Drugs

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 07 mar 2005, 20:47

Tammy schreef:Ik heb nog nooit drugs gebruikt.
Ik rook wel, een drummetje en ik lus heel graag wijn, maar dat is alles.
Een jointje heb ik nooit gerookt, durf het ook niet.
MMe, jouw openhartige verhaal heeft mijn respect.
Vind heel moedig en knap dat je jouw belevenissen op dit forum en het internet hebt geplaatst.
Jij ook Alifoeroe.
Petje af :wink:
Toch zou menig mens eerder een jointje roken dan een wintje drinken als ze van beiden niets wisten maar wel de waarheid was verteld.
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

amal-jeevan

Bericht door amal-jeevan » 07 mar 2005, 20:48

Door wat nare dingen in mijn jeugd ben ik in aanraking gekomen met drugs. en het leerde mij een andere wereld zien. sommige drugs veranderen je visie op het leven doordat je bijv meer na gaat denken. en misschien heeft mij dat wel geholpen..

Japairman

Bericht door Japairman » 07 mar 2005, 21:10

Drugs kunnen je kijk op de wereld inderdaad drastisch doen veranderen, vooral de halucinerende varianten(niet geschikt voor iedereen, sommige blijven er in hangen) Lsd, pado's(vele verschillende soorten), cactus enz.

Zo komen de sjamanen ook tot hun inzichten.

Ja nu we het er over hebben vind ik het voormezelf wel weer eens tijd voor een padotrip vooral met volle maan is het toppie.

amal-jeevan

Bericht door amal-jeevan » 07 mar 2005, 21:15

Ja en als je alleen bent ga je nog fijn nadenken ook. wat een heerlijke tijd kan je ermee hebben

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80585
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 08 mar 2005, 17:26

Deheerst schreef:
Toch zou menig mens eerder een jointje roken dan een wintje drinken als ze van beiden niets wisten maar wel de waarheid was verteld.
Het is wetenschappelijk bewezen dat rode wijn goed voor hart en bloedvaten is. Er zijn veel studies naar verricht, in het zuiden hoort het bij het dagelijkse menu.
Maar alles met mate natuurlijk.
Op mijn werk drinkt iedereen port in de avond, om goed te slapen, alle vrouwen die ik ken doen het, ik lust het niet en ik slaap altijd als een roos. :D

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Japairman

Bericht door Japairman » 08 mar 2005, 18:33

Tammy schreef:Deheerst schreef:
Toch zou menig mens eerder een jointje roken dan een wintje drinken als ze van beiden niets wisten maar wel de waarheid was verteld.
Het is wetenschappelijk bewezen dat rode wijn goed voor hart en bloedvaten is. Er zijn veel studies naar verricht, in het zuiden hoort het bij het dagelijkse menu.
Maar alles met mate natuurlijk.
Op mijn werk drinkt iedereen port in de avond, om goed te slapen, alle vrouwen die ik ken doen het, ik lust het niet en ik slaap altijd als een roos. :D
Je kan me vertellen wat je wilt maar als je elke dag 2 flessen wijn drinkt knap je er echt niet van op.
1 a 2 per dag Okee maar dan ook alleen als je de 30 bent gepasseert om positieve effecten te hebben.

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 10 mar 2005, 21:49

En 1 a 2 jointjes per dag hoeven ook niet echt een risico te zijn.

Het is maar net welk woord je er aan koppelt.
In Nederland noemt men een jointje "drugs" en een glaasje wijn "drank", of "genotsmiddel".
De asociatie is dan al gelegd.
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

amal-jeevan

Bericht door amal-jeevan » 10 mar 2005, 23:44

Ik rook er nu 4 per dag en ik heb geen klachten. Het is wel slecht voor je longen en voor je geheugen... dus er is een serieuze planning tot stoppen op komst

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 11 mar 2005, 13:38

Het punt is dat alles in zeker mate slecht is.
Ook rode wijn is op den duur schadelijk, als je er maar genoeg van neemt.
Zo is het met alles wat.
Waarom wordt er dan wereldwijd zo hypocriet gedaan over bijvoorbeeld cannabis?
Omdat de hele wereld wordt beinvloed.
En slecht geinformeerd.
Bewust, moedwillig, doelgericht.
Het lijkt potdorie de kerk wel in de Middeleeuwen!
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

arie

Bericht door arie » 11 mar 2005, 13:59

laat dat "in de middeleeuwen" er maar vanaf :wink:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80585
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 15 mar 2005, 13:47

Joint tast bloedstroom naar de hersenen aan


Het gebruik van marihuana heeft een slechte invloed op de bloedstroom naar de hersenen en verhoogt het risico op hersenbeschadiging. Opnieuw heeft een onderzoek aangetoond dat het gebruik van marihuana slecht is voor de gezondheid.

Marihuana-gebruik verhoogt de snelheid waarmee bloed door de hersenvaten stroomt aanzienlijk. Ook de lange termijn effecten van het gebruik van deze softdrug blijven zichtbaar. Dit blijkt uit een onderzoek dat is uitgevoerd door The National Institute on Drug Abuse.

Onderzoekers hebben de bloedstroom van de proefpersonen - 54 marihuana-gebruikers en 18 niet-rokers - gemeten in het begin van de studie en na een maand van onthouding.

Uit het onderzoek bleek ook dat de weerstand die het bloed ondervond hoger is bij gebruik van marihuana. Deze weerstand wordt weergegeven met een PI-score (pulsatility index). De PI-score van de marihuana-rokers bleek zelfs iets hoger dan de die van mensen met een chronisch hoge bloeddruk of diabetes.

Verminderde hersenfunctie
De onderzoekers denken dat de verhoogde weerstand komt door een vernauwing van de bloedvaten. Door deze vernauwing krijgen hersencellen minder zuurstof toegediend waardoor de hersenfunctie vermindert. Dit kan ernstige gevolgen hebben. Marihuana-gebruikers lopen een groter risico op een beroerte of op geheugenverlies. Er zijn gevallen bekend van jonge marihuana-rokers die een beroerte hebben gehad.

Uit het onderzoek blijkt ook dat het gebruik van marihuana lange termijn effecten heeft. Zware gebruikers vertoonden geen verbetering in hun gezondheid na een maand van onthouding. Bij reguliere gebruikers verbeterde de bloedstroom iets nadat zij een maand geen marihuana hadden gebruikt.

Meer onderzoek
Eerdere onderzoeken wezen ook al op de relatie tussen softdrugsgebruik en psychotische aandoeningen. Vooral jongeren hebben een grote kans op een dergelijke aandoening.

De grootste groep gebruikers van softdrugs in Nederland wordt gevormd door de schoolgaande jeugd. Hoewel steeds meer onderzoeken aantonen dat het gebruik van softdrugs gevaarlijk is, kent Nederland nog steeds een gedoogbeleid.



********

Zo onschuldig is het dus niet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

MMe

Bericht door MMe » 15 mar 2005, 15:23

Nee het is niet totaal onschuldig maar als je het naast de bijwerkingen van alcohol legt is het wel minder gevaarlijk want van overmatig drankgebruik kan je corsacoff oplopen en het wordt ook in verband gebracht met kanker.
Ik heb het aan den lijven mogen ondervinden en mijn conclusie is dat drank veel meer schade aanricht dan marhiuana.
Voor alles geld gebruik het met maten, dat is met alcohol zo en ook met marhiuana maar ook met eten en zelfs sporten of werken.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80585
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 15 mar 2005, 15:31

Je hebt gelijk MMe, alles met mate.
Maar vaak gaat dat met mate over in een verslaving en wil je steeds meer, dat maakt het zo gevaarlijk.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

MMe

Bericht door MMe » 15 mar 2005, 15:53

ja dat is wel zo maar als ik moest kiezen tussen een alcohol verslaving of marhiuana verslaving koos ik toch voor een marhiuana verslaving :wink: .
Je kan aan alles verslaafd raken, het is iets in je hoofd, het lijkt wel alsof je dan een leegte op moet vullen met iets wat dan weer een verslaving is.
Ik heb ook een tijdje gehad dat ik was verslaafd aan het kopen van spaarlampen :shock:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80585
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 15 mar 2005, 15:58

MMe schreef:
Je kan aan alles verslaafd raken, het is iets in je hoofd, het lijkt wel alsof je dan een leegte op moet vullen met iets wat dan weer een verslaving is.
Ik begrijp wat je bedoeld.
Een verslaving sluipt erin heel langzaam.
Ik heb ontzettende bewondering voor je dat je jouw ervaringen op dit forum neerzet.
Niet iedereen doet dat.
Mijn respect heb je alvast. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

MMe

Bericht door MMe » 15 mar 2005, 16:06

Ik dank je Tammy :)

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80585
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 15 mar 2005, 16:10

Geen dank MMe, ik meen het.
Vind het heel mooi dat je zo open bent.
Take care amigo :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 15 mar 2005, 16:13

Ik zal ook nooit beweren dat het gezond is om een jointje te roken.
Begrijp me niet verkeerd.

Waar het mij om gaat is dat ons wordt wijsgemaakt dat roken van een jointje hetzelfde is als spuiten van heroine, en dat het drinken van een wijntje oh zo gezond is.

Dat is hypocriet.

Op die manier vergelijk je appels met peren, maar dat zal de overheid en met name de belastingdienst goed uitkomen. (accijns)

Drugs zijn slecht voor je.
Maar alcohol is net zo slecht.

Mijn betoog: Alcohol is drugs!
Drank is ook drugsgebruik.
Maar dat wordt door iedereen stellig ontkend.
En dat is dan weer veroorzaakt door het beleid van de overheid.
Door beinvloeding.

En Mme.
Ik heb ook respect voor je openheid.
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

MMe

Bericht door MMe » 15 mar 2005, 16:20

Ik ben het volledig met je eens dat drank ook gewoon drugs is alleen kijkt de maatschapij er anders tegen aan :?

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 15 mar 2005, 16:27

MMe schreef:Ik ben het volledig met je eens dat drank ook gewoon drugs is alleen kijkt de maatschapij er anders tegen aan :?
Precies!

En dat is een vorm van bewustzijn.
Wat mij zo interesseert is:" Waarom kijkt de maatschappij er zo tegenaan?"

Dat komt niet door ervaring lijkt mij.
Want iedere ervaringsdeskundige zal anders concluderen.
Daar zit dus ergens een stukje beinvloeding van buitenaf.
Iets stuurt onze geest een bepaalde kant op om te denken dat een biertje of wijntje prima is, maar een jointje is drugs!
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

Plaats reactie