Gedachtenkracht is grenzeloos

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Gedachtenkracht is grenzeloos

Bericht door taigitu » 03 sep 2015, 11:55

Gedachtekracht

Alles wat we zijn het gevolg van wat we hebben gedacht
(Boeddha).


Alles wat je waarneemt in de fysieke wereld heeft zijn oorsprong in de onzichtbare, innerlijke wereld van je gedachten en overtuigingen.
Als je zelf je lot wil bepalen moet je leren om je dominante, gewone gedachten te beheersen. Door dit te doen zal je in staat zijn dat aan te trekken wat je eigenlijk wil in je leven.

Alles wat er in je fysieke wereld gebeurt heeft een specifieke oorzaak die haar oorsprong heeft in je innerlijke of geestelijke wereld. Dit is de essentie van de kracht van het denken. Helderziende paragnosten zegt dat de voorwaarden en omstandigheden in je leven een gevolg zijn van je collectieve gedachten en overtuigingen. Elk aspect in je leven, je financiën, je gezondheid en je relaties zijn nauwgezette onthullingen van je gedachten en je overtuigingen.

Gedachtekracht

Het is een inside job
De meeste mensen hebben het van achteren naar voren, zij geloven dat wat zij voelen of denken op een bepaalde manier door de omstandigheden komt waar in zij op dat moment verkeren, niet wetend dat het de kracht is van het denken dat de omstandigheden heeft gecreëerd, gewenst of ongewenst. Door het toepassen van deze waarheid, dat je gedachten je realiteit creëert, word je de macht verleend om de veranderingen die je wilt manifesteren in je leven te creëren.

Je gedachtekracht is grenzeloos
Er is één enkele, intelligent bewustzijn dat het hele universum, dat almachtig is, alwetend is, dat overal aanwezig is en alles doordringt, dit is de Universele Geest. Je geest is een onderdeeel van deze ene Universele Geest en omdat je gedachten een product zijn van je geest, volgt daaruit dat je gedachtekracht ook grenzeloos is. Zodra je echt begrijpt dat je geest één is met de gemeenschappelijke bron van alle macht en dat deze kracht in je is, heb je de enige ware bron gevonden van oneindige macht waarvoor niets onmogelijk is en onmogelijk niets is. Weet dat gedachtekracht van binnenuit komt. Toegang tot de bron van alle macht begint door naar binnen te kijken.

Je gedachten leven
De grootste mystici en leraren die op deze aarde zijn geweest en nog zijn vertellen ons dat alles energie is. Dit is bevestigd door de moderne wetenschap. Je gedachten zijn ook energie. William Walker Atkinson vertelde ons dat "de geest is statische energie, het denken is dynamische energie - twee fasen van hetzelfde" en Charles Haanel ging verder met te zeggen dat "gedachtekracht is de vibrerende kracht gevormd door het omzetten van statische denken in dynamische energie". Je gedachten zijn leven. Elke keer als je een bepaalde gedachte hebt, zend je een zeer specifieke, overeenkomende frequentie of energie trillingen uit.

Welke frequentie zit jij op
Het uitgangspunt van de wet van aantrekking is dat de energie die je uitzend ook de energie is die je aantrekt. Je trekt zelf die dingen en omstandigheden aan die in de vibrerende harmonie zijn met je dominante frequentie, die wordt bepaald door je dominante mentale houding, gewone gedachten en overtuigingen. Mike Dooley, één van de presentatoren van de film The Secret, suggereert dat als je wilt weten hoe een gedachte er uit ziet, kijk om je heen. Houd in gedachten deze drie woorden "gedachten zijn dingen".

Niet alle gedachten zijn gelijk geschapen:
De aantrekkingskracht van een bepaalde gedachte wordt bepaald door hoe vaak je die gedachte hebt en door de kracht van je gevoelens die je daarmee verbind. Hoe meer energie je geeft aan een bepaalde gedachte, hoe groter de kracht is om de bijbehorende omstandigheden aan te trekken in je fysieke wereld door de Wet van Aantrekkingskracht. Je moet begrijpen dat een enkele gedachte niet de zelfde kracht heeft als een gedachte die je met aandacht en regelmaat herhaalt. Vergeet niet dat het weinig nut heeft als je zo af en toe een positieve gedachte hebt en de rest van dag bezig bent met negatieve of ongewenste gedachten. Een negatieve gedachte annuleert het voordeel van de positieve gedachte. Aangezien je werkelijkheid de optelsom van je gedachten is, zijn er veel factoren die van invloed zijn op je leven. Dit maakt het moeilijk om de overeenkomst te zien van de oorzaak (het denken) en het effect (omstandigheden), maar de oorzaak is er altijd.

Afbeelding

Gedachtekracht kan je leven veranderen


Gebruik gedachtekracht om je leven te veranderen

Het is je onderbewustzijn, dat is het pakhuis van je diepgewortelde overtuigingen en programma's. Om bepaalde omstandigheden te veranderen moet je leren te programmeren zodat je je onderbewustzijn opnieuw kan programmeren. De meest effectieve en praktische manier om dit te doen, is het aanleren van een eenvoudig proces genaamd Creatieve Visualisatie. Creatieve visualisatie is de fundamentale techniek om de onderliggende werkelijkheid te scheppen door gebruik te maken van gedachtekracht en die om te zetten in mentale beelden.

Word je bewust van je gedachten, maar niet geobsedeerd:
Het is belangrijk dat je leert bewust te zijn van je gebruikelijke gedachten en ze op passende wijze aan te passen om een algehele positieve mentale houding te behouden. Maar, wees niet te geobsedeerd met elke gedachte die voorbij komt, dit werkt contra-productief. Vergeet niet dat als je geobsedeerd naar je negatieve en ongewenste gedachten kijkt je ze kracht geeft zodat je weerstand zal blijven bestaan. Dus inplaats van verzet tegen een van je negatieve gedachten leer je om ze te annuleren, om ze te vervangen voor dat wat je wel wilt.

Direct vervangen van ongewenste gedachten

Om de kracht van een negatieve gedachte te neutraliseren ga je rustig en wel overwogen het tegenovergestelde positief vervangen. Bijvoorbeeld, als je denkt bij jezelf: "Ik ben niet goed genoeg, ik zal nooit slagen", mentaal die gedachten te vervangen door "Ik ben goed genoeg en het succes komt voor mij gemakkelijk". Je kunt ook gebruik maken van de "cancel, cancel" techniek die beroemd is geworden door de Silva Methode. Elke keer dat je jezelf betrapt op een ongewenste gedachte, mentaal tegen jezelf en het universum zegt "cancel, cancel" en onmiddellijk vervangt voor een positieve verklaring.

Tem je dominante gedachte en je willekeurige gedachtes zullen volgen: Er wordt geschat dat een gemiddeld persoon tussen de 12.000 en 70.000 gedachten heeft per dag. Dit is voldoende bewijs om te suggereren dat je doel niet moet zijn om elke gedachte te controleren. Het zijn je dominante gedachten en overtuigingen die grotendeels je geestelijke houding bepalen te controleren en ze bewust te maken. Als je dat doet zullen je willekeurige gedachten positiever worden en weloverwogen.

Je leven is de perfecte spiegel van je gedachten, overtuigingen en dominante mentale houding. Of je het nu realiseert of niet, je maakt je eigen werkelijkheid door je gedachtekracht. Elk effect dat je ziet in jouw buitenwereld heeft haar oorspronkelijke oorzaak in jezelf - geen uitzonderingen. Om toegang te krijgen tot de grootste creatieve kracht moet je leren om de aard van je gebruikelijke gedachten te beheersen en jezelf af te stemmen op de ene bron van alle macht waarvan jij ook deel bent. Je gedachten creëren je werkelijkheid - kennen, internaliseren en door het toepassen van deze waarheid zal je zien dat je leven op een wonderbaarlijke wijze zal veranderen.

http://www.helderziende-paragnosten.nl/ ... kracht.php
Ik kan me heel goed vinden in dit principe.
Iedereen heeft weet van het 'doemdenken' dat we bij tijd en wijle doen.
Maar ik maak ook gebruik van positieve gedachtekracht. En dat kan heel leuk uitpakken.
Een voorbeeld wat ik pas meemaakte....... Ik verkoop boeken op Bol maar de afgelopen
4 maanden verkocht ik niets. Ik wilde ook niets verkopen omdat ik niet veel zin had in
het gedoe. Maar vorige week zei ik hardop (ik zet op die manier iets in de
kosmos) dat ik wel weer wat boeken wilde verkopen. En vijf dagen later verkocht ik 3
boeken in een paar dagen. En zulke dingen gebeuren mij vaker en soms op heel
bijzondere manieren, zoals ik al eens in een ander topic heb beschreven.
Het zal voor een ander niets betekenen of zal het als toeval afdoen.
Maar ik geniet van deze 'toevallen' en de soms bijzondere invullingen van hoe ze me toe vallen.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Il guercio

Re: Gedachtenkracht is grenzeloos

Bericht door Il guercio » 03 sep 2015, 15:22

Als eerste wil ik vermelden dat alles wat jij schrijft ook een uiting van een dominante gedachte is. Een gedachte die voor jouw een persoonlijke waarheid vertegenwoordigt. Boedhha is de aanleiding tot deze gedachte.
Er is één enkele, intelligent bewustzijn dat het hele universum, dat almachtig is, alwetend is, dat overal aanwezig is en alles doordringt, dit is de Universele Geest. Je geest is een onderdeel van deze ene Universele Geest en omdat je gedachten een product zijn van je geest, volgt daaruit dat je gedachtekracht ook grenzeloos is. Zodra je echt begrijpt dat je geest één is met de gemeenschappelijke bron van alle macht en dat deze kracht in je is, heb je de enige ware bron gevonden van oneindige macht waarvoor niets onmogelijk is en onmogelijk niets is. Weet dat gedachtekracht van binnenuit komt. Toegang tot de bron van alle macht begint door naar binnen te kijken.
Is dit niet hetzelfde als een alwetende en alom tegenwoordige god (je schrijft de Universele Geest niet voor niets met hoofdletters)? Ik denk ook niet dat onze gedachten grenzeloos zijn (wat bedoel je daar precies mee?). Wij staan misschien wel in verbinding met die Geest, maar onze geest is daar slechts onderdeel van, hetgeen betekent dat onze gedachtekracht niet grenzeloos is, net zoals deel uitmaken van het koninkrijk gods ons nog geen onbeperkt inzicht in de plannen van god of onbeperkte mogelijkheden geeft. Ik geloof dat de Natuur de Geest is waar jij het over hebt, die zowel de materie als de geest vertegenwoordigt, waarvan wij allen deel uitmaken, en waarvan wij nooit kunnen weten wat zij voor ons in petto heeft. Dat onze gedachten deel uitmaken van de Natuur geeft ons nog geen inzicht in de totaliteit van de Natuur, die zorg draagt voor sommige dingen die wij als toeval zouden bestempelen, zoals de ontmoeting tussen mij en mijn vrouw, die er zomaar, plotseling was.
Alles wat er in je fysieke wereld gebeurt heeft een specifieke oorzaak die haar oorsprong heeft in je innerlijke of geestelijke wereld. Dit is de essentie van de kracht van het denken. Helderziende paragnosten zegt dat de voorwaarden en omstandigheden in je leven een gevolg zijn van je collectieve gedachten en overtuigingen. Elk aspect in je leven, je financiën, je gezondheid en je relaties zijn nauwgezette onthullingen van je gedachten en je overtuigingen.
Daar ben ik het niet mee eens. Je zult wel vaker het voorbeeld van een gebroken been hebben gehoord, hetgeen in mijn ogen geen nauwgezette onthulling is van mijn gedachte of overtuigingen. Dit gebroken been zou dan zijn oorsprong hebben in onze innerlijke of geestelijke wereld en via de verbinding met de Universele Geest werkelijkheid worden. Dit betekent dat de wetten van de Natuurkunde niet meer opgaan. In mijn visie is een gebroken been een toevallige gebeurtenis waar de Natuur geen invloed op heeft, in tegenstelling tot de ontmoeting tussen mij en mijn vrouw. De Natuur veroozaakte deze ontmoeting niet door ingrijpen in de materieele wereld, maar stond al vast vanaf het begin der tijden (als dat er ooit geweest ik, hetgeen ik betwijfel). De intelligentie van de allesomvattende Natuur heeft hiervoor zorg gedragen.
moet je deze waarheid de enige ware bron Je moet begrijpen moet je leren te programmeren Of je het nu realiseert of niet, je maakt je eigen werkelijkheid door je gedachtekracht. het toepassen van deze waarheid
Een paar voorbeelden van de gebiedende wijs (of zoals jij het waarschijnlijk noemt, de raadgevende wijs), of het noemen van de Waarheid.
Ik verkoop boeken op Bol maar de afgelopen
4 maanden verkocht ik niets. Ik wilde ook niets verkopen omdat ik niet veel zin had in
het gedoe. Maar vorige week zei ik hardop (ik zet op die manier iets in de
kosmos) dat ik wel weer wat boeken wilde verkopen. En vijf dagen later verkocht ik 3
boeken in een paar dagen. En zulke dingen gebeuren mij vaker en soms op heel
bijzondere manieren, zoals ik al eens in een ander topic heb beschreven.
Het zal voor een ander niets betekenen of zal het als toeval afdoen.
Maar ik geniet van deze 'toevallen' en de soms bijzondere invullingen van hoe ze me toe vallen.
Dit voorbeeld zou je ook kunnen zien in het kader van de alom tegenwoordig zijnde Natuur. De schreeuw die jij gaf was al lang geleden door de Natuur gehoord, waarop de Natuur de toekomst zo liet lopen dat jij extra boeken ging verkopen. Of het was toevallig en viel het jou gelukkigerwijs toe...
Het is je onderbewustzijn, dat is het pakhuis van je diepgewortelde overtuigingen en programma's. Om bepaalde omstandigheden te veranderen moet je leren te programmeren zodat je je onderbewustzijn opnieuw kan programmeren.
Waarom zou ik mijn diepgewortelde overtuigingen (waarover ik zonet heel beknopt iets over schreef) willen veranderen als ik gelukkig ben met die overtuigingen? Deze overtuiging laat mij juist minder negatieve gedachten hebben, behalve dan als ik kijk naar wat een handjevol mensen de Natuur aandoet. Dit wekt in mij heel negatieve gevoelens op die volgens mij niet door Universele Geest in een realiteit veranderd worden. De negatieve gedachten zijn het gevolg van wat ik zie en niet de oorzaak (anders zouden die al die bezigheden van mensen niet leiden tot het zo´n oneerbiedige behandeling van de Natuur).
Mike Dooley, één van de presentatoren van de film The Secret, suggereert dat als je wilt weten hoe een gedachte er uit ziet, kijk om je heen.
Volgens meneer Dooley zijn de dingen om ons heen allemaal uitingen van gedachten. In de tijd dat er geen gedachten op Aarde aanwezig waren, waar kwamen de op Aarde voorkomende processen vandaan? Met terugwerkende kracht vanuit de gedachten die wij nu hebben? Zo ja, dan vind ik dit heel moeilijk te begrijpen.

En nog steeds is mijn vraag niet beantwoord wat er met energie bedoeld wordt in de context van ``jouw`` verhaal!

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Gedachtenkracht is grenzeloos

Bericht door taigitu » 03 sep 2015, 16:35

Il guercio schreef:Als eerste wil ik vermelden dat alles wat jij schrijft ook een uiting van een dominante gedachte is. Een gedachte die voor jouw een persoonlijke waarheid vertegenwoordigt. Boedhha is de aanleiding tot deze gedachte.
Mike Dooley, één van de presentatoren van de film The Secret, suggereert dat als je wilt weten hoe een gedachte er uit ziet, kijk om je heen.
Volgens meneer Dooley zijn de dingen om ons heen allemaal uitingen van gedachten. In de tijd dat er geen gedachten op Aarde aanwezig waren, waar kwamen de op Aarde voorkomende processen vandaan? Met terugwerkende kracht vanuit de gedachten die wij nu hebben? Zo ja, dan vind ik dit heel moeilijk te begrijpen.

En nog steeds is mijn vraag niet beantwoord wat er met energie bedoeld wordt in de context van ``jouw`` verhaal!
Allereerst is de openingstekst van de topic niet mijn verdienste.
Ik heb die niet geschreven maar ik heb hem geknipt en geplakt van een internetsite als
discussiemateriaal. Dat daar dus woorden met hoofdletters worden geschreven om iets
te benadrukken of duidelijk te maken moet je niet als mijn woorden lezen.
Wat onder de quote (openingstekst) staat zijn mijn woorden.

Wat bedoeld wordt met 'dat de dingen om ons heen uitingen zijn van gedachten'
gaat over dat we via ons denken dingen kunnen ontwerpen/verzinnen enz. en die
daarna kunnen maken. Zoals er een keer iemand was die het wiel heeft uitgevonden en
we zien wielen overal waar we kijken..... iemand bedacht dat het wel handig kon zijn.

Jammer dat het me niet is gelukt, via mijn reactie op de topic 'bewustzijn' om je duidelijk
te maken wat ik met de woorden 'energie/energetische' bedoel. Ik kan je niet verder helpen.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Gedachtenkracht is grenzeloos

Bericht door Berjan » 04 sep 2015, 13:54

Het komt op mij nogal naïef over, om eerlijk te zijn. Lijkt mij typisch "new-age" bullshit of "bullshit" aangezien het slechts mijn mening is dat het bullshit is.

En ook een quote van Boeddha, die hier niet echt van toepassing is. Boeddha heeft het erover dat alles wat wij doen voortkomt uit ons denken. Handelen komt voort uit denken, handelingen zorgt voor actie, maar zonder denken is er geen handelen, dus denken is ook handelen.

https://www.aandacht.net/thich-nhat-han ... oudige-pad

Het heeft ook niks te maken met gedachten de kosmos in sturen en dan komt het bij je terug (ooit geloofde ik dit, toen ik nog boeken en spreekbeurten van ene Steve Rother en de "groep"" las en volgde). De kosmos staat geheel neutraal tegenover ons.
Door het denken kunnen we ons karakter verbeteren, of verslechteren, en dat is waar het om draait. Niet om geldelijk gewin, of een goed leven. Iemand die een slecht leven heeft qua materie kan een edel karakter hebben, iemand die alles heeft wat zijn hartje begeert kan een slecht karakter hebben, en dus slecht denken (aangezien een slecht karakter komt door slecht denken).
Zoals een gnostische tekst al eens zei: "beter een gevangen lichaam met een vrije geest/ziel dan een vrij lichaam met een gevangen geest/ziel.
Kan ook een tekst zijn die niet gnostisch is, maar dacht van wel.

Dat jij drie boeken verkoopt nadat je de gedachte de kosmos in hebt geholpen is of toeval, of het kan zijn dat je door jouw denken actiever geworden bent dan daarvoor.

Gast1

Re: Gedachtenkracht is grenzeloos

Bericht door Gast1 » 04 sep 2015, 15:15

Il guercio schreef:Als eerste wil ik vermelden dat alles wat jij schrijft ook een uiting van een dominante gedachte is.
Zou dat ook perceptie van jou kunnen zijn Il guercio?
Berjan schreef: Lijkt mij typisch "new-age" bullshit of "bullshit" aangezien het slechts mijn mening is dat het bullshit is.
Zie, aan Berjan hoef ik geen vraag te stellen omdat een dergelijke uiting respectloos is.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Gedachtenkracht is grenzeloos

Bericht door taigitu » 04 sep 2015, 16:19

Berjan schreef:Het komt op mij nogal naïef over, om eerlijk te zijn. Lijkt mij typisch "new-age" bullshit of "bullshit" aangezien het slechts mijn mening is dat het bullshit is.
Het maakt niet uit hoe je het benoemd. Het zijn jouw woorden en het is jouw mening.
Berjan schreef: En ook een quote van Boeddha, die hier niet echt van toepassing is. Boeddha heeft het erover dat alles wat wij doen voortkomt uit ons denken. Handelen komt voort uit denken, handelingen zorgt voor actie, maar zonder denken is er geen handelen, dus denken is ook handelen.
Gautama Boeddha
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken

Er is éérst een gedachte die aanzet tot denken. Als nu de gedachte die opkomt is dat ik nog naar de winkel moet om straks te kunnen eten, is het de gedachte daaraan die me aanzet tot denken waaruit het handelen kan volgen. Ik kan ook denken dat ik geen zin heb en niet handelen......
Berjan schreef:Het heeft ook niks te maken met gedachten de kosmos in sturen en dan komt het bij je terug (ooit geloofde ik dit, toen ik nog boeken en spreekbeurten van ene Steve Rother en de "groep"" las en volgde). De kosmos staat geheel neutraal tegenover ons.
Niets in de kosmos is neutraal. In alles zit zowel een positief als een negatief, een éénheid.
Als ik een gedachte (=energie) uitspreek is er de wet van aantrekkingskracht. Is mijn instelling negatief trek ik het negatieve aan. En zo ook met het positieve. Als ik buiten loop met een positief gevoel omdat ik blij ben, ervaar ik dat mensen vriendelijk groeten, de deur van de winkel openhouden of meer auto's voor me stoppen bij de oversteekplaats. Allerlei 'kleine' positieve dingen die me niet elke dag overkomen, ik straal zogezegd positiviteit uit waardoor ik het aantrek.
Zo werkt het voor mij in het klein maar soms ook in 'grotere' dingen. Zo kan ik ook iets wensen en er komen dan juist die dingen op mijn pad waar ik aan/mee moet werken (dat is soms afzien) om zo mijn wens te verwezenlijken. Het is niet van 'u vraagt, wij draaien'.
Berjan schreef:Door het denken kunnen we ons karakter verbeteren, of verslechteren, en dat is waar het om draait. Niet om geldelijk gewin, of een goed leven. Iemand die een slecht leven heeft qua materie kan een edel karakter hebben, iemand die alles heeft wat zijn hartje begeert kan een slecht karakter hebben, en dus slecht denken (aangezien een slecht karakter komt door slecht denken).
Zoals een gnostische tekst al eens zei: "beter een gevangen lichaam met een vrije geest/ziel dan een vrij lichaam met een gevangen geest/ziel.
Kan ook een tekst zijn die niet gnostisch is, maar dacht van wel.
Alles kan, maar niet iedereen die een slecht karakter (in jouw optiek) heeft, heeft dat door slecht denken. Het leven kan je zo gevormd hebben waardoor je handelen negatief is geworden.
Berjan schreef: Dat jij drie boeken verkoopt nadat je de gedachte de kosmos in hebt geholpen is of toeval, of het kan zijn dat je door jouw denken actiever geworden bent dan daarvoor.
Toeval bestaat niet in mijn wereld. Alles bestaat uit actie-reactie.

En dat mijn denken actiever is geworden waardoor ik die boeken verkocht.......nee.
Nadat ik een 'wens' doe, laat ik het los.
En ik heb er verder ook geen enkele controle op.
Mijn advertentie staat op de site van Bol.
Iemand klikt op dat boek omdat hij/zij dat boek zoekt.
Ze klikt op 'kopen' en Bol geeft aan mij door dat er een aspirant koper is voor dat boek.
Pas op dat moment kan ik actief aan de verkoop werken.
Wat daarvoor aan actie is ligt is geheel buiten mijn doen en laten.
Het is geen toeval, het valt naar mij toe.
Zo sta ik in het leven en het verbaasd me soms hoe dingen gebeuren, en de natuurlijke wetmatigheid die ik er in kan zien.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Gedachtenkracht is grenzeloos

Bericht door Berjan » 05 sep 2015, 12:49

taigitu schreef:Het maakt niet uit hoe je het benoemd. Het zijn jouw woorden en het is jouw mening.
Dat vind ik nou ook. Vandaar dat ik "" heb gezet, om te laten zien dat het niet een definitief iets is. Het is een mening.
Gautama Boeddha
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken

Er is éérst een gedachte die aanzet tot denken. Als nu de gedachte die opkomt is dat ik nog naar de winkel moet om straks te kunnen eten, is het de gedachte daaraan die me aanzet tot denken waaruit het handelen kan volgen. Ik kan ook denken dat ik geen zin heb en niet handelen......
Ja, ons handelen komt voort uit denken. Maar een bergketen komt niet voort uit denken, een storm komt niet voort uit denken.
Niets in de kosmos is neutraal. In alles zit zowel een positief als een negatief, een éénheid.
En plus en min heffen elkaar op, dus is het nul en dus neutraal. En ik heb het daar over, dat het neutraal staat tegenover ons.

Als ik een gedachte (=energie) uitspreek is er de wet van aantrekkingskracht.
Hoe is dit zo?

Is mijn instelling negatief trek ik het negatieve aan. En zo ook met het positieve. Als ik buiten loop met een positief gevoel omdat ik blij ben, ervaar ik dat mensen vriendelijk groeten, de deur van de winkel openhouden of meer auto's voor me stoppen bij de oversteekplaats. Allerlei 'kleine' positieve dingen die me niet elke dag overkomen, ik straal zogezegd positiviteit uit waardoor ik het aantrek.
Je ervaart het. Als je negatief bent doen ze het ook, maar je ziet het niet omdat het niet in jouw denken voor komt.
Je ziet wat je bent.

Zo werkt het voor mij in het klein maar soms ook in 'grotere' dingen. Zo kan ik ook iets wensen en er komen dan juist die dingen op mijn pad waar ik aan/mee moet werken (dat is soms afzien) om zo mijn wens te verwezenlijken. Het is niet van 'u vraagt, wij draaien'.
Som ja, dat noemen ze ofwel karma, ofwel geluk/pech. De kosmos bestaat niet uit entiteiten die het de mens naar de zin moeten maken, maar uit entiteiten die zelf ook leven. En soms komt het voor dat wensen en dat wat gebeurt samenvallen. Daar ziet men dan ineens een wet in. Maar andersom zou het dan ook gelden. Iemand die kanker krijgt zou dit door denken gekregen hebben, terwijl er miljoenen aardig en positief denkende mensen zijn die kanker krijgen.

Alles kan, maar niet iedereen die een slecht karakter (in jouw optiek) heeft, heeft dat door slecht denken. Het leven kan je zo gevormd hebben waardoor je handelen negatief is geworden.
Dus jij wil beweren dat er handeling bestaat zonder denken? Ik dacht dat onze hersenen ons lichaam bestuurden, maar kan het ook mis hebben.

Toeval bestaat niet in mijn wereld. Alles bestaat uit actie-reactie.

En dat mijn denken actiever is geworden waardoor ik die boeken verkocht.......nee.
Nadat ik een 'wens' doe, laat ik het los.
En ik heb er verder ook geen enkele controle op.
Mijn advertentie staat op de site van Bol.
Iemand klikt op dat boek omdat hij/zij dat boek zoekt.
Ze klikt op 'kopen' en Bol geeft aan mij door dat er een aspirant koper is voor dat boek.
Pas op dat moment kan ik actief aan de verkoop werken.
Wat daarvoor aan actie is ligt is geheel buiten mijn doen en laten.
Het is geen toeval, het valt naar mij toe.
Zo sta ik in het leven en het verbaasd me soms hoe dingen gebeuren, en de natuurlijke wetmatigheid die ik er in kan zien.

Waarschijnlijk heb je ook ooit eens drie boeken verkocht zonder die wens het universum in te sturen. Maar dat vergeet de mens dan. Of je hebt ooit eens die wens het universum ingestuurd zonder boeken te verkopen. Dat vergeet de mens ook.

Of heb je toen de wens verkeerd gestuurd? Bij Pluto ging de wens toen naar rechts, toen kwam het in handen van de paleiden, en die deden er niks mee want het zijn schurken?
Net als met bidden overigens. De ene keer bidt men om genezing en iemand wordt genezen (bidden werkt!), dat men daarvoor 666 keer gebeden heeft zonder verhoring vergeet men dan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Gedachtenkracht is grenzeloos

Bericht door univers » 05 sep 2015, 13:16

toen kwam het in handen van de paleiden, en die deden er niks mee want het zijn schurken?
Ziet er niet als schurken uit de gezusters

Afbeelding
dat men daarvoor 666 keer gebeden heeft zonder verhoring vergeet men dan.
Daarboven of beneden, wordt je stokdoof van al dat vuur, kan je bidden wat je wil hij hoort het toch niet.

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Il guercio

Re: Gedachtenkracht is grenzeloos

Bericht door Il guercio » 05 sep 2015, 18:19

Zou dat ook perceptie van jou kunnen zijn Il guercio?
Zou kunnen. Ik zeg niet dat ik de Waarheid in pacht heb. Het is alleen dat de waarheid van taigitu niet mijn waarheid is. Puur logisch gezien zou je moeten concluderen dat uit zijn visie volgt dat alles wat hij schrijft (handelen) een uiting is van zijn gedachten.
Jammer dat het me niet is gelukt, via mijn reactie op de topic 'bewustzijn' om je duidelijk
te maken wat ik met de woorden 'energie/energetische' bedoel. Ik kan je niet verder helpen
Het is toch niet zo moeilijk de betekenis van een woord te omschrijven?
Wat bedoeld wordt met 'dat de dingen om ons heen uitingen zijn van gedachten'
gaat over dat we via ons denken dingen kunnen ontwerpen/verzinnen enz. en die
daarna kunnen maken. Zoals er een keer iemand was die het wiel heeft uitgevonden en
we zien wielen overal waar we kijken..... iemand bedacht dat het wel handig kon zijn.
Dat lijkt mij inderdaad zo klaar als een ijsklonje!!

Kan een negatieve gedachte een gebroken been veroorzaken?
Zo ja, hoe komt iemand aan een gebroken been op het moment dat hij op weg is naar zijn liefje en alleen maar positief denkt.
En zo ja, hoe veroorzaakt (in materieele zin) dat dan een gebroken been?
Stel je voor iedereen heeft op een bepaald moment negatieve gedachten. Wat gebeurt er?

Gast1

Re: Gedachtenkracht is grenzeloos

Bericht door Gast1 » 05 sep 2015, 18:36

Il guercio schreef:
Gast1 schreef:
Il guercio schreef:Als eerste wil ik vermelden dat alles wat jij schrijft ook een uiting van een dominante gedachte is.
Zou dat ook perceptie van jou kunnen zijn Il guercio?
Zou kunnen. Ik zeg niet dat ik de Waarheid in pacht heb. Het is alleen dat de waarheid van taigitu niet mijn waarheid is. Puur logisch gezien zou je moeten concluderen dat uit haar visie volgt dat alles wat zij schrijft (handelen) een uiting is van haar gedachten.
Oké, maar taigitu is een haar, een zij ... effe aangepast :wink:

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Gedachtenkracht is grenzeloos

Bericht door taigitu » 05 sep 2015, 18:55

Il guercio schreef: Zou kunnen. Ik zeg niet dat ik de Waarheid in pacht heb. Het is alleen dat de waarheid van taigitu niet mijn waarheid is. Puur logisch gezien zou je moeten concluderen dat uit zijn visie volgt dat alles wat hij schrijft (handelen) een uiting is van zijn gedachten.
Dat mag je concluderen. Maar niet alleen van mijn gedachten, ook van mijn ervaringen.
Taigitu schreef:Jammer dat het me niet is gelukt, via mijn reactie op de topic 'bewustzijn' om je duidelijk
te maken wat ik met de woorden 'energie/energetische' bedoel. Ik kan je niet verder helpen
Il guercio schreef:Het is toch niet zo moeilijk de betekenis van een woord te omschrijven?"
Nee, maar ik zou zeggen als mijn uitleg niet voldoet of je het niet begrijpt, is het internet beschikbaar. Probeer het daar eens, kan makkelijker zijn.
Il guercio schreef:
Taigitu schreef:]Wat bedoeld wordt met 'dat de dingen om ons heen uitingen zijn van gedachten'
gaat over dat we via ons denken dingen kunnen ontwerpen/verzinnen enz. en die
daarna kunnen maken. Zoals er een keer iemand was die het wiel heeft uitgevonden en
we zien wielen overal waar we kijken..... iemand bedacht dat het wel handig kon zijn.
Il guercio schreef:Dat lijkt mij inderdaad zo klaar als een ijsklonje!!
Kan een negatieve gedachte een gebroken been veroorzaken?
Zo ja, hoe komt iemand aan een gebroken been op het moment dat hij op weg is naar zijn liefje en alleen maar positief denkt.
En zo ja, hoe veroorzaakt (in materieele zin) dat dan een gebroken been?
Stel je voor iedereen heeft op een bepaald moment negatieve gedachten. Wat gebeurt er?
Dat hij zijn volledige aandacht heeft bij zijn liefje...... en niet kijkt waar hij loopt?
Gewoon oorzaak en gevolg.
Als iedereen negatieve gedachten heeft bestaat de kans dat de hele samenleving met elkaar op de vuist gaat.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Gedachtenkracht is grenzeloos

Bericht door taigitu » 05 sep 2015, 19:14

Man vindt briefje van 20 dollar op straat, koopt daarmee krasbiljetten en wint 1 miljoen

Hubert Tang speelt naar eigen zeggen nooit op de lotto, maar
toen hij buiten de luchthaven van San Francisco een briefje van 20 dollar op de
grond vond, besloot hij toch een gokje te wagen en met het geld een paar
krasbiljetten te kopen. Een van de biljetten leverde de jackpot op van 1 miljoen dollar.


Hij werkt als barman en liet weten dat hij de winst op de bank ging plaatsen, maar hij
houdt ook een paar biljetten van 20 dollar over en die zou hij dan lukraak op
verschillende plaatsen achterlaten in de hoop dat anderen evenveel geluk zouden
hebben, zo liet hij USA Today weten.

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/wereld/ ... ar-AAdRng6
Ik heb hardop zitten lachen zonet, omdat ik dit bericht lees vlak achter het plaatsen
van mijn laatste reactie op dit topic........

Als je gaat gokken denk je dat je hopelijk gaat winnen......., toch?
Ik vraag me af wat de gedachte was van die man waardoor hij nu ging gokken
terwijl hij dat nooit doet.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Il guercio

Re: Gedachtenkracht is grenzeloos

Bericht door Il guercio » 06 sep 2015, 09:52

Nee, maar ik zou zeggen als mijn uitleg niet voldoet of je het niet begrijpt, is het internet beschikbaar. Probeer het daar eens, kan makkelijker zijn.
Ik heb het opgezocht op internet, en het antwoord op mijn vraag was: ``Alles is energie!``
Geheel in overeenstemming met E=mc2! Energie is op een factor c2 gelijk aan massa. Pure energie (krachtvelden) veroorzaakt versnelling (of vertraging) van massa. Maar massa zelf kan ook in zijn geheel omgezet worden in pure energie. Deze krachtvelden breiden zich met de lichtsnelheid uit, vandaar de factor c2 (lichtsnelheid in het kwadraat). Behalve materie (energie) is er denk een missend ingredient en dat is volgens mij de ziel, een woord dat veel Natuurkundigen met moeite over hun lippen krijgen. Dit maakt dat wij voelen, zien, horen, bewust denken, etc. Als alles alleen uit massa en energie zou bestaan, zou alles dood zijn. Althans, zo denk ik.

In hetzelfde stukje op internet las ik over het galactisch bewustzijn, dat in verband staat met ons Zonnestelsel. Het gaat slechts over woorden, maar ik denk dat een betere term het ``Zonnebewustzijn`` is, daar galactisch betrekking heeft op een heel sterrenstelsel. Dan is er het kosmisch bewustzijn dat betrekking heeft op alle Zonnestelsels. De kosmos omvat echter zoveel meer dan alleen Zonnestelsels, dus deze term is ook niet echt op zijn plaats, tenzij het betrekking heeft niet alleen op alle Zonnestelsels maar op alles wat in de Kosmos aanwezig is.
Dat hij zijn volledige aandacht heeft bij zijn liefje...... en niet kijkt waar hij loopt?
Gewoon oorzaak en gevolg.
Maar als het breken van je been een kwestie van oorzaak en gevolg is, dan is een negatieve gedachte daar toch geen debet aan? Tenzij je bedoelt dat een gedachte invloed heeft op oorzaak en gevolg en de gedachte de oorzaak van de oorzaak is. Maar als ik geen (bewuste of onbewuste) negatieve gedachte heb, dan is het toch gewoon toeval dat ik val en mijn been breek? Er is geen verband tussen dat wat mij bezig houdt en het breken van mijn been, of een bij die mij steekt?

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Gedachtenkracht is grenzeloos

Bericht door taigitu » 06 sep 2015, 10:50

Il guercio schreef:
Nee, maar ik zou zeggen als mijn uitleg niet voldoet of je het niet begrijpt, is het internet beschikbaar. Probeer het daar eens, kan makkelijker zijn.
Ik heb het opgezocht op internet, en het antwoord op mijn vraag was: ``Alles is energie!``
Geheel in overeenstemming met E=mc2! Energie is op een factor c2 gelijk aan massa. Pure energie (krachtvelden) veroorzaakt versnelling (of vertraging) van massa. Maar massa zelf kan ook in zijn geheel omgezet worden in pure energie. Deze krachtvelden breiden zich met de lichtsnelheid uit, vandaar de factor c2 (lichtsnelheid in het kwadraat). Behalve materie (energie) is er denk een missend ingredient en dat is volgens mij de ziel, een woord dat veel Natuurkundigen met moeite over hun lippen krijgen. Dit maakt dat wij voelen, zien, horen, bewust denken, etc. Als alles alleen uit massa en energie zou bestaan, zou alles dood zijn. Althans, zo denk ik.
Hieronder de gehele reactie die ik je eerder heb gegeven en waarin het antwoord wat ik je gaf. Maar fijn dat je het nu echt gevonden hebt......
Titel: Re: Wat is bewustzijn?
Bericht Geplaatst: 04 Sep 2015, 11:43

Geregistreerd: 04 Dec 2011, 15:37

Taigitu schreef:
Nee, het lichaam vervalt, de ziel gaat verder. De ziel zal op een gegeven moment weer een lichaam (foetus) kiezen om die te bezielen, wat ook wel de 'godsvonk' wordt genoemd.
Kinderen tot 5 ongeveer 5 jaar kunnen soms hun vorige leven (in een ander lichaam) herinneren en daar over vertellen. Daar zijn hele frappante verhalen bij die gecontroleerd zijn en niet anders kunnen worden beschreven als een reïncarnatie.

Il guercio schreef:
Kijk, dit is weer heel stellig neergeschreven, alsof het de absolute waarheid is. Ik geloof ook in reincarnatie (en zie het niet als een absolute waarheid hetgeen jij wel doet), hetgeen nog niet wil zeggen dat ziel en materie niet hecht aan elkaar verbonden zijn. De Natuur zorgt voor mij dat ik na een volgende grote knal weer als dezelfde op een andere wereld terecht kom en er weer eenzelfde scheiding van ziel en materie zal plaatsvinden. De wereld waarin ik terecht kom zal een andere zijn, ik zal een andere taal spreken, maar van dezelfde mensen houden als ik nu doe, aangezien die ook allemaal reincarneren. Na mijn dood maakt mijn ziel weer deel uit van de dode, of slapende materie-ziel eenheid. De Natuur is wat voor mij heilig is, en waarop ik mijn werelbeeld bouw. En dat laat ik door niemand onder mij vandaan halen."

Taigitu schreef:
Hoe kan je mij verwijten dat ik 'heel stellig, als de absolute waarheid' iets schrijf, terwijl jij direct daarna in dezelfde trant je eigen 'waarheid' schrijft dat de natuur je in een andere wereld plaatst....enz.' Ik schrijf wat ik op dit moment als mijn waarheid ervaar. Jij schrijft wat jij als jouw waarheid ervaar. Ik zie het verschil niet.
Je reactie "De Natuur is wat voor mij heilig is, en waarop ik mijn werelbeeld bouw. En dat laat ik door niemand onder mij vandaan halen" voelt alsof ik je zou bedreigen je basis onderuit te halen. Ik weet niet waarom je zo reageert? Dit is een discussie en daarin worden meningen en dergelijke uitgewisseld. Ik vind deze reactie nogal vreemd.

Il guercio schreef:
Ik heb het gevoel als ik de berichten van taigutu lees dat hij anderen naar zijn kant van het verhaal wil overhalen, terwijl er vele verhalen de ronde doen, en van geen van die verhalen kan je stellen dat ze de waarheid verkondigen. Het blijven verhaaltjes, hoe objectief ze ook gebracht worden.
En al die filmpjes vind ook ik heel mooi! Zij laten mij de schoonheid en kracht van de Natuur zien!

Taigitu schreef:?????????? Welke kant zou dat moeten zijn als ik mijn mening geef of mijn waarheid beschrijf?
Even voor de goede orde de Taigitu- hij is een zij.
Il guercio schreef:
Rest de vraag, wordt onder energetische energie nu hetzelfde gezien als de energie die in de Natuurkunde gangbaar is? Zo nee, wat is het dan. En dan graag een uitleg zonder dat in die uitleg het woord energie voorkomt.

Taigitu schreef:
Waarom natuurkunde iedere keer met een hoofdletter?

Taigitu schreef:
In het Universum is alles energie. Het is één grote soep van energie waarin alles ronddobbert in allerlei frequenties die aantrekken en afstoten enz.......
Alles in die soep is voortdurend in beweging en door die bewegingen, (langzaam/snel/traag of wat dan ook is er een voortdurende verandering. Natuurkundigen en andere wetenschappers zijn heel knap, ze weten niet alles, of niet absoluut van wat ze weten of verklaren. Er valt nog heel veel te ontdekken.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Il guercio

Re: Gedachtenkracht is grenzeloos

Bericht door Il guercio » 06 sep 2015, 16:28

Ik geloof ook in reincarnatie (en zie het niet als een absolute waarheid hetgeen jij wel doet)
Goed. Ik weet niet of jij jouw verhaal als absolute Waarheid zie, maar ik laat hier toch zien dat ik mijn waarheid niet als dé Waarheid zie.
Taigitu schreef:
Waarom natuurkunde iedere keer met een hoofdletter?
Het is dezelfde reden waarom sommige mensen god met een hoofdletter schrijven, dat is toch wel duidelijk?
Even voor de goede orde de Taigitu- hij is een zij.
Doet dat ter zake? We zijn toch allemaal mensen?

Ik voel mij ook niet bedreigd door jou visie, maar wil slechts duidelijk maken dat het een visie tussen vele visies is. En ik zie nu wel in dat jouw visie niet een absolute Waarheid is die voor iedereen geldt, maar een visie die voor jouw en anderen geldig is, en betekenis geeft! Gelukkig! Er van overtuigd zijn dat jouw visie de enige Ware is kan tot vervelende dingen leiden.

Gast1

Re: Gedachtenkracht is grenzeloos

Bericht door Gast1 » 06 sep 2015, 17:25

Il guercio schreef:
Even voor de goede orde de Taigitu- hij is een zij.
Doet dat ter zake? We zijn toch allemaal mensen?
Ik was het ook die jou attendeerde op dat de hij een zij is, zie:
Gast1 schreef:Oké, maar taigitu is een haar, een zij ... effe aangepast :wink:
... nadat taigitu jou daar ook op geattendeerd had. Maar het doet niet ter zake :wink:

Il guercio

Re: Gedachtenkracht is grenzeloos

Bericht door Il guercio » 06 sep 2015, 19:22

Pierre, door jouw berichtje kwam ik dat te weten! Ik geloof dat haar naam met een C begint. :wink:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Gedachtenkracht is grenzeloos

Bericht door univers » 06 sep 2015, 20:22

De C van Centen. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Gedachtenkracht is grenzeloos

Bericht door Zoeker » 06 sep 2015, 20:25

Of de C van Corrie.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gast1

Re: Gedachtenkracht is grenzeloos

Bericht door Gast1 » 06 sep 2015, 20:38

Gedachtenkracht is grenzeloos ...

Plaats reactie