Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Starlight

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door Starlight » 30 nov 2012, 22:34

Ik droom iedere nacht altijd heel veel. Veel te veel om allemaal te onthouden en als ik dan 's nachts wakker word met weer een paar dromen in m'n hoofd is dat de volgende ochtend te erg vervaagd omdat er weer veel nieuwe zijn bij gekomen. :-P
Ik schrijf bijzondere en dromen die ik het waard vind op in mijn droomdagboek.
De rest vergeet ik automatisch omdat het anders gewoon te chaotisch wordt!
Maar ik heb ook nachten dat ik helemaal geen dromen meer weet of alleen nog maar een paar beelden.
De meeste dromen hou ik liever voor mezelf omdat ik vind dat dat een persoonlijk iets is. Máár sommige bijzondere zou ik misschien wel met jullie willen delen.
Zoals ik dat nu in een ander topic, die ook in dit forum deel staat heb gedaan!

tofu_kronos

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door tofu_kronos » 02 feb 2013, 09:30

Ik droomde dat ik een kip was.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door univers » 02 feb 2013, 15:49

Ik een Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

tofu_kronos

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door tofu_kronos » 02 feb 2013, 23:55

univers schreef:Ik een Afbeelding
Ik denk dat ik die bijna 1 legde tijdens mijn slaap.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door univers » 16 jun 2013, 13:54

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door oktagon » 24 sep 2014, 20:02

Vanaf 540 kijkers:
Een aantal jaren heb ik nachtmerries gehad over WOII met luchtaanvallen en concentratiekampen.De luchtaanvallen zullen een soort herinneringen kunnen zijn uit de tijd,dat onze streek -Achterhoek-vanaf aug/sept.1944 werd bezocht door Jabo´s,welke elke dag tegen half vijf ´s/avonds enkele bommen wierpen op een spoorweg/overgang in de buurt.Verder,toen we ergens in een zomerhuis in een bos zaten,werden beschoten vanwege een duitse legeroefening bij ons in de buurt en wij schuilden in zelfgemaakte putten en een paar uur later .50 hulzen konden rapen,rondom ons woongebied .
Later bleek dat SS/fuehrer Rauter was gehuisvest bij ons in de buurt en het verzet wrs.verkeerde doel/coordinaten had verstuurd naar Londen.
Als kind blijft dat alles hangen in je geheugen.

Een heel andere droom had ik enkele dagen geleden en wel dat ik me ineens in een vroeger tijd bevond en dat bewust was,ca. eind 1890, op bezoek en in gesprek bij iemand en hij vertelde,dat er een oorlog werd voorbereid )zal mogelijk de frans/duitse zijn geweest) en ik hem toen vertelde dat er in mijn tijd volgende oorlogen en wel reeds WOI en WOII waren geweest. Ineens was de droom weg en werd ik wakker.

In 1947 een droom over een/vleugelige hoog vliegende vliegtuigen,waarvan er enkele in duikvlucht onze richting kwamen,latere jaren enkel malen een droom dat ik zg.wakker was en in gezelschap achter een licht bewolkte lucht op een blauwe achtergrond afbeeldingen zag van landen en werelddelen,hetgeen ik zeer interessant vond.Dat alles voordat er iets over ruimtevaart aan de gang was in de jaren zestig.
V1 en V2 waren me wel bekend,de V1´s tuften regelmatig over ons heen met een noodlanding tegen een gebouw met twee dode knapen,die gingen snuffelen in het onontplofte geval en er toch wat plofte!

Lag op een straat en er door een Jabo een duikvlucht was te horen,ik probeerde in een sloot te komen,kon me niet bewegen door verstrengeling van mijn voeten in het dekbed en na veel moeite lag ik naast mijn bed en was tegen een muur beland met een noodsprong;klaar wakker met een paar blauwe plekken;hetzelfde met een KZ-lager-droom in een barak met bedden en er bewakers binnen kwamen om te gaan schieten;ik was nu wel gauw mijn echte bed uit en maakt een noodlanding op de vloerbedekking en mijn bedmaat zeer geschrokken ontwaakte.



nb.Toetsenbord heeft soms kuren met verschuiven van tekens !
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

gusteman

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door gusteman » 18 mar 2016, 16:38

Anderhalf jaar (laatste post op 24 sep 2014!) zonder dat iemand een vermeldenswaardige droom had :shock:

Kan je dat nu positief noemen ......... of net niet?

Gast1

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door Gast1 » 20 mar 2016, 07:32

Ik wist niet eens van het bestaan van dit topic ... :shock:

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door Vitharr » 20 mar 2016, 20:53

Ik wordt al jaren getreiterd door een terugkerende droom. In de droom wordt ik verliefd op een vrouw. Vervolgens raak ik die kwijt op een vreemde manier. Dan besluit ik haar te bellen en dan gaan allerlei zaken me in de weg zitten waardoor dat dus niet lukt.

Die dromen zijn niet mysterieus, ik snap waar ze vandaan komen en wat er mee bedoelt wordt. Maar de verschrikking zit hem in het feit dat de emotie daarna de hele dag bij me blijft. En dat is een pure hel!
Morgen is vandaag ook gisteren....

gusteman

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door gusteman » 21 mar 2016, 08:46

Gast1 schreef:Ik wist niet eens van het bestaan van dit topic ...
Zo zie je maar: het kan best nuttig zijn om eens "aan de boom te schudden".
Zolang het maar niet de verkeerde boom is. :pcboos:

Zelf had ik als kind heel vaak angstdromen. Het verhaal verschilde soms maar de uitkomst was steeds dezelfde: ik viel in een duistere diepte en werd zwetend wakker.
Die dromen zijn gestopt rond mijn zeventiende, toen ik me liet mee sleuren in de Flower Power ideologie, begon gitaar te spelen en ging optreden in jeugdclubs en kroegen.

ik heb nog af en toe zo'n droom (blijkbaar wil mijn onderbewustzijn mij er soms nog eens op wijzen dat dingen kunnen anders aflopen dan ik het had gedacht) maar de angstgevoelens en het zwetend wakker worden horen er niet meer bij.
Ik veronderstel dat ik in al die jaren geleerd heb dat je niet alles in de hand hebt, dat je je soms moet neer leggen bij gedane zaken.

Gast1

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door Gast1 » 23 mar 2016, 13:41

;P! :grin:

Ik droom elke nacht, en ik heb de meest merkwaardige zaken meegemaakt.
Mede naar aanleiding daarvan ben ik gaan schrijven en een manuscript van 550 pagina's ligt klaar.
Het is teveel om hier even neer te pennen ... heu ... typen.
Vannacht wist ik dat ik vandaag de uiterste rechtse kaart diende te trekken van de Osho Zen kaarten (zie aldaar 'eventueel') :wink:

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door Vitharr » 25 mar 2016, 13:08

Ik heb er afgelopen week weer 1 gehad, maar had nog geen tijd om erover te schrijven. :grin:

De vrouw die ditmaal de hoofdrol speelde was een aparte mengelmoes van 3 Russische dames die ik ooit eens een rondleiding door Nederland heb gegeven. Ik had aan ze gedacht die week en dus ontstond deze droomverschijning.

As usual ontmoet ik haar ergens in mijn droom en voel een fantastische klik. Zij moest echter weg maar voor ze ging gaf ze me haar telefoonnummer. In mijn droom slaan we een paar uur over en ik pak mijn mobiele telefoon om haar op te bellen. De telefoon ging 1 keer over en toen kreeg ik de 'dit nummer is niet te bereiken' tune. Na nog een paar keer proberen met hetzelfde resultaat hoor ik buiten een geluid. Ik kijk uit het raam en zie iemand de telefoonpaal omzagen. Ik begin te rennen maar overal waar ik kom worden de telefoonpalen omgezaagd.

Tsja, en dan word ik wakker en begint het echte feest weer. Ik ben een hele dag smoorverliefd geweest op een vrouw die niet bestaat en kreeg gratis de emotie van luddevedu cadeau. Fantastisch ... :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door univers » 25 mar 2016, 13:58

Afbeelding

:mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door Vitharr » 25 mar 2016, 14:17

Sorry die heb ik bij mijn weten in mijn hele leven nog nooit gehad. Op zich ook niet vreemd denk ik want in mijn dromen respecteer ik vrouwen net zoals in het echt. Ik moet er dus eerst een goed gesprek mee hebben en dat gaat niet ALS ZE DE TELEFOONPALEN OMZAGEN!!! [burn] :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door Gast1 » 25 mar 2016, 18:04

Vitharr schreef:Op zich ook niet vreemd denk ik want in mijn dromen respecteer ik vrouwen net zoals in het echt.
Ik ook, maar dat staat geheel los van een 'natte droom'.
Zo'n natte droom ontstaat doordat je hersenen een aantal keren per nacht testen of de penis nog stijf kan worden.
Ongeveer één op de tien jongens krijgt zijn allereerste orgasme in zijn slaap.
Maar het hoeft niet per se op te houden na de puberteit.
Er zijn mannen die regelmatig nog natte dromen hebben.
Ook vrouwen kunnen overigens een natte droom krijgen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door univers » 25 mar 2016, 18:14

Bedankt voor de uitleg Gast1. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door Gast1 » 25 mar 2016, 18:19

Altijd tot je dienst :wink:

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door Vitharr » 25 mar 2016, 21:09

Gast1 schreef:
Vitharr schreef:Op zich ook niet vreemd denk ik want in mijn dromen respecteer ik vrouwen net zoals in het echt.
Ik ook, maar dat staat geheel los van een 'natte droom'.
Zo'n natte droom ontstaat doordat je hersenen een aantal keren per nacht testen of de penis nog stijf kan worden.
Ongeveer één op de tien jongens krijgt zijn allereerste orgasme in zijn slaap.
Maar het hoeft niet per se op te houden na de puberteit.
Er zijn mannen die regelmatig nog natte dromen hebben.
Ook vrouwen kunnen overigens een natte droom krijgen.
U slaat een stukske over m'n beste. :wink:

Het fenomeen wat je beschrijft is verantwoordelijk voor een zogenaamde ODOL. Gelukkig is mijn lichaam op dat gebied volkomen functioneel. Om van een ODOL naar een natte droom te gaan is echter hulp van de geest nodig. Mijn geest maakt die overgang niet. Althans, niet zolang er telefoonpalen omgezaagd worden. :mrgreen:

Maar wat ik dus bedoelde aan te geven was dat ik bij mijn weten nimmer over seks heb gedroomd. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door Gast1 » 26 mar 2016, 10:18

:rolfl:

Je bent me een mooie.
Elke morgen opnieuw herken ik het fenomeen waarvan je meent dat ik het overgeslagen heb.
Ook dit staat echter los van een 'natte droom' ...

:chicken:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door univers » 26 mar 2016, 10:37

Elke morgen opnieuw herken ik het fenomeen waarvan je meent dat ik het overgeslagen heb.
Ook dit staat echter los van een 'natte droom' ...
Dat noemen ze een z..kl.l. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie