World of happinez ...

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Gast1

Re: World of happinez ...

Bericht door Gast1 » 03 mar 2018, 11:28

Fenna schreef:
03 mar 2018, 10:53
Aan de uitdrukking van iemands ogen kun je goed bepalen hoe het karakter is.
Dan hebben we in deze 'World of happinez' een kleine offtopic-discussie (voor zover die niet al langer bezig is) :wink:
Ik denk dat je je vergist Fenna, daar een (langere) blik in de ogen van iemand, altijd toch weer een momentopname is.
Zo kijk je iemand in de ogen aan, maar je weet niet wat er zich bijvoorbeeld een dag of een week geleden -of nog lager geleden- heeft afgespeeld.
Die persoon kan iets heel vervelends mee hebben gemaakt ...

Iemand die heel zachtaardig van Nature is met een heel lief karakter kan zich heel agressief tonen.

Is het niet zo, dat -bijvoorbeeld, bijvoorbeeld- veel mensen zeggen dat er bijvoorbeeld 'weer zo'n gek in Amerika, 10 middelbare scholieren en drie leraren heeft doodgeschoten'?
Weten die mensen echter wat achter die daad schuilging?
Zou het kunnen dat die 'dader' mogelijk een 'slachtoffer' is geweest van jarenlang pesten door die scholieren én leraren?

Is het niet zo, dat -bijvoorbeeld, bijvoorbeeld- veel mensen zeggen dat er bijvoorbeeld 'weer zo'n gek ergens, zijn ouders heeft vermoord'?
Weten die mensen echter wat achter die daad schuilging?
Zou het kunnen dat die 'dader' mogelijk een 'slachtoffer' is geweest van jarenlang seksueel misbruik door zijn ouders.

Ik kan zo eindeloos door kunnen gaan en ik haalde extreme voorbeelden aan.
Maar probeer je voor te stellen, wanneer je die 'daders' van dat geweld, een dag van tevoren in de ogen zou kijken ...
Iemand die heel zachtaardig van Nature is ...

Zou je dat heel zachtaardige karakter er dan uithalen?
Ik denk niet enkel van niet, ik weet dat je dat zachtaardige karakter niet ziet.

Communicatie in de breedst mogelijke zin gaat verder dan enkel zien en oordelen ...

gusteman

Re: World of happinez ...

Bericht door gusteman » 03 mar 2018, 11:46

Gast1 schreef:
03 mar 2018, 10:26
Fenna schreef:
03 mar 2018, 09:29
Ogen liegen niet.
... maar geloof me, dat kunnen ze wel.
Je ogen kun je wis en waarachtig beïnvloeden.
Er zijn mensen, die echt heel goed kunnen liegen, bedotten, acteren ...
Die zijn er zo goed in dat ze hun hele gezicht in de plooi kunnen houden die op dat moment bij hun leugen past.
En inderdaad, in de politiek zie je dat vaak, maar ook op tal van andere plekken.
Het best gekende voorbeeld hiervan is waarschijnlijk wel de bedrogen partner: sommige mensen zijn in staat hun levensgezel(-lin) weken, maanden tot zelfs jaren lang staalhard voor te liegen en er een verhouding met iemand anders op na te houden.

Dat lukt natuurlijk voornamelijk daar waar die partner het volste vertrouwen heeft ..... en dat toont dan weer aan dat de ingesteldheid waarmee men naar iemand toe stapt zal mee bepalend zijn voor de eerste indruk, mee zal bepalen of datgene wat in de ogen te lezen staat wel degelijk correct wordt geïnterpreteerd.

Gast1

Re: World of happinez ...

Bericht door Gast1 » 03 mar 2018, 11:48

@ Gusteman :hands:

Very, very, very :post:

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: World of happinez ...

Bericht door Susan » 04 mar 2018, 10:05

Wat Fenna al schreef ben ik het mee eens.
Ook al zijn het momentopnamen, indien je iemand bijvoorbeeld voor het eerst ziet en aankijkt, je in de meeste gevallen dan kan voelen of iemand echt is, of dat het een 'gemaakte' houding is op dat moment. Dat kan je in de ooguitdrukking herkennen.
Dat is het echter niet alleen, er speelt tegelijkertijd (voor mij in elk geval heel sterk) nog wat anders mee, dat is de energetische uitstraling die mensen dan uitzenden.

Dát is mede bepalend omdat je ook via je intuitie vaak onmiddelijk een 'hier klopt iets niet' door je heen voelt gaan,
óf een direct behaaglijk voelen hier met een oprecht eerlijk mens van doen te hebben. Uiteraard zit daar dan het voelen bij
of je met een harde persoon te maken hebt of met een mild zacht persoon.
Dit geeft in gevallen van negatief gedrag en/of uitlatingen het 'seintje' onmiddelijk door waardoor je je niet voor de gek laat houden
en allert blijft voor misleidingen van bepaalde mensen.
Dat is wel eens vervelend voor anderen die er bij zijn en ik dan ergens niet in mee ga omdat mijn gevoel iets heel anders
'vertelde' dan de anderen waarnamen en mijn reactie niet begrijpen...later met verbazing zeggen 'hóé wist jij dat!"
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: World of happinez ...

Bericht door Fenna » 04 mar 2018, 10:50

:post:
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: World of happinez ...

Bericht door Gast1 » 04 mar 2018, 11:08

:wink:

Oké, ik heb ook heel lang met die aanname geleefd en als zodanig mensen 'gescand'.
Later bleek het visueel 'scannen' dan toch vaker anders uit te pakken en dus ging ik later veel meer op mijn gevoel af.
Zodra er een audiovisuele communicatie ontstond vertelde mijn gevoel mij meer en vanuit gedragsherkenning kreeg ik dan een 'betere' impressie.
Mijn 'gevoel' bij jullie is prettig en dat blijft ook zo.
Ik houd van jullie en daarvoor hoeven we er het allerminst altijd met elkaar eens te zijn.
Nevermind ... en on-topic maar weer :wink:
Dit was het citaat van gisteren:
De oever is het geluk van de rivier
en dit de vraag:
Begrijpen jullie het?
Respons: nihil.

De achterzijde van het blaadje vertelt het volgende:
Meestal hebben we een broertje dood aan regels, maar zonder oevers wordt een rivier een moeras.
Zonder regels wordt het een puinhoop.
Zonder wetten wordt rechtspraak willekeurig.
Grenzen geven een beperking, maar juist die beperking biedt duidelijkheid, ondersteuning en zelfs bescherming.

Dat geldt ook voor de innerlijke grenzen die je zelf trekt, bijvoorbeeld zelfbeheersing te oefenen.
Die zelfbeheersing kan je helpen de grilligheid van je emoties te weerstaan.
Zodat jij meester bent over je emoties, in plaats van andersom.

Zelfdiscipline geeft je de oevers die je nodig hebt op het spirituele pad.
Ik heb daar een mening over en ben het met de eerste alinea eens.
Als je jezelf dient te beheersen -de tweede alinea- dan ben je op weg het spirituele pad te bewandelen.
Pas als je jezelf niet meer hoeft te beheersen, daar dat ook niet meer aan de orde is, pas dan ben je écht spiritueel.
Beheersen betekent 'in toom houden', jezelf inhouden of remmen.
Wanneer dat laatste weg is, verdwijnt ook het pijnlichaam.

En dat is een openbaring ...

Gast1

Re: World of happinez ...

Bericht door Gast1 » 04 mar 2018, 11:17

Het citaat van vandaag:

Jij bent het niet die doet.
Het gebeurt door jou heen, of je wilt of niet.
En als je nog minder doet dan je doet, dan kan het nog beter door jou heen gebeuren.

Dat vind ik een heel mooie ...

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: World of happinez ...

Bericht door univers » 04 mar 2018, 16:02

gusteman schreef

Het best gekende voorbeeld hiervan is waarschijnlijk wel de bedrogen partner: sommige mensen zijn in staat hun levensgezel(-lin) weken, maanden tot zelfs jaren lang staalhard voor te liegen en er een verhouding met iemand anders op na te houden.
Dit heeft niets met de stelling te maken.
Maar ik ben het wel met je eens.
Het zijn meestal de mannetjes, die tegenover de buitenwereld, hun vrouwen de hemel in prijzen, van kijk eens hoe een goede echtgenoot ik ben.
Dat lukt natuurlijk voornamelijk daar waar die partner het volste vertrouwen heeft ..
Er zijn vrouwen die er weet van hebben, en net doen of er niets aan de hand is,(ik heb ook zo'n blinde kip in de familie).
Van de kennissenkring die ik ken, van waar de man van die macho's zijn, zijn ze zowat allemaal gescheiden.
Bericht door Susan » 04 mar 2018, 10:05

Wat Fenna al schreef ben ik het mee eens.
Ook al zijn het momentopnamen, indien je iemand bijvoorbeeld voor het eerst ziet en aankijkt, je in de meeste gevallen dan kan voelen of iemand echt is, of dat het een 'gemaakte' houding is op dat moment. Dat kan je in de ooguitdrukking herkennen.
Dat is het echter niet alleen, er speelt tegelijkertijd (voor mij in elk geval heel sterk) nog wat anders mee, dat is de energetische uitstraling die mensen dan uitzenden.
Dit is nu precies wat ik bedoel.
Het is gewoon, verder kijken dan je neus lang is.
Dát is mede bepalend omdat je ook via je intuitie vaak onmiddelijk een 'hier klopt iets niet' door je heen voelt gaan,
óf een direct behaaglijk voelen hier met een oprecht eerlijk mens van doen te hebben. Uiteraard zit daar dan het voelen bij
of je met een harde persoon te maken hebt of met een mild zacht persoon.
Je voelt het gelijk aan de uitstraling, die men uitstraalt.
Mijn fout is, dat ik af en toe, mijn gevoel uitschakel, en dan kom ik van een koude kermis thuis.
Al doende leerd men. :mrgreen:
oor Gast1 » 04 mar 2018, 11:08

:wink:

Oké, ik heb ook heel lang met die aanname geleefd en als zodanig mensen 'gescand'.
Wat versta jij onder scannen?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: World of happinez ...

Bericht door Gast1 » 04 mar 2018, 19:02

univers schreef:
04 mar 2018, 16:02
Mijn fout is, dat ik af en toe, mijn gevoel uitschakel, en dan kom ik van een koude kermis thuis.
Al doende leert men. :mrgreen:
:post:
univers schreef:
04 mar 2018, 16:02
Wat versta jij onder scannen?
Het optisch lezen van de ogen van een ander.

Plaats reactie