt op Wikipedia/Discussie maar er zijn ook nog meer bronnen waar dit terug te vinden is hoor. :wink:

Kortom, in een discussie is het volstrekt normaal dat iemand je er op wijst dat je ergens "fout" zit in je redenering. Indien dit niet gebeurt heb je geen discussie maar een uitwisseling van gedachten, een gesprek dus.

Het had leuk geweest als je de hele zin van mij had genomen en niet alleen het woord discussie omdat ik uitleg wat een discussie voor mij inhoudt.
Je valt nu over het woord discussie en verbindt daaraan wat het voor jou inhoudt, en dat is nogal beperkt. Ook je verwijzing naar Wikipedia en andere bronnen had je beter even zelf bekeken?
DISCUSSIE
1) Aanvaring 2) Bespreking 3) Conferentie 4) Dispuut 5) Debat 6) Dialoog 7) Forum 8) Gedachtewisseling 9) Gedachtenwisseling 10) Gesprek 11) Insnijding 12) Onderlinge bespreking 13) Onderhoud 14) Redetwist 15) Redekaveling 16) Samenspraak 17) Twistgesprek 18) Woordenwisseling 19) Woordenstrijd
http://www.encyclo.nl/begrip/discussie
gusteman schreef:Het gaat er dus om dat je de ander probeert duidelijk te maken dat er fouten of misvattingen zitten in haar/zijn argumentering.
Bij deze......
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

gusteman

Re: Wat is bewustzijn?

Bericht door gusteman » 04 sep 2015, 16:19

taigitu schreef:Ook je verwijzing naar Wikipedia en andere bronnen had je beter even zelf bekeken?
DISCUSSIE
1) Aanvaring 2) Bespreking 3) Conferentie 4) Dispuut 5) Debat 6) Dialoog 7) Forum 8) Gedachtewisseling 9) Gedachtenwisseling 10) Gesprek 11) Insnijding 12) Onderlinge bespreking 13) Onderhoud 14) Redetwist 15) Redekaveling 16) Samenspraak 17) Twistgesprek 18) Woordenwisseling 19) Woordenstrijd
http://www.encyclo.nl/begrip/discussie
Ja, zeg, zo kunnen we blijven doorgaan tot we allebei een punthoofd hebben.
Je verwijst naar Encyclo.nl en daaruit pik je net die éne verwijzing naar "Puzzelwoordenboek".
Van die website is algemeen geweten dat er heel ruim wordt geïnterpreteerd waar het omschrijvingen van een betekenis betreft; met andere woorden: alles wat iets of wat in de buurt komt van het origineel wordt aanvaard als zijnde een "goede" omschrijving. De bedoeling van die website is nu net de kruiswoord puzzelaar een handje te helpen wanneer omschrijvingen niet zo meteen een oplossing geven die kan ingepast worden in het aangeboden aantal vakjes.
Nu ja, ik vind het niet de moeite om er meer tijd aan te besteden: je hebt gelijk.

Wel jammer dat je liever niet naar de website van Skepsis hebt geklikt. Ik had graag jouw mening als "auralezer" over de test die ze daar aanbieden.

Vraag me toch af waar die weerzin vandaan komt, neen, slecht geformuleerd, ik vraag me af waarom het jou niet lukt om je over die weerzin heen te zetten ..... waar je bang voor bent.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Wat is bewustzijn?

Bericht door taigitu » 04 sep 2015, 16:30

gusteman schreef:
Wel jammer dat je liever niet naar de website van Skepsis hebt geklikt. Ik had graag jouw mening als "auralezer" over de test die ze daar aanbieden.
Ik ben geen auralezer. Ik kan namelijk geen kleuren zien van de aura en dat is nodig om te kijken hoe helder of dof een kleur is. Of dat er vervormingen in de aura zitten.
En mijn mening, over iets wat ik niet kan, zou je dan op waarde kunnen schatten?
gusteman schreef:Vraag me toch af waar die weerzin vandaan komt, neen, slecht geformuleerd, ik vraag me af waarom het jou niet lukt om je over die weerzin heen te zetten ..... waar je bang voor bent.
Ik ben niet bang en heb geen weerzin. Ik heb genoeg van Skepsis gelezen over de jaren en zal die site opnieuw bezoeken als het voor mij belangrijk is. Op dit moment vind ik het zonde van mijn tijd.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Wat is bewustzijn?

Bericht door taigitu » 04 sep 2015, 16:54

gusteman schreef: Eén en ander duidelijk gemaakt op Wikipedia/Discussie maar er zijn ook nog meer bronnen waar dit terug te vinden is hoor. :wink:
.
gusteman schreef:Ja, zeg, zo kunnen we blijven doorgaan tot we allebei een punthoofd hebben.
Je verwijst naar Encyclo.nl en daaruit pik je net die éne verwijzing naar "Puzzelwoordenboek".
Van die website is algemeen geweten dat er heel ruim wordt geïnterpreteerd waar het omschrijvingen van een betekenis betreft; met andere woorden: alles wat iets of wat in de buurt komt van het origineel wordt aanvaard als zijnde een "goede" omschrijving. De bedoeling van die website is nu net de kruiswoord puzzelaar een handje te helpen wanneer omschrijvingen niet zo meteen een oplossing geven die kan ingepast worden in het aangeboden aantal vakjes.
Nu ja, ik vind het niet de moeite om er meer tijd aan te besteden: je hebt gelijk.
Je verwees naar 'andere bronnen' en dan moet je het me niet kwalijk nemen dat ik dat ook doe. Had je juiste bron(nen) erbij moeten vermelden. En ik puzzel namelijk nooit, dus ik bezoek die, door jou nu 'afgekeurde', bron ook niet voor die reden.

Bedankt dat je me gelijk geeft.........

Afbeelding

Sorry, ik kon het niet laten
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

gusteman

Re: Wat is bewustzijn?

Bericht door gusteman » 04 sep 2015, 18:22

taigitu schreef:Bedankt dat je me gelijk geeft.........

Afbeelding

Sorry, ik kon het niet laten
Graag gedaan hoor, en, eerlijk gezegd, ik vind dit niet meer dan normaal aangezien ik uitga van het standpunt dat iedereen altijd gelijk heeft. ;P!

Leuk plaatje ........ wil je daarmee nu duidelijk maken dat er door onze interactie iets veranderd is bij jou?
Dan hoop ik voor jou dat dit toch een verandering ten goede was! :wink:

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Wat is bewustzijn?

Bericht door taigitu » 04 sep 2015, 18:27

gusteman schreef:
Leuk plaatje ........ wil je daarmee nu duidelijk maken dat er door onze interactie iets veranderd is bij jou?
Dan hoop ik voor jou dat dit toch een verandering ten goede was! :wink:
Het is gewoon een plagerijtje, meer niet.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

gusteman

Re: Wat is bewustzijn?

Bericht door gusteman » 04 sep 2015, 19:16

taigitu schreef:Het is gewoon een plagerijtje, meer niet.
Dat kan ik waarderen ..... en het maakt alles een beetje minder strak, ontspannend. ;P!

Plaats reactie