Bewijs dat bewustzijn invloed heeft op toeval

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Bijtjuh

Bericht door Bijtjuh » 04 mei 2007, 13:54

Telt wind maken in een windstille ruimte en remote-viewing ook mee ?
En dingen zoals, voorwerpen verplaatsen en zorgen dat een papiertje begint te roken ? ;x
Zo ja, dat heb ik dan allemaal meegemaakt :P

keesie14

Bericht door keesie14 » 04 mei 2007, 14:27

Metalpig Schreef:
Als je maar onthoudt dat een mening niet hetzelfde is als waarheid.
Een mening kan een mannier zijn om de waarheid te bekijken.
De film klopt niet met de huidige stand van de wetenschap. Dat is geen mening.
Het gaat tegen de huidige wetenschap in, dit betekend niet dat het fout is, het kan het goeie antwoord zijn of het foute antwoord.
Vertel, welk kwantumeffect heb jij in onze macro-wereldervaren?
Ikzelf heb geen kwantumeffect gezien, dat was geval bij het Otto Stern-Gerlach-experiment. Maar ik heb wel andere invloeden van bewustzijn op de buitenwereld ervaren. Heb je het over dingen zoals healing? Dat zou ik een kwantumeffect noemen.
'Weet'? Jij doet aan meningen, niet aan weten, schreef je hierboven.
Als ik iets zelf heb meegemaakt is dat voor mij meer waard dan wat jij tot nu toe hebt gezegt, ik begrijp dat je niet gelooft wat ik zeg, maar wat ik ervaar weet ik, daar hoef ik niet in te geloven, dat kunnen andere mensen alleen doen.
Laatst gewijzigd door keesie14 op 04 mei 2007, 14:30, 2 keer totaal gewijzigd.

keesie14

Bericht door keesie14 » 04 mei 2007, 14:28

Bijtjuh schreef:Telt wind maken in een windstille ruimte en remote-viewing ook mee ?
En dingen zoals, voorwerpen verplaatsen en zorgen dat een papiertje begint te roken ? ;x
Zo ja, dat heb ik dan allemaal meegemaakt :P
Wind maken telt in iedergeval mee.
Telekninese en Pyrokinese ook.
Remote Viewing is denk ik anders, ik vraag me af hoe dat in dit hele verhaal zou passen.

Bijtjuh

Bericht door Bijtjuh » 04 mei 2007, 14:37

Ik vraag me af wanneer psionisten en andere mensen die veel paranormale dingen beoefenen/bestuderen samen gaan werken met wetenschappers :X

keesie14

Bericht door keesie14 » 04 mei 2007, 14:38

Bijtjuh schreef:Ik vraag me af wanneer psionisten en andere mensen die veel paranormale dingen beoefenen/bestuderen samen gaan werken met wetenschappers :X
Zolang dit een mogelijk gevaar kan vormen voor de nationale veiligheid gaat dit niet gebeuren.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 04 mei 2007, 15:51

Bijtjuh schreef:Telt wind maken in een windstille ruimte en remote-viewing ook mee ?
En dingen zoals, voorwerpen verplaatsen en zorgen dat een papiertje begint te roken ? ;x
Zo ja, dat heb ik dan allemaal meegemaakt :P
Nee, goochelen heeft niets met kwantumfysica te maken.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 04 mei 2007, 15:54

keesie14 schreef:
De film klopt niet met de huidige stand van de wetenschap. Dat is geen mening.
Het gaat tegen de huidige wetenschap in,
Nee, de film geeft een verkeerde voorstelling van de huidige stand van de wetenschap. Dat is objectief vast te stellen, dus geen mening.
Heb je het over dingen zoals healing? Dat zou ik een kwantumeffect noemen.
Waarom zou je dat een kwantum-effect noemen?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 04 mei 2007, 15:56

keesie14 schreef:
Bijtjuh schreef:Telt wind maken in een windstille ruimte en remote-viewing ook mee ?
En dingen zoals, voorwerpen verplaatsen en zorgen dat een papiertje begint te roken ? ;x
Zo ja, dat heb ik dan allemaal meegemaakt :P
Wind maken telt in iedergeval mee.
Telekninese en Pyrokinese ook.
Remote Viewing is denk ik anders, ik vraag me af hoe dat in dit hele verhaal zou passen.
Vertel mij wat die dingen met kwantumfysica te maken hebben.

De paranormalo's gebruiken 'kwantum' als allesomvattend toverwoord, maar mijn ervaring is dat ze over het algemeen vrijwel niks van kwantumfysica weten.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 04 mei 2007, 15:58

Bijtjuh schreef:Ik vraag me af wanneer psionisten en andere mensen die veel paranormale dingen beoefenen/bestuderen samen gaan werken met wetenschappers :X
Ja, dat vraag ik me ook af. We zouden dan eindelijk kunnen vaststellen of het allemaal echt is.
Waarom willen de paranormalo's dat niet?

Bijtjuh

Bericht door Bijtjuh » 04 mei 2007, 16:30

Nouja, de meesten boeit het helemaal niks en hoeven zich niet te bewijzen voor de rest.

Mij eigenlijk ook niet, maar ik heb een keer met mijn natuurkunde leraar een proef gedaan.
Ik ging een ki-ball(een bal van levensenergie) maken en dan ging hij straling, warmte en het magnetische veld tussen mijn handen meten.
Ik heb er extra warmte in gedaan, zodat de leraar het ook kon voelen.
Dit is gelukt en hij schrok er zelf nog van.
Verder heb ik in een windstille ruimte wind gemaakt en een vriendin van me was erbij en die heeft de wind ook gevoeld.

Jammer genoeg voor jou is dit geen goochelen, maar het boeit me eigenlijk weinig wat jij ervan denkt.

Shizo

Bericht door Shizo » 04 mei 2007, 16:31

Bijtjuh schreef:Nouja, de meesten boeit het helemaal niks en hoeven zich niet te bewijzen voor de rest.

Mij eigenlijk ook niet, maar ik heb een keer met mijn natuurkunde leraar een proef gedaan.
Ik ging een ki-ball(een bal van levensenergie) maken en dan ging hij straling, warmte en het magnetische veld tussen mijn handen meten.
Ik heb er extra warmte in gedaan, zodat de leraar het ook kon voelen.
Dit is gelukt en hij schrok er zelf nog van.
Verder heb ik in een windstille ruimte wind gemaakt en een vriendin van me was erbij en die heeft de wind ook gevoeld.

Jammer genoeg voor jou is dit geen goochelen, maar het boeit me eigenlijk weinig wat jij ervan denkt.
Dit klinkt als Goku die een Kameehamea oproept en de serie "Avatar" op Nickelodeon, die kerel kan ook wind maken. Heb je iets teveel TV gekijken Bijtje? :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Shizo op 04 mei 2007, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 04 mei 2007, 16:33

Bijtjuh schreef:Nouja, de meesten boeit het helemaal niks en hoeven zich niet te bewijzen voor de rest.
En dat er een miljoen dollar voor het oprapen ligt is ook niet interessant zeker.

Bijtjuh

Bericht door Bijtjuh » 04 mei 2007, 16:41

Dit klinkt als Goku die een Kameehamea oproept en de serie "Avatar" op Nickelodeon, die kerel kan ook wind maken. Heb je iets teveel TV gekijken Bijtje?
Er zit verschil in een klein briesje en een storm van dragonball heurrr ;(
Maar heel stiekem moest ik wel lachen shizo ^^

@ Metalpig

Iedereen weet dat die gast alleen maar mensen laat komen om ze weer voorschut te zetten jeuw.

+ dat je meestal fora's hebt voor mensen die allemaal dingen beoefenen.
Daar wordt je niet uitgelachen en kan je nieuwe technieken/oefenpartners vinden.
Veel mensen zeggen ook niks tegen vrienden/familie, omdat je toch niet serieus wordt genomen.

keesie14

Bericht door keesie14 » 04 mei 2007, 17:16

MetalPig schreef:
Bijtjuh schreef:Nouja, de meesten boeit het helemaal niks en hoeven zich niet te bewijzen voor de rest.
En dat er een miljoen dollar voor het oprapen ligt is ook niet interessant zeker.
Ik heb al genoeg over die Randi gelezen, hij is een oplichter, hij veranderd de voorwaarden nadat de testen zijn gedaan, hij heeft nu een soort jury die bepaald of je uberhaupt wel deel mag nemen en alles moet onder zijn voorwaarden (die hij dus ook nog eens later veranderd). Nog wel logisch dat nooit iemand die miljoen gaat winnen.

keesie14

Bericht door keesie14 » 04 mei 2007, 17:20

MetalPig Schreef:
Waarom zou je dat een kwantum-effect noemen?
Ik heb hierbij invloed op materie dmv mijn gedachte en aanraking, zou jij dit een kwantum-effect noemen?

keesie14

Bericht door keesie14 » 04 mei 2007, 17:24

MetalPig schreef:
keesie14 schreef:
Bijtjuh schreef:Telt wind maken in een windstille ruimte en remote-viewing ook mee ?
En dingen zoals, voorwerpen verplaatsen en zorgen dat een papiertje begint te roken ? ;x
Zo ja, dat heb ik dan allemaal meegemaakt :P
Wind maken telt in iedergeval mee.
Telekninese en Pyrokinese ook.
Remote Viewing is denk ik anders, ik vraag me af hoe dat in dit hele verhaal zou passen.
Vertel mij wat die dingen met kwantumfysica te maken hebben.

De paranormalo's gebruiken 'kwantum' als allesomvattend toverwoord, maar mijn ervaring is dat ze over het algemeen vrijwel niks van kwantumfysica weten.
Als wij onze eigen werkelijkheid zouden creëren zouden wie die ook kunnen veranderen. Zou je met je gedachten/bewustzijn materie kunnenn veranderen of/en zelfs onder controle kunnen hebben.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Bericht door Tardis » 04 mei 2007, 17:26

Wat James Randi en de 1 miljoen betreft, er zit een addertje onder het gras vanwege de interpretatie van het woord paranormaal.

Als ik Randi goed heb begrepen bedoelt hij daar een vorm van hocus pocus mee. Tegelijkertijd is men in de theoretische natuurkunde bezig om de schijnbare hocus pocus verschijnselen in de quantummechanica te onderzoeken en te verklaren. Randi zal een retrocausaal verschijnsel niet onder de hocus pocus rangschikken omdat retrocausaliteit tijdens wetenschappelijk onderzocht ontdekt is. Wat is paranormaal en wat niet? Randi vindt retrocausaliteit blijkbaar niet paranormaal, ondanks dat het strijdig is met de Newtoniaanse wetten.

Quantummechanisch onderzoek is zo interessant omdat ons lichaam natuurlijk ook uit quantumdeeltjes bestaat, wat in de quantummechanica mogelijk is, zou voor ons in pricipe ook mogelijk moeten zijn. What the bleep? speelt daar op in, of de conclusies die daarin worden getrokken terecht zijn zal nog moeten blijken. Want bewezen is er nog niets maar de titel van dit topic suggereert van wel.
Laatst gewijzigd door Tardis op 04 mei 2007, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

keesie14

Bericht door keesie14 » 04 mei 2007, 17:28

Tardis schreef:Wat James Randi en de 1 miljoen betreft, er zit een addertje onder het gras vanwege de interpretatie van het woord paranormaal.

Als ik Randi goed heb begrepen bedoelt hij daar een vorm van hocus pocus mee. Tegelijkertijd is men in de theoretische natuurkunde bezig om de schijnbare hocus pocus verschijnselen in de quantummechanica te onderzoeken en te verklaren. Randi zal een retrocausaal verschijnsel niet onder de hocus pocus rangschikken omdat retrocausaliteit wetenschappelijk onderzocht wordt. Wat is paranormaal en wat niet? Randi vindt retrocausaliteit blijkbaar niet paranormaal, ondanks dat het strijdig is met de Newtoniaanse wetten.

Quantummechanisch onderzoek is zo interessant omdat ons lichaam natuurlijk ook uit quantumdeeltjes bestaat, wat in de quantummechanica mogelijk is, zou voor ons in pricipe ook mogelijk moeten zijn. What the bleep? speelt daar op in, of de conclusies die daarin worden getrokken terecht zijn zal nog moeten blijken. Want bewezen is er nog niets maar de titel van dit topic suggereert van wel.
Bij Randi zitten er wel meer addertjes onder het gras, daarom gaat daar ook nooit iemand 1 miljoen winnen...
Voorderest ben ik het helemaal met je eens :) .

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Bericht door Tardis » 04 mei 2007, 17:31

keesie14 schreef:[Voorderest ben ik het helemaal met je eens :) .
Als je het met me eens bent, waarom heb je dan in vredesnaam deze topictitel bedacht?
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

keesie14

Bericht door keesie14 » 04 mei 2007, 17:33

MetalPig schreef:
Bijtjuh schreef:Ik vraag me af wanneer psionisten en andere mensen die veel paranormale dingen beoefenen/bestuderen samen gaan werken met wetenschappers :X
Ja, dat vraag ik me ook af. We zouden dan eindelijk kunnen vaststellen of het allemaal echt is.
Waarom willen de paranormalo's dat niet?
- Er zijn mensen die niet willen dat het uitkomt dat para-begaafden bestaan, omdat dan iedereen zich er bewust van zou gaan worden en zij zelf zichzelf ook gaves aan zouden leren. Nou is dit normaal gesproken niet heel erg, maar voor de mensen van de geheime dienst is dit een gevaar voor de Nationale Veiligheid, ze zouden ons namelijk niet meer onder controle kunnen houden.

- Wetenschappers geloven er niet in, of geloven er wel in maar hun sponsers geloven er niet in (sponsers ----> de regering ----> Geheime Diensten)

- Para-begaafden hebben hun eigen redenen waarom ze hun gaves niet willen weggeven. Uit angst dat ze gebruikt zullen worden voor militaire doeleinden, hun geloof, principe, de wereld is er nog niet klaar voor enz...

Plaats reactie