Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door FoX » 13 mar 2006, 18:07

Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic
Afbeelding

De topictitel is duidelijk, wat hebben we gisternacht gedroomd ?
Wees zo duidelijk en eerlijk mogelijk :P en maak geen verzinseldromen ;) .

Daarbij is het misschien ook leuk als we bepaalde dromen proberen te omcijferen in hoeverre dat kan natuurlijk.

Het opschrijven/neertypen/posten van dromen simuleert trouwens meer dromen en laat je ze beter onthouden ;P! .



Afbeelding
Slaap zacht !


© brown-eyed-girl

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 13 mar 2006, 18:09

Ik weet niets meer van vannacht maar zal proberen de droom van komende nacht te onthouden.

Anet

Bericht door Anet » 13 mar 2006, 22:02

Tip!! [dance] : Geen alcohol nuttigen en zet je wekker zo dat je om het half uur wakker wordt, na vier uur s'morgens .... dat werkt! 8)
Niet aan te raden als je naar je werk toe moet, maar doe het op een vrije dag ..... :wink:

In de middeleeuwen was er een man (naam vergeten) die een steen, of iets anders, in zijn hand hield.
De hand met steen hield hij buiten het bed.
Als hij in slaap viel werd zijn hand slap en viel de steen met veel kabaal op de grond waardoor hij wakker werd en zich de droom kon herinneren!
Laatst gewijzigd door Anet op 13 mar 2006, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 13 mar 2006, 22:18

Anet schreef:Tip!! [dance] : Geen alcohol nuttigen en zet je wekker zo dat je om het half uur wakker wordt, na vier uur s'morgens .... dat werkt! 8)
Niet aan te raden als je naar je werk toe moet, maar doe het op een vrije dag ..... :wink:
Mwa, normaal gesproken vergeet ik ze nooit. Blame the beer !!

Gebruikersavatar
Krystallainen
Leraar
Berichten: 1687
Lid geworden op: 13 feb 2005, 00:24

Bericht door Krystallainen » 14 mar 2006, 11:57

Anet schreef: In de middeleeuwen was er een man (naam vergeten) die een steen, of iets anders, in zijn hand hield.
De hand met steen hield hij buiten het bed.
Als hij in slaap viel werd zijn hand slap en viel de steen met veel kabaal op de grond waardoor hij wakker werd en zich de droom kon herinneren!
Hoe heeft die dan tijd om iets te dromen, als hij al direct wakker wordt :?
Plato roeleert

Anet

Bericht door Anet » 14 mar 2006, 14:38

Krystallainen schreef:
Anet schreef: In de middeleeuwen was er een man (naam vergeten) die een steen, of iets anders, in zijn hand hield.
De hand met steen hield hij buiten het bed.
Als hij in slaap viel werd zijn hand slap en viel de steen met veel kabaal op de grond waardoor hij wakker werd en zich de droom kon herinneren!
Hoe heeft die dan tijd om iets te dromen, als hij al direct wakker wordt :?
Ja, daar zeg je wat Krystallainen!! :wink:
Als het een redelijk kleine steen is kan het door de hand misschien wel een paar minuten vastgehouden worden, in een minuut kan je veel dromen ... zelfs in een paar seconden denk ik! [think] :roll:
Misschien een kwestie van proberen?? :wink:

MMe

Bericht door MMe » 15 mar 2006, 09:38

Ik droomde vannacht dat ik op een excursie was bij een piramide, we liepen daar en het groepje liep wat rond en ik vond een soort voorwerp en riep dat ze moesten kijken maar ze reageerde niet.
Toen gingen we weer weg.
Later gingen we weer terug omdat ik had gezegd dat er iets was en het was heel eng we waren in een soort grot en gingen weer naar de piramide maar toen zagen we naast de piramide een supermarkt en we realiseerde dat osamma bin laden bezit had genomen van de piramide maar toch gingen we er naar toe.
Toen begon alles in te storten en dat was meteen het einde van de droom :)

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 15 mar 2006, 12:19

Dat is een aparte droom MMe.
Ik droom de laatste tijd heel veel.
Alles is heel groots opgezet, ik woon constant in kastelen en mijn moeder is er altijd bij, terwijl ze al 7 jaar dood is.
Ik vind het niet leuk dat ze in mijn dromen verschijnt, het is dan net echt :|
Ik weet niet waarom ik zo droom, maar begin er een beetje genoeg van te krijgen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

MMe

Bericht door MMe » 15 mar 2006, 12:53

Ja dromen zijn vaak heel apart, soms droom ik dat ik in een heel groot landhuis ben die helemaal van hout is gemaakt of dat ik meerdere huizen heb :shock: .

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 15 mar 2006, 12:58

Ja raar he MMe?
Ik woon in kastelen de laatste tijd, waarom weet ik ook niet. :roll:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

MMe

Bericht door MMe » 15 mar 2006, 14:12

Het zal wel iets betekenen maar wat????, het zou wel handig zijn als er iemand op het forum kwam die alles van droomuitleg wist :)

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 15 mar 2006, 14:13

Ja inderdaad, wie weet komt hij of zij nog :D

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Anet

Bericht door Anet » 15 mar 2006, 14:17

Hahaha, moet je eens googlen onder droomuitleg, volgens mij vind je alle antwoorden! :wink:

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 15 mar 2006, 15:32

Wat heb ik gisternacht gedroomd.

Vage herinneringen:

Dat ik in een waterpretpark was en daar van een glijbaan afging liggend op een band maar met mijn gezicht andersom (liggend op mijn buik).

En de rest wist ik toen straks nog maar ben ik alweer vergeten.

Oja, dat ik een meeting had georganiseerd voor een ander forum ergens in de avond (in Eindhoven) maar omdat ik door domme redenen te laat ging komen. (Ja, over anderhalf week ga ik naar Eindhoven voor een toernooi).

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 15 mar 2006, 15:35

Misschien kunnen we van deze site wel iemand als Dromendeskundige hier naar toe 'lokken' :mrgreen: !!

http://www.ld4all.com/nl/forum/index.php

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 15 mar 2006, 15:38

Wie schrijft de mail? :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Krystallainen
Leraar
Berichten: 1687
Lid geworden op: 13 feb 2005, 00:24

Bericht door Krystallainen » 15 mar 2006, 17:33

Anet schreef:Hahaha, moet je eens googlen onder droomuitleg, volgens mij vind je alle antwoorden! :wink:
En waarschijnlijk zelfs voor iedere droom tientallen verschillende uitleggen.

(edit: die t verwijderd die hier om mysterieuze redenen terecht was gekomen :wink: )
Plato roeleert

Anet

Bericht door Anet » 15 mar 2006, 17:49

Krystallainen schreef:
Anet schreef:Hahaha, moet je eens googlen onder droomuitleg, volgens mij vind je alle antwoorden! :wink:
En waarschijnlijk zelfs voor iedere droom tientallen verschillende uitleggen.

(edit: die t verwijderd die hier om mysterieuze redenen terecht was gekomen :wink: )
Daarom zeg ik ook; Iemand anders kan jou droom wel gaan verklaren, maar dat is en blijft pure speculatie ....

Ravertje

Bericht door Ravertje » 15 mar 2006, 18:04

Ik kan mn dromen amper onthouden de laatste dagen :/ kan dat er aan ligge dat ik de laatste tijd maar amper slaap ??

Ravertje

Bericht door Ravertje » 16 mar 2006, 08:07

Ik heb zo vaag gedroomd vannacht. (heb het weer eens onthouden)
Ik werd bedreigd door 100 marokkanen ofzo.... Weet niet meer precies. En die woonde hier vlak in de buurt.
En ze mochten geen blanken.... En toen kwamen ze naar hier toe en ik was alleen thuis... En toen wouden ze proberen mij te vermoorden. Toen begonnen ze Arabisch te lullen.
En ineens was ik bij een moskee en die werd vlak daarna opgeblazen...
En toen werd ik dus wakker :roll:

Plaats reactie