Voel je eigen energie in je handpalmen

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Voel je eigen energie in je handpalmen

Bericht door taigitu » 04 mar 2019, 15:00



Feeling Chi Energy in your Hands Experiment 1+2

Master Kay Spiritual Guru-Life Coach
Gepubliceerd op 2 apr. 2016
This is a short film on how to feel your own Chi in your own palms...demonstrated by Master K...
There are Two Experiments to try out on yourself in this film!
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Voel je eigen energie in je handpalmen

Bericht door Berjan » 06 mar 2019, 14:28

Vroeger heb ik eens aan een chinese reiki achtig iets gedaan. Weet de naam niet meer. Toen dacht ik ook dat ik energie voelde van mijn eigen handen. Maar volgens mij is het bijgeloof. Het heeft a) met onze verwachtingen te maken en b) met de lucht die langs onze handen gaat. Onzichtbaar maar toch voelbaar.

Dat mensen hier intrappen, ik snap het niet.

gusteman

Re: Voel je eigen energie in je handpalmen

Bericht door gusteman » 06 mar 2019, 22:30

Berjan schreef:
06 mar 2019, 14:28
Dat mensen hier intrappen, ik snap het niet.
Dat komt doordat het bewuste onderbewustzijn onder het bewustzijn ressorteert maar het onderbewuste bewustzijn niet waardoor het bewustzijn niet zonder onderbewustzijn kan functioneren maar het onderbewustzijn wel bewust kan zijn zonder het bewustzijn ook al is dat onderbewustzijn inactief als onderliggende bewustzijn van het bewustzijn.

Toch makkelijk zat?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Voel je eigen energie in je handpalmen

Bericht door univers » 06 mar 2019, 23:06

Als je het bewust bent, wel. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Voel je eigen energie in je handpalmen

Bericht door Gast1 » 07 mar 2019, 08:30

gusteman schreef:
06 mar 2019, 22:30
Dat komt doordat het bewuste onderbewustzijn onder het bewustzijn ressorteert maar het onderbewuste bewustzijn niet waardoor het bewustzijn niet zonder onderbewustzijn kan functioneren maar het onderbewustzijn wel bewust kan zijn zonder het bewustzijn ook al is dat onderbewustzijn inactief als onderliggende bewustzijn van het bewustzijn.
Nee hoor, dat klopt niet :wink:
Het onderbewuste bewustzijn ressorteert wel degelijk onder het bewustzijn.
Je schrijft immers dat het bewustzijn niet zonder onderbewustzijn kan functioneren.
Blijkbaar ben je je daar van bewust in tegenstelling dat juist het onderbewustzijn wél bewust kan zijn.
Dat lijkt mij een paradox want als een onderbewustzijn wél bewust kan zijn, klopt de definitie van het onderbewustzijn niet meer.

En dat begrijp je of niet.
Toch makkelijk zat?

Ik zie dat Univers het geheel begrijpt:

:post:

gusteman

Re: Voel je eigen energie in je handpalmen

Bericht door gusteman » 07 mar 2019, 14:46

Gast1 schreef:
07 mar 2019, 08:30
En dat begrijp je of niet.
Whatever makes you happy, beste Gast1.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Voel je eigen energie in je handpalmen

Bericht door Osiris » 08 mar 2019, 06:47

Ach ja , ignorance is bliss.
Degenen die zich met energiewerk en healingen bezig houden weten wel beter :wink:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Voel je eigen energie in je handpalmen

Bericht door univers » 08 mar 2019, 07:10

Zo is het.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Voel je eigen energie in je handpalmen

Bericht door taigitu » 08 mar 2019, 10:50

Berjan schreef:
06 mar 2019, 14:28
Vroeger heb ik eens aan een chinese reiki achtig iets gedaan. Weet de naam niet meer. Toen dacht ik ook dat ik energie voelde van mijn eigen handen. Maar volgens mij is het bijgeloof. Het heeft a) met onze verwachtingen te maken en b) met de lucht die langs onze handen gaat. Onzichtbaar maar toch voelbaar.

Dat mensen hier intrappen, ik snap het niet.
Reiki is van oorsprong niet Chinees.
Reiki heeft Japanner Mikao Usui als geestelijk vader.
http://www.alles-over-reiki.nl/

Wel grappig dat je eerst dacht wel energie te voelen.
Maar dan schakel je over naar het bijgeloof.
En natuurlijk speelt de verwachting een rol in deze, zoals in veel andere dingen
waar je verwachtingen bij hebt.
Verwachting hebben bij iets zorgt ervoor dat je open staat voor iets, hetzij positief of negatief.
Ga je over naar de gedachte dat het bijgeloof is, dan sluit je die deur, ofwel je blokkeert jezelf.
Ook in andere dingen in je leven die je gaat doen en daarbij denkt 'dat gaat me niet lukken'
blokkeert je jezelf en schakel je over naar de negativiteit waardoor je het jezelf moeilijk maakt
en je programmeert op het mislukken. Je aandacht zal meer gefocust zijn alle dingen die je
tegenzitten dan op de dingen die meewerken om je doel te bereiken.
Sta je positief in iets dan trek je als het ware positieve dingen naar je toe, die vallen meer op
in je waarneming van wat er op je pad komt. Self fulfilling provecy....

Afbeelding
http://members.chello.nl/f.degroote/pra ... nen-02.htm

Energie voelen en zelfs zichtbaar maken.
Door de Kirlianfotografie is de energie rond een object zichtbaar te maken van alles wat er op aarde aanwezig is.
Ook stenen hebben een energiestraling die kan worden gefotografeerd.
Hieronder de hand en via de link zijn er nog meer foto's te zien.

Afbeelding
https://sola.ai/snj222/kirlian-photography-636832993

Via deze link meer info via een slide-show.
Kirlian Photography

1. Kirlian Photography
2. Semymon Davidovitch Kirlian Russian inventor and researcher 
In 1939, while repairing medical equipment used in d’Arsonval electrotherapy, Kirlian discovered that the electrical discharge between a vitrified electrode and particles of human skin changed color.
 Trying to discover the cause of this, he photographed the electric charge without the use of a conventional camera, that is, exposing the film directly to the current
.  This experiment led to the invention of a system of high-frequency electrical photography.

https://www.slideshare.net/asertseminar ... hotography


Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

gusteman

Re: Voel je eigen energie in je handpalmen

Bericht door gusteman » 08 mar 2019, 17:07

taigitu schreef:
08 mar 2019, 10:50
Reiki is van oorsprong niet Chinees.
Berjan had het niet over Reiki, hij schreef "... een chinese reiki achtig iets ..."

Het was dus WEL iets Chinees, en het was NIET Reiki, maar iets Reiki-achtig ... dàt is wat Berjan schreef.

Gast1

Re: Voel je eigen energie in je handpalmen

Bericht door Gast1 » 08 mar 2019, 19:09

Whatever makes you happy, beste gusteman ... :rolfl:

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Voel je eigen energie in je handpalmen

Bericht door Mypos » 08 mar 2019, 23:11

Berjan schreef:
06 mar 2019, 14:28
Vroeger heb ik eens aan een chinese reiki achtig iets gedaan. Weet de naam niet meer. Toen dacht ik ook dat ik energie voelde van mijn eigen handen. Maar volgens mij is het bijgeloof. Het heeft a) met onze verwachtingen te maken en b) met de lucht die langs onze handen gaat. Onzichtbaar maar toch voelbaar.

Dat mensen hier intrappen, ik snap het niet.
:rolfl:

Gast1

Re: Voel je eigen energie in je handpalmen

Bericht door Gast1 » 09 mar 2019, 08:44

Mypos schreef:
08 mar 2019, 23:11
:rolfl:
:post:

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Voel je eigen energie in je handpalmen

Bericht door Kristof Piessens » 09 mar 2019, 15:51

gusteman schreef:
08 mar 2019, 17:07
taigitu schreef:
08 mar 2019, 10:50
Reiki is van oorsprong niet Chinees.
Berjan had het niet over Reiki, hij schreef "... een chinese reiki achtig iets ..."

Het was dus WEL iets Chinees, en het was NIET Reiki, maar iets Reiki-achtig ... dàt is wat Berjan schreef.
Ja, en dan ? van oorsprong is reiki japans, iets wat chinees ook met energie te maken heeft is accupunctuur...maar dat is geen reiki door handpalmen en de energie voelen stromen en daar mee werken, accupunctuur heeft meer te maken met de energiebanen van het lichaam om deze te deblokkeren, te bevorderen, herstellen of in balans brengen...


Chinees reiki achtig is niets meer dan een vergelijkbaar manier van werken maar dan van chinese oorsprong.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Voel je eigen energie in je handpalmen

Bericht door taigitu » 10 mar 2019, 14:51

Acupunctuur is wel een Chinese manier van healing. Acupressuur is werken zonder naalden.
Zo kan men ook zelf werken op de acupunctuurpunten op de meridianen (energielijnen).
Je zou kunnen zeggen dat dat een Chinees-achtige vorm is van Reiki is?
Hier leg je de toppen van je vingers op de plek van één of twee acupunctuurpunten.

Hieronder een oefening om via de acupunctuurpunten, zonder naalden, rustiger te worden.
Zelf merk ik dat wanneer ik me zelf behandel, ik op een gegeven moment, met een diepe zucht,
ontspanning ervaar. Dat doe ik met een bijna zelfde methode, de Japanse methode van Jin Shin Jyutsu.
Ook als ik die toepas bij anderen, ook dan die diepe zucht het begin is van ontspannen.
Ik houd ongeveer 5 minuten (soms langer indien nodig) de vingers op één punt.
Na een behandeling praat ik, onder het genot van een kop thee, nog even na.
Het is niet de bedoeling om na een behandeling direct weer druk bezig te gaan.

Het is interessant om eens samen met een partner of goede vriend(in) deze methode
uit te proberen. Dat moet wel serieus gebeuren, want anders ga je werken vanuit een
onrustige/drukke energiebasis als behandelaar. Even mediteren is een goed begin voor beiden.
Behandel elkaar op de punten die in het artikel staan weergegeven. Stel je voor dat je via
je vingers, en de gedachte (geestelijk plaatje) dat er energie uitstraalt naar de plaatsen
van het acupunctuurpunt. Het kan zijn dat je een lichte tinteling voelt in je vingers of in de
palm van je hand. Dat houdt in dat er een uitwisseling is in energie.
Ben je klaar met de behandeling sla dan even je handen af waardoor je uit die modus
van energie-uitwisseling komt. Of laat kraanwater lopen over handen.
Je 'verbreekt de verbinding' zo gezegd.
Ik hoop dat je jezelf, en misschien elkaar, verrast met deze methode van healing.

In de tekst van onderstaand artikel nog woorden blauw gedrukt ter verwijzing naar.....
En: Andere artikelen over innerlijke rust: Wil je ook meer rust in je hoofd? en Zorg voor je hart.
Zie via de link van dit artikel.

Afbeelding

Acupressuur en innerlijke rust

11/05/13 | By Franka

Afbeelding

Het valt vaak niet mee om je kalmte te bewaren. In ons en om ons heen hebben we last van de nodige turbulentie.
Op het werk en thuis, er is genoeg te doen, te regelen en te plannen.
De yang-energie van bezig zijn en activiteit is over het algemeen erg duidelijk voelbaar, terwijl de yin-energie van rust,
kalmte en stabiliteit op de achtergrond blijft. Juist omdat we zo gericht zijn op de yang-energie, is het soms zo moeilijk
om tot rust te komen en te ontspannen.


Maar om fysiek, emotioneel, mentaal en spiritueel gezond te blijven is een goede balans tussen de yang- en de yin-energie
in onszelf enorm belangrijk.


De onderstaande serie is bedoeld voor als je niet tot rust kunt komen, als je gedachten maar voortrazen, je hart hard klopt,
je ademhaling hoger is dan prettig voelt en je gestressed bent.
Doe deze serie ook eens als je het gevoel hebt nergens tijd voor te hebben ….

De afzonderlijke acupressuurpunten die allemaal op het gouverneursvat en het conceptievat liggen,
twee zeer belangrijke meridianen in het lichaam, zijn op zichzelf al goed om regelmatig te stimuleren,
maar in combinatie met elkaar versterk je de positieve effecten nog eens extra.

Afbeelding

Zit rechtop, met je voeten stevig op de vloer. Zet je wijsvinger en middelvinger van je ene hand tegen elkaar
en houd zo gv 20 (Honderd Ontmoetingen) boven op je hoofd vast.
Dit punt bevindt zich op de lijn die je kunt trekken van het ene oor naar het andere, precies boven op je hoofd.
De wijsvinger en middelvinger van je andere hand plaats je zachtjes op cv 24,5 (Derde Oog), tussen je wenkbrauwen (zie foto).
Haal diep en met aandacht adem in je buik en blijf zo bijvoorbeeld 1 of 2 minuten zitten.

Neem dan een korte pauze, schud je armen, handen en polsen even los en zet dan je ene hand weer op dezelfde manier boven op je hoofd op gv 20.
Plaats nu je andere hand op cv 17 (Zee van Rust) en breng je aandacht naar je hartgebied terwijl je rustig ademhaalt in je buik (zie foto bovenaan).
Dit punt bevindt zich midden op het borstbeen, op de verbindingslijn tussen de tepels.
Terwijl je ademhaalt, zou je ook nog aan een voor jou rustgevende kleur of een rustgevende plaats kunnen denken om het effect te versterken.
Houd ondertussen je voeten goed op de grond.

Leg tot slot je handen op je schoot en houd met de vingers van je ene hand je middelvinger vast.
Bij deze vinger eindigt de hartbeschermer en door deze vinger bewust vast te houden, kun je je na een paar minuten al een stuk rustiger voelen.
Doe hetzelfde daarna met de andere hand. Niet te hard knijpen in je vinger, gewoon rustig vasthouden.

Deze combinatie van acupressuurpunten is een praktische en makkelijk toepasbare manier om verlichting te brengen bij hoofdpijn,
angst en nervositeit, stress en hormonale problemen
. Aangezien deze acupressuurpunten invloed hebben op de geestelijke helderheid,
kun je ze zeker ook gebruiken bij leerproblemen, add en adhd.
Behandel jezelf er ook mee als je je beter wilt concentreren of wilt mediteren.


“Als je troebel water met rust laat, wordt het vanzelf helder.”

Lao-tse

https://flowofenergy.nl/acupressuur-en-innerlijke-rust/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Voel je eigen energie in je handpalmen

Bericht door taigitu » 10 mar 2019, 15:20

Om aan te geven dat je met acupressuur veilig jezelf en anderen kan behandelen
zet ik onderstaand artikel neer om dat aan te geven.
Ok een kwetsbaar wezentje als een baby kan je hier mee behandelen.
We gebruiken instinctief al acupressuur in ons handelen, in ons doen en laten
naar onszelf en ook naar een baby.


Acupressuur: drukpuntmassage bij baby's

Acupressuur, ook bekend als drukpuntmassage, kan een groot effect hebben op de gezondheid en welzijn van een baby.
Acupressuur gebruikt hierbij dezelfde punten als acupunctuur, maar gebruikt hierbij geen naalden.
In plaats hiervan worden de drukpunten zacht gemasseerd. Acupressuur kan een kindje helpen beter in te slapen maar ook pijn van koliek en tandjes te verzachten.

Inhoud
- Acupressuur bij baby's
- Drukpunten om beter te slapen
- Drukpunten bij tandjes
- Drukpunten bij koliek of darmkrampjes
- Tot slot

Acupressuur bij baby's
Acupressuur is de benaming voor het masseren van verschillende drukpunten op het lichaam. Het masseren van deze drukpunten zorgt ervoor dat geblokkeerde energie in deze punten weer vrij door het lichaam kan stromen. Deze energie stroomt volgens deze Chinese geneeswijze over energiebanen in het lichaam, meridianen genoemd. Acupressuur maakt gebruik van dezelfde meridianen en punten als in de algemeen geaccepteerde geneeswijze acupunctuur worden gebruikt. De drukpunten, ook wel acupoints, of acupunctuurpunten genoemd, worden in tegenstelling tot acupunctuur niet met naalden aangeprikt maar voorzichtig gemasseerd. Deze techniek is dus ideaal geschikt voor een baby.

Naast het ontbreken van de naalden, zorgt acupressuur naast het vrijmaken van geblokkeerde energie ook voor fysiek contact. Hetgeen essentieel is voor het welzijn van een baby. Acupressuur kan bij baby's en kinderen voor verschillende doeleinden gebruikt worden. Zo kan het een kindje snel en rustig in slaap brengen, maar ook kan het de pijn van onder andere koliek en het krijgen van tandjes verzachten.

In tegenstelling tot een behandeling bij volwassenen is het noodzakelijk extra voorzichtig bij baby's te zijn. Omdat baby's zeer gevoelig zijn voor veranderingen in de energiestroom, is het in de meeste gevallen voldoende de drukpunten alleen aan te raken of hier zacht over te wrijven. Vaak zijn enkele seconden genoeg. De behandelingen kunnen bijvoorbeeld gedaan worden als de baby in bad zit, of er net uit komt, bij het omkleden of klaarmaken voor slapen. De massages kunnen gecombineerd worden met een babymassage over het hele lichaam om de baby optimaal te laten genieten.

Drukpunten om beter te slapen
Er zijn verschillende drukpunten voor het beter laten slapen van een baby. Deze punten zijn overigens niet alleen bruikbaar bij kinderen. Ook volwassenen kunnen zeer veel baat hebben bij een regelmatige massage van deze punten voor het slapen.

GV24.5
Dit punt wordt ook wel Baby's Snooze Button genoemd. Zonder het te realiseren maken veel ouders zonder kennis van acupressuur al gebruik van dit punt. Het punt ligt aan de bovenzijde van de neus, tussen de twee ogen. Zacht over dit punt wrijven kan er voor zorgen dat een kindje binnen een paar minuten slaapt. Gevoelige kindjes zullen zelfs tijdens het masseren al in slaap vallen. Wrijf ongeveer 20-30 keer van boven naar beneden over dit punt.

GB20
Galblaas 20 is voor zowel baby's, kinderen als volwassenen een belangrijk punt voor slaapinductie. Het punt staat bekend als Wind Pool en zorgt voor vrijlating van endorfine. Het punt is achter op het hoofd aan de onderrand van de schedel te vinden. Zoek naar het punt in het midden van de oren en de ruggengraat, tussen de twee spieren die daar gelegen zijn.

Dit punt is ook te gebruiken bij koorts, stijve nek, hoofdpijn, oogproblemen en schouder- en rugklachten.

Drukpunten bij tandjes
Acupressuur kan helpen de pijn van doorkomende tandjes te verminderen. Niet alleen kunnen verschillende drukpunten de pijn in het tandvlees verzachten, maar ook het kindje kalmeren.

LI4
Dikke darm (large intestine) 4 is een belangrijk punt voor algehele pijn in de hoofdstreek. Het is een zogeheten control point voor het gezicht en de mond. Het punt bevindt zich in het web tussen de duim en de wijsvinger. Pak dit punt tussen twee vingers en masseer LI4 zeer zachtjes 10 tot 20 seconden. Herhaal dit elke twee uur. Naast het verminderen van de pijn in het tandvlees is dit punt ook geschikt om een onrustige baby rustig te krijgen voor het slapen.

Li 11
Dikke darm (large intestine) 11 helpt net als het lager gelegen LI4 tegen pijn in de gezichtsstreek en zorgt voor kalmering van de baby. Het is gelegen aan de buitenzijde van de arm, aan het einde van de elleboogplooi (plooi aan de tegenovergestelde zijde van de elleboog). Masseer de punten een aantal seconden. Ook kan het gehele ellebooggebied gemasseerd worden. Dit punt werkt tevens bij hoge koorts.

St3
Maag (stomach) 3 is een punt dat gelokaliseerd is in het gezicht. Het punt is aan beide zijden van de neus te vinden. Volg vanaf de neusvleugel de jukbeenderen en zoek aan beide zijden naar het laagste punt. Vaak is dit recht boven de mondhoeken. Masseer beide zijden tegelijk 10 tot 20 seconden om de pijn in het tandvlees af te laten nemen.

Drukpunten bij koliek of darmkrampjes
Koliek is een vorm van ernstige krampen in de maagstreek van een baby. Vaak treedt het ongeveer 2 weken na de geboorte op en wordt na 3 maanden minder. De krampen komen vaak in de avond voor. Een baby kan soms uren achter elkaar huilen. Met acupressuur kan de pijn van de kramp verminderd worden. Tevens werkt het rustgevend voor het kindje.

LI2
LI2, ofwel dikke darm 2 is gelegen op de wijsvinger. Het is te vinden aan de duimzijde op het gewricht waar de vinger over gaat in de hand. Deze punten kunnen op hetzelfde moment gemasseerd worden door de handjes in de eigen handen te nemen en met de duimen zacht de wijsvingers te masseren.

Lv3
Lever 3 is een punt dat op de voetjes te vinden is. Het is een punt dat voor zeer veel doeleinden gebruikt kan worden, waarvan krampjes er één is. Het punt is te vinden is het vlees tussen de grote teen en de teen ernaast, ongeveer een duimbreedte hoger van het punt waar de teen eindigt en de voet begint. Ook deze punten kunnen tegelijk gemasseerd worden door de voetjes in de handen vast te pakken en met de duimen langzaam deze punten te masseren.

St37
Maag (stomach) 37 ligt bij volwassenen op 4 vingers breedte vanaf de knie op de buitenkant van het scheenbot. Bij baby's is dit ongeveer 2 vingers. ST37 is één van de belangrijkste punten om de pijn van kramp te verzachten. Vlak hierboven ligt St36. Ook dit punt werkt bij maagkramp. Het is dus verstandig het bovenste gebied aan de buitenzijden van de scheenbenen tot aan de knie te masseren.

Tot slot
Hoewel acupressuur de ergste symptomen kunnen verlichten, mogen er geen wonderen verwacht worden. Belangrijk is dat altijd het hart gevolgd wordt en bij serieuze aandoeningen tevens een arts geraadpleegd wordt. Daarnaast is het belangrijk om naast het gebruik van acupressuur een kindje beter te laten slapen ook te kijken naar de onderliggende reden van het slechte slapen. Het is belangrijk dat de baby in een goede gezonde omgeving ligt en voldoende rust, reinheid en regelmaat krijgt.

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ki ... babys.html
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie