Lucide dromen

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Gebruikersavatar
LostAngel
Onderzoeker
Berichten: 331
Lid geworden op: 18 okt 2005, 08:41

Bericht door LostAngel » 18 okt 2005, 21:19

Dank je... :D Ik heb het zeker naar me zin...

Kunnen jullie meer erover vertellen hoe jullie het ervaren en EDEN wat heb je gedroomd dan is het ook uitgekomen?
Wat ik meestal heb is dat ik in me droom weet dat ik aan het dromen ben en soms als ik dan wil wakker wil worden lukt het ook..

Is het eigenlijk gevaarlijk dat je uit je Lichaam treed en jezelf ziet stel je voor dat je niet meer terug kan in je lichaam dat is toch wel beetje eng... dit maak ik heel vaak mee...
Ik zal jullie een voorbeeld geven ... ik lag in bed en droomde dus weer dat ik uit me lichaam was me vriend lag naast me met zn rug toegekeerd...dus hij zag me niet en ik zag mezelf weer liggen...maar toen ik terug wou leek het alsof ik ging stikken ik kreeg geen lucht een tijdje en ik vloog steeds meer naar boven... en ik d8 bij mezelf als ik nu geen lucht krijg ga ik dood en ik riep steeds naar me vriend en ik trok aan hem terwijl ik omhoog ging... en toen ik aan hem trok leek het alsof ik iets uit hem trok zijn geest of zo...op dat moment... net alsof hij het aanvoelde draaide hij zich om en zonder nadenken maakte hij me wakker en zei tegen me dat hij half sliep en iets voelde van binnen soort schrik en dat alles zwart werd en iets in hem zei dat ie me wakker moest maken... dat vond ik zo vreemd... is dat mogelijk dat 2 mensen uit hun lichaam treden en elkaar zien?? hebben jullie dat meegemaakt? als ik dit vertel vind ik al dat het vreemd klinkt ik durf zulke dingen ook bijna niet te vertellen omdat ik me schaam... of dat mensen gaan denken dat ik gek ben... :|

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 19 okt 2005, 01:30

Ik vind het in ieder geval een hele mooie gebeurtenis wat jij hebt meemaakt... maar van de andere kant ook eng.

Gebruikersavatar
LostAngel
Onderzoeker
Berichten: 331
Lid geworden op: 18 okt 2005, 08:41

Bericht door LostAngel » 19 okt 2005, 09:14

jah ik begrijp het zelf ook allemaal niet meer... :(

Eden

Bericht door Eden » 19 okt 2005, 12:31

Ik krijg ook raar droomen. Wel werkelijke droomen. Ik droom over mijn vrienden en kennisen. S'ochtens weet ik altijd verklaaring voor, want het was simbolisch droomen. Ze voorspelen dingen. Maar 2 jaar geleiden mijn droomen veranderen. Ik wordt waker in mijn kamer en ik zie voor mij staan een gedante in een donker jas met kapuschon , helemaal bekleid. Hij laat een open boek voor mij zien waar staat naam van een van mij vrienden (voor naam en achter naam). Ik heb gevrag wat moet er mee? Die zegt tegen mij dat ik kan ff handje helpen om daar na toe, want binnen kort gaar met die persoon iets gebeuren. S'ochtens was ik waker, dus heriener alles als net gebeurt is. Een korte tijd er na heefd die persoon motor ongeluk gehaad. Maar net als zeggen een sterekke bescherm engel heeft geholpen dat die in leven gebleven. Want die motor helemaal onder auto gekomen en hij wist voor die tijd van motor afspringen. Niet vaak, maar ik heb nog paar keer die gedante gehaad in mijn droomen. En zo betje zelfde verhal, ongeluk met geluk dat persoon blijft in het leven. Altijd krijg ik gespreken met die gedante, die verteld mij over dingen. Maar die komt alleen als er iets gaat gebeuren. Alleen ik loop met deze dingen alleen, ik kan niet zeggen kijk uit binnen kort gaat er wat met jou gebeuren. Ik kan alleen weten , bidden voor help, en kijken wat er van wordt.

Eden

Bericht door Eden » 19 okt 2005, 12:43

LostAngel schreef:Dank je... :D Ik heb het zeker naar me zin...

Kunnen jullie meer erover vertellen hoe jullie het ervaren en EDEN wat heb je gedroomd dan is het ook uitgekomen?
Wat ik meestal heb is dat ik in me droom weet dat ik aan het dromen ben en soms als ik dan wil wakker wil worden lukt het ook..

Is het eigenlijk gevaarlijk dat je uit je Lichaam treed en jezelf ziet stel je voor dat je niet meer terug kan in je lichaam dat is toch wel beetje eng... dit maak ik heel vaak mee...
Ik zal jullie een voorbeeld geven ... ik lag in bed en droomde dus weer dat ik uit me lichaam was me vriend lag naast me met zn rug toegekeerd...dus hij zag me niet en ik zag mezelf weer liggen...maar toen ik terug wou leek het alsof ik ging stikken ik kreeg geen lucht een tijdje en ik vloog steeds meer naar boven... en ik d8 bij mezelf als ik nu geen lucht krijg ga ik dood en ik riep steeds naar me vriend en ik trok aan hem terwijl ik omhoog ging... en toen ik aan hem trok leek het alsof ik iets uit hem trok zijn geest of zo...op dat moment... net alsof hij het aanvoelde draaide hij zich om en zonder nadenken maakte hij me wakker en zei tegen me dat hij half sliep en iets voelde van binnen soort schrik en dat alles zwart werd en iets in hem zei dat ie me wakker moest maken... dat vond ik zo vreemd... is dat mogelijk dat 2 mensen uit hun lichaam treden en elkaar zien?? hebben jullie dat meegemaakt? als ik dit vertel vind ik al dat het vreemd klinkt ik durf zulke dingen ook bijna niet te vertellen omdat ik me schaam... of dat mensen gaan denken dat ik gek ben... :|


Weet je Loostengel, uit mij ervaaringen, die dingen wat je mee makt (uitredings en zo) dat is niet voor niks is. Het heeft alles te maken met jezelf, wie je bent. Dus eigelijk is beter accepteeren dat en niet bang voor zijn. Want als je het niet accepteerd, dan vecht je er tegen. daarom heb je probleem met trug komen in het lichaam. Want als je goed denkt je gat rustig uit, je moet ook rustig trug komen, en niet met geweld ( uit angst)
Mischin ben je soort boodschaper voor mensen om te vertelen hoe het werkelijk zit, alleen voor die mensen die dat aan kan. Niet iedereen zou je begrijpen. Maar dat is aan die mensen zelf, ze zijn gewon niet klaar voor deze sort informatie.

Ik vind gek zijn is gezond :wink:

Anet

Bericht door Anet » 19 okt 2005, 18:13

LostAngel schreef:
Wat ik meestal heb is dat ik in me droom weet dat ik aan het dromen ben en soms als ik dan wil wakker wil worden lukt het ook..


Heb ik precies zo ...
Als ik eng droom en ik zeg nu wil ik wakker worden, want ik weet dat ik droom, gebeurd dat ook!

Als kind heb ik erg veel gevlogen, mijn slaapkamerraam uit en ging aan de overkant op het puntje van het dak zitten om de achterkamer van ons huis te zien waar licht brandde want mijn ouders waren nog televisie aan't kijken, nooit heb ik mijzelf toen zien liggen.

Zes jaar geleden ben ik onder lichte narcose gegaan in het ziekenhuis voor een kleine ingreep (keel) ik heb toen wel mezelf zien liggen en ook de drie mensen die om mij heen stonden.
Toen ik dit achteraf vertelde aan het verplegend persooneel zeiden ze dat ze dit wel vaker hoorden van mensen die onder narcose gegaan waren ...

Gebruikersavatar
LostAngel
Onderzoeker
Berichten: 331
Lid geworden op: 18 okt 2005, 08:41

Bericht door LostAngel » 20 okt 2005, 15:02

Eden die gedaante die je zag waarschuwt je dus... wel jammer dat je dan je vrienden/familie niet kan waarschuwen voor dingen want ja niet iedereen gelooft erin.

Gebruikersavatar
LostAngel
Onderzoeker
Berichten: 331
Lid geworden op: 18 okt 2005, 08:41

Bericht door LostAngel » 20 okt 2005, 15:23

Anet.... heb jij ooit dromen gehad dat het in een ander kleur is... ik heb een droom gehad over oorlog en me droom was in een rare kleur beetje geel bruin net alsof ik in een film zat... en ik zat dus midden in een oorlog ik was een kanon aan t duwen :? en ik keek uit de ogen van een man... want ik was een man maar ik keek dus om me heen en er gebeurde van alles om me heen totdat ik werd geraakt en toen schrok ik wakker.. ik vraag me af of ik dat heb meegemaakt in me vorige leven... :roll:

Anet

Bericht door Anet » 20 okt 2005, 21:07

LostAngel .. een droom die ik mij kan herinneren was dat ik met mijn hoofd op de grond lag en mij niet kon bewegen de kleur van die grond was de mooiste en meest intense roodbruine kleur die ik ooit gezien heb.
Dit is de enige droom die ik met een "vreemde kleur" heb gehad ..

Ravertje

Bericht door Ravertje » 01 sep 2006, 23:01

POST HIER JE ECHTE ERVARINGEN MET LUCIDE DROMEN
ik heb dat wel eens vaker.
Dat ik gewoon weet dat ik droom :?
Vind het dan egt zo vaag. Wat o.a beschreven stond in artikel van LLR klopt wel. Ik kan soms mn dromen ook gewoon besturen :S Vind het best wel vaag dan. maar vind het dan wle waanzinnig wat ik droom en zo :)
En egt een fantastische ervaring steeds meestal als k zo'n droom heb (niet vaak) heb k ook gen ochtendhumeur en begin ik hier gewoon te lullen over mn droom.

Gebruikersavatar
Kuikentje
Dromertje
Berichten: 3560
Lid geworden op: 15 aug 2006, 00:05

Bericht door Kuikentje » 06 sep 2006, 18:41

wat waren lucide dromen ook al weer?

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 06 sep 2006, 18:45

Dromen waarin je bewust bent dat je droomt.

Maan

Bericht door Maan » 27 okt 2006, 19:50

Bewust dromen of lucide dromen is iets heel moois. Door simpele training is dit voor iedereen mogelijk. Houdt hierbij wel rekening, dat je idd vermoeid kunt ontwaken. Het is dan ook aan te raden niet je nodige nachtrust hier aan op te offeren.
Bij het hebben van een lucide droom betreed je een andere wereld.
Volgens de aboriginals zelfs de belangrijkste wereld. Hun hele leven draait om dromen.

Tibetaanse monniken besteden er jaren aan om met elkaar in contact te komen tijdens hun dromen.
Hierbij zonderen ze zich in groepsverband maanden af in, bijv. een grot, en besteden hun tijd alleen aan het dromen. Het schijnt dat dit ook werkelijk lukt. Uiteindelijk zijn ze weer samen in de grot, maar dan in hun droom, de gemeenschappelijke droom.

Sjamanen maken ook graag gebruik van dromen om de magische realiteit te betreden. ( of andere wereld, droomwereld, andere dimensie, etc.) Een leuke aanrader zijn de boeken van Carlos Castaneda, over dit onderwerp.

Zelf beoefen ik al jaren het lucide dromen. Moet erbij zeggen dat ik het ook met tijden niet doe, omdat ik mijn rust vaak hard nodig heb.

Mocht iemand vragen hebben over dit onderwerp wil ik ze graag beantwoorden.

Liefs Maan

American Dawn

Bericht door American Dawn » 28 okt 2006, 21:24

Sjamanen maken ook graag gebruik van dromen om de magische realiteit te betreden. ( of andere wereld, droomwereld, andere dimensie, etc.) Een leuke aanrader zijn de boeken van Carlos Castaneda, over dit onderwerp.
Die Castanada gebruikte dacht ik Paddo's om een dimensie sprong te maken..

En liet zich gidsen/helpen genezen door de geest van magische planten om zo dingen op een hoger niveau te verklaren.

American Dawn

Bericht door American Dawn » 28 okt 2006, 21:33

Shamanen kruid in een Nieuw Jasje.

Brilliant Dreams is specially formulated to dramatically enhance the clarity and vividness of your dreams, promote lucid dreaming and improve waking memory & dream recall. The ingredients in Brilliant Dreams have been used for thousands of years by healers and shaman, and have only recently been re-recognized for their dream enhancing benefits!

Brilliant Dreams features galanthamine, an herbal extract from the Lycoris radiata. As an acetylcholinesterase inhibitor (AChEI), galanthamine competitively blocks the breakdown of the neurotransmitter acetylcholine, an essential molecule that supports memory function. Galanthamine also enhances nicotinic receptor activity, an effect long known to benefit memory and intellectual ability!



Klik

Maan

Bericht door Maan » 29 okt 2006, 05:50

American Dawn schreef:
Sjamanen maken ook graag gebruik van dromen om de magische realiteit te betreden. ( of andere wereld, droomwereld, andere dimensie, etc.) Een leuke aanrader zijn de boeken van Carlos Castaneda, over dit onderwerp.
Die Castanada gebruikte dacht ik Paddo's om een dimensie sprong te maken..

En liet zich gidsen/helpen genezen door de geest van magische planten om zo dingen op een hoger niveau te verklaren.
Hij at peyote, om zo in een droomtoestand te komen, en zijn dierlijke tegenhanger of gids te leren kennen.

Animal

Bericht door Animal » 29 okt 2006, 08:50

Raar dat deze bladzijde een kilometer naar rechts wordt getrokken.
Irritant. Whats Up Admins....lol...Kan die te lang URL link niet ingekort worden.
Is niet te lezen met dat scrollen van links naar rechts.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 29 okt 2006, 12:53

Animal schreef:Raar dat deze bladzijde een kilometer naar rechts wordt getrokken.
Irritant. Whats Up Admins....lol...Kan die te lang URL link niet ingekort worden.
Is niet te lezen met dat scrollen van links naar rechts.
Done ;P!.

Maan

Bericht door Maan » 29 okt 2006, 18:21

Lucide dromen kunnen je ook helpen in het dagelijks leven. Je kunt hierbij namelijk handelingen oefenen die je in het dagelijks leven nog niet volledig onder de knie hebt.
Bijvoorbeeld, autorijden. Je lest al wel, en je weet hoe het moet, het gaat alleen nog niet zo vloeiend allemaal. Door in je droom, dit allemaal te herhalen, en hier bewust mee bezig te zijn, zul je in wakende toestand zeker vooruitgang boeken. En zo is het toepasbaar op nog vele andere zaken natuurlijk.
Je bent wakker in principe, alleen niet in de dagelijkse wereld. Alles is mogelijk.

Liefs Maan

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 29 okt 2006, 18:31

maan schreef:Lucide dromen kunnen je ook helpen in het dagelijks leven. Je kunt hierbij namelijk handelingen oefenen die je in het dagelijks leven nog niet volledig onder de knie hebt.
Bijvoorbeeld, autorijden. Je lest al wel, en je weet hoe het moet, het gaat alleen nog niet zo vloeiend allemaal. Door in je droom, dit allemaal te herhalen, en hier bewust mee bezig te zijn, zul je in wakende toestand zeker vooruitgang boeken. En zo is het toepasbaar op nog vele andere zaken natuurlijk.
Je bent wakker in principe, alleen niet in de dagelijkse wereld. Alles is mogelijk.
Hmmmm, zo had ik het nog niet bekeken. Ik denk dat dit wel veel van je vergt.

Plaats reactie