Het verborgen bewustzijn van comapatiënten

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Het verborgen bewustzijn van comapatiënten

Bericht door Tammy » 01 apr 2012, 07:22

Coma Science Group van de universiteitskliniek in Luik dringt door tot het bewustzijn van mensen in een vegetatieve toestand.

In de universiteitskliniek van Luik wordt onderzoek gedaan naar het bewustzijn van comapatiënten en patiënten die in een vegetatieve toestand verkeren. Er worden interessante ontdekkingen gedaan over wat mensen tijdens een coma ervaren.

Volgens de Coma Science Group in Luik krijgt een kwart van de comapatiënten de verkeerde diagnose. Ze zijn niet in coma, maar bevinden zich in een vegetatieve toestand. Met deze patiënten bereikt de comagroep vaak goede resultaten. De artsen hebben methoden ontwikkeld om tot het bewustzijn van deze patiënten door te dringen en ze vragen te laten beantwoorden.
Er is een lange wachtlijst van mensen uit België en andere landen die neuroloog Steven Laureys, leider van de Coma Science Group, willen raadplegen in verband met een familielid of partner.

Bron: 360mag.nl

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het verborgen bewustzijn van comapatiënten

Bericht door Tammy » 01 apr 2012, 07:28

Dat is toch wel heel erg als een kwart de verkeerde diagnose krijgt. :-|

Ik heb me altijd afgevraagd of comapatienten je niet kunnen horen.
Men zegt sommige wel.

Maar wat is een vegetatieve toestand ?

Hier wat Informatie erover.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Het verborgen bewustzijn van comapatiënten

Bericht door taigitu » 01 apr 2012, 09:44

Mooi als ze weer iets duidelijker krijgen in hoeverre een comapatient te helpen is.
Er wordt op verschillende manieren gewerkt om comapatienten weer 'bij' te brengen. Een bijzondere is onderstaande manier, maar ook goed te verklaren. Ons lichaam is te behandelen met voetreflexologie omdat het hele lichaam is terug te vinden in onze voeten. Zo ook in/op onze handen en oren.
vr 28 nov 2008, 12:56
Man sabbelt vrouw uit coma
PEKING - Het is een bijtgrage man gelukt om zijn vrouw na tien jaar uit coma te halen. De man beet gewoonweg even op haar teen...

De vrouw belandde in coma nadat ze ernstig gewond raakte aan haar hoofd tijdens werkzaamheden in de industrie.
De Chinees Zhang Kui vertelde dat hij alles had geprobeerd om zijn vrouw wakker te maken. Hij zette de radio aan, hij begon te zingen en sprak tegen haar. "Ik heb haar zelfs urenlang gekieteld, maar niets wilde werken", zegt de man in de Liao Sheng Evening Post.

Zenuwen
Tien jaar na het ongeluk herinnerde de Chinees zich dat in de voeten veel zenuwen zitten. "Ik vroeg me af of ik haar daarmee kon helpen." Hij besloot het erop te wagen en beet de vrouw een aantal keren in haar teen.

Gillend wakker
Dat hielp. De vrouw werd gillend wakker, vertelt hij trots. Voor de man voelde het alsof zijn vrouw 'uit de dood opstond'.
Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het verborgen bewustzijn van comapatiënten

Bericht door Tammy » 01 apr 2012, 10:02

Wow wat mooi zeg. :grin:
Zou dat echt door dat bijten komen.?

De voeten zijn een lichaamsdeel die inderdaad vaak vergeten worden.
Ik zit bij een pedicure die elk jaar naar China gaat om de voetmassage en anderen massages te perfectioneren.
Zij heeft me verteld dat voeten heel belangrijk zijn.
Dat je van daaruit veel kan genezen in het lichaam.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Het verborgen bewustzijn van comapatiënten

Bericht door taigitu » 01 apr 2012, 11:27

Tammy schreef:Wow wat mooi zeg. :grin:
Zou dat echt door dat bijten komen.?
De voeten zijn een lichaamsdeel die inderdaad vaak vergeten worden.
Ik zit bij een pedicure die elk jaar naar China gaat om de voetmassage en anderen massages te perfectioneren.
Zij heeft me verteld dat voeten heel belangrijk zijn.
Dat je van daaruit veel kan genezen in het lichaam.
Wat de echtgenoot deed kan je zien als acupressuur of wel acupunctuur zonder
naalden. Dit alles werkt op de energiebanen (meridianen) van het lichaam.
Door te bijten activeerde hij de energie van de meridianen waardoor blokkades
worden verminderd of verwijderd en de energie weer, of beter, ging stromen.
Zo krijgt het zelfhelend vermogen van het lichaam een boost en brengt weer balans
aan op de plek waar de energie niet goed stroomt.
Zo zijn er veel disciplines die allemaal via de meridianen werken zoals:
shiatsu, reiki, Jin Shin Juytsu, hand- en voetreflexologie, mudra's, enz.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het verborgen bewustzijn van comapatiënten

Bericht door Tammy » 03 apr 2012, 07:07

Zeer interessant zeg.

Misschien zouden ze dit kunnen toepassen op coma patienten?
Het is het proberen waard he?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Peter Sattva
Student
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 feb 2020, 13:14

Re: Het verborgen bewustzijn van comapatiënten

Bericht door Peter Sattva » 02 mar 2020, 13:37

Al een oude topic, aan de datum te zien, maar niets is meer relevant voor en van deze tijd.
Na zes rechtszaken, als ervaringsdeskundige, te hebben getuigd tegen de Stichting Orgaandonatie, bij de reclame-code-commissie, over de manier waarop 'reclame' wordt gemaakt voor orgaandonatie, konden wij dit afsluiten met 6 overwinningen! De staat trekt zich echter niets aan van de richtlijnen van de reclamecodecommissie en gaat gewoon door. Richtlijnen zijn n.l. geen wet.
De zevende zaak werd geseponeerd, omdat werd besloten dat de voorlichtingscampagne voor 'minder bedeelde' mensen'gezien moet worden als voorlichting, geen reclame.
Om duidelijk te maken wat ik denk en weet over orgaandonatie, staat er een video van mij online:
Je kan mij 'persoonlijk' zien in de documentaire: Leve de organen, voor 2DOC, van Frans Bromet, te zien bij uitzending gemist.
https://www.2doc.nl/documentaires/serie ... ganen.html
De documentaire duurt bijna een uur en ik kom meerdere keren aan het woord, na ongeveer een half uur. Ik ben de 'trommelaar'.
Daarvoor zie je o.a. Esmée Feenstra, wier ouders de begrafenis al aan het regelen waren, toen haar zusje tekenen van leven bij Esmée zag!
Mijn geval van hersendood is van ruim 20 jaar terug, toen hersendood nog gewoon kasplantje heette.
Mijn toenmalige vriendin is gezegd afscheid van mij te nemen, omdat ik, gezien de hersenbeschadiging en een vlak EEG, nooit meer wakker zou worden.
Hersendood is, zoals Pim v. Lommel zegt: een prognose van de dood, géén diagnose van de dood en derhalve geen aangetoond feit!
In die documentaire vertel ik wat en waar volgens mij, ons bewustzijn zit en daar blijken meerderen het mee eens te zijn.
Toen ik ontdekte dat 'onmogelijk' slechts een menselijk concept van totaliteit is,
besloot ik dat alles dus mogelijk is, als je dat concept loslaat.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het verborgen bewustzijn van comapatiënten

Bericht door univers » 02 mar 2020, 17:35

:post:

Ik snap nu ook waarom Sattva
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het verborgen bewustzijn van comapatiënten

Bericht door Fenna » 02 mar 2020, 18:13

Very :post: Peter Sattva.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het verborgen bewustzijn van comapatiënten

Bericht door Fenna » 02 mar 2020, 18:28

@Peter Sattva.
Ik kende de docu al en vond het een aanvulling op wat ik al wist over orgaandonatie.
Het boek van Ger Lodewick "Wat je over orgaandonatie zou moeten weten" bevestigde al mijn vermoedens van bedrog
Ik ben tegen orgaandonatie en wens ook niets te ontvangen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Het verborgen bewustzijn van comapatiënten

Bericht door Susan » 02 mar 2020, 22:21

Fenna schreef:
02 mar 2020, 18:28
Ik ben tegen orgaandonatie en wens ook niets te ontvangen.
;P!
Ik denk er precies net zo over. Fenna

Voor wie er nog iets over wil lezen:


https://www.wanttoknow.nl/gezondheid/or ... ntwoorden/

Een paar jaar geleden al weer: Orgaandonatie, méér dan een medische ingreep!
viewtopic.php?f=81&t=15290&p=299844#p299844
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het verborgen bewustzijn van comapatiënten

Bericht door Fenna » 02 mar 2020, 22:41

:post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Peter Sattva
Student
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 feb 2020, 13:14

Re: Het verborgen bewustzijn van comapatiënten

Bericht door Peter Sattva » 06 mar 2020, 11:51

Hallo, natuurlijk ken ik Ger Lodewick, we 'strijden' voor dezelfde zaak. Nadat Annet Wood me bij het Comité Orgaandonatie alert heeft gesleept, blijken er véél meer mensen mee bezig te zijn dan ik dacht.
Site: www.orgaandonatiealert.nl Voor mij was het eerst gewoon een deel van mijn leven, later besefte ik pas waar ik aan ontsnapt was.
Met dat comité heb ik zesmaal een rechtszaak bijgewoond, van de reclamecodecommissie, tegen de Nederlandse stichting orgaandonatie, vanwege de manier waarop ze valselijk reclame maken voor orgaandonatie. We hebben zesmaal gewonnen, maar de Nederlandse staat, staat kennelijk boven de 'adviezen' die deze stichting hanteert. Het is een advies, geen wettelijke bepaling.
Het reclamefilmpje voor wilsonbekwame mensen werd bij de zevende zitting niet gezien als reclame, maar als voorlichtingsfilmpje.
Desalniettemin met valse voorlichting, maar géén reclame, dus kon de reclamecodecommissie er geen oordeel over vellen. We konden naar huis.
Kennelijk zijn mensen zo bang voor de dood, dat ze willen blijven geloven in dat donatiesprookje, zonder echt te willen weten wat er gebeurt als je in coma wordt opengesneden, zonder verdoving.
Coma-patiënten kunnen namelijk pijn voelen, ik wéét dat. Ik kon naderhand navertellen dat het inbrengen van de katheter, tijdens mijn coma, verkeerd was gegaan.
Ik voelde de pijn, maar kon niet reageren, terwijl ze doorgingen met het proberen om dat ding te plaatsen, omdat ik niet reageerde.
Geen reactie betekent dus niet, niets voelen! Ik moet er niet aan denken wat er gebeurt als ze werkelijk in je gaan snijden, onder dezelfde omstandigheden!
En een weetje! Bij bijna alle donoren stijgt de hartslag en de bloeddruk, zodra de uitname-chirurg begint met snijden.
En dat is een FEIT! groetjes, Peter
Toen ik ontdekte dat 'onmogelijk' slechts een menselijk concept van totaliteit is,
besloot ik dat alles dus mogelijk is, als je dat concept loslaat.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het verborgen bewustzijn van comapatiënten

Bericht door univers » 06 mar 2020, 12:10

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het verborgen bewustzijn van comapatiënten

Bericht door Fenna » 06 mar 2020, 12:56

:post: Peter Sattva.
Peter Sattva schreef:
06 mar 2020, 11:51
Ik moet er niet aan denken wat er gebeurt als ze werkelijk in je gaan snijden, onder dezelfde omstandigheden!
De verhalen zijn je ongetwijfeld wel bekend van mensen die op de snijtafel lagen en zich bij de eerste snee oprichten of de tranen over de wangen liepen van pijn of angst.

Hersendood is immer ook een term die is uitgevonden om artsen vrij te pleiten van moord.

Ik heb ook veel gepost over dit onderwerp op dit Forum maar kan de berichten helaas niet terug vinden [neenee]
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Het verborgen bewustzijn van comapatiënten

Bericht door Gast1 » 08 mar 2020, 10:49

Gast1 sluit in het rijtje aan peter: :post:

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het verborgen bewustzijn van comapatiënten

Bericht door Fenna » 08 mar 2020, 11:39

Peter Sattva schreef:
06 mar 2020, 11:51
En een weetje! Bij bijna alle donoren stijgt de hartslag en de bloeddruk, zodra de uitname-chirurg begint met snijden.
En dat is een FEIT! groetjes, Peter
Precies.
En dat kan alleen als de patiënt nog leeft.
Zo is het ook nutteloos om zuurstof toe te dienen als iemand dood is omdat het bloed niet meer rond gepompt word.
Je kan in een lijk proberen nog zoveel zuurstof te pompen als je wil,maar dat helpt niets.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Peter Sattva
Student
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 feb 2020, 13:14

Re: Het verborgen bewustzijn van comapatiënten

Bericht door Peter Sattva » 08 mar 2020, 22:26

Hoi Fenna,
Precies.
En dat kan alleen als de patiënt nog leeft.
Zo is het ook nutteloos om zuurstof toe te dienen als iemand dood is omdat het bloed niet meer rond gepompt word.
Je kan in een lijk proberen nog zoveel zuursto
f te pompen als je wil,maar dat helpt niets.
Dan ken je waarschijnlijk ook de benaming van beademing na overlijden: het beademen van een stoffelijk overschot! En da's een 'medische' term!
Het wordt nog erger, de nieuwe "richtlijnen" voor circulaire dood. Op 4 februari kreeg ik onderstaand schrijven in mijn mail:
vandaag is het aangekondigde protocol over het vaststellen van de dood op basis van vijf minuten circulatiestilstand gepubliceerd in de Staatscourant
Ik kan nu het toetsingsverzoek afronden en wil dat vrijdag ter post inzenden aan de rechter
Degene die het verzoek mee willen ondertekenen maar hun machtiging nog niet hebben ingestuurd kunnen dit nu nog doen.
degene die hebben ondertekend worden uiteraard over de procedure op de hoogte gehouden en ontvangen ook een afschrift van het verzoek.
Dat verzoek heb ik ondertussen ondertekend en dat doodverklaren na vijf minuten circulatie-stop is helemaal heftig!
Dan gaan ze iemand reanimeren, totdat het hart weer klopt en zetten dan twee 'stands', ballonnetjes, in de toevoer aderen van de hersenen, zodat daar geen bloed naartoe kan.
Want stel je voor dat iemand dan weer wakker wordt, dan heb je geen donor meer.
Dat plaatsen van die ballonnetjes gaat makkelijk mis en dan kan iemand op de operatietafel weer bijkomen.
Zo iemand is dan gereanimeerd, maar blijft wel dood verklaard! Ze hebben mij ooit na een kwartier uit het water gehaald en ik zit hier nog! Hoe 'dood' is zo iemand dan?
Die doktoren zitten allemaal in hetzelfde ontkenningsstukje, ze hebben geleerd hoe het moet en zo is het.
Als dat niet meer klopt, klopt hun papiertje ook niet meer. Het is net als in de politiek. Op papier is het medisch correct, maar of het in de praktijk klopt?
Volgens mij is de wereld totaal aan het ontsporen op een gigantische manier! Wat op papier staat, of in de computer, wordt aangehouden als waarheid, tegen beter weten in.
Iedereen weigert zijn eigen verantwoordelijkheid te nemen en beroept zich op wat de wet zegt, of wat er in rapporten staat
Groetjes, Peter
Toen ik ontdekte dat 'onmogelijk' slechts een menselijk concept van totaliteit is,
besloot ik dat alles dus mogelijk is, als je dat concept loslaat.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het verborgen bewustzijn van comapatiënten

Bericht door Fenna » 09 mar 2020, 10:20

Peter Sattva ik stuur je even een PB.
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie