Van mierenneuker tot warhoofd en alles ertussenin.

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Gast1

Re: Van mierenneuker tot warhoofd en alles ertussenin.

Bericht door Gast1 » 29 jun 2017, 11:20

Susan schreef:Het 'bewuste Zijn' zit niet alleen in de pijnappelklier.
Een goedwerkende Pijnappelklier kan ons wel toegang geven tot het/een groter bewustzijn, dat we eenheidsbewustzijn ervaren dat alles verbonden is met elkaar, contact met onze Ziel/intuïtie, bewuste Zijn, en kan zorgen dat we helder weten, helder zien, voorschouwen enz.
En zo is dat Susan, ik was vergeten dat ik er in mijn manuscript ook hier een compleet hoofdstuk aan heb gewijd.
Ik weet dat jij dat weet. :wink:

De pijnappelklier is gevuld met microkristallen gemaakt van calciet.
Calciet bestaat voornamelijk uit het zout calciumcarbonaat (CaCO3) en is een van de meest voorkomende mineralen in de Aardkorst.
Die mineralen in de Aardkorst komen uiteraard uit de ruimte.
Ik zie de pijnappelklier (epifyse) als een mogelijkheid om met de oude krachten van de Aarde, het Universum en het 'alles wat er is' (ziel) te communiceren.
In de oosterse wereld staat de pijnappelklier bekend als het derde oog.
Ik zie het als een soort van 'sterrenpoort' waardoor je toegang kunt krijgen tot die ziel (radiocontact).

Ach, hoe vaak hebben we hier al over geschreven? :wink:

gusteman

Re: Van mierenneuker tot warhoofd en alles ertussenin.

Bericht door gusteman » 29 jun 2017, 12:46

Gast1 schreef:@ gusteman

Hier heb ik nog steeds geen reactie gekregen:
Gast1 schreef:
Gast1 schreef:De mens heeft/is geen computer, de mens heeft een brein, emotie en een ziel.
We zijn organismen, geen computers ...
En dus beweer ik dat computers geen 'emotie' - 'ziel' en gevoelens hebben.
En dus ook niet te vergelijken met de menselijke hersenen. Toch?
Ja, beste Gast1, nogal wiedes dat daar geen reactie op komt ..... omdat er geen reactie kan komen: ik heb zoiets niet beweerd, dus wat voor reactie kan ik daar dan op geven?
Dat wat ik nu doe?

Dat had je zelf ook op je vingers kunnen uittellen (en dit zal wel weer als schoolmeesterachtig aangemerkt worden).

Eigenlijk was ik ook behoorlijk onthutst dat ik dit onder ogen kreeg
Gast1 schreef:... ik was vergeten dat ik er in mijn manuscript ook hier een compleet hoofdstuk aan heb gewijd.
Neem me niet kwalijk maarreuh ... hoe doe je dat om (in een discussie rond bewustzijn, geest en ziel) te "vergeten" dat je in een zelf geschreven manuscript een volledig hoofdstuk hebt gewijd aan dat onderwerp?

Het wordt allemaal nogal ingewikkeld hé?

En de verklaring waarom het zo ingewikkeld is geworden staat duidelijk herkenbaar in het stukje waar Susan naar verwijst in haar laatste post. :wink:
Gast1 schreef:Die mineralen in de Aardkorst komen uiteraard uit de ruimte.
Eigenlijk een overbodige opmerking, beste Gast1.
Alles op en in deze planeet komt uit de ruimte, was ooit "sterrenstof".
Jaarlijks komt er ongeveer 40.000 ton aan extra ruimtestof onze atmosfeer binnen; wij staan ook allerlei materiaal af aan de ruimte, voornamelijk gassen dan, waardoor de planeet globaal gezien zo'n 50.000 ton lichter wordt op jaarbasis.
Maar concreet gesproken zou het wel eens kunnen dat de atomen waaruit jouw lichaam is opgebouwd pas honderd jaar geleden op deze aarde zijn terechtgekomen. Wat jou dan min of meer tot een soort van aliën zou maken.

Doet echter niets af aan het feit dat individuele zielen niet bestaan, er bestaat slechts één alomvattend bewustzijn waar alle mensenhersenen "op aangesloten zijn".
Elke vorm van individualiteit is een product van het denkproces, ontstaan in de hersenen, en dat product verdwijnt ook eens de hersenen niet meer leven.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Van mierenneuker tot warhoofd en alles ertussenin.

Bericht door Susan » 29 jun 2017, 13:04

Gast1 schreef:
Susan schreef:Het 'bewuste Zijn' zit niet alleen in de pijnappelklier.
Een goedwerkende Pijnappelklier kan ons wel toegang geven tot het/een groter bewustzijn, dat we eenheidsbewustzijn ervaren dat alles verbonden is met elkaar, contact met onze Ziel/intuïtie, bewuste Zijn, en kan zorgen dat we helder weten, helder zien, voorschouwen enz.
En zo is dat Susan, ik was vergeten dat ik er in mijn manuscript ook hier een compleet hoofdstuk aan heb gewijd.
Ik weet dat jij dat weet. :wink:

De pijnappelklier is gevuld met microkristallen gemaakt van calciet.
Calciet bestaat voornamelijk uit het zout calciumcarbonaat (CaCO3) en is een van de meest voorkomende mineralen in de Aardkorst.
Die mineralen in de Aardkorst komen uiteraard uit de ruimte.
Ik zie de pijnappelklier (epifyse) als een mogelijkheid om met de oude krachten van de Aarde, het Universum en het 'alles wat er is' (ziel) te communiceren.
In de oosterse wereld staat de pijnappelklier bekend als het derde oog.
Ik zie het als een soort van 'sterrenpoort' waardoor je toegang kunt krijgen tot die ziel (radiocontact).

Ach, hoe vaak hebben we hier al over geschreven? :wink:
Dat klopt wat je hier schrijft Gast1.
(maar niets van wat ik schreef komt uit jouw manuscript, dit zeg ik er bij voor de duidelijkheid)

Al vóór dat ik internet had, of ooit iets over jouw manuscript had gehoord/gelezen, had ik hier over al veel gelezen,
onder andere in een boek van Geoff Stray en ik heb van hem over dit onderwerp pijnappelklier/microkristallen enz enz,
bij een ander topic ook al eens stukken geplaatst.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Van mierenneuker tot warhoofd en alles ertussenin.

Bericht door Gast1 » 29 jun 2017, 13:36

gusteman schreef:Ja, beste Gast1, nogal wiedes dat daar geen reactie op komt ..... omdat er geen reactie kan komen: ik heb zoiets niet beweerd, dus wat voor reactie kan ik daar dan op geven?
Even terug:
gusteman schreef:Basis principe: een computer levert resultaten op door middels het combineren van elektronische prikkels berekeningen uit te voeren (stap1); die berekeningen worden vertaald naar gegevens die worden opgeslagen in een geheugen (stap 2) en daarna worden gecombineerd (stap 3).
Ook hersenen werken op die manier: alles wat wordt waargenomen verloopt via die drie stappen (bij noodsituaties kan het gebeuren dat stap 2 wordt overgeslagen wat onder meer resulteert in geheugenverlies voor wat betreft het tijdstip van de noodsituatie - maar daar ga ik hier niet verder op in).
Je vergelijkt, waarop ik een reactie gaf en ook nu nog steeds geen antwoord kreeg.
Maar dat hoeft ook niet meer, ik krijg er een warhoofd van ...
gusteman schreef:Dat had je zelf ook op je vingers kunnen uittellen (en dit zal wel weer als schoolmeesterachtig aangemerkt worden).
Dat ik er een warhoofd van krijg wel ja ... en ik weet dat je daar niet op doelde.
En wat je tussen haakjes zette is weer de zoveelste aanname van jou ... :roll:
gusteman schreef:Neem me niet kwalijk maarreuh ... hoe doe je dat om (in een discussie rond bewustzijn, geest en ziel) te "vergeten" dat je in een zelf geschreven manuscript een volledig hoofdstuk hebt gewijd aan dat onderwerp?
Mijn beste gusteman, ik neem je helemaal niets kwalijk. Waarom zou je dat denken dat ik jou iets kwalijk neem?
Waar ik wel op attenderen wil is dat wat jij schrijft
gusteman schreef:"vergeten"
je eigenlijk 'vergeten' dient te schrijven.
Ik attendeerde daar al eerder op, maar misschien was je het vergeten/hebt het niet gelezen/ of zit ik fout.
gusteman schreef:Het wordt allemaal nogal ingewikkeld hé?
Voor wie?
In een discussie rond bewustzijn, geest en ziel kan ik zeer zeker iets vergeten.
Ik ben me daar heel goed bewust van ... :mrgreen:
gusteman schreef:Eigenlijk een overbodige opmerking, beste Gast1.
Alles op en in deze planeet komt uit de ruimte, was ooit "sterrenstof".
Jaarlijks komt er ongeveer 40.000 ton aan extra ruimtestof onze atmosfeer binnen; wij staan ook allerlei materiaal af aan de ruimte, voornamelijk gassen dan, waardoor de planeet globaal gezien zo'n 50.000 ton lichter wordt op jaarbasis.
Maar concreet gesproken zou het wel eens kunnen dat de atomen waaruit jouw lichaam is opgebouwd pas honderd jaar geleden op deze aarde zijn terechtgekomen.
Dat slaat natuurlijk nergens op en dat zou je eigenlijk kunnen weten.
Het 'sterrenstof' waar ik het over heb is doorgegeven van specimen tot specimen, van soort tot soort en van generatie op generatie.
gusteman schreef:Wat jou dan min of meer tot een soort van aliën zou maken.
Juist, in dat wat ik hiervoor schreef wel en ook dat heb ik talloze keren geschreven.
gusteman schreef:Doet echter niets af aan het feit dat individuele zielen niet bestaan, er bestaat slechts één alomvattend bewustzijn waar alle mensenhersenen 'op aangesloten zijn'.
Ach ... ook dit is al uitvoerig besproken Guus ...
gusteman schreef:Elke vorm van individualiteit is een product van het denkproces, ontstaan in de hersenen, en dat product verdwijnt ook eens de hersenen niet meer leven.
En dat noemen we het 'bewustzijn van het specimen mens' en dat 'bewustzijn van mijn individu' heb ik al drie keer doorgegeven aan mijn kinderen.
Ik noem dat in mijn manuscript: 'Het andere hiernamaals' ...

Mijn bewustzijn heb ik ontvangen van al mijn voorvaderen, van al mijn andere soorten voor mij en ik ben die ene resultante, net als alle andere resultanten, die andere inzichten hebben (gekregen).

Gast1

Re: Van mierenneuker tot warhoofd en alles ertussenin.

Bericht door Gast1 » 29 jun 2017, 13:40

Susan schreef:Dat klopt wat je hier schrijft Gast1.
(maar niets van wat ik schreef komt uit jouw manuscript, dit zeg ik er bij voor de duidelijkheid)
En dat wat je hier schrijft klopt ook :wink:
Susan schreef:Al vóór dat ik internet had, of ooit iets over jouw manuscript had gehoord/gelezen, had ik hier over al veel gelezen,
onder andere in een boek van Geoff Stray en ik heb van hem over dit onderwerp pijnappelklier/microkristallen enz enz,
bij een ander topic ook al eens stukken geplaatst.
Dat weet ik en des te mooier was het, dat je daarom ook veel 'herkende', toch? ;P!

Gast1

Re: Van mierenneuker tot warhoofd en alles ertussenin.

Bericht door Gast1 » 29 jun 2017, 13:46

Mooi om het hele stuk te beluisteren (vooral het laatste stuk).
'Stralende mensen' ...

gusteman

Re: Van mierenneuker tot warhoofd en alles ertussenin.

Bericht door gusteman » 29 jun 2017, 14:29

Gast1 schreef:Je vergelijkt, waarop ik een reactie gaf en ook nu nog steeds geen antwoord kreeg.
Maar dat hoeft ook niet meer, ik krijg er een warhoofd van ...
Nou, beste Gast1, als het kan helpen om de verwarring wat uit te dunnen:

ik vergeleek de werking van computer met die van hersenen

jij vergeleek het zijn van computer met dat van hersenen

Het is mogelijk om van twee elementen de onderlinge werking te vergelijken, net zoals het mogelijk is om het zijn van twee elementen onderling te vergelijken.

Je kan echter nooit de werking van een element vergelijken met het zijn van dat element.

Met andere woorden: een computer kan perfect werken op dezelfde manier waarop hersenen werken, en vice versa.
Maar dat betekent daarom nog niet dat een computer hetzelfde is als hersenen, en vice versa.
Gast1 schreef:Waar ik wel op attenderen wil is dat wat jij schrijft
gusteman schreef:"vergeten"
je eigenlijk 'vergeten' dient te schrijven.
Ik attendeerde daar al eerder op, maar misschien was je het vergeten/hebt het niet gelezen/ of zit ik fout.
Een grappige (omdat wat jij schrijft eigenlijk niet klopt) maar vooral betekenisvolle opmerking, beste Gast1, omdat je hiermee de vinger legt op een steeds terugkerend struikelblok in de communicatie: hoe gebruik je aanhalingstekens.

Volgens de Taalunie (klik hier voor meer verduidelijking) bestaat er geen eenduidige regel of afspraak voor het gebruik ervan: het komt neer op een kwestie van afspraak tussen de deelnemers aan de communicatie.
Misschien wel nuttig of belangrijk om het er eens met alle forumleden onder elkaar over eens te worden hoe de aanhalingstekens dienen gebruikt te worden.

In de rand van dit fenomeen: ik las vorige week nog een treffende uitspraak door Henry Louis Mencken (1880-1956), een Amerikaanse journalist die schreef
Voor elk complex probleem bestaat er een oplossing die helder, eenvoudig en verkeerd is.

Gast1

Re: Van mierenneuker tot warhoofd en alles ertussenin.

Bericht door Gast1 » 29 jun 2017, 19:37

Hihihi ... kijk:
gusteman schreef:ik vergeleek de werking van computer met die van hersenen
jij vergeleek het zijn van computer met dat van hersenen

Het is mogelijk om van twee elementen de onderlinge werking te vergelijken, net zoals het mogelijk is om het zijn van twee elementen onderling te vergelijken.
... en precies dát heb je gedaan.
Je hebt het vergeleken en het is dus mogelijk om te vergelijken.
De werking van hersenen zijn inherent verbonden met gevoelens/emoties en met ervaringen.
Bij computers haal je dat laatste er uit en dat is hetzelfde als er een paar niet onbelangrijke tandwielen bij de hersenen uit te halen -om ook maar eens te vergelijken-.
Als je dat doet werken de hersenen niet meer (optimaal) voor zover ze dat al niet deden.
Mijn zoon is drs. A.I. en zegt dat het in de toekomst wel mogelijk is, 'computers met gevoelens en emoties'.
Ik vond deze link.
Mocht het inderdaad zover komen, dan denk ik persoonlijk dat die computer altijd zal blijven acteren en nooit of te nimmer kan zijn.
Maar nevermind ... laat het maar rusten. :mrgreen:

Ander punt:
gusteman schreef:Een grappige (omdat wat jij schrijft eigenlijk niet klopt) maar vooral betekenisvolle opmerking, beste Gast1, omdat je hiermee de vinger legt op een steeds terugkerend struikelblok in de communicatie: hoe gebruik je aanhalingstekens.

Volgens de Taalunie (klik hier voor meer verduidelijking) bestaat er geen eenduidige regel of afspraak voor het gebruik ervan: het komt neer op een kwestie van afspraak tussen de deelnemers aan de communicatie.
Kijk eens op deze en 'enkele aanhalingstekens' ... tja:
Wanneer gebruik je enkele aanhalingstekens?

Enkele aanhalingstekens hebben diverse functies.
Hieronder staan de meestvoorkomende.

Als alternatief voor cursivering.

Vaak worden titels van boeken, films, etc. gecursiveerd, of wordt er een verschil gemaakt tussen titels van publicaties (cursief) en artikelen (aanhalingstekens). In plaats van cursivering is het ook mogelijk om enkele aanhalingstekens te gebruiken.

De populairste rubriek in het tijdschrift Onze Taal is 'Ruggespraak'.
Bekende taaladviesboeken zijn 'Schrijfwijzer' en 'Vraagbaak Nederlands'.

Woorden die voor de lezer waarschijnlijk onbekend zijn, bijvoorbeeld omdat het gaat om nieuwe of anderstalige woorden, worden de eerste keer in een tekst vaak gecursiveerd of tussen aanhalingstekens gezet.
Zo mogelijk volgt dan ook een (korte) uitleg van het begrip.
In de rest van de tekst hoeft het woord dan niet meer apart gemarkeerd te worden.
Toch nog meer weten? ==> https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... HYvwDDH6JA

Zo vertelde mijn potentiële uitgever het mij ook.
Misschien wel nuttig of belangrijk om het er eens met alle forumleden onder elkaar over eens te worden hoe de aanhalingstekens dienen gebruikt te worden, niet?
Maar dat schreef je zelf ook al ... :wink:

Begin je het allemaal al een beetje te doorzien?

Gast1

Re: Van mierenneuker tot warhoofd en alles ertussenin.

Bericht door Gast1 » 06 jul 2017, 07:05

(In het kader van de 'openheid'):
Ik reageerde -op een onderwerp door iemand anders aangemaakt- in een subforum dat door de niet-leden niet kan gelezen worden het volgende:
Gast1 schreef:
Vitharr schreef:Ik heb nooit moeite gehad met misverstanden o.i.d. die leiden tot 'afdwalingen'. Integendeel zelfs, daardoor heb ik de meesten van jullie juist heel goed leren begrijpen.
En zo is dat, kijk voor de aardigheid eens bij de laatste post van 29 Jun 2017, 11:42 uur.
Guus zwijgt in 7 talen aldaar en ook alhier.
Ik bedoel daar niets mee, maar constateer het enkel.
Vitharr schreef:Ik kan zelf eigenlijk helemaal niets met het topic wat gusteman opende.
Voor mij is deze manier van posten niet te volgen maar zoals gezegd heeft dat met mij te maken en zegt dus niet dat de andere manier fout is.
En zo is dat -hoewel ik het toch wel een beetje kan volgen-, kijk voor de aardigheid eens bij de laatste post van 29 Jun 2017, 19:37 uur.
Guus zwijgt in 7 talen aldaar en ook alhier.
Ik bedoel daar niets mee, maar constateer het enkel.

Ik kom dat vaak tegen bij 'bepaalde mensen' ...
En dat heeft met kennis te maken over die 'bepaalde mensen' ...
Daarop schreef gusteman in hetzelfde subforum dat door de niet-leden niet kan gelezen worden een reactie waarop ik per onderdeel een reactie gaf:
Gast1 schreef:
gusteman schreef:
Gast1 schreef:Guus zwijgt in 7 talen aldaar en ook alhier.
Wel, beste Gast1, dat ik "aldaar" in 7 talen zwijg heb ik je "aldaar" proberen uit te leggen.
Interessant omdat ik na mijn genoemde posts -met opmerkingen én vragen- 'aldaar' geen enkel persoonlijk teken van jou heb mogen vernemen.
Dus vraag ik mij in gemoede af waar je mij dat dan ergens hebt uit proberen te leggen.
Daarnaast krijg ik op bepaalde vragen ook geen antwoord en dat past bij het beeld van de 'bepaalde mensen' waar ik het al over had.
gusteman schreef:Dat ik hier in 7 talen zwijg komt omdat ik dit topic van Witte wel pas gisteravond, woensdag 5 juli, rond 20:00u voor het eerst heb gelezen.
Uiteraard.
gusteman schreef:Ik lees inderdaad niet alles wat op het forum wordt geplaatst.
Hoezo 'inderdaad'?
gusteman schreef:En eerlijk gezegd had ik dergelijke overpeinzingen niet verwacht binnen een subforum dat door de niet-leden niet kan gelezen worden.
Witte wel verdient hier een pluimpje ...
gusteman schreef:Ik had ook het topic waarin ik mij bereid stel om vragen te beantwoorden en eventueel kritiek te weerleggen hier kunnen openen, heb het zelfs overwogen, maar heb toch besloten om het te plaatsen waar iedere internet gebruiker kan lezen waarom ik bepaalde antwoorden of reacties plaats.
Openheid, dezelfde openheid die ik verwacht van diegenen die verantwoordelijk zijn voor het welzijn van iedereen.
Bijzonder wat je hier schrijft.
Op een aantal vragen en opmerkingen krijg ik van jou geen enkele antwoord, noch een reactie.
Ik herken dergelijk gedrag en een stilzwijgen spreekt voor mij dan boekdelen.
Tijdens het zwijgen wordt er immers meer gezegd ende geschreven dan gesproken ende geschreven.
Ik vraag me dus oprecht af of je wel zo open bent.
Verder ben ik van mening dat ook al zou je heel open zijn (zoals ik dat ben
*), dat je dat dan niet van een ander mag verwachten.
Los daarvan siert het Witte wel om in een subforum zijn 'overpeinzingen' te schrijven dat door de niet-leden niet kan gelezen worden.
En dat begrijp je of niet.
gusteman schreef: En ik ben van mening dat wanneer wij als enkelingen nog niet bereid zijn om openheid te betrachten wij dan niet het recht hebben om dit van anderen te verwachten.
Maar dat zijn mijn persoonlijke beweegredenen, anderen zullen daar wel een andere kijk op hebben.
Zoals ik al schreef ... ik vind het zelfs geen 'recht' om dat (dit) van anderen te verwachten.
Ik vind het echter getuigen van fatsoen om te reageren op vragen met een antwoord, waarbij er bij opmerkingen niet altijd een reactie hoeft te komen.


*
Voor de goede orde én de door jouw gelauwerde openheid zal ik mijn eerdere post -hieronder- plaatsen in de eerder door mij genoemde posts.

gusteman

Re: Van mierenneuker tot warhoofd en alles ertussenin.

Bericht door gusteman » 06 jul 2017, 10:41

Gast1 schreef:Hihihi ... kijk:
gusteman schreef:ik vergeleek de werking van computer met die van hersenen
jij vergeleek het zijn van computer met dat van hersenen

Het is mogelijk om van twee elementen de onderlinge werking te vergelijken, net zoals het mogelijk is om het zijn van twee elementen onderling te vergelijken.
... en precies dát heb je gedaan.
Je hebt het vergeleken en het is dus mogelijk om te vergelijken.
Inderdaad, beste Gast1, inderdaad.
Gast1 schreef:De werking van hersenen zijn inherent verbonden met gevoelens/emoties en met ervaringen.
Bij computers haal je dat laatste er uit en dat is hetzelfde als er een paar niet onbelangrijke tandwielen bij de hersenen uit te halen -om ook maar eens te vergelijken-.
Als je dat doet werken de hersenen niet meer (optimaal) voor zover ze dat al niet deden.
Niet akkoord, beste Gast1, niet akkoord.
De werking van de hersenen is niet inherent verbonden aan emoties. De werking van de hersenen bestaat uit het uitwisselen van informatie door gebruik te maken van elektronische pulsen die zich verplaatsen via een soort van kabelnetwerk. Dat kan je perfect vergelijken met hoe een computer werkt.
Eens er emoties aan te pas komen heb je het niet meer over de werking van de hersenen maar over het resultaat van die werking.
En dat kan je, vooralsnog, niet vergelijken met een computer.
Gast1 schreef:Mijn zoon is drs. A.I. en zegt dat het in de toekomst wel mogelijk is, 'computers met gevoelens en emoties'.
Op deze BBC pagina kan je een impressie vinden van dat "kabelnetwerk" wat zich in de hersenen bevindt en waarlangs de elektronische pulsen zich verplaatsen doorheen de hersenen.
Het zou mij verwonderen moest je zoon dit nog niet hebben gezien; en anders kan ik mij voorstellen dat hij dit reuze interessant zal vinden.

gusteman

Re: Van mierenneuker tot warhoofd en alles ertussenin.

Bericht door gusteman » 06 jul 2017, 11:06

En dan nu: in het kader van de openheid.
Gast1 schreef:(In het kader van de 'openheid'):
Ik reageerde -op een onderwerp door iemand anders aangemaakt- in een subforum dat door de niet-leden niet kan gelezen worden het volgende:
Het plaatsen van quote-in-quote-in-quote-in-quote werkt uiteindelijk contraproductief in die zin dat de initieel beoogde duidelijkheid volledig verloren gaat.
Dus neem ik de vrijheid, beste Gast1, om hier enkel te reageren op wat (als ik het goed heb begrepen) de kern is van je reactie.
... kijk voor de aardigheid eens bij de laatste post van 29 Jun 2017, 11:42 uur.
Guus zwijgt in 7 talen aldaar en ook alhier.

... kijk voor de aardigheid eens bij de laatste post van 29 Jun 2017, 19:37 uur.
Guus zwijgt in 7 talen aldaar en ook alhier.

.../...
gusteman schreef:Wel, beste Gast1, dat ik "aldaar" in 7 talen zwijg heb ik je "aldaar" proberen uit te leggen.
Interessant omdat ik na mijn genoemde posts -met opmerkingen én vragen- 'aldaar' geen enkel persoonlijk teken van jou heb mogen vernemen.
Dus vraag ik mij in gemoede af waar je mij dat dan ergens hebt uit proberen te leggen.
Als het jouw gemoed kan sussen, beste Pierre: de reden dat ik na jouw opmerkingen en vragen geen reactie heb gegeven is eenvoudig: ik heb mijn posts gelezen en herlezen.
Wat ik bedoelde staat klaar en duidelijk te lezen. Duidelijker dan ik het daar heb geschreven kan ik het niet formuleren, dus kan ik jammer genoeg ook niet reageren op jouw opmerkingen en vragen.

Of misschien toch: lees opnieuw de stukjes die bij jou de bewuste vragen hebben opgeroepen en probeer eventueel andere invalshoeken. Wie weet verdwijnen jouw opmerkingen en vragen wel vanzelf?

Gast1

Re: Van mierenneuker tot warhoofd en alles ertussenin.

Bericht door Gast1 » 07 jul 2017, 11:41

gusteman schreef:
Gast1 schreef:De werking van hersenen zijn inherent verbonden met gevoelens/emoties en met ervaringen.
Bij computers haal je dat laatste er uit en dat is hetzelfde als er een paar niet onbelangrijke tandwielen bij de hersenen uit te halen -om ook maar eens te vergelijken-.
Als je dat doet werken de hersenen niet meer (optimaal) voor zover ze dat al niet deden.
Niet akkoord, beste Gast1, niet akkoord.
De werking van de hersenen is niet inherent verbonden aan emoties. De werking van de hersenen bestaat uit het uitwisselen van informatie door gebruik te maken van elektronische pulsen die zich verplaatsen via een soort van kabelnetwerk. Dat kan je perfect vergelijken met hoe een computer werkt.
Eens er emoties aan te pas komen heb je het niet meer over de werking van de hersenen maar over het resultaat van die werking.
En dat kan je, vooralsnog, niet vergelijken met een computer.
Gast1 schreef:Mijn zoon is drs. A.I. en zegt dat het in de toekomst wel mogelijk is, 'computers met gevoelens en emoties'.
Op deze BBC pagina kan je een impressie vinden van dat "kabelnetwerk" wat zich in de hersenen bevindt en waarlangs de elektronische pulsen zich verplaatsen doorheen de hersenen.
Het zou mij verwonderen moest je zoon dit nog niet hebben gezien; en anders kan ik mij voorstellen dat hij dit reuze interessant zal vinden.
Ik zal het er eens met mijn 'beide' zonen over hebben.
Mijn andere zoon studeert geneeskunde en wil de psychiatrie in.
Wetenschappelijk gezien zou je best wel een gelijk kunnen hebben hoor, maar 'iets' in mij zegt mij dat mijn bewering klopt.
Alles is in de hersenen met elkaar vebonden.
Bij een snelle reactie echter, denk ik dat je met jouw bewering daar volkomen gelijk in hebt.

Mooie link trouwens.

Gast1

Re: Van mierenneuker tot warhoofd en alles ertussenin.

Bericht door Gast1 » 07 jul 2017, 12:53

gusteman schreef:Als het jouw gemoed kan sussen, beste Pierre: de reden dat ik na jouw opmerkingen en vragen geen reactie heb gegeven is eenvoudig: ik heb mijn posts gelezen en herlezen.
Is dat zo?
gusteman schreef:Wat ik bedoelde staat klaar en duidelijk te lezen.
Duidelijker dan ik het daar heb geschreven kan ik het niet formuleren, dus kan ik jammer genoeg ook niet reageren op jouw opmerkingen en vragen.
Tuurlijk kun je dat wel als je wilt Guus.
Met mijn gemoed is het overigens uitstekend gesteld, maar dank voor jouw aandacht hiervoor.
gusteman schreef:Of misschien toch: lees opnieuw de stukjes die bij jou de bewuste vragen hebben opgeroepen en probeer eventueel andere invalshoeken.
Wie weet verdwijnen jouw opmerkingen en vragen wel vanzelf?
Kom, gaan we even een exercitie doen, oké?
Dit is wat ik in deze topic schreef aan jouw adres -let op mijn accentuering- :
Gast1 schreef:De werking van hersenen zijn inherent verbonden met gevoelens/emoties en met ervaringen.
Bij computers haal je dat laatste er uit en dat is hetzelfde als er een paar niet onbelangrijke tandwielen bij de hersenen uit te halen -om ook maar eens te vergelijken-.
Als je dat doet werken de hersenen niet meer (optimaal) voor zover ze dat al niet deden.
Mijn zoon is drs. A.I. en zegt dat het in de toekomst wel mogelijk is, 'computers met gevoelens en emoties'.
Ik vond deze link.
Mocht het inderdaad zover komen, dan denk ik persoonlijk dat die computer altijd zal blijven acteren en nooit of te nimmer kan zijn.
Maar nevermind ... laat het maar rusten. :mrgreen:
Laat het maar rusten schreef ik --- antwoorden of reacties zijn dus niet meer nodig.
Toch weet ik deze reactie van jou wel te waarderen, daar ik nu geïnspireerd raak en met mijn kinderen hierover in gesprek zal gaan.

Wat staat er nu dan nog bij mij open aan vragen, we zullen eens zien:
Gast1 schreef:
gusteman schreef:Een grappige (omdat wat jij schrijft eigenlijk niet klopt) maar vooral betekenisvolle opmerking, beste Gast1, omdat je hiermee de vinger legt op een steeds terugkerend struikelblok in de communicatie: hoe gebruik je aanhalingstekens.

Volgens de Taalunie (klik hier voor meer verduidelijking) bestaat er geen eenduidige regel of afspraak voor het gebruik ervan: het komt neer op een kwestie van afspraak tussen de deelnemers aan de communicatie.
Kijk eens op deze en 'enkele aanhalingstekens' ... tja:
Wanneer gebruik je enkele aanhalingstekens?

Enkele aanhalingstekens hebben diverse functies.
Hieronder staan de meestvoorkomende.
Als alternatief voor cursivering.

Vaak worden titels van boeken, films, etc. gecursiveerd, of wordt er een verschil gemaakt tussen titels van publicaties (cursief) en artikelen (aanhalingstekens). In plaats van cursivering is het ook mogelijk om enkele aanhalingstekens te gebruiken.

De populairste rubriek in het tijdschrift Onze Taal is 'Ruggespraak'.
Bekende taaladviesboeken zijn 'Schrijfwijzer' en 'Vraagbaak Nederlands'.

Woorden die voor de lezer waarschijnlijk onbekend zijn, bijvoorbeeld omdat het gaat om nieuwe of anderstalige woorden, worden de eerste keer in een tekst vaak gecursiveerd of tussen aanhalingstekens gezet.
Zo mogelijk volgt dan ook een (korte) uitleg van het begrip.
In de rest van de tekst hoeft het woord dan niet meer apart gemarkeerd te worden.
Toch nog meer weten? ==> https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... HYvwDDH6JA

Zo vertelde mijn potentiële uitgever het mij ook.
Misschien wel nuttig of belangrijk om het er eens met alle forumleden onder elkaar over eens te worden hoe de aanhalingstekens dienen gebruikt te worden, niet?
Maar dat schreef je zelf ook al ... :wink:
Begin je het allemaal al een beetje te doorzien?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Van mierenneuker tot warhoofd en alles ertussenin.

Bericht door MetalPig » 07 jul 2017, 13:10

Gast1 schreef:
Gast1 schreef: Maar nevermind ... laat het maar rusten. :mrgreen:
Laat het maar rusten schreef ik --- antwoorden of reacties zijn dus niet meer nodig.
Een buitengewoon doorzichtige poging om het laatste woord te hebben.

Gast1

Re: Van mierenneuker tot warhoofd en alles ertussenin.

Bericht door Gast1 » 07 jul 2017, 15:54

MetalPig schreef:
Gast1 schreef:
Gast1 schreef: Maar nevermind ... laat het maar rusten. :mrgreen:
Laat het maar rusten schreef ik --- antwoorden of reacties zijn dus niet meer nodig.
Een buitengewoon doorzichtige poging om het laatste woord te hebben.
:hahaha:

Werkelijk, je bent amusant MetalPig.
Een buitengewoon doorzichtig voorbeeld van interpretatie :mrgreen:
Maar dat mag hoor ... :wink:

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Van mierenneuker tot warhoofd en alles ertussenin.

Bericht door MetalPig » 07 jul 2017, 15:59

Gast1 schreef:Een buitengewoon doorzichtig voorbeeld van interpretatie :mrgreen:
Maar dat mag hoor ... :wink:
Oh, toch wel? :roll:

Gast1

Re: Van mierenneuker tot warhoofd en alles ertussenin.

Bericht door Gast1 » 07 jul 2017, 16:03

Enfin gusteman, dat wat de godin van een parodiereligie aanhaalde had te maken met de werking van hersenen die volgens mij inherent verbonden zijn met gevoelens/emoties en met ervaringen.
Dat kon dus wat mij betreft rusten, maar ik ga in gesprek met mijn kids.
Ben benieuwd ...

Het enige wat nog openstaat zijn mijn twee vragen.

Gast1

Re: Van mierenneuker tot warhoofd en alles ertussenin.

Bericht door Gast1 » 07 jul 2017, 16:05

MetalPig schreef:
Gast1 schreef:Een buitengewoon doorzichtig voorbeeld van interpretatie :mrgreen:
Maar dat mag hoor ... :wink:
Oh, toch wel? :roll:
Tuurlijk lieverd ...

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Van mierenneuker tot warhoofd en alles ertussenin.

Bericht door MetalPig » 07 jul 2017, 16:07

Gast1 schreef:
MetalPig schreef:
Gast1 schreef:Een buitengewoon doorzichtig voorbeeld van interpretatie :mrgreen:
Maar dat mag hoor ... :wink:
Oh, toch wel? :roll:
Tuurlijk lieverd ...
Dan vind ik het raar dat je er zo vaak over piept.

Gast1

Re: Van mierenneuker tot warhoofd en alles ertussenin.

Bericht door Gast1 » 07 jul 2017, 16:15

Ik ben ook wel een beetje een rare ... maar dat wist je al, toch? :wink:

Plaats reactie