Muziek is helend en goed voor je gezondheid

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Muziek is helend en goed voor je gezondheid

Bericht door taigitu » 12 okt 2017, 16:53

528Hz Release Inner Conflict & Struggle
Anti Anxiety Cleanse - Stop Overthinking, Worry & Stress


According to Dr. Leonard Horowitz, 528 Hertz is a frequency that is central to the “musical
mathematical matrix of creation.” More than any sound previously discovered,
the “LOVE frequency” resonates at the heart of everything.
It connects your heart, your spiritual essence, to the spiraling reality of heaven and earth.
Muziek is helend en goed voor je gezondheid

11/05/2015

Alles wat bestaat is energie en heeft een frequentie, een bepaalde toon.
Muziek bestaat ook uit frequenties en deze geluiden kunnen je lichaam,
je geest en je hele zijn beïnvloeden.

Iedereen weet dat keiharde rockmuziek een ander gevoel opwekt dan een rustig klassiek
concert. Muziek kan je onrustig of juist onrustig maken. Maar muziek kan nog veel verder gaan
dan dat. Muziek is helend en goed voor je gezondheid.

Onderzoekers hebben aangetoond dat muziek de polsslag, bloeddruk, ademhaling,
bloedcirculatie, spijsvertering en hartslag beïnvloeden..

Bij het luisteren naar muziek komen er hormonen vrij.

Er zijn verschillende soorten hormonen en elke frequentie zorgt voor een ander hormoon.
Combinaties van verschillende frequentie laten dan ook combinaties van verschillende hormonen
vrijkomen. Deze hormonen bepalen hoe we ons voelen. Lage tonen zorgen ervoor dat we ons
loom, rustig en ontspannen voelen, terwijl hoge tonen ons actiever maken en oplettender.

Muziek is helend en goed voor je gezondheid
Muziek kan heilzaam voor het hart zijn. Hoe meer je er naar luistert, hoe groter de beïnvloeding
is. De muziek moet prettig zijn om naar te luisteren en je moet er een goed gevoel bij hebben.

De natuurkundigen Gordon Shaw en Frances Rauscher stelden vast dat het luisteren naar
Mozarts pianosonate voor vier handen in D-dur (KV 448) een verbetering te zien gaf bij
college-studenten in het ruimtelijk denken.

Luister hieronder naar de muziek en kijk wat het met jou doet, de sonate van Mozart KV448:
- https://www.youtube.com/watch?v=J_WscyJGQgs -

Heel jezelf en je chakra’s met muziek
7-chakra-kleuren-betekenis-muziek

Afbeelding

Om dit experiment verder uit te breiden, ga ik nu over op het beluisteren van speciale
frequenties voor je chakra’s.

De chakra’s zijn eigenlijk energiebronnen, deze nemen energie op en geven energie af aan de
energiebanen die door ons lichaam lopen. Ieder chakra vertegenwoordigd een bepaalt stukje
van je zijn, wie en wat je bent.

Je kunt deze chakra’s beïnvloeden door naar de juiste tonen te luisteren.
Chakra’s spelen een belangrijke rol bij het welzijn van lichaam en geest.
Elk chakra heeft invloed op bepaalde lichaamsfuncties en emoties.

Ik luister zelf de onderstaande muziek tijdens mijn werk. Ga het gewoon aan probeer het uit,
ervaar het kijk of er een verschil is tussen voor en na het beluisteren van de muziek,
ik voel me er meestal prettig bij en soms gaat het verder dan dat, alleen maar door te luisteren.
Chakra 1 UT, stuitchakra – 396 Hz
https://www.youtube.com/watch?v=nkJdJpYzbj4

Bevrijdend van schuld en angst, je thuis voelen en aanwezig zijn in situaties

Deze toon genereert een sterk magnetisch veld.
De Ut tonen kunnen worden gebruikt als middel voor het realiseren van je doelen.
En heeft gunstige effecten op het hebben van schuldgevoelens.
De 396 Hz frequentie reinigt je van het gevoel van schuld, dat vaak een van de fundamentele
obstakels voor realisatie is, het maakt het bereiken van doelen in de meest directe manier mogelijk.

Ut maakt je vrij van het gevoel van schuld en angst door het terugdringen van de
afweermechanismen. Deze solfège frequentie kan ook ook worden gebruikt als middel om te
aarden, ontwaken, ontnuchteren en terug te keren naar de realiteit.

Chakra 2 RE, sacraalchakra – 417 Hz | Ongedaan maken van Situaties en het mogelijk
maken van verandering. Emotie en seksualiteit.
https://www.youtube.com/watch?v=JSq-IukW0Xc


De volgende toon is verbonden met resonantie processen of processen van versterking.
Re vervreemding van God tegengaan en je in staat stellen terug te keren naar het “juiste pad”.
Het reinigt traumatische ervaringen en wist destructieve invloeden van gebeurtenissen uit het verleden.

De toon Re moedigt de cel en zijn DNA aan om te functioneren op een optimale manier.
De 417 Hz frequentie geeft energie aan je lichaamscellen en helpt om hun creatieve
potentieel te gebruiken.

Chakra 3 MI, de zonnevlecht – 528 Hz | Transformatie en Wonderen (DNA Reparatie). Wilskracht en macht.
https://www.youtube.com/watch?v=XjHpBe1qlQ8


De Mi toon wordt toegepast om het menselijke DNA in zijn oorspronkelijke, perfecte staat terug
te brengen. Het proces van DNA herstel heeft invloed op het volgende – toegenomen
hoeveelheid levensenergie, helderheid van geest, bewustzijn, wakker of geactiveerde
creativiteit, extatische staten als diepe innerlijke rust, dans en feest.

De Mi toon maakt persoon ontvankelijk voor diepe spirituele ervaringen en spirituele verlichting.

Chakra 4 FA, hartchakra – 639 Hz | Aansluiting / Relaties, liefde, vriendelijkheid en affectie.
https://www.youtube.com/watch?v=BhbyYm3fpME


Deze frequentie maakt het creëren van een harmonieuze gemeenschap en harmonieuze
intermenselijke relaties mogelijk. De Fa toon kan worden gebruikt voor het omgaan met
relatieproblemen – die voorkomen in je familie, tussen partners, vrienden of bij sociale
problemen. De Fa toon kan worden gebruikt om de cellen te stimuleren om met zijn omgeving
te communiceren. Deze frequentie verbetert de communicatie, begrip, tolerantie en liefde.

De 639 Hz frequentie kan ook worden gebruikt voor communicatie met parallelle werelden of
geestelijke sferen.

Chakra 5, keelchakra: SOL – 741 Hz | Het ontwaken van je intuïtie, jezelf uiten
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... DzRZhIb7ok


De toon Sol reinigt de cel van afvalstoffen. Frequent gebruik van 741 Hz zal leiden tot een
gezonder, eenvoudiger leven, maar kan ook meehelpen aan veranderingen in je dieet door
automatisch meer voedingsmiddelen te gaan eten die niet vergiftigd zijn met verschillende
soorten afvalstoffen. Sol reinigt de cel van verschillende soorten elektromagnetische straling.

Deze frequentie kan ook gebruikt worden voor het reinigen van infecties – virussen,
bacteriën en schimmels. Deze toon leidt je naar een pure, stabiele en spirituele kwaliteit.

Chakra 6 LA, het derde oog: – 852 Hz | Terugkeren naar spirituele orde, inzicht
en visualisatie
https://www.youtube.com/watch?v=8DHnxDdOfWs

De toon La is direct verbonden met het Licht en het Licht is een hogere vorm van bio-energie.
Deze frequentie kan worden gebruikt voor het openen van de communicatie met het
allesomvattende, God, Atma hoe je het ook noemen wilt. La maakt je gevoeliger
en opent de persoon voor spirituele ervaringen.

Deze frequentie kan de cel omvormen tot een hoger niveau.

Chakra 7, je kruinchakra: 963 Hz | Wijsheid en één zijn met de wereld
https://www.youtube.com/watch?v=8qdt1cA5U6w


Deze toon brengt alle systeem terug in zijn oorspronkelijke, perfecte staat.
Het is verbonden met het Licht en allesomvattende Geest, en maakt directe ervaring,
de terugkeer naar Eenheid mogelijk.
Deze frequentie zal je, opnieuw, verbinden met de Geest, of de niet-vibrerende energieën
van de spirituele wereld. Het zal je Eenheid laten ervaren – onze ware aard.

http://gezondheidenvoeding.nl/energie/m ... ezondheid/
Deze nieuwe topic stond opgeslagen bij mijn concepten.
Om uit te proberen dat deze kan worden geaccepteerd
(inzake mijn problemen met een nieuw topic plaatsen)
plaats ik hem nu......
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Muziek is helend en goed voor je gezondheid

Bericht door Gast1 » 13 okt 2017, 07:27

Dat was aangenaam en het werkte bij mij met gesloten ogen.
Ik ga later de andere links beluisteren.

Ook ik weet dat muziek helend en goed voor je gezondheid kan zijn,
Ik vind dat terug in de klanken die ik hoor in het hierboven getoonde en te beluisteren filmpje en in de (licht) klassieke muziek.

Zou muziek ook helend kunnen zijn met dit soort muziek?
Ik denk het van wel, maar laat 'deze kelk' graag aan mij voorbijgaan.
Ook deze muziek kan voor bepaalde mensen helend werken, maar écht ontspannend is deze muziek voor mij niet.
Er zijn mensen die bij deze muziek ook kunnen ontspannen ...

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Muziek is helend en goed voor je gezondheid

Bericht door Osiris » 13 okt 2017, 07:45

Geloof van wel Gast1,hangt van het desbetreffende eigen trillingslevel af,resonantie van dat moment.

Ben zelf laatste jaren van de gothic metal.
Voel dat als gronding,maar zeker ook als 'ontlading' van de 'negatieve' lagere trillingen.
Dat zit hem in de heftigheid van de gothic muziek, echter zitten er veel meer invloeden in,van klassiek en opera tot etnische invloeden,die weer op andere levels werken.

Dus is het voor iedereen persoonlijk qua beinvloeding van laag tot hogere trillingen....

Althans,zoals ik het ervaar is het van tijd tot tijd nodig mij van de hogere sferen naar beneden te halen,zodat ik voor mezelf weer een balans kan vormen tussen het ene uiterste en het andere.

Je kunt je suf piekeren,hetzij op het werk of over hoe verrot de wereld in elkaar steekt, je op laten naaien.
Hierdoor zit je veel teveel in je hoofd en dan brengt mijn muziek,waar vaak ook meer spirituele teksten gehanteerd worden, me weer even terug 'met beide benen op de grond' en vind ik veel meer de rust terug.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Muziek is helend en goed voor je gezondheid

Bericht door Osiris » 13 okt 2017, 08:27

Om je eigen trillingslevel te achterhalen verwijs ik naar de numerologie.
Getallen 1 t/m 9 , maar ook de meestergetallen 11 , 22, 33 geven de karakteristieken aan van dat level.

Met mijn 33 trilling heb ik zeker van tijd tot tijd o.a. die muzikale 'gronding' hard nodig om niet constant alle ellende van de wereld,maar ook van mensen om me heen, mee te dragen en te doorvoelen :wink:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Muziek is helend en goed voor je gezondheid

Bericht door univers » 13 okt 2017, 08:32

Ook deze muziek kan voor bepaalde mensen helend werken, maar écht ontspannend is deze muziek voor mij niet.
Ik wordt er in ieder geval, knettergek van.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Muziek is helend en goed voor je gezondheid

Bericht door MetalPig » 13 okt 2017, 08:50

Firestarter is een lekker nummer. Ik geloof niet dat het een chakra raakt, maar ik krijg er wel energie van.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Muziek is helend en goed voor je gezondheid

Bericht door univers » 13 okt 2017, 08:51

Ik hoofdpijn. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Muziek is helend en goed voor je gezondheid

Bericht door MetalPig » 13 okt 2017, 08:56

univers schreef:Ik hoofdpijn. :mrgreen:
Dan zet je het misschien niet hard genoeg :mrgreen:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Muziek is helend en goed voor je gezondheid

Bericht door univers » 13 okt 2017, 10:04

:mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Muziek is helend en goed voor je gezondheid

Bericht door Susan » 13 okt 2017, 13:17

Gast1 schreef: Ook ik weet dat muziek helend en goed voor je gezondheid kan zijn,
Ik vind dat terug in de klanken die ik hoor in het hierboven getoonde en te beluisteren filmpje en in de (licht) klassieke muziek.
Van deze clips zijn er inderdaad bij die heel aangenaam binnen komen, ik had er een paar van bij mijn favoriete muziek
staan.
Zou muziek ook helend kunnen zijn met dit soort muziek?

Ik denk het van wel, maar laat 'deze kelk' graag aan mij voorbijgaan.
Ook deze muziek kan voor bepaalde mensen helend werken, maar écht ontspannend is deze muziek voor mij niet.
Er zijn mensen die bij deze muziek ook kunnen ontspannen ...
Deze laatste clip is beslist niet aan mij besteed, laat staan dat het ontspannend werkt..brrr..maar dat zal voor ieder weer anders zijn natuurlijk.
wat Osiris oa ook al schreef, iets ingekort:
Geloof van wel Gast1,hangt van het desbetreffende eigen trillingslevel af,resonantie van dat moment.

Dus is het voor iedereen persoonlijk qua beinvloeding van laag tot hogere trillingen....

Althans,zoals ik het ervaar is het van tijd tot tijd nodig mij van de hogere sferen naar beneden te halen,zodat ik voor mezelf weer een balans kan vormen tussen het ene uiterste en het andere.

Je kunt je suf piekeren,hetzij op het werk of over hoe verrot de wereld in elkaar steekt, je op laten naaien.
Hierdoor zit je veel teveel in je hoofd en dan brengt mijn muziek,waar vaak ook meer spirituele teksten gehanteerd worden, me weer even terug 'met beide benen op de grond' en vind ik veel meer de rust terug.
Bijvoorbeeld deze werkt bij mij ook totaal: (doet mij met weemoed aan daar 'waar ik vandaan kom' denken..als ik met een soort heimwee naar de sterren kijk,
wat ik als kind dus ook al deed en voelde zonder toen te weten wat dat 'onverklaarbare gevoel toch was)

Ook klassieke muziek kan inderdaad een positief effect hebben op ons,
dat zal volgens mij dan ook wel op de chakra's invloed hebben, want sommige muziek gaat van top tot teen door je heen, zo voelt het dan.

eerder hier al eens geplaatst:
http://www.mysterie-wetenschapsforum.nl ... &start=360

Muziek wat dat doet met de mens

Muziek en bloeddruk
Sommige muziek heeft een algemeen effect, ook al is het niet per se je favoriet.

Zo verlaagt muziek van de Italiaanse operacomponist Giuseppe Verdi de bloeddruk. Dat blijkt uit recent onderzoek van de universiteit van Oxford. Er zit een cyclus van tien seconden in zijn muziek die telkens wordt herhaald, en die lijkt op de hartslag. Volgens de hoogleraar die het onderzoek leidde, wist Verdi bij het componeren instinctief welk ritme het beste zou zijn om het ontspannende effect te bereiken.

Hetzelfde effect is in Oxford gemeten bij de Negende symfonie van Beethoven en bij aria’s in Puccini’s opera Turandot. Ze behoren tot de meeste kalmerende muziek volgens de universiteit van Oxford, omdat er zoveel van die cycli van tien seconden in zitten.

https://www.gezondheidenco.nl/
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Kuikentje
Dromertje
Berichten: 3547
Lid geworden op: 15 aug 2006, 00:05

Re: Muziek is helend en goed voor je gezondheid

Bericht door Kuikentje » 23 jun 2021, 12:10

Ik luister naar metal als ik boos ben.

Ben ik dan raar?
Archery is my life!
Proud member of Boogsport Vlaanderen.
Go Springboks (rugby)

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Muziek is helend en goed voor je gezondheid

Bericht door univers » 23 jun 2021, 12:17

Nee hoor.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie