Hersenscan van stervende man toont 'leven dat aan hem voorbij flitst''

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Hersenscan van stervende man toont 'leven dat aan hem voorbij flitst''

Bericht door Fenna » 24 feb 2022, 13:12

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5 ... -gedachten

Vrij artikel.
Een internationaal team van dertien wetenschappers onderzocht de hersengolven van een stervende man. De opgemeten hersengolven suggereren dat mensen die sterven dezelfde neurale activiteit ervaren als tijdens dromen, herinneringen ophalen of mediteren.


Het onderzoek werd uitgevoerd bij een patiënt van 87 jaar die aan epilepsie leed. De man werd vastgemaakt aan een machine die zijn hersenen moest onderzoeken op tekenen van epilepsieaanvallen. Tijdens de procedure stief de man echter aan een hartaanval, wat de wetenschappers de kans gaf om te zien wat er in de hersenen gebeurt als iemand sterft.
Lees hele artikel in de link.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Hersenscan van stervende man toont 'leven dat aan hem voorbij flitst''

Bericht door taigitu » 25 feb 2022, 10:19

.

In het artikel staat geschreven:
Wetenschappers konden de hersenen van een man scannen terwijl hij stierf.
Dat leverde 'unieke' metingen op. De onderzoekers vermoeden dat mensen die sterven mogelijk hun leven echt aan zich voorbij zien flitsen.

Een internationaal team van dertien wetenschappers onderzocht de hersengolven van een stervende man.
De opgemeten hersengolven suggereren dat mensen die sterven dezelfde neurale activiteit ervaren als tijdens dromen,
herinneringen ophalen of mediteren
.
Dat er dezelfde neurale activiteit schijnt te werken als tijdens dromen is niet zo vreemd.
En wel om het volgende:
Kwabben van de grote hersenen

De grote hersenen worden door diepe groeven verdeeld in vier grote kwabben.

Voorhoofdskwab (frontaalkwab).
De frontaalkwab is het grootst, meest geavanceerd en onder andere verantwoordelijk voor het menselijk bewustzijn en gedrag.
Het spraakcentrum is een onderdeel van dit gebied dat betrokken is bij de verwerking van taal en dan vooral bij de spraak.

Wandbeenkwab (pariëtaalkwab).
Deel dat betrokken is bij de zintuigen en cognitieve functies zoals ruimtelijk inzicht, lezen en rekenen.

Achterhoofdskwab (occipitaalkwab).
De kleinste kwab die betrokken is bij het zien.

Slaapkwab (temporaalkwab).
Dit deel speelt een rol bij het onthouden en herkennen van mensen en het terughalen van herinneringen.

Lees meer via de link: https://neurologie.slingeland.nl/anatom ... e-hersenen
We worden in ons dagelijks leven vaker getriggerd door iets heel onverwachts waardoor we opeens even de regie kwijt
zijn, en ons denken of beleven even op iets totaal anders wordt gericht en wat op plopt als een beeldvorm of herinnering.
Zo zie ik dat ook gebeuren als je stervende ben. Het 'alarm van je lichaam' gaat af en daarmee komt er veel/alles los van
wat er in je lichaamsdelen opgeslagen ligt. Je hebt aflatende grip op je functies.
Je zou het (in het kleine) kunnen vergelijken met als je ontroerd raakt door iets en je tranen beginnen te vloeien.
Op zo'n emotie-moment ben je ook even, voor een héél klein deel, daar de regie over kwijt.
Dus dat iemand die sterft, flitsend, delen van zijn leven voorbij ziet komen, die loskomen uit zijn slaapkwab..........
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Hersenscan van stervende man toont 'leven dat aan hem voorbij flitst''

Bericht door univers » 25 feb 2022, 10:54

We worden in ons dagelijks leven vaker getriggerd door iets heel onverwachts waardoor we opeens even de regie kwijt
zijn, en ons denken of beleven even op iets totaal anders wordt gericht
Momenteel worden we dood gebombardeerd met 5G.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Hersenscan van stervende man toont 'leven dat aan hem voorbij flitst''

Bericht door taigitu » 25 feb 2022, 12:41

univers schreef:
25 feb 2022, 10:54

Momenteel worden we dood gebombardeerd met 5G.
Dat we doodgebombardeerd worden wil of kan ik niet zeggen, want ik weet het niet.
Maar als we van alles om ons heen de energie ervaren, bewust of onbewust, dan heeft
dat zijn invloed. Als mijn buren heel de avond (voor mij hoorbaar) muziek draait die ik verafschuw
heeft dat zijn uitwerking. Ik wordt er niet vrolijk van. Dat beleef ik dus bewust.
Zo is er veel wat we niet of nauwelijks bewust ervaren. Die 5G energie kan (zal?) dus ook van
invloed zijn. Maar dat het belastend voor onze gezondheid is, is nog niet onderzocht....?
Ook hier gaan we/ze eerst voor het grote geld i.p.v. de gezondheid.
Er is géén bewijs dat het 5G-netwerk schadelijk is voor de gezondheid. Tot die conclusie komt de Gezondheidsraad. De frequenties die de zendmasten uitzenden zijn namelijk al jaren in gebruik en hebben nooit negatieve gezondheidseffecten gehad, schrijft de raad. Toch is er meer onderzoek nodig: dit rapport is pas een 'eerste stap'.

De Gezondheidsraad had van de Tweede Kamer opdracht gekregen om uit te zoeken of 5G een negatieve invloed op de gezondheid kan hebben. De conclusie? Nee, 5G is niet schadelijk, schrijft de raad vandaag in een rapport. Er is dan ook géén reden om te stoppen met de uitrol van het 5G-netwerk.

Verder onderzoek nodig
Wel adviseert de raad om onderzoek te blijven doen naar de gevolgen voor de gezondheid. Het is wetenschappelijk gezien namelijk ook niet helemaal uit te sluiten dat de straling van het netwerk gevaarlijk is. Toch lijkt de kans klein dat 5G-zendmasten ziektes kunnen veroorzaken.

Lees meer via de link: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... frequentie
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie