Man bezoekt zijn eigen graf uit een vorig leven als WOI-piloot

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Man bezoekt zijn eigen graf uit een vorig leven als WOI-piloot

Bericht door univers » 04 jun 2022, 07:48

Reïncarnatie is het concept dat een niet-fysieke essentie van een mens of dier een nieuw leven kan beginnen na de dood van het lichaam waarin het leefde. Geloof in reïncarnatie voor mensen vereist over het algemeen geloof in een onsterfelijke essentie of ziel en is gebruikelijk in Boeddhisme, Hindoeïsme en andere Indiase religies. Het komt ook vaak voor bij mensen die op een dag wakker worden met herinneringen aan een heel andere persoon op een heel andere plaats in de tijd. Dat is wat Steve Mulligan beweert dat hem overkwam … en hij bezocht onlangs een begraafplaats en zag de naam van zijn oude lichaam dat ooit een piloot uit de Eerste Wereldoorlog was. Hoe eng is dat?

“Sinds mijn kindertijd heb ik me altijd aangetrokken gevoeld tot Llandudno, zelfs toen ik hier als kind kwam, kende ik mijn weg en mijn moeder stond er versteld van hoe ik wist waar ik heen moest. Als we rondliepen, was het alsof ik een déjà vu had, alsof ik er eerder was geweest.”

Steve Mulligan, geboren in 1961, woont nu in Manchester, Engeland, maar zijn onverklaarbare interesse in Llandudno, Wales, bracht zijn moeder ertoe hem daarheen te brengen. Hij vertelde North Wales Live dat zijn gevoelens meer waren dan een déjà vu - wat vaak kan worden verklaard door een medische aandoening zoals epilepsie, stress, drugs of herinneringen die verward raken voor degenen die vaak reizen of veel films kijken.

"Toen ik de hypnosesessie met Paul deed, had ik nog nooit zoiets gedaan, maar ik had al deze herinneringen die ik in zwart-wit kon zien. Ik herinner me dat ik in het vliegtuig zat en naar de grond beneden keek en dacht dat ik blij dat ik daar niet was. Ik kan me herinneren dat ik dacht: ik ben als een vogel.'

Mulligan zegt dat hij pas in 2021, toen hij 60 was, handelde naar zijn vreemde gevoelens. Hij nam contact op met hypnotiseur Paul Goddard die een online regressiesessie uit vorige levens hield - een controversiële praktijk waarvan wordt gezegd dat hij iemand terugvoert naar zijn vorige levens. Tijdens de sessie beweert Mulligan dat hij zich herinnert Sydney Sutcliffe te zijn, een piloot uit Llandudno uit een vroege oorlogstijd die op 24-jarige leeftijd in de Eerste Wereldoorlog omkwam. herinnert zich nu Flight Lieutenant Sydney Sutcliffe en werd neergeschoten boven Frankrijk in 1917. Als hij verder teruggaat, zegt Mulligan dat hij zich Sutcilffe's vader, Abraham "Arthur" Sutcliffe herinnert, die een entertainer was in Llandudno's Pavilion Theatre - een plaats waar een jonge Sydney optrad met zijn vader.

"Ik herinner me dat ik hem soms op het podium hielp, een beetje als een vader-en-zoonroutine van Stavros Flatley."

Voor niet-Britten is Stavros Flatley het vader-zoon-dansduo Demetrios en Michalakis 'Lagi' Andreas, die in 2009 als vierde eindigde op Britain's Got Talent - het seizoen waarin Susan Boyle als tweede eindigde.

Nadat hij kennis had gemaakt met zijn vorige leven als Sydney Sutcliffe, ging Mulligan terug naar Llandudno, waar hij beweert dat het lopen door de bekende straten nu herinneringen oproept aan zijn ouderlijk huis, zijn ouders en drie zussen. Bij de Llandudno Cenotaph, een gedenkteken voor de 45 lokale soldaten die tijdens de Eerste Wereldoorlog zijn gesneuveld, vond hij de naam 'Sidney Sutcliffe'. Op de begraafplaats van Llanrhos vond hij een grafsteen voor de ouders van Sydney, Abraham 'Arthur' Sutcliffe en Rhoda Sutcliffe. De steen was ook gegraveerd met het opschrift "LIEUT SYDNEY SUTCLIFFE .RFC, SON OF THE BOVENSTAANDE, KILLED IN ACTION OCT' 2ND 1917, AGEED 24 YEARS."

Afbeelding
Mulligan gelooft echter dat de stoffelijke resten van Sutcliffe zich op een oorlogsbegraafplaats in Frankrijk bevinden.

Is dit het bewijs dat Steve Mulligan de reïncarnatie is van Sydney Sutcliffe? Regressie in vorige levens wordt door de medische wereld in twijfel getrokken omdat herinneringen niet altijd feitelijk zijn - ze kunnen een combinatie zijn van ervaringen, kennis, verbeeldingskracht en suggesties. Een voorbeeld in dit geval is de uitspraak van Mulligan: "Ik had al deze herinneringen die ik in zwart-wit kon zien." Waarom zouden zijn herinneringen in zwart-wit zijn als hij in kleur ziet en droomt – zoals iedereen, inclusief Sydney Sutcliffe? 'Herinnert hij zich' zwart-witfilms uit de Eerste Wereldoorlog?

"Als de wetenschap reïncarnatie kan weerleggen, zou het Tibetaans boeddhisme reïncarnatie opgeven... maar het zal heel moeilijk zijn om reïncarnatie te weerleggen."

Op de vraag van wijlen Carl Sagan wat hij zou doen als de wetenschap reïncarnatie weerlegde, was dat zijn antwoord. Steve Mulligan is het daar hoogstwaarschijnlijk mee eens.

https://mysteriousuniverse.org/2022/03/ ... wwi-pilot/

https://www.dailypost.co.uk/news/north- ... e-23285339
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie