'het volmaakte evenwicht ...'

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Plaats reactie
Pierre
alpa camasca

Re: 'het volmaakte evenwicht ...'

Bericht door Pierre » 05 mar 2020, 07:11

Nog een link, hoe breng je je lichaam in balans?

Hier die mogelijkheid: https://sochicken.nl/breng-je-lichaam-i ... s-3-basics
Geloof het of niet ...

MetalPig
"Oh no, not again."

Bericht door MetalPig » 05 mar 2020, 08:14

Pierre schreef:
04 mar 2020, 19:41
Gewoon voor de 'aardigheid' een testje:
https://www.talktivity.org/test-je-balans/
Level 4: Goed in balans.
Level 4. Je bent blij, je bent gelukkig. Je voelt een evenwicht in je leven. Dat evenwicht is zelfs zo goed dat je er eigenlijk niet bij nadenkt. Je bent nu misschien zelfs op een punt dat dat evenwicht al een beetje saai aanvoelt.

Herkenbaar ;P!

Pierre
alpa camasca

Bericht door Pierre » 05 mar 2020, 08:30

Dat laatste kan ik me wel enigszins voorstellen, maar mij is dat (nog) onbekend.
Geloof het of niet ...

Peter Sattva
Student

Bericht door Peter Sattva » 05 mar 2020, 16:31

Hallo lezers, wederom ga ik niet alles beantwoorden.
@Pierre: testen, welke dan ook, hecht ik geen waarde aan. De vragen die gesteld worden zijn niet volledig en als het multiple choice vragen zijn, deugen de antwoorden ook van geen kant. Ik weiger mee te werken om te passen in welk menselijk concept dan ook. Testen helpen geen mens iets verder, omdat die je indelen in categorieën en niet beoordelen als geheel.
Als ik, wie dan ook, met vragen heb laten zitten, ben ik daar blij mee. Vraag jezelf eens af welke vraag onbeantwoord is gebleven, daarachter zal je een stuk van jezelf vinden.

De vragen over hoe ik van alles beleefd heb, kan ik alleen vanuit mezelf beantwoorden. Verdrinken lijkt erg, maar blijkt dat niet! Net zomin als sterven aan een hersenaandoening.
Beide keren heb ik heel bewust ervaren, zelfs als 6 jarig jongetje! Het enige 'enge' wat ik me herinner van die belevenis, is de angst voor straf achteraf!
Ik had een nogal strenge moeder, met hele harde handen en regelmatig die ouderwetse mattenkloppers! Het heeft me geen 'gehoorzaam' mens gemaakt, integendeel *1*
Terugkomen betekende ook de consequenties van mijn natte pak te aanvaarden. Ik wilde maar al te graag terug naar die vredige duisternis, die langzaam over mij heen kwam, toen ik onder water niet bleek te kunnen ademen. Ook de mensen, die om me heen stonden, toen ik weer bijkwam, joegen me angst aan, alsof alles mijn schuld was.
De tweede keer wilde ik ook helemaal niet terug, dat omschrijf ik uitgebreid in mijn laatste boek.
En waarom ik hier vertrek? Omdat ik dacht iets te kunnen vertellen, dat iets wakker zou maken in mensen, maar ik blijk mensen alleen maar op te zadelen met vragen.
Ik wil geen antwoorden geven, maar mensen stimuleren hun eigen antwoorden te vinden, door ze een beetje te provoceren :knuffie:
Ik heb geen antwoorden, alleen ervaringen en die kan niemand kopiëren, of naleven! Wel nieuwsgierig maken naar wat ik nou bedoel.
Ik ga nog wel proberen op een ander forum door te gaan met mijn moeilijk doen. Tot slot onderstaande:

I do not proclaim to know The Truth, or anyone’s truth at all. I’m just a sort of doorman who found an endless corridor with doors, which all gave access to a different way of approaching the Truth. It’s your life and I’m not the one that chose which door was meant for you. Your choice created your temporally reality, but as doorman I remind you: “It’s just one door out of many!” Don’t become attached to what you find behind it and become aware that your way of experiencing life is just one out of many realities, that consciousness has chosen, to experience through your temporally identification.
Another door will reveal a completely different reality, which is just as true as yours. It’s just another dish-full out of the same kettle of soup. One plate contains more meat, another more vegetables, or vermicelli, but be aware: soup is, most of the time, very hot!
Truth is something that cannot be described within the limitation of words.
Your truth is something that nobody can give to you or take away from you, it is your indefeasible property, given to you at your birth.
Vertaling:
Ik verkondig niet dat ik de waarheid ken, of iemands waarheid. Ik ben gewoon een soort portier die een eindeloze gang met deuren heeft gevonden, die allemaal toegang gaven tot een andere manier om de Waarheid te benaderen. Het is jouw leven en ik ben niet degene die koos welke deur voor jou bedoeld was. Jouw keuze creëerde jouw tijdelijke realiteit, maar als portier herinner ik je eraan: "Het is maar één deur uit vele!" Raak niet gehecht aan wat je erachter vindt en word je ervan bewust dat jouw manier van leven ervaren slechts één van de vele realiteiten is, die het bewustzijn heeft gekozen, om te ervaren door middel van jouw tijdelijke identificatie.
Een andere deur zal een heel andere realiteit onthullen, die net zo waar is als de jouwe. Het is gewoon een ander bord vol uit dezelfde ketel soep. Het ene bord bevat meer vlees, het andere meer groenten, of vermicelli, maar let op: soep is meestal erg heet!
De waarheid is iets dat niet beschreven kan worden binnen de grenzen van de woorden.
Jouw waarheid is iets dat niemand je kan geven of afnemen, het is je onuitwisbare bezit, dat je bij je geboorte hebt meegekregen.

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)
Namasté
Toen ik ontdekte dat 'onmogelijk' slechts een menselijk concept van totaliteit is,
besloot ik dat alles dus mogelijk is, als je dat concept loslaat.

Pierre
alpa camasca

Bericht door Pierre » 05 mar 2020, 18:41

Peter Sattva schreef:
05 mar 2020, 16:31
@Pierre: testen, welke dan ook, hecht ik geen waarde aan.
De vragen die gesteld worden zijn niet volledig en als het multiple choice vragen zijn, deugen de antwoorden ook van geen kant.
Klopt, daarom schreef ik ook al:
Pierre schreef:
En deze test is niet toepasbaar voor mij, daar ik niet meer werk.
:wink:
Peter Sattva schreef:
Ik weiger mee te werken om te passen in welk menselijk concept dan ook.
Niemand zegt of schrijft dat jij dat zou 'moeten', ik schreef immers:
Pierre schreef:
In het algemeen:
:wink:

En ik schreef ook ende vooral:
Pierre schreef:
Gewoon voor de 'aardigheid' een testje:
[jaja]
Peter Sattva schreef:
Testen helpen geen mens iets verder, omdat die je indelen in categorieën en niet beoordelen als geheel.
"nee

Niet mee eens Peter, het ligt er aan welke testen dat dat zijn.
Peter Sattva schreef:
Als ik, wie dan ook, met vragen heb laten zitten, ben ik daar blij mee.
Vraag jezelf eens af welke vraag onbeantwoord is gebleven, daarachter zal je een stuk van jezelf vinden.
Ik blijf en bleef zelfs met geen enkele vraag zitten, immers dit schreef ik aan jouw adres:
Pierre schreef:
03 mar 2020, 18:24
Ik kan zeer zeker wat met jouw schrijfsel, en dit schrijfsel is al veel meer antwoord, dan de vragen die ik gesteld heb.
Derhalve zijn de antwoorden op de eerder gestelde vragen niet meer nodig.

Respect peter, maar dat wist je al. :wink:
... hetgeen ik nu herhaal.
Peter Sattva schreef:
De vragen over hoe ik van alles beleefd heb, kan ik alleen vanuit mezelf beantwoorden.
Verdrinken lijkt erg, maar blijkt dat niet! Net zomin als sterven aan een hersenaandoening.
Beide keren heb ik heel bewust ervaren, zelfs als 6 jarig jongetje! Het enige 'enge' wat ik me herinner van die belevenis, is de angst voor straf achteraf!
Ik had een nogal strenge moeder, met hele harde handen en regelmatig die ouderwetse mattenkloppers! Het heeft me geen 'gehoorzaam' mens gemaakt, integendeel *1*
Terugkomen betekende ook de consequenties van mijn natte pak te aanvaarden.
Ik wilde maar al te graag terug naar die vredige duisternis, die langzaam over mij heen kwam, toen ik onder water niet bleek te kunnen ademen.
Ook de mensen, die om me heen stonden, toen ik weer bijkwam, joegen me angst aan, alsof alles mijn schuld was.
De tweede keer wilde ik ook helemaal niet terug, dat omschrijf ik uitgebreid in mijn laatste boek.
En waarom ik hier vertrek?
Omdat ik dacht iets te kunnen vertellen, dat iets wakker zou maken in mensen, maar ik blijk mensen alleen maar op te zadelen met vragen.
En weer herhaal ik Peter:
Pierre schreef:
03 mar 2020, 18:24
Ik kan zeer zeker wat met jouw schrijfsel, en dit schrijfsel is al veel meer antwoord, dan de vragen die ik gesteld heb.
Derhalve zijn de antwoorden op de eerder gestelde vragen niet meer nodig.

Respect peter, maar dat wist je al. :wink:
Peter Sattva schreef:
Ik wil geen antwoorden geven, maar mensen stimuleren hun eigen antwoorden te vinden, door ze een beetje te provoceren :knuffie:
Ik heb geen antwoorden, alleen ervaringen en die kan niemand kopiëren, of naleven!
Wel nieuwsgierig maken naar wat ik nou bedoel.
Ik ga nog wel proberen op een ander forum door te gaan met mijn moeilijk doen.
Jammer dat je dat dan niet meer hier gaat doen, want mij heb je nieuwsgierig gemaakt.
Peter Sattva schreef:
Ik verkondig niet dat ik de waarheid ken, of iemands waarheid.
Ik ben gewoon een soort portier die een eindeloze gang met deuren heeft gevonden, die allemaal toegang gaven tot een andere manier om de Waarheid te benaderen.
Het is jouw leven en ik ben niet degene die koos welke deur voor jou bedoeld was.
Jouw keuze creëerde jouw tijdelijke realiteit, maar als portier herinner ik je eraan: "Het is maar één deur uit vele!"
Raak niet gehecht aan wat je erachter vindt en word je ervan bewust dat jouw manier van leven ervaren slechts één van de vele realiteiten is,
die het bewustzijn heeft gekozen, om te ervaren door middel van jouw tijdelijke identificatie.
Een andere deur zal een heel andere realiteit onthullen, die net zo waar is als de jouwe.

De waarheid is iets dat niet beschreven kan worden binnen de grenzen van de woorden.
Jouw waarheid is iets dat niemand je kan geven of afnemen, het is je onuitwisbare bezit ...
Helemaal mee eens, erg jammer dat je hier vertrekt ...

Bovendien ...
Peter Sattva schreef:
... maar ik blijk mensen alleen maar op te zadelen met vragen.
... is dit een aanname van jou, een vraag wordt meestal gesteld uit nieuwsgierigheid ende belangstelling. [think]
Geloof het of niet ...

Pierre
alpa camasca

Bericht door Pierre » 06 mar 2020, 09:07

Peter Sattva schreef een heel belangrijk en waar geschreven stuk:
Ik ben gewoon een soort portier die een eindeloze gang met deuren heeft gevonden, die allemaal toegang gaven tot een andere manier om de Waarheid te benaderen.
Het is jouw leven en ik ben niet degene die koos welke deur voor jou bedoeld was.
Jouw keuze creëerde jouw tijdelijke realiteit, maar als portier herinner ik je eraan: "Het is maar één deur uit vele!"
Raak niet gehecht aan wat je erachter vindt en word je ervan bewust dat jouw manier van leven ervaren slechts één van de vele realiteiten is,
die het bewustzijn heeft gekozen, om te ervaren door middel van jouw tijdelijke identificatie.
Een andere deur zal een heel andere realiteit onthullen, die net zo waar is als de jouwe.
... en precies deed dit mij denken aan dat wat ikzelf in 2007 in Rome ontdekte.
Vanaf dát moment vond ik mijn 'volmaakte evenwicht' hetwelk ik jaren heb kunnen bewaren, zonder moeite overigens.
Ik heb een jaar of 4 tot 5 in een 'verlichte toestand' kunnen leven en ik had het waarlijk gevonden.

Dat wat Peter Sattva hier schrijft, had destijds mijn tekst kunnen zijn en sterker nog, de oudere forumleden kunnen zich waarschijnlijk mijn dienovereenkomstige schrijfsels herinneren.
Maar dan op een andere forum zaliger, waarbij ik toen op het einde mijn 'verlichte toestand' al aan het verliezen was.
Dat had niet zoveel te doen met de forumleden van destijds, maar veel meer met de situatie waarin ik belandde met mijn werkgever.

Inmiddels ben ik weer 6 á 7 jaar verder en nu kan ik schrijven:

Ik verkondig de waarheid te kennen, een waarheid die ook de ander kan kennen, maar die kan alleen gekend worden als je je eigen waarheid kunt vinden.
En dat kan een heel lange en slopende weg zijn, maar uit ervaring kan ik zeggen dat het meer dan de moeite waard is.
Door de waarheid en daarmee het volmaakte kennen en weten te kennen, ken je dan die waarheid van de ander ook.
Ik ben het portier die een eindeloze gang met deuren heeft gevonden, die allemaal toegang geven tot een andere manier om de Waarheid te leren kennen.
Het is jouw leven en ik ben niet degene die koos welke deur voor jou bedoeld is.
Jouw keuze creëerde jouw tijdelijke realiteit, maar als portier herinner ik je eraan: "Het zijn heel veel deuren die tot maar één open deur leidt!"

En dan weet je dat je het volmaakte evenwicht gevonden hebt.
Je kunt alles begrijpen, elke vraag kun je beantwoorden, niet zal jouw deren daar je afscheid hebt genomen van jouw ego.
Je oordeelt niet, je beoordeelt niet noch veroordeel je.

Het is als de liefde uit 1 Korinthiërs 13, maar dan mijn eigen aangepaste versie:

1 Al ware het, dat ik de talen der mensen en der engelen sprak,
en de liefde niet had, zo ware ik een klinkend metaal, of luidende schel geworden.

2 En al ware het dat ik de gave der profetie had, en wist al de verborgenheden en al de wetenschap; en al ware het, dat ik al het geloof had, zodat ik bergen verzette, en de liefde niet had, zo ware ik niets.

3 En al ware het, dat ik al mijn goederen tot onderhoud der armen uitdeelde, en al ware het, dat ik mijn lichaam overgaf, opdat ik verbrand zou worden, en had de liefde niet, zo zou het mij geen nuttigheid geven.

4 De liefde is lankmoedig, zij is goedertieren; de liefde is niet afgunstig; de liefde handelt niet lichtvaardiglijk, zij is niet opgeblazen;

5 Zij handelt niet ongeschiktelijk, zij zoekt zichzelve niet, zij wordt niet verbitterd, zij denkt geen kwaad;

6 Zij verblijdt zich niet in de ongerechtigheid, maar zij verblijdt zich in de waarheid;

7 Zij bedekt alle dingen, zij gelooft alle dingen, zij hoopt alle dingen, zij verdraagt alle dingen.

8 De liefde vergaat nimmermeer; maar hetzij profetieën, zij zullen te niet gedaan worden; hetzij talen, zij zullen ophouden; hetzij kennis, zij zal te niet gedaan worden.

9 Want wij kennen ten dele, en wij profeteren ten dele;

10 Doch wanneer het volmaakte zal gekomen zijn, dan zal hetgeen ten dele is, te niet gedaan worden.

11 Toen ik een kind was, sprak ik als een kind, was ik gezind als een kind, overlegde ik als een kind; maar wanneer ik een man geworden ben, zo heb ik te niet gedaan hetgeen eens kinds was.

12 Want wij zien nu door een spiegel in een duistere rede, maar alsdan zullen wij zien aangezicht tot aangezicht; nu ken ik ten dele, maar alsdan zal ik kennen, gelijk ook ik gekend ben.

13 En nu blijft geloof, hoop en liefde, deze drie; doch de meeste van deze is de liefde.
Geloof het of niet ...

Pierre
alpa camasca

Bericht door Pierre » 06 mar 2020, 09:13

Peter Sattva schreef een heel belangrijk en waar geschreven stuk:
... en precies deed dit mij denken aan dat wat ikzelf in 2007 in Rome ontdekte.
Vanaf dát moment vond ik mijn 'volmaakte evenwicht' hetwelk ik jaren heb kunnen bewaren, zonder moeite overigens.
Ik heb een jaar of 4 tot 5 in een 'verlichte toestand' kunnen leven en ik had het waarlijk gevonden.

Dat wat Peter Sattva hier schrijft, had destijds mijn tekst kunnen zijn en sterker nog, de oudere forumleden kunnen zich waarschijnlijk mijn dienovereenkomstige schrijfsels herinneren.
Maar dan op een andere forum zaliger, waarbij ik toen op het einde mijn 'verlichte toestand' al aan het verliezen was.
Dat had niet zoveel te doen met de forumleden van destijds, maar veel meer met de situatie waarin ik belandde met mijn werkgever.

Inmiddels ben ik weer 6 á 7 jaar verder en nu kan ik schrijven:

Ik verkondig de waarheid te kennen, een waarheid die ook de ander kan kennen, maar die kan alleen gekend worden als je je eigen waarheid kunt vinden.
En dat kan een heel lange en slopende weg zijn, maar uit ervaring kan ik zeggen dat het meer dan de moeite waard is.
Door de waarheid en daarmee het volmaakte kennen en weten te kennen, ken je dan die waarheid van de ander ook.
Ik ben het portier die een eindeloze gang met deuren heeft gevonden, die allemaal toegang geven tot een andere manier om de Waarheid te leren kennen.
Het is jouw leven en ik ben niet degene die koos welke deur voor jou bedoeld is.
Jouw keuze creëerde jouw tijdelijke realiteit, maar als portier herinner ik je eraan: "Het zijn heel veel deuren die tot maar één open deur leidt!"

En dan weet je dat je het volmaakte evenwicht gevonden hebt.
Je kunt alles begrijpen, elke vraag kun je beantwoorden, niets zal jouw deren of hinderen daar je afscheid hebt genomen van jouw ego.
Je oordeelt niet, je beoordeelt niet noch veroordeel je.

Het is als de liefde uit 1 Korinthiërs 13, maar dan mijn eigen aangepaste versie (in 11) :

1 Al ware het, dat ik de talen der mensen en der engelen sprak,
en de liefde niet had, zo ware ik een klinkend metaal, of luidende schel geworden.

2 En al ware het dat ik de gave der profetie had, en wist al de verborgenheden en al de wetenschap;
en al ware het, dat ik al het geloof had, zodat ik bergen verzette, en de liefde niet had, zo ware ik niets.

3 En al ware het, dat ik al mijn goederen tot onderhoud der armen uitdeelde, en al ware het, dat ik mijn lichaam overgaf, opdat ik verbrand zou worden,
en had de liefde niet, zo zou het mij geen nuttigheid geven.

4 De liefde is lankmoedig, zij is goedertieren; de liefde is niet afgunstig; de liefde handelt niet lichtvaardiglijk, zij is niet opgeblazen;

5 Zij handelt niet ongeschiktelijk, zij zoekt zichzelve niet, zij wordt niet verbitterd, zij denkt geen kwaad;

6 Zij verblijdt zich niet in de ongerechtigheid, maar zij verblijdt zich in de waarheid;

7 Zij bedekt alle dingen, zij gelooft alle dingen, zij hoopt alle dingen, zij verdraagt alle dingen.

8 De liefde vergaat nimmermeer; maar hetzij profetieën, zij zullen te niet gedaan worden; hetzij talen, zij zullen ophouden; hetzij kennis, zij zal te niet gedaan worden.

9 Want wij kennen ten dele, en wij profeteren ten dele;

10 Doch wanneer het volmaakte zal gekomen zijn, dan zal hetgeen ten dele is, te niet gedaan worden.

11 Toen ik een kind was, sprak ik als een kind, was ik gezind als een kind, overlegde ik als een kind; en zo zag ik de waarheid en het weten helder,
ik verwerd echter een geconditioneerde blinde en dove man, die zijn weg diende te gaan en weer ging zien en horen als een kind van de Aarde, zo heb ik te niet gedaan hetgeen eens man was.

12 Want wij zien nu door een spiegel in een duistere rede, maar alsdan zullen wij zien aangezicht tot aangezicht; nu ken ik ten dele, maar alsdan zal ik kennen, gelijk ook ik gekend ben.

13 En nu blijft geloof, hoop en liefde, deze drie; doch de meeste van deze is de liefde.

Waarbij 'geloof' het enkelvoud van geloven is, geheel los van welke religie dan ook.
En geloven is de stap naar het weten.
Het weten ligt in de deuropening van het gangpad, de weg die je kunt afleggen.
Het is aan jou ... of niet. :wink:
Geloof het of niet ...

Pierre
alpa camasca

Bericht door Pierre » 06 mar 2020, 09:33

En als je 'het weten', het volmaakte evenwicht dan vindt ... dan ...

Begrijp je deze muziek ook beter en al wat daarmee samenhangt.
Deze 'gedragen' muziek speelt dan in jouw ziel.
Geloof het of niet ...

Plaats reactie