Leven Na De Dood: Wetenschapper Levert 9 Bewijzen Voor De Realiteit Van BDE's

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Leven Na De Dood: Wetenschapper Levert 9 Bewijzen Voor De Realiteit Van BDE's

Bericht door univers » 09 mar 2022, 10:43

Jeffrey Long, MD, VS, een oncoloog, citeerde 9 bewijzen voor de realiteit van BDE's op basis van onderzoeksgegevens.

Er is geen algemeen aanvaarde definitie van een bijna-doodervaring. BDE-definities worden al meer dan 35 jaar met enige variabiliteit gebruikt, schrijft Long. Hoewel geen twee BDE's hetzelfde zijn, zijn er kenmerken die in dit geval vaak worden waargenomen.

Deze kenmerken omvatten zien en horen buiten het fysieke lichaam, in of door een tunnel gaan, mystiek licht ontmoeten, intense en over het algemeen positieve emoties, het herzien van sommige of alle eerdere levenservaringen, het ontmoeten van overleden dierbaren en de keuze om terug te keren naar je aardse leven.

Tijdens een lange studie verzamelde de deskundige 9 bewijzen ten gunste van het feit dat bijna-doodervaringen echt zijn.

https://anomalien.com/life-after-death- ... y-of-ndes/
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Leven Na De Dood: Wetenschapper Levert 9 Bewijzen Voor De Realiteit Van BDE's

Bericht door taigitu » 09 mar 2022, 12:13

Ik ben er van overtuigd van Bijna-dood-ervaringen beleefd worden.
Dat er dingen kunnen worden 'beleefd', worden ervaren tijdens een sterfproces.
Alles wat wij beleven zit verweven in energie en energie is eeuwig.
Alles is energie en eeuwig. Niets verdwijnt werkelijk. Ook emoties verdwijnen niet.
Zo herinneren wij ons dingen die je als jong kind hebben ervaren. Is het iets heel
emotioneels dan kan de emotie erover veranderen, van boos naar 'ze zoeken het maar uit'....
Zo ga ik ervan uit dat wat iemand in een BDE ervaart voort komt uit een emotie of een deel
van een emotie, of een combinatie van ooit beleefde momenten.
En waarom ik dat denk komt o.a. door het volgende:

Een topic wat al een tijdje op het forum staat, deze: viewtopic.php?f=34&t=10058

[youtube-2]https://www.youtube.com/watch?v=V4dQ9hZ2J7U [/youtube-2]

Reïncarnatie, het verhaal van een schots jongetje - Compleet - NL sub


23 jul. 2011

Het verhaal over een 5-jarige schots jongetje dat z'n vorig leven herinnert. Het speelt zich af in 2008.
Sinds dat hij 2 jaar was en kon spreken vertelde hij reeds over z'n 'andere' familie ergens anders, dit van vóór zijn geboorte.
De details dat hij verteld komen met een precisie overeen op een paar details na. Pas na 3 jaar besliste z'n moeder,
tegen de raad van iedereen in, om echt naar de plek te gaan waar hij beweert ervoor geleefd te hebben. Het huis werd gevonden.
Het gezicht van Cameron, het jongetje, werd lijkbleek toen hij zag en besefte dat het niet meer was zoals vroeger.
Ook was z'n geliefde moeder en zusters en broers daar ook niet meer. Enkel een liefdevolle herinnering dat hem triestig maakt.
Na het bezoek aan een langst levende familielid werd ook meteen een paar beweringen van Cameron bevestigd,
Na dit alles heeft hij eindelijk de rust en vrede in zichzelf gevonden en kunnen aanvaarden dat zijn herinneringen uit het verleden behoren.

Tijdens de reis werden de moeder en het jongetje vergezeld van een psychiater die, zoals verwacht, sceptisch blijft na alle
bewezen beweringen van het jongetje. Voor de psychiatrie zullen deze fenomenen altijd een probleem blijven.
We hadden ook niets anders verwacht, het onbekende schrikt hun af. Ze hebben er geen controle over.

*Ondertiteld door ExperiencedGhost* met een bijkomende nawoordje.
Bovenstaande tekst hoort bij de video.

Zo zijn er meer kinderen en volwassenen die zich een vorig leven herinneren: https://www.youtube.com/watch?v=RBy7uHoWo6g

Hier wat bredere info: https://mens-en-samenleving.infonu.nl/l ... staat.html
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Leven Na De Dood: Wetenschapper Levert 9 Bewijzen Voor De Realiteit Van BDE's

Bericht door Determinist » 09 mar 2022, 12:20

Conclusion

“A combination of the previous nine lines of evidence converges to the conclusion that NDEs are medically inexplicable. Any one or more of the nine lines of evidence would probably be strong enough for many, but the combination of all of the nine lines of evidence presented provides strong evidence that NDEs are, in a word, real,” the MD concluded.
Het is juist medisch verklaarbaar. De onderdelen van de hersenen worden één voor één langzaam uitgeschakeld waarbij deze afzonderlijk of in combinatie patronen genereren die deze effecten hebben.

NDE's bestaan inderdaad, maar daar kan je niet uit concluderen dat deze ervaringen van "buiten" de hersenen komen en zeker niet "leven na de dood".
Of je moet "leven na de dood" definiëren als slechts die enkele minuten tot je hersenen volledig uitgeschakeld zijn.

Zelfs zonder dood te gaan waarbij je de hersenen "aantast" zodat deze anders gaat werken kan je de ervaringen oproepen.
Zo heb ik zelf uittredingen ervaren bij het nuttigen van psilocybine, heb ik religieuze beelden/figuren mogen ontwaren, zag ik het universum als 1 bol voor mij en waren tijd en ruimte losse onderdelen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Leven Na De Dood: Wetenschapper Levert 9 Bewijzen Voor De Realiteit Van BDE's

Bericht door univers » 09 mar 2022, 13:46

psilocybine, moest het even opzoeken. :oops:

Ik kan enkel uit mijn ervaringen spreken.
Bij mij gaan de uittredingen spontaan.
Ik ga ontspannen liggen, sluit mijn ogen, en maak inwendig contact met mijn derde oog.
Ik zie kolkende lichtgevende energie, van die energie maak ik een draaikolk van, waar ik doorheen ga, en in een andere dimensie of andere universum terecht kom.
Bij iemand die overgaat gebeurd het heel anders.
Ik leg mijn hand op het voorhoofd, en wordt één met de persoon.
Ben dan ook niet bewust van mijn omgeving.
Ik wandel dan met de persoon door een tunnel, aan het eind van de tunnel, kom je (ik noem het maar een mistbank) tegen, waar achter zich schimmen schuil houden.
Voor de mistbank houd het voor mij op, de persoon gaat alleen verder, wordt met open armen ontvangen.
Voor mij trekt de mist op, en ben weer terug in het land der levende.(min 1).
Je hebt verschillende mist Tintes, verschillende kleuren, of het verschillende dimensies zijn, weet ik niet, kom niet verder, dan voor de poort.
Zo heb ik zelf uittredingen ervaren bij het nuttigen van psilocybine, heb ik religieuze beelden/figuren mogen ontwaren,zag ik het universum als 1 bol voor mij en waren tijd en ruimte losse onderdelen.
Probeer nog verder te komen, er zijn veel meer bollen, (niet te tellen).
Het Heelal is veel groter dan wat wij nu zien.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie