Slaaphypnose voor een (nog) overactieve geest!

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Slaaphypnose voor een (nog) overactieve geest!

Bericht door taigitu » 19 jun 2022, 10:47



Slaaphypnose voor een (nog) overactieve geest!
10 apr. 2021 Nog druk in je hoofd en moeite met ontspannen of slapen?
Luister deze zelfhypnose opname als je een (nog) overactieve geest ervaart en meer wilt genieten van een aangename ontspanning!

*Dit product is geen vervanging voor een deskundige medische of psychische behandeling.
Ben jij van mening dat je een ernstig medisch of psychisch probleem hebt, dan is het belangrijk
om adequate professionele hulp in te schakelen.

Rinke Jacobs
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Slaaphypnose voor een (nog) overactieve geest!

Bericht door taigitu » 19 jun 2022, 13:54

10 dingen die je lijf doet als jij slaapt

Afvallen, groeien, bewegen en winden

11-09-2014

Terwijl jij lekker slaapt, is je lichaam hard aan het werk.
’s Nachts vinden er allerlei processen plaats waar je je helemaal niet bewust van bent.
Maak je geen zorgen, dat is alleen maar gezond. Wat gebeurt er zoal als je in bed ligt?

1. Je valt af
Vind je jezelf een tikje aan de zware kant? Stap ‘s ochtends op de weegschaal in plaats van voor je naar bed gaat, dat scheelt een beetje.
Terwijl je slaapt verlies je namelijk veel vocht via je ademhaling en omdat je transpireert. Gedurende de dag gebeurt dat ook,
maar dan vul je het vochtverlies direct aan door te drinken en te eten.
Dit gewichtsverlies is helaas maar van korte duur, overdag eet en drink je de verloren grammen er weer aan.
Diverse onderzoeken tonen wel aan dat slechte slapers meer eten. Wat dat betreft is een goede nachtrust dus toch goed voor je lijn.

2. Je spieren verlammen
Het klinkt misschien eng, maar het is heel nuttig: in je slaap raken je spieren tijdelijk verlamd.
Tijdens de REM-slaap, de fase waarin je droomt, verslappen je spieren.
Dat is wel zo handig, want daardoor kun je de belevenissen waar je over droomt tenminste niet uitvoeren in je bed.
Bij mensen met een REM-slaap gedragsstoornis (RBD) wordt de spieractiviteit tijdens de REM-slaap niet goed afgeremd.
Hun spieren werken nog wel in dromenland. Ze dromen niet alleen dat ze opspringen, slaan of schoppen, maar doen dat ook echt
en daardoor zijn ze ’s nachts een gevaar voor zichzelf en hun eventuele bedgenoot.

3. Je ogen bewegen
Gedurende de REM-slaap ligt je lichaam letterlijk ‘plat’, maar je ogen bewegen juist.
REM is de afkorting voor rapid eye movement (snelle oogbeweging). In deze slaapfase zijn je hersenen actief:
de hersenactiviteit is vergelijkbaar met die van overdag. Ze zijn druk met het verwerken van allerlei informatie.
Waarom je ogen daarbij heen en weer schieten, is onbekend.

4. Je wordt langer
Ook als je al lang uit de groei bent, ben je ’s morgens een paar centimeter langer dan de avond ervoor.
Dat komt door je tussenwervelschijven. Deze zitten in je wervelkolom tussen je wervels om schokken op te vangen.
Ze hebben een geleiachtige kern die voor zo’n 80 procent uit water bestaat.
Terwijl je overdag zit en staat, plet de druk op de wervelkolom de tussenwervels en wordt er vocht uitgeperst.
Daardoor krimp je. Als je ligt te slapen vermindert de druk en krijgen de tussenwervels de kans om vocht op te nemen
en uit te zetten, zodat je ’s ochtends iets langer bent.

5. Je raakt opgewonden
Niet alleen je hersenen zijn actief in de REM-slaapfase, maar ook je geslachtsdelen. Mannen kunnen een erectie krijgen,
bij vrouwen raakt de clitoris extra doorbloed. Dat heeft niets te maken met de pikante inhoud van je dromen,
het is een puur lichamelijk verschijnsel.

6. Je bloeddruk daalt
De hoogte van de bloeddruk varieert: bij het opstaan is deze over het algemeen het hoogst.
Ook stress en inspanning verhogen de bloeddruk. ’s Nachts daalt de bloeddruk juist. Om zeker te weten of je een verhoogde bloeddruk hebt,
moet de bloeddruk dus regelmatig gemeten worden.

7. Je laat windjes
Je spieren ontspannen als je slaapt en dat geldt ook voor je kringspier. Zo kan er gemakkelijk een wolkje gas ontsnappen.
Gelukkig werkt je neus in je slaap wat minder goed. Je partner merkt waarschijnlijk niets van je nachtelijke windjes.
Dat heeft ook een nadeel: brand ruik je ook niet in je slaap en daarom is een rookmelder aan te raden.

8. Je kunt een schokje voelen
Veel mensen voelen een schokje als ze in slaap vallen. Of ze hebben het gevoel dat ze vallen. Dit fenomeen heet een hypnagoge schok
of een slaapstuip. Wat deze gekke sensatie veroorzaakt, is nog niet duidelijk. Wetenschappers hebben wel een aantal theorieën.
Zo zou het te maken kunnen hebben met stress, angst, een verstoorde nachtrust of mini-REM-slaapjes.

9. Je lichaamstemperatuur daalt
Gedurende de dag verandert je lichaamstemperatuur een beetje, van ongeveer 35,5 tot 38,5 graden Celsius.
Als het donker wordt, ga je melatonine aanmaken. Dat zorgt ervoor dat je kerntemperatuur daalt.
Zo rond drie, vier uur in de nacht is de melatonineproductie het hoogst en ben je dus het koudst.
In een warme slaapkamer kan je lijf de warmte minder goed kwijt, waardoor je minder gemakkelijk inslaapt.
De ideale slaapkamertemperatuur is gemiddeld 16 tot 18 graden Celsius.

10. Je maakt collageen aan
Collageen is een eiwit dat structuur geeft aan allerlei onderdelen van je lichaam. Het zit in je tanden en botten,
ondersteunt je organen en geeft stevigheid aan de bloedvaten. Misschien ken je het ook van je potje anti-rimpelcrème.
Collageen zorgt er namelijk voor dat de huid stevig en elastisch is.
’s Nachts is de collageenproductie in je huid het hoogst. Bovendien herstelt je huid zich ’s nachts.
Je hebt je schoonheidsslaapje dus echt nodig. Na je 25e neemt de collageenproductie af, met een slappere huid en rimpeltjes tot gevolg.

Bron(nen): WebMD en Rijksuniversiteit Groningen

Afbeelding
Heb je het op de dag al druk..... werkt je lichaam (zonder toezicht?) verder wanneer je slaapt.
Nu slaap ik prima en snel in, maar zo tegen de 'dikke-darm-tijd (organenklok) wordt ik wakker
en waar ik eerder verder doezelen kon wordt dat minder.
Ja zo kunnen we nachten hebben die zorgen voor storingen in ons systeem van de nacht en
dan....... Door de epidemie zijn we veel kwetsbaarder in het slaapritme en dat merken we in ons dagritme,
wat te maken heeft met deze nachtuitval van verschillende energieën, waardoor we energietekorten op de dag kunnen voelen.
Biologische klok: ook uw organen hebben hier last van

Publicatiedatum: 15 maart 2019

De biologische klok in onze hersenen stuurt deels een verzameling van kleinere klokjes in ons lichaam aan.
Elk orgaan heeft 2 uur in de klok waarop hij het meest actief is. Deze denkwijze komt uit de oosterse geneeskunde
en kan duidelijkheid geven over uw energielevel gedurende de dag.

Orgaanklok

De overtuiging dat elk orgaan wordt aangestuurd door een aparte klok komt voort uit de oosterse geneeskunde.
De zogenoemde Chinese orgaanklok. De orgaanklok maakt duidelijk op welke momenten de organen het meest en het minst actief zijn.
Er wordt vanuit gegaan dat ieder orgaan 2 uur meer levensenergie heeft en 2 uur juist minder. Volgens de oosterse geneeskunde zit aan elk orgaan
ook een verschillende emotie verbonden. De dikke darm staat bijvoorbeeld in meerdere opzichten voor het laten gaan wat u niet meer nodig heeft. T
ussen 5.00 en 7.00 is het dus de beste tijd om het toilet op te zoeken voor een grote boodschap.

Gezondheid en biologische klok

Doordat we weten dat elk orgaan op een bepaald tijdstip actief is, maakt het ook veel duidelijk over gezondheidsproblemen.
Een astma-aanval begint bijvoorbeeld vaak ’s nachts. Een ander voorbeeld is dat uw lever zich ’s nachts oplaadt en daardoor bent u
zowel fysiek en mentaal aan het ontgiften. Daarom is het heel erg belangrijk om juist deze uren in de nacht ook echt te slapen.
Alleen dan krijgt uw lever de energie die hij nodig heeft om uw lijf van allerlei gifstoffen af te helpen.
Voor onze gezondheid is het belangrijk om in de pas te lopen met onze interne klok. Hoe meer we die negeren,
hoe slechter het is voor het lichaam en geest. Eet u als volgens uw hersenklok hoort te slapen?
Dan raken al uw kleine klokjes in de war. U komt dan ook sneller aan.

In het schema hieronder ziet u wanneer uw organen het meeste en minst actief zijn:


Afbeelding
De Chinese klok maakt geen fouten – Ontdek welk orgaan in je lichaam niet goed werkt!
Voor meer tekst zie via de link: https://healthbytes.me/de-chinese-klok- ... oed-werkt/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Slaaphypnose voor een (nog) overactieve geest!

Bericht door univers » 19 jun 2022, 14:08

Een brok rozenkwarts onder je kussen leggen.
Probleem opgelost.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Slaaphypnose voor een (nog) overactieve geest!

Bericht door Witte wel » 19 jun 2022, 15:05

Wim Hof biedt ook oplossingen en dat kost niets.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Slaaphypnose voor een (nog) overactieve geest!

Bericht door taigitu » 19 jun 2022, 17:03

univers schreef:
19 jun 2022, 14:08
Een brok rozenkwarts onder je kussen leggen.
Probleem opgelost.
Ik heb mijn flinke brok rozekwarts nu onder mijn kussen gelegd....
Die lag eerst een halve meter van mijn hoofd vandaan.
We gaan het zien. Bedankt Univers,
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Slaaphypnose voor een (nog) overactieve geest!

Bericht door taigitu » 19 jun 2022, 17:07

Wat zegt het tijdstip waarop je ‘s nachts wakker wordt over je (mentale) gezondheid?

Afbeelding

22 april 2019 - LeonvanRijswijk

Insomnia betekent letterlijk 'geen slaap'
Heb jij dat ook dat je ‘s nachts regelmatig wakker wordt of heb je last van slapeloosheid? Ik slaap gelukkig goed maar ik ken genoeg mensen
die ‘s nachts regelmatig wakker worden. Mijn advies: Negeer het niet! Het tijdstip waarop je wakker wordt kan namelijk een bron
van informatie zijn voor je over je (mentale) gezondheid.

Chinese orgaanklokIn diverse blogs schrijf ik over de orgaanklok uit de Traditionele Chinese Geneeskunde, een eeuwenoude biologische klok.
Volgens de orgaanklok zijn de organen in je lichaam onderworpen aan een cyclus van 24 uur. Elke twee uur heeft een ander orgaan de hoogste activiteit.
Het orgaan dat precies twaalf uur daarvóór het actiefst was, is dan toe aan een rustfase. Door naar de klok te kijken weet je dus welke organen
op welk moment op volle kracht werken en welke zich aan het herstellen zijn.

Gezondheid
In de periode van hoogste activiteit van een bepaald orgaan kunnen ziekten zich laten zien, doordat je last krijgt van een bepaald orgaan.
Je organen zijn volgens de Chinese geneeswijze ook gekoppeld aan een emotie, waardoor de tijd waarop je wakker wordt iets kan zeggen
over zowel je mentale als je emotionele gezondheid.

Tussen 23:00 en 01:00 uur
Tijd van Galblaas (Fu) volgens orgaanklokDit is de tijd waarop je Galblaas (Fu – orgaan) het meest actief is.
Als je dus niet kan slapen binnen dit tijdsbestek, kan dat betekenen dat je Galblaas je wil vertellen dat je minder vet voedsel moet eten,
of niet zoveel koffie of alcohol moet drinken. De emotie in dit stadium is bitterheid. Als je last hebt van slapeloosheid in deze periode
zou het kunnen dat je te veel oordeelt over jezelf of anderen.

Tussen 01:00 en 03:00 uur
Lever (Zang) tijd volgens orgaanklokTussen 1 en 3 uur is je Lever (Zang-orgaan) actief.
Als je in deze periode wakker wordt, wil je lever je iets vertellen. Je Lever is het orgaan wat goede stoffen in het lichaam laat opnemen
en andere stoffen afvoert, keuzes maken dus. De bijkomende emotie is woede of frustratie. Ben je bijna van je sokken gereden?
Dan kan het dat je daardoor wakker wordt. Heb je moeite met het maken van de juiste keuze
ook dan is de kans groot dat je op dit tijdstip wakker wordt.
De Galblaas is verbonden met de Lever en zijn primaire functie is om de overgebleven qi van de Lever in gal om te zetten.
In de Zangfu- theorie van de Chinese geneeskunde heeft de galblaas niet alleen een spijsverteringsrol,
maar wordt hij ook gezien als de zetel van de besluitvorming.

Tussen 03:00 en 05:00 uur
Longen (Zang) tijd volgens orgaanklokWord je altijd midden in de nacht wakker, tussen 3 en 5 uur?
Dan willen je Longen (Zang-orgaan) je iets vertellen, je longen geven of ontnemen je lucht. Je keel is de poort van de longen.
Het kan dus zijn dat je moeilijkheden hebt om je te uiten, verdriet te uiten of voor jezelf te spreken.
Ook een beëindigde relatie kan een rol spelen.

Tussen 05:00 en 07:00 uur
Dikkedarm
(Fu) tijd volgens orgaanklokDe Dikkedarm (Fu-orgaan) maakt in deze twee uur zijn overuren.
Als je vaak wakker wordt tussen 5 en 7 uur, kan het zijn dat er een disbalans is in je spijsvertering.
Walging is de emotie die bij dit orgaan hoort. Het kan dus ook dat je bijvoorbeeld ontevreden bent met wat je doet in het dagelijks leven.
Probeer ervoor te zorgen dat je een fijne ochtendroutine hebt en dat je iets doet waardoor je zin krijgt in de dag.
De Dikkedarm communiceert met de long. De twee gekoppelde organen worden geassocieerd met het element metaal en de emotie van verdriet

https://leonvanrijswijk.nl/wat-zegt-het ... ezondheid/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Slaaphypnose voor een (nog) overactieve geest!

Bericht door taigitu » 19 jun 2022, 17:35

Witte wel schreef:
19 jun 2022, 15:05
Wim Hof biedt ook oplossingen en dat kost niets.
Van Wim Hof heb ik vaak gelezen.
Mijn rozenkwarts kost mij nu niets, ik heb die al jaren.
En nog vele andere stenen die o.a. ook gewoon aan een ketting draag.

Lapis Lazuli is mijn favoriet
Afbeelding

Lapis lazuli

Chemische formule: (Na,Ca)8[(SO4/S/CI)2/(Al-SiO4)6] + Fe
Kleur: blauw met gouden pyrietspikkels

De naam Lapis lazuli is afkomstig uit het Perzisch en betekent blauwe steen (azuursteen).
In het oude Egypte was de steen al zeer geliefd en beschouwde men het als een heilige steen. Het werd veel gebruikt in siervoorwerpen.
In latere tijden, met name in de renaissance, werd de steen ook populair in gemalen vorm, als kleurstof (ultramarijn).
De mooiste kwaliteit lapis lazuli wordt gewonnen in Afghanistan, maar ook in Chili wordt het veel gevonden.

Woorden die veel geassocieerd worden met lapis lazuli zijn: wijsheid, eerlijkheid, innerlijke waarheid, bevrijden,
heersen, vriendschap, acceptatie, nieuwsgierigheid.

Fysiek
Helpt bij klachten aan mond, stem of keel, bv bij keelontsteking.
Reguleert schildklierfunctie en calciumhuishouding.
Goede steen bij blauwe plekken, sportblessures en botbreuken.
Ontstekingsremmend en versterkend voor het immuunsysteem.

fysiek
Bevordert waardigheid, zelfbewustzijn, eerlijkheid en oprechtheid.
Geeft plezier in het aangaan van contacten met anderen.
Het brengt gewaarwordingen en gevoelens over.
Gaat angsten en vooroordelen tegen.

Mentaal
Vergroot zelfvertrouwen en intuïtie.
Het is de ‘steen der heersers’ het helpt conflicten de baas te worden.
Maakt optimistisch en nieuwsgierig.

Spiritueel
Werkt kalmerend, zorgt voor innerlijke wijsheid, maakt trouw, loyaal en integer.
Zeer goede steen voor het aangaan en onderhouden van vriendschappen en relaties.

https://www.liatelier.nl/over-edelstenen/lapis-lazuli/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Slaaphypnose voor een (nog) overactieve geest!

Bericht door univers » 19 jun 2022, 17:47

Mijn kleinkinderen hebben allemaal een steen onder hun kussen liggen, ze slapen als rozen.
Ik heb mijn flinke brok rozekwarts nu onder mijn kussen gelegd....
Wel regelmatig ontladen onder de kraan, en opladen een paar uurtjes in de zon.
Lapis Lazuli is mijn favoriet
Heb een ketting die ik draag en een steen in mijn zak.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Slaaphypnose voor een (nog) overactieve geest!

Bericht door taigitu » 20 jun 2022, 11:11

Geslapen met een roznekwarts onder mijn kussen, wordt vervolgt....
Hij is gelukkig net niet net te dik voor onder mijn kussen.
Rozenkwarts: kenmerken en werking

Wat is rozenkwarts?

Rozenkwarts bol, staaf en ruw brok
De prachtige roze rozenkwarts heeft vaak een wat wolkig uiterlijk. De steen wordt meestal gevonden in grote amorfe brokken, die doorzichtig tot doorschijnend zijn. Uit Zuid-Amerika echter komt prachtige transparante rozenkwarts, waarvan je de kristalstructuur met het blote oog kunt zien (macrokristallijn).

Het is de steen van het kind en van de kunstenaar. De rozenkwarts beschermt al wat kwetsbaar en klein is, maakt weerbaar en onweerstaanbaar.

Rozenkwarts is de steen van de onvoorwaardelijke liefde. Het leert ons onszelf te accepteren zoals we zijn, zodat we anderen ook kunnen liefhebben om wie en wat ze zijn.

Zoek je naar vriendschap, dan is rozenkwarts je steen. Draag deze bij je in een leuk sieraad of in je broekzak. Met rozenkwarts treed je de wereld vrolijker en vrijer tegemoet. Dat zal je helpen contact met andere mensen te maken.

De rozenkwarts heeft, als je deze in een ruimte als je huiskamer legt, een rustgevend en harmoniserend effect op de sfeer.

Rozenkwarts is nog steeds een van de meest geliefkoosde edelstenen voor het maken van sieraden. Populair is vooral de cabochon geslepen rozenkwarts met een ster met zes stralen (asterisme). Dit verschijnsel wordt veroorzaakt door ingesloten rutiel- of hematietnaaldjes.

Pas op voor namaak! Soms wordt roze glas als rozenkwarts aangeboden. Glas verraadt zich door kleine ingesloten luchtbelletjes. Deze zijn zichtbaar als je de steen onder goed licht en door een loep bekijkt.

https://www.semoea.nl/edelstenen/rozekwarts.html
Afbeelding

Deze site heeft veel leuke/interessante info over de rozenkwarts.
Zie via de link van Semoea:
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie