Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Anet

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door Anet » 02 mei 2009, 18:49

Wel eens een aspirientje, dan heb ik echt wel hele heftige hoofdpijn, hoor! :? :wink:
Mijn oudste zoon draaide zich vannacht om, zei in zijn slaap 'Niet op de knop drukken .... niet alles vernietigen', ik moest er om lachen. Vanmorgen vroeg ik hem wat hij droomde, omdat hij dat zei.
Hij keek me aan, moest zelf ook lachen en zei dat hij over aliens droomde. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door Tammy » 02 mei 2009, 18:55

Wat leuk Anet van je zoon :mrgreen:
Dat droom ik nou nooit, lijk me wel geinig [joker]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

thaboy

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door thaboy » 02 mei 2009, 22:00

Tammy, 'k vind het erg dat je altijd zo naar droomt. Als ik je eens iets mag vragen, staan er toevallig veel elektrische apparaten die veel stroom verbruiken op je slaapkamer? Of misschien een stopcontact erg dicht bij je bed? Dat zou wel eens de oorzaak kunnen zijn.

Hysteria

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door Hysteria » 03 mei 2009, 11:41

Ik droomde vannacht dat ik heel nodig moest plassen, en dat ik toen maar op een grasveld ging zitten, en toen gingen er allemaal mensen om me heen staan...echt heel erg raar.
Aan het einde van mijn droom belde mijn vriendin mij, en op het moment dat ik op wilde nemen, ging mijn telefoon af (in de werkelijkheid). En raad eens wie het was?

Mijn vriendin!!! :shock:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door Tammy » 03 mei 2009, 13:22

Thaboy schreef:
Tammy, 'k vind het erg dat je altijd zo naar droomt. Als ik je eens iets mag vragen, staan er toevallig veel elektrische apparaten die veel stroom verbruiken op je slaapkamer? Of misschien een stopcontact erg dicht bij je bed? Dat zou wel eens de oorzaak kunnen zijn.
Dank je voor je belangstelling :wink:
Ja die heb ik op mijn kamer staan, maar die staan er al 20 jaar en ik heb dit pas sinds 4 jaar.
Wat hebben die apparaten ermee te maken Thaboy?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

thaboy

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door thaboy » 03 mei 2009, 15:01

Tammy schreef:Thaboy schreef:
Tammy, 'k vind het erg dat je altijd zo naar droomt. Als ik je eens iets mag vragen, staan er toevallig veel elektrische apparaten die veel stroom verbruiken op je slaapkamer? Of misschien een stopcontact erg dicht bij je bed? Dat zou wel eens de oorzaak kunnen zijn.
Dank je voor je belangstelling :wink:
Ja die heb ik op mijn kamer staan, maar die staan er al 20 jaar en ik heb dit pas sinds 4 jaar.
Wat hebben die apparaten ermee te maken Thaboy?
Sommige mensen kunnen niet goed tegen de stroom in die apparaten. Ik had hetzelfde ooit eens, toen hing ik een dromenvanger en weg nachtmerries. Zou er misschien 4 jaar terug iets gebeurt kunnen zijn waardoor je kwetsbaarder bent voor zulke factoren? :wink:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door Tammy » 03 mei 2009, 15:12

Hmmm, apart Thaboy wat je zegt.
Nee 4 jaar geleden is er niks gebeurd, maar begon wel met medicatie, maar mijn dokter zegt dat het daar niet aan ligt.
Ik heb mijn twijfels daar dus over.
Maar ja, ben aan het afbouwen dus kijken hoe het straks gaat. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Anet

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door Anet » 03 mei 2009, 19:30

Wel raar Tam dat het toen juist begonnen is, hé? :roll: :shock:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door Tammy » 04 mei 2009, 08:52

Ja Anet, dat vind ik dus ook.
Ik kom er achter als ik ze niet meer slik, maar sommige medicijnen heb ik nog nodig.
Time will tell.... :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Miss_maris

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door Miss_maris » 08 mei 2009, 15:56

Niets.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door FoX » 09 mei 2009, 11:54

Miss_maris schreef:Niets.
Iedereen droomt, waarschijnlijk herinner je het gewoon niet meer ;).

Rob

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door Rob » 11 jun 2009, 19:26

Deze nacht: eerst zat ik in de cafetaria van mijn universiteit toen er plots een belgische acteur langs het raam liep en ze in het gangpad een film begonnen op te nemen (een die ik twee weken geleden heb gezien). Toen ging ik naar buiten en kwam ik een meisje waar ik nu al raar genoeg twee weken niets meer van hoor, tegen. Ze was echter boos op mij voor onbekende reden en ik wist zoals gewoonlijk niets te zeggen (ze is speciaal voor mij).

Paar nachten terug: ik kwam een (fictieve) pas-ex tegen die op het strand wandelde met haar nieuw lief. Het stormde heel hard en ik ging naar ze toe. We praatten even en daarna ging ik weg maar door een windstoot werd ik enkele meters verder en tegen de grond geblazen. Ik keek om en zag een reusachtige golf komen, ik waarschuwde het koppel maar ze hoorden mij niet en toen werd ik weer tegen de grond geblazen door wind/water. Ik liep daarna naar het koppel en ze waren allebei bewusteloos en in het water. Ik haalde haar er eerst uit en legde haar op een veilige plek. Toen ging ik na lang twijfelen toch maar de andere gast halen, twijfel want het was levensgevaarlijk voor mij. Ik pakte de gast vast maar we werden beiden ondergesleurd door het water. En terwijl reddingswerkers het meisje vonden en in het water keken, verdronken wij ver onder het wateroppervlak in de donkere zee.

Leuke nachtjes gehad laatst!

buurvrouw
Onderzoeker
Berichten: 644
Lid geworden op: 17 apr 2009, 08:46

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door buurvrouw » 12 jun 2009, 04:03

heb je problemen met vrouwen?

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door FoX » 12 jun 2009, 13:53

Of problemen met water? ;)

Rob

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door Rob » 12 jun 2009, 22:26

Wel ik kan alles wel linken met eventuele gedachtengangen van de laatste weken hoor (behalve het water).

the doctor

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door the doctor » 05 aug 2009, 12:21

Pfff ik wou dat ik kon dromen!
oke ik droom wel maar ik kan maar niets onthouden, en dat vind ik zo erg jammer want dromen vind ik nog altijd 1 v/d mooiste dingen wat je kan doen. zou het kunnen zijn dat ik mijn dromen niet onthoud omdat ik meestal pas diep in de nacht op bed lig(slaapprobleem) en ochtends er dan alweer redelijk vroeg eruit ben?

ik weet overigens wel wanneer ik kan dromen, dat is bijvoorbeeld toen ik afgelopen jaren de opleiding administratie volgde kwam ik middags thuis en dan was ik doodop en dan ging ik meteen naar bed tot het avondeten, en in die kleine uurtje dat ik dan sliep droomde ik als een gek en dat was me opgevallen naar een paar keer, dus mijn kleine middagdutjes(jammer genoeg ben ik niet snel meer moe dat ik middags ff slape ga) kunnen me dromen met gemak dromen bezorgen.

mijn laatste droom die ik echt kan herinneren ging over dat ik hier in de stad (enschede) was, en het was vakantie periode, mooi zonnig weer. en destijds werd tegen de rand v/d stad een alpha flat gebouwd en ik was dus vanuit de stad ineens boven in die flat en toen zei iemand tegen mij we moeten naar school man, waarop ik zei kan niet joh we hebben nog 3 weken, dus die persoon zei nee joh we hebben nu echt alweer school ietsjes later was diegene weg, en ik zat maar te denken van hoe kan dat nu , ik heb nog echt drie weken vakantie school kan niet begonnen zijn, en toen voor het eerst in een droom realiseerde ik me dat ik droomde want ik weet nog goed dat ik dat dacht. en daar hield het eigenlijk ook een beetje op want ik was gewoon opgelucht enzo. maar zoals sommige mensen zeggen kon ik niet zelf beslissen wat ik deed in mijn droom nadat ik wist dat ik aan het dromen moest zijn , mja .

Yileen

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door Yileen » 15 nov 2009, 00:41

Ik droom me laatste tijd veel over een onrealistisch toekomst beeld samen met mn vriend.
Achtelijke grote huizen, hele andere persoonlijkheid van ons beide. Andere ouders, andere broertjes.
Maar wat vooral veel terug komt, zijn oude klasgenoten waar ik toen ze in mijn leven stonden niet zoveel me omging.
Ook veel onbekende mensen komen langs, en normaal kan ik hun gezicht niet goed herkennen in dromen.
Maar de laatste tijd zijn het haarscherpe beelden van "vreemde" personen.

En een tekening van kubussen.
Een grote kubus met daar aanvast, op, en half in kleinere kubussen.
1e poging tot het tekenen van deze kubus formatie was mislukt, maar wil er morgen wat meer tijd aan besteden. zal hem dan eens posten ook :P

tofu_kronos

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door tofu_kronos » 15 nov 2009, 00:45

Zou je misschien dromen over een leven in een paralelle wereld.

Yileen

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door Yileen » 15 nov 2009, 00:49

Ik zou niet willen leven zoals in me dromen in iedergeval xD
Ik word vaak neergezet als een behoorlijk verwent wijfie :P
Zo ben ik helemaal niet :P
Alles is eigenlijk precies het tegen overgestelde :P
Alles TE, teveel , tegroot, te....

tofu_kronos

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door tofu_kronos » 15 nov 2009, 00:50

Misschien duid het wel op een toekomstige verandering in je leven.

Plaats reactie