Hebben dromen een betekenis?

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Aenimaxequal

Re: Hebben dromen een betekenis?

Bericht door Aenimaxequal » 22 sep 2008, 10:04

nutz schreef:Het was eigelijk een reactie op het bericht van maan.
Maar jij was me net voor.
:oops: okey :mrgreen:


Daarom is quoten soms iets handig

mcmuller

Re: Hebben dromen een betekenis?

Bericht door mcmuller » 03 okt 2008, 23:37

Ik droom nu al meer dan een jaar bijna elke nacht dezelfde droom, en inmiddels heb ik er echt genoeg van. ik sla elke nacht mijn ex, en dan probeer ik altijd zijn neus te breken. Maar het lukt nooit. altijd als ik hem sla lacht hij en zegt dat het helemaal niet pijn doet en dat ik er eindelijk maar mee moet stoppen. dat is zo frustrerend. Nu heb ik bedacht dat ik misschien een keer moet proberen om hem dood te slaan ofzo.. misschien dat ik er dan van af ben. Altijd als ik hem sla ben ik namelijk ook wel bang om hem pijn te doen, maar misschien wordt het eindelijk tijd dat ik dat juist wel moet doen.
Zou dat helpen? Of hoe kom ik anders van deze rot dromen af?

Gijs

Re: Hebben dromen een betekenis?

Bericht door Gijs » 03 okt 2008, 23:48

Waarom loop je dan niet naar de keuken om een mes te pakken en hem neer te steken? ;) Ik bedoel als je zo bewust bent in je droom dat je kan herinneren dat je hem wilt doodslaan kan je dit denk ik ook wel herinneren?

Aenimaxequal

Re: Hebben dromen een betekenis?

Bericht door Aenimaxequal » 03 okt 2008, 23:53

Of anders moet je iets doen in de wakende wereld om de droom te laten verdwijnen. Maar dan niets letterlijk uit de droom hé.

thaboy

Re: Hebben dromen een betekenis?

Bericht door thaboy » 04 okt 2008, 10:16

Dromen werken wel anders dan de realiteit, probeer hem eens niet te slaan, maar vriendelijk te vragen weg te gaan. Moet lukken volgens mij ;P!

pe51

Re: Hebben dromen een betekenis?

Bericht door pe51 » 19 sep 2009, 21:16

Ik droom nu al meer dan een jaar bijna elke nacht dezelfde droom, en inmiddels heb ik er echt genoeg van. ik sla elke nacht mijn ex, en dan probeer ik altijd zijn neus te breken. Maar het lukt nooit. altijd als ik hem sla lacht hij en zegt dat het helemaal niet pijn doet en dat ik er eindelijk maar mee moet stoppen. dat is zo frustrerend. Nu heb ik bedacht dat ik misschien een keer moet proberen om hem dood te slaan ofzo.. misschien dat ik er dan van af ben. Altijd als ik hem sla ben ik namelijk ook wel bang om hem pijn te doen, maar misschien wordt het eindelijk tijd dat ik dat juist wel moet doen.
Zou dat helpen? Of hoe kom ik anders van deze rot dromen af?
Heb je deze dromen nog steeds? Ik heb het idee dat ze je willen zeggen dat je hem in gedachten nog steeds aan het slaan bent. En dat je hier helemaal niets mee op schiet. Dat frustrerende gevoel, dat is dan je eigen gevoel, wat je jezelf zo bezorgt. Je leven zou dan beter kunnen zijn als je echt afscheid van hem neemt, van binnen. En je niet meer laat 'uitlokken' (van binnen).

Ik kan ernaast zitten met deze uitleg, maar dit is mijn idee dan.

Peter.

Anet

Re: Hebben dromen een betekenis?

Bericht door Anet » 19 sep 2009, 21:51

Ja .. klopt wel zo'n beetje Peter! :mrgreen:
Ik vind ... ram hem in elkaar in je droom en heb geen medelijden met hem ... afmaken die handel. Ik heb het zelf ook gedroomd ... het heeft te maken met een hoofdstuk afsluiten! :wink: :mrgreen:

Plaats reactie