Dromen die uitkomen

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Plaats reactie
Hysteria

Dromen die uitkomen

Bericht door Hysteria » 12 mei 2009, 20:44

Letterlijk dus...

Ik heb het vroeger wel gehad, helaas met auto-ongelukken en zo...

Maar nu heeft een vriend van mij het. Hij vertelt mij dromen, over mij, en ze komen uit. Misschien niet helemaal zoals hij het droomt, maar het komt er wel op neer.

Wat moet ik hier nou mee?

Nu zijn het nog dingen waar ik wel mee kan leven, maar wat als hij dingen gaat dromen die verschrikkelijk zijn..? Net als ik vroeger...

Hellup!

buurvrouw
Onderzoeker
Berichten: 644
Lid geworden op: 17 apr 2009, 08:46

Re: Dromen die uitkomen

Bericht door buurvrouw » 13 mei 2009, 06:30

vragen of je vriend niks meer verteld.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Re: Dromen die uitkomen

Bericht door FoX » 15 mei 2009, 11:27

Wat voor gebeurtenissen komen uit dan?

Ik heb ook een aantal keren gehad dat ik over iemand had gedroomd en die ik echt tijden niet gezien had en de dag erna ergens tegenkwam :).

Rie

Re: Dromen die uitkomen

Bericht door Rie » 15 mei 2009, 11:47

Ja denk dat je erg sterk op zijn verhalen reageert in je hoofd..

En je daardoor sterk eraan denkt en zo dan dingen uitkomen.

Ja zou aan je vriend vragen effe geen dromen te vertellen dan stopt dit wel denk ik hoop voor je dat je dan mooie en liefdevolle dromen hebt..

Anet

Re: Dromen die uitkomen

Bericht door Anet » 16 mei 2009, 01:10

Met je eens, Rie! ;P!
Ik dacht het ... jij zegt het .. :wink:

Silverlady

Re: Dromen die uitkomen

Bericht door Silverlady » 16 mei 2009, 10:50

Ik dacht eigenlijk niet hetzelfde,omdat je niet weet welke dromen ze bedoeld.
Sterk aan dromen denken (welke ze niet eens echt precies weet) en dat ze daardoor uitkomen,nee sorry, denk dat ik wat meer moet weten voor ik me daarover uitlaat.
Waarom zijn jullie trouwens zo overtuigd dat dit niet kan?

Anet

Re: Dromen die uitkomen

Bericht door Anet » 16 mei 2009, 22:50

Silverlady schreef:Waarom zijn jullie trouwens zo overtuigd dat dit niet kan?
Omdat ik vind dat het meestal tussen de oren van de luisteraar zit. :wink:
Als ik tegen jou zeg dat je morgen een groene kruiwagen ziet .. en je leeft je er helemaal op in ... zie je ook morgen een groene kruiwagen .. omdat je er op gaat letten! [jaja]

Silverlady

Re: Dromen die uitkomen

Bericht door Silverlady » 16 mei 2009, 23:08

Ik snap wat je bedoelt,maar als er nooit geen groene kruiwagen zich daar normaal bevind.......
Nee ik geloof wel dat dromen voorspellend kan zijn.
Daarom natuurlijk niet allemaal.
Verwonderd me trouwens hetgeen jij zegt Rie, omdat op jou forum ook mensen hun dromen uitgelegd worden,en daar kloppen ook dingen van.
Het is anders als er bijv. kaarten gelegd worden(tarot,lenormand etc) naar die leggingen kun je wel je leven gaan instellen

Anet

Re: Dromen die uitkomen

Bericht door Anet » 17 mei 2009, 10:26

Silverlady schreef:
Ik snap wat je bedoelt,maar als er nooit geen groene kruiwagen zich daar normaal bevind.......
Ja .. ik begrijp je! :wink:
Ik hou het er op dat het dan puur toeval is ... of .. het is je eerder nooit opgevallen omdat je er niet op lette. De kruiwagen stond altijd keurig in een hoekje ... nu werd hij gebruikt en stond hij daar. Maar ik heb een vraag aan jou ... 'Heb je al een groene kruiwagen gezien vandaag?' [dance] :mrgreen:

Silverlady

Re: Dromen die uitkomen

Bericht door Silverlady » 17 mei 2009, 12:25

Hahahaha, nee,rijden hier weinig kruiwagens rond ;)
Enige ik gedroomd heb is brand en het sterven van mijn vader(trouwens geen contact sedert 4jaar+ met mijn ouders,lang en boring story hehe) :roll:

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Re: Dromen die uitkomen

Bericht door FoX » 23 mei 2009, 11:55

Ik had laatst gedroomd dat ik twee t-shirtjes in mijn droom had gekocht (en ik koop niet iedere week nieuwe kleren). We zouden die dag naar de dierentuin in Arnhem gaan, maar het was slecht weer. In plaats daarvan zijn we naar Eindhoven gereden en hebben we wat gewinkeld. En waarmee kwam ik thuis, met twee nieuwe shirts. Eentje cadeau gekregen en een zelf gekocht. Ik herinnerde me de droom pas toen ik thuis was :mrgreen:.

Silverlady

Re: Dromen die uitkomen

Bericht door Silverlady » 23 mei 2009, 19:13

Wow,sprakeloos ;P! :mrgreen:

pe51

Re: Dromen die uitkomen

Bericht door pe51 » 19 sep 2009, 21:36

Letterlijk dus...

Ik heb het vroeger wel gehad, helaas met auto-ongelukken en zo...

Maar nu heeft een vriend van mij het. Hij vertelt mij dromen, over mij, en ze komen uit. Misschien niet helemaal zoals hij het droomt, maar het komt er wel op neer.

Wat moet ik hier nou mee?

Nu zijn het nog dingen waar ik wel mee kan leven, maar wat als hij dingen gaat dromen die verschrikkelijk zijn..? Net als ik vroeger...

Hellup!
Ik zou om te beginnen stoppen met bang zijn voor toekomstdromen. Vroeger kon het misschien niet anders, maar nu zal het niet meer nodig zijn. Misschien is het goed om het eens zo te bekijken dat als iets tóch gaat gebeuren, dat je er dan beter tegen kan, als een droom je dit van tevoren al heeft laten zien. Hierdoor heb je je al op de gebeurtenis kunnen voorbereiden (bijv als iemand overlijdt). En hoef je niet meer zo snel in paniek te raken. Je kunt zulke dromen dus op een positieve manier begrijpen. Waardoor de stemming en sfeer in je eigen hoofd ook positief kan blijven. Misschien hebben anderen in je omgeving het wel nodig dat je positief blijft. Of jij zelf.

Je kunt je ook afvragen, waar je nu precies bang voor bent bij zo'n droom. Van de toekomst (een ongeluk, iemand die dood gaat), of van de droom die de toekomst laat zien. Natuurlijk is iedereen bang van een ongeluk of voor dat een familielid doodgaat. Dat is een normale angst. Maar de droom is bij voorspellende dromen die uitkomen niet meer dan de boodschapper. En don't blame the messenger!
Een ander deel van je angst kan komen doordat je iets te zien krijgt wat in de toekomst gaat gebeuren. Als je dit in jezelf zou herkennen dan kun je je afvragen of je gelooft dat er toekomstdromen bestaan of niet. En als ze bestaan volgens jou, waarom zou het dan nodig zijn, hier bang voor te zijn? Als zo'n droom uitkomt, gebeurt het toch. En de rest van de toekomst kan alleen maar beter worden, als je er van tevoren een droom over krijgt.

Peter.

Plaats reactie