Drugs

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 17 mar 2005, 18:47

Justitie gedoogt cadeauwiet Nieuwe Revu

Uitgegeven: 17 maart 2005 17:08

DEN HAAG - Het Openbaar Ministerie (OM) zal het weekblad Nieuwe Revu niet vervolgen voor het aanbieden van wietzaadjes aan de lezers. Dat heeft minister Donner van Justitie geantwoord op schriftelijke vragen van de Tweede-Kamerleden Joldersma en Atsma (CDA) en Van der Staaij en Van der Vlies (SGP).

Nieuwe Revu gaf eind januari een paar cannabiszaadjes en een handleiding voor het telen van wiet cadeau bij een themanummer over drugs. Justitie onderzocht vervolgens of het blad zich daarmee schuldig had gemaakt aan het uitlokken tot het opzettelijk telen van hennepplanten.


Maar het OM acht het "niet opportuun" om op grond van de Opiumwet tot strafvervolging over te gaan. Donner wijst erop dat het niet strafbaar is om cannabiszaden te bezitten.

Het telen van wiet is wel strafbaar, maar justitie stelt volgens het huidige beleid geen vervolging in als het om een geringe hoeveelheid planten voor eigen gebruik gaat.



*************

Ik snap er niks meer van, is het nou strafbaar of niet? :roll:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 17 mar 2005, 19:02

Hoogervorst: Project mediwiet dreigt te mislukken


DEN HAAG - Het gaat niet goed met de verstrekking van mediwiet, medicinale cannabis. Minister Hoogervorst van Volksgezondheid zei dat donderdag tijdens een overleg in de Tweede Kamer. De verkoop loopt slecht, en artsen voelen er, volgens de minister, weinig voor om het middel voor te schrijven aan hun patiënten.


De minister verklaart dat door het feit dat de medicinale werking van de speciaal geteelde cannabis niet is bewezen.

Hoogervorst ging donderdag niet zo ver te melden het project te stoppen. Zijn ministerie presenteert eind dit jaar een evaluatie van de teelt en verkoop van de mediwiet. Hij komt dan op de kwestie terug.

Mediwiet zou helpen de pijn te bestrijden bij met name kanker- en MS-patiënten. Sinds 2003 is de wiet, die onder toezicht van het ministerie wordt geteeld, bij de apotheek verkrijgbaar.


********

Ik zie door de bomen het bos niet meer :shock:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 17 mar 2005, 19:42

Het zit ongeveer zo:

Volgens de wet is het toegestaan een klein beetje wiet te bezitten.
Je mag het echter niet zelf telen (dat mag kennelijk alleen de overheid...)
Verkopen is officieel ook niet toegestaan maar dat weet ik niet zeker.

In ieder geval is het duidelijk dat er heel veel niet klopt.
Waarom zou je het wel als medicijn voorschrijven maar tegelijkertijd verbieden onder de noemer drugs?

Ik vrees dat de eeuwige schakel weer opduikt: geld.
De overheid verdient eraan, daarom mogen alleen zij het telen bij wijze van geneesmiddel.
Het blijkt echter slechte wiet te zijn.

Nice try.
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

Japairman

Bericht door Japairman » 17 mar 2005, 22:04

Als ze nauw slim zijn legaliseren ze wiet keurmerk op de wiet telers extra accijns en hoppa alle problemen opgelost en iedereen word er beter van.
Geen huisteelt meer(brandgevaar).
Je kan de politie nuttig werk laten doen.

amal-jeevan

Bericht door amal-jeevan » 18 mar 2005, 00:37

je mag 5 gr max bij je hebben en 5 planten per persoon bezitten voor eigen gebruik dacht ik. en ik heb die nieuwe revu toen gekocht. moet alleen die zooi nog is zaaien :)

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 18 mar 2005, 13:33

amal-jeevan schreef:je mag 5 gr max bij je hebben en 5 planten per persoon bezitten voor eigen gebruik dacht ik. en ik heb die nieuwe revu toen gekocht. moet alleen die zooi nog is zaaien :)
En die handleiding?
Kun je daar nog wat mee?
Zet hem online zou ik zeggen.
Cursus wiet telen written bij Revu.
:wink:
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

Anet

Bericht door Anet » 18 mar 2005, 19:03

Mag ik even tussedoor?
Deze web-site is ook een verslaving! :wink:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 19 mar 2005, 14:22

Londen beëindigt gedogen cannabisgebruik

Uitgegeven: 19 maart 2005 09:06

LONDEN - De Britse regering overweegt een einde te maken aan het gedogen van cannabisgebruik. Minister Clarke van Binnenlandse Zaken laat uitzoeken of het nodig is om cannabis weer als ernstige drug te bestempelen.

De bewindsman reageerde op recente onderzoeken die suggereren dat er een duidelijk verband is tussen cannabisgebruik en geestesziekten. De bewindsman gaf een adviesraad opdracht te bekijken of cannabis nog wel als minder ernstige drug kan worden gekenmerkt, meldde de Britse omroep BBC zaterdagochtend.

Nadat cannabis begin vorig jaar een lichtere classificatie kreeg, steeg de vraag naar het spul explosief.


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 19 mar 2005, 14:23

Anet schreef:
Mag ik even tussedoor?
Deze web-site is ook een verslaving!

Inderdaad :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

alifoeroe

Bericht door alifoeroe » 24 mar 2005, 18:35

hahaha daar weet tammy alles van :roll:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 24 mar 2005, 18:37

Hoezo Alifoeroe? :mrgreen:
Krijg de slappe lach van jou! :lol:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

alifoeroe

Bericht door alifoeroe » 24 mar 2005, 18:43

en ik een lachkick van jou, en het is niet eens een lachkick van een jointje, spacecake of lachgas :lol: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 24 mar 2005, 18:44

Wow heb ik dat effect op jou?
Enig! hahahahaha :mrgreen:
Gelukkig, ik maak iemand aan het lachen op de wereld, ben ik toch nog ergens goed voor.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

alifoeroe

Bericht door alifoeroe » 24 mar 2005, 18:51

ja, tammy je bent een goed en gezellig mens :wink: iedereen is wel ergens goed in op deze wereld, en jouw doel is, mij bezighouden en laten lachen op dit forum :mrgreen: en natuurlijk leer ik ook nog veel van jou :wink: ook van de anderen natuurlijk :P

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 24 mar 2005, 18:54

Thanks Alifoeroe, heel lief gezegd van je :wink:


En nu weer ontopic :D

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

idefix

Bericht door idefix » 30 jun 2005, 11:01

:cry: Het is een misvatting te denken dat drugs geestesverijkend zijn, ze zijn geestbedriegend.
En dit geld voor elke vorm van drugs. Deze gaan tegen je natuur in.

Ik heb verschillende fantastische mensen zien tenondergaan, gewoon omdat ze de grip op de realiteit kwijt waren.

Hoeveel vormen van geestesbedriegers moeten gelegaliseert worden?


Dit is geen vrijheid beroveing, dat is de taak van drugs.

Japairman

Bericht door Japairman » 01 jul 2005, 20:23

idefix schreef::cry: Het is een misvatting te denken dat drugs geestesverijkend zijn, ze zijn geestbedriegend.
En dit geld voor elke vorm van drugs. Deze gaan tegen je natuur in.

Ik heb verschillende fantastische mensen zien tenondergaan, gewoon omdat ze de grip op de realiteit kwijt waren.

Hoeveel vormen van geestesbedriegers moeten gelegaliseert worden?


Dit is geen vrijheid beroveing, dat is de taak van drugs.
Dit is geen vrijheid beroveing, dat is de taak van drugs.[/quote]

Niet mee eens wat betreft dat dit geld voor alle drugs.

Ik heb namelijk ook mensen ten onder zien gaan en er met behulp van drugs weer bovenop zien komen.
Af en toe een paddestoelle trip zie ik echt als een verrijking van mijn leven, het doet me weer met beide beentjes op de grond komen en weer onder ogen zien waar het in deze wereld allemaal om gaat en het materiaalisme de deur uit gaat.

Geest misleiding is niet afhankelijk van drugs en komt ook zonder drugs voor, denken dat alle drugs tot geestbedrieging lijd is een teken dat je geest is bedrogen.

idefix

Bericht door idefix » 02 jul 2005, 22:12

:roll: Het is voor de meeste mensen moeilijk om fictie van realiteit te onderscheiden in nuchtere toestand, laat staan dat men dan nog drugs gaat gebruiken.

En er is nog nooit iemand genezen door drugs te gebruiken, het gebruik van bepaalde verdovende middelen als pjnremmers genezen niet.
Zij maken ook het leven niet draaglijker, zij trekken je gewoon een tijdje weg van de realiteit. De enige mogelijkheid om je leven draaglijker te maken, is je problemen aanpakken, met of zonder hulp. Dat is de enige genezing.

Ik ken honderden mensen die zo"n visie hadden i.v.m. drugs, jaren later zijn ze er ofwel vanaf of ze gingen er onderdoor. Het is erop of eronder, anders niets.

Ik kom wekelijks in kontakt met alcoholisme, en verslaving, en daar is niets cool aan verrevan zelfs.
Het ergste vanal is dat zij dan nog het respekt verliezen van henzelf en van de anderen, zij die ooit zo cool waren en alles aankonden.

MMe

Bericht door MMe » 02 jul 2005, 22:38

Ik ben het toch niet helemaal met je eens dat drugs alleen maar slecht is, ik ben zelf een ex alcoholist en psygiatrisch patient en gebruik nog steeds medicijnen(is ook drugs) en heel af en toe rook ik nog wel eens een jointje.
Mijn probleem is dat mijn hersenen overactief zijn met als gevolg dat als ik geen medicijnen zou slikken ik in een psychose terecht kom.
Ik zie medicijnen ook gewoon als drugs en marhiuana ook als een soort medicijn.
Ik denk niet dat drugs, alcohol of wat dan ook alleen maar slecht zijn maar alleen het (overmatig)misbruik ervan de boosdoener is.
Ook eten wordt door sommige mensen als een soort drugs gebruikt maar dat is alleen zo als de ballans uit evenwicht is dus of teveel eten of te weinig en ook wat je eet.
En zo is het ook met medicijnen en drugs, het hangt ervan af hoeveel je gebruikt en van welke stof.

amal-jeevan

Bericht door amal-jeevan » 13 aug 2005, 13:22

deheerst schreef:
amal-jeevan schreef:je mag 5 gr max bij je hebben en 5 planten per persoon bezitten voor eigen gebruik dacht ik. en ik heb die nieuwe revu toen gekocht. moet alleen die zooi nog is zaaien :)
En die handleiding?
Kun je daar nog wat mee?
Zet hem online zou ik zeggen.
Cursus wiet telen written bij Revu.
:wink:
jaja geen probleem doe ık bınnenkort. wou je ook wat planten?? of gewoon ınteresse. ık heb alles wat je nodıg hebt. beter stuur je me ff een emaıl en ık zorg voor alles.

Plaats reactie