Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Gast1

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Gast1 » 05 nov 2012, 18:31

Zo is dát. Daarom schrijf ik dan ook dat ik een vermoeden heb wat ik niet verder omschrijf. Ik wacht af. Alleij Witte wel :wink:

Gast1

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Gast1 » 05 nov 2012, 19:20

Witte wel schreef:
omgevallen Pierre schreef:OMG ... :shock:
Doe het rustig aan Gast1. Het is niet iets wat je ineens begrijpen of bevatten kunt. Kan weken duren eer het kwartje valt.
Iets wat blijft hangen in je hoofd en dan ineens, plop, ga je het snappen.

Deze kennis, en zelfs de beheersing ervan, zit in ieder individu verborgen. Men spreekt of schrijft hier niet graag publiek over omdat veel van dergelijke kennis gebruikt wordt door bepaalde geheime genootschappen en als het volk dit zou kunnen bevatten, dan verliezen zij hun macht en invloed.
De new-age is daarbij een machtig middel om het volk weg te laten zweven zodat creatie voor slechts enkelen bestemd blijft.
Vele lagen van conditioneringen hebben ervoor gezorgd dat deze kennis haast ongrijpbaar is geworden omdat ruimte-tijd beleving totaal geen mogelijkheid biedt dit te kunnen bereiken.

Laten we zien waarheen deze topic ons zal leiden.
Becritiseer de inhoudelijkheid niet, dat hebben velen voorheen al gedaan dus val daarom niet in herhaling, maar probeer hem aan te vullen.
Afbeelding

En gelezen (geloof ik) Witte wel ... Sakkerl... :shock: :shock: :shock:

Ik heb de teksten 'oppervlakkig' gelezen in die zin, dat de metaforen en de boodschappen wel door drongen. Ik kan me voorstellen dat deze tekst voor de meesten inderdaad niet direct helder zal zijn en dat ze het een paar keer dienen te lezen. Al vrij snel echter zag ik heel veel raakvlakken met mijn 'beeld' (?) maar zoals jij het omschrijft zou ik het nooit kunnen. Ik zou het ook niet willen omdat het juist mijn opzet is het op een eenvoudige wijze uit te leggen. Volgens mijn potentiële uitgever ben ik daar nog niet geheel in geslaagd.
Het aardige is dat als je de figuren gaat bekijken die je er bij zet, die overigens prima aangevuld wordt door de afbeelding van shaffy, dat het geheel dan nog sneller te bevatten is. Althans voor mij dan. 'Aarde maken' wat ik op het plaatje van shaffy zie, is een heel belangrijk element. De driehoek in de cirkel kan ik niet direct plaatsen. Indrukwekkend wat je geschreven hebt Witte wel, ik heb het geheel anders omschreven in mijn manuscript, maar het lijkt op hetzelfde neer te komen. Ik kan me ook voorstellen dat dit niet meteen geloofwaardig over komt.
De inwendige of inwaartse energie is niet eenvoudigweg een andere vorm van energie maar het is de bewuste inwendigheid van alle energie.
Voor het bewustzijn zelf is de erge inwendigheid van energie hetzelfde als dat materie z’n uitwendigheid is. Het naar buiten komende.
Meaning:

Afbeelding

Alles ligt in jezelf verborgen en door te zoeken en door het vooral toe te laten is het vindbaar. Het is de kracht waar ik het steeds over heb, het Bewustzijn ... Eenmaal gevonden straal je het ook uit (heel beknopt geschreven dan ... :wink:

Gebruikersavatar
shaffy
Onderzoeker
Berichten: 457
Lid geworden op: 24 sep 2012, 22:48

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door shaffy » 06 nov 2012, 02:00

Pierrre een cirkel met driehoek symbool; drie eenheid, geestelijk bewust.

Ruimte-tijd tijd-ruimte

Afbeelding

Ruimte-tijd
12 en 9 aardse vlak.
Seconde wijzer aardse symbool

Tijd-ruimte
3 en 6 in ruimte
Wijzers spiraal symbool bewustzijn.
Voorspelling van Nostradamus, ik zou opgraven 123.584 romeinse munten en 680.00 goudstaven.
Mijn vondsten tot op heden zijn; 307.900 blik-clipjes en 6000 roestige spijkers

Gast1

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Gast1 » 06 nov 2012, 07:11

Pierrre een cirkel met driehoek symbool; drie eenheid, geestelijk bewust.
Alweer een reden om een rood hoofd te krijgen. Met minder dan weinig fantasie had ik dit natuurlijk kunnen weten. Ruimte-tijd tijd-ruimte is ook nu weer fantastisch uitgebeeld door jou ... Soms lijkt het een beetje op een surrealistische foto ...

;P!

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Witte wel » 06 nov 2012, 20:15

“Licht, alle vormen van elektromagnetische energie, en alle materiële fenomenen die verschijnen voor ons in het licht van ons bewustzijn schijnt voort vanuit, en in dezelfde tijd het donkere licht verbergt. Duistere energie en/ of duistere materie die verblijft binnen deze moederlijke schoot. Donker/ duister licht is een licht dat inwendig straalt naar zijn ongebonden inwendigheid toe. Donkere energie is daarom inwendige energie.
De inwendige of inwaartse energie is niet eenvoudigweg een andere vorm van energie maar het is de bewuste inwendigheid van alle energie.
Voor het bewustzijn zelf is de erge inwendigheid van energie hetzelfde als dat materie z’n uitwendigheid is. Het naar buiten komende.”

De inwendige of inwaartse energie, de donkere of duistere energie die noodzakelijk om een creatie of materialisatie te verkrijgen, is niet eenvoudigweg een andere vorm van energie maar het is de bewuste inwendigheid van alle energie.

Voor het bewustzijn, geconditioneerde benadering, zelf is de erge, op zich staande, inwendigheid van energie hetzelfde als dat materie z’n uitwendigheid is. Het naar buiten komende.
Klein vertaalfoutje. Houdt in dat het bewustzijn de donkere of duistere inwendige energie hetzelfde ziet als dat materie hiervan, als zijnde een conversie, de uitwendige energie is.

origineel;
“Light, all forms of electro-magnetic energy, and all material phenomena that appear before us in the light of our consciousness shine forth from and at the same time conceal the ‘dark light’, ‘dark energy’ and or ‘dark matter’ that dwell within this womb. ‘Dark light’ is a light that radiates inwardly, towards its unbounded inwardness. Dark energy is “inward energy” . That inward energy is not simply another form of energy – it is the aware inwardness of all energy. For awareness itself is the very inwardness of energy, just as matter is its outwardness.”

Het valt af en toe niet mee bij het vertalen van met gevoelsmatigheid verreikte teksten een exacte expressie te verkrijgen van wat nu werkelijk bedoeld wordt. Ik heb getracht de vertaling zo eenvoudig mogelijk te houden zodat enig inzicht kan gaan uitgroeien tot een ruimer beeld wat overigens een tijd-ruimte gedachte is. En dat is mij aardig gelukt merk ik wel aan de diverse reacties.
Ik zal trachten wat illustraties toe te voegen om het principe van ruimte-tijd en tijd-ruimte te verduidelijken zodat een indruk verkregen kan worden hiervan.
Voeg ik nog later toe.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Witte wel » 06 nov 2012, 20:39

Zoë schreef:Witte wel, toeval bestaat niet,deze teksten :shock:
Ik begrijp er nog niet veel van maar met het lezen raakte het iets..
De tranen zitten in mijn ogen waarom weet ik niet..
waarschijnlijk zie ik een deel wat ik ervaar wat ik nog niet snap en uit kan leggen of vertalen naar mezelf
ik weet het eigenlijk niet...
Ik ga dit nog een aantal keer lezen zodat ik het bewust mag gaan begrijpen..
Maar onbewust is er iets aangeraakt..
Het rare ook is dat het dingen naar boven haalde (waarom weet ik echt niet),maar tijdens het lezen moest ik weer denken aan een puzzel waar ik al heel lang mee bezig ben met mezelf.
bedankt voor het delen en blijf dit zeker volgen ;P!
Mooi je reactie Zoë. Ik zet hem even hieronder.
Het raakte iets... en toen kwamen er tranen.
Een emotionele reactie die lijkt op verdriet maar is een herkenings gevoel die wij vertalen als de emotie verdriet of tranen.

waarschijnlijk zie ik een deel wat ik ervaar wat ik nog niet snap
Dat zie je nog niet maar voelt het wel.

zodat ik het bewust mag gaan begrijpen.
Als je deze materie tè bewust benadert zal het moeizamer zijn hem te leren begrijpen. Gebruik je inbeelding, beleving en visualiseer.
Je schrijft zelf:
"onbewust is er iets aangeraakt.."
Dus dat bedoelde ik te zegen.

dat het dingen naar boven haalde
gevoelens, beelden of wat nog meer.

een puzzel waar ik al heel lang mee bezig ben
Dat is de puzzel die ontstaat bij bewustwording.

Datgene dat bij je naar boven komt mag dan nog niet aanwezig of denkbaar zijn maar er is wel een "iets" dat is gaan "bewegen".
Probeer eens, als je dat wilt, iets meer details te geven over wat er naar boven kwam. Probeer dat eens te beschrijven zo goed als je kan.
Houdt wel rekening ermee dat je in deze reactie niet je eigen persoonlijke dingen beschrijft. Die zijn ván jou zelf en vóór jou zelf.
Een gevoel, reactie, emotie of wat nog meer.
Mogelijk verschaft het betere inzichten voor je. :wink:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Witte wel » 06 nov 2012, 20:51

Gast1 schreef: Afbeelding

En gelezen (geloof ik) Witte wel ... Sakkerl... :shock: :shock: :shock:
:mrgreen: :mrgreen:
Neem er de tijd voor Gast1 :wink:
Gast1 schreef: maar zoals jij het omschrijft zou ik het nooit kunnen. Ik zou het ook niet willen.... :wink:
Dat is ook niet de bedoeling. Ieder beleeft en drukt uit op een eigen wijze. Dít is overigens niet mijn omschrijving maar een vertaling van een omschrijving. Er zit natuurlijk wel iets van mijzelf in.
Dat is in ruimte-tijd niet op te merken maar in tijd-ruimte wél merkbaar. [think]
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Gast1 » 06 nov 2012, 22:21

Ik bedoelde het niet vervelend, mijn waarde :grin: en ik had begrepen dat het een vertaling is van een omschrijving. Overigens knap gedaan omdat het volgens mij een lastige materie is om te vertalen. Maar je zou het misschien wat eenvoudiger kunnen vertalen...
Klein vertaalfoutje. Houdt in dat het bewustzijn de donkere of duistere inwendige energie hetzelfde ziet als dat materie hiervan, als zijnde een conversie, de uitwendige energie is.
Heu ... Ik bedoel maar ... [jaja]

Nevermind. Ik begrijp het wel 'denk ik' en ik heb al gereageerd, toch?

Kleine aanvulling ...:
Ik ben de optelsom van alle ervaringen in dit leven, en alle ervaringen in de 10.000 levens hiervoor. Ik heb de herinnering van de eerste aap, de eerste vis en het eerste kreeftje en zelfs de eerste eencellige(n), de eerste aanwezigheid en het eerste stofje. Alles is in mij opgeslagen en ik ben een onderdeel van een gigantisch geheel wat ook één en Al was. Alles is in mij en ik ben met alles verbonden, niet alleen met levende wezens, maar ook met planten en bomen, in water, Aarde, vuur en wind. In alle elementen. Ik ben de gepersonifieerde levende kracht die oeroud is en derhalve het vleesgeworden bewustzijn, zoals religiën het hun 'God' noemen. Ik ben de waarnemer van al datgene wat er waar te nemen is en ik ben me bewust van mijn zijn. Van mijn gecreëerde persoonlijkheid waarbij zich mijn 'zijn' zich manifesteert. Ik trek energieën naar me toe en laat ze circuleren waarbij ik ze ook weer uitstraal. Ik communiceer (weer) met de bomen en met de Aarde. Ik mediteer en communiceer met mijn innerlijke 'ik'.

Ik ben!

Niets meer en niets minder dan een ander mens, en niets meer en minder dan een ander dier, plant of boom. Niets minder of meer dan een tafel of een asbak, een zandkorrel of een waterdruppel. Ik ben (een bewust waarnemer).
Ik was er, ik ben er en ik zal er altijd zijn. Tijd is een vergissing.

© Pierre

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Witte wel » 06 nov 2012, 22:35

shaffy schreef:Mag ik je vragen wat het jou doet?
Een stukje info;
De Vajra is een onderdeel van het Vajrayana.
Het Vajrayana (Sanskriet voor 'diamanten voertuig'), ook wel tantrisch boeddhisme genoemd, is een stroming in het boeddhisme Vanwege de occulte elementen wordt het ook wel esoterisch boeddhisme genoemd.
Het Vajrayana is vooral bekend van het Tibetaans boeddhisme, waar het een belangrijke praktische beoefening beschrijft naast de leer van het Mahayana. De boeddhistische tradities van Nepal, Bhutan en Mongolië hebben nauwe banden met het Tibetaans boeddhisme en kunnen als lokale variaties van het Tibetaans boeddhisme beschouwd worden.
Het Vajrayana werkt vanaf het niveau van oorzaak en gevolg en geïnspireerd inzicht en heeft als doel om elke ervaring om te zetten in onbevreesde wijsheid, spontane vreugde en daadkrachtige liefde. Het Vajrayana past methoden toe voor totale identificatie met verlichting voor het snelste resultaat.


Ikzelf praktiseer geen boeddhistische leer maar ben in contact gekomen met de symboliek en de Vajra zelf. Soms tijdens meditaties neem ik de Vajra in de hand zodat het directe contact beter focussen naar het innerlijke ondersteund. Een zacht muziekje zoals het Canta Dell ‘OM, waar ik een mp3-tje van heb gemaakt, is een goede ondersteuning tijdens deze meditaties.( dankje Gast1 voor de linken) Daarnaast geeft het vasthouden een prettig gevoel en door ernaar te gaze kan je jezelf er helemaal “inzetten”, en dat geeft kracht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Witte wel » 06 nov 2012, 22:43

Gast1 schreef:Tijd is een vergissing.
© Pierre
Er was materie en ruimte, toen kwam de tijd. :wink:
Stephen Hawkings
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Zoë
Onderzoeker
Berichten: 316
Lid geworden op: 05 okt 2012, 10:30

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Zoë » 06 nov 2012, 23:12

Waanzinnig dit onderwerp,nog 1 warboel maar ik blijf jullie volgen want wil het snappen maar ik heb geduld

Witte wel zegt:
Probeer eens, als je dat wilt, iets meer details te geven over wat er naar boven kwam. Probeer dat eens te beschrijven zo goed als je kan.
Houdt wel rekening ermee dat je in deze reactie niet je eigen persoonlijke dingen beschrijft. Die zijn ván jou zelf en vóór jou zelf.
Een gevoel, reactie, emotie of wat nog meer.
Mogelijk verschaft het betere inzichten voor je
hihi daar mis ik me 2e woordenboek voor,het lukt me(nog) niet me gevoel uit te leggen zonder me emotie en persoonlijke dingen erin te verwerken en zowiezo is dat meestal met een aantal A viertjes haha,maar zodra ik het me lukt zal ik het plaatsen.
txss voor je reactie op mijn stuk
Onvoorwaardelijke liefde kan falen, maar liefde onder voorwaarde krijgt zelfs geen kans op bestaan (J.M.L Descalzo)

Gast1

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Gast1 » 07 nov 2012, 03:37

Witte wel schreef:
Gast1 schreef:Tijd is een vergissing.
© Pierre
Er was materie en ruimte, toen kwam de tijd. :wink:
Stephen Hawkings
H.G. Wells schreef in zijn roman, The Time Machine, "Er is geen verschil tussen de tijd en een van de drie dimensies van de ruimte, behalve dat ons bewustzijn zich langs de tijd beweegt."

Een hele poos geleden schreef ik in een ander forum een heel stuk over tijd. Kort samengevat: Alles wat ik zie speelt zich in het verleden af en dus 'kijk ik terug in de tijd' :grin:
Niets speelt zich in het moment nu af, daar ik het niet 'om mij heen' kan waarnemen. Mijn 'weten' is dat zich echter alles afspeelt in het moment nu. Voorbeeld: Het duurt één seconde voordat de reflectie van het zonlicht op de maan de Aarde bereikt. Het licht van de zon zelf bereikt de Aarde in 8 minuten. Op het moment dat ik de 2 fenomenen waarneem kijk ik dus respectievelijk 1 seconde en 8 minuten terug in de tijd. Nog anders gezegd, Ik zie dat de zon op mijn huid schijnt, maar op het moment dat het zonlicht op mijn arm valt, kan de zon in theorie al gedoofd zijn en 8 minuten later zal het op Aarde gaan vriezen zoals het nog nooit gevroren heeft. Als ik naar de sterren kijk, kijk ik maanden, jaren en zelfs lichtjaren terug in de tijd, ik zie niets van dat wat er op dat moment van kijken zich in werkelijkheid afspeelt. Zou ik met een kosmisch oog kijken naar mijn wezen op Aarde, dan zou ik mij zelf nooit kunnen ontdekken, daar niet alleen ik, maar iedereen en alles op deze Aarde zicht met een snelheid van miljoenen kilometers per uur voortbeweeg (rotatie Aarde, cirkelbeweging om de zon, cirkelbeweging van ons melkwegstelsel om het centrum van onze melkweg -volgens de laatste metingen is dit alleen al een snelheid van 900.000 km/u, en dan de snelheid van het melkwegstelsel zelf nog die onderdeel is van een lokale cluster en zich voort beweegt met een snelheid van ca. 1200 km/sec oftewel bijna 4 miljoen km/u ... duizelingwekkend).

Laten we nu iets dichterbij gaan kijken. Ik zie op grote afstand iets gebeuren. Dat wat ik zie gebeurd niet precies op het moment van waarneming. Er is nog altijd een heel klein tijdsverschilletje en jawel, wanneer ik iemand in de ogen kijk is er nog steeds een bijna niet uit te drukken in tijdverschil, een tijdverschilletje. Om nog dichter bij het moment nu te komen, zou je bijvoorbeeld naar binnen kunnen kijken. Ik neem de tekening nog maar eens:

Afbeelding

In mijn beleving speelt het zich allemaal hier af, het moment
In het oudste gedeelte van onze hersenen ... dubbelepunt:

Afbeelding
Ikzelf praktiseer geen boeddhistische leer maar ben in contact gekomen met de symboliek en de Vajra zelf. Soms tijdens meditaties neem ik de Vajra in de hand zodat het directe contact beter focussen naar het innerlijke ondersteund. Een zacht muziekje zoals het Canta Dell ‘OM, waar ik een mp3-tje van heb gemaakt, is een goede ondersteuning tijdens deze meditaties.( dankje Gast1 voor de linken) Daarnaast geeft het vasthouden een prettig gevoel en door ernaar te gaze kan je jezelf er helemaal “inzetten”, en dat geeft kracht.
dankje Gast1 voor de linken
Graag gedaan :wink:
'Daarnaast geeft het vasthouden een prettig gevoel en door er naar te kijken kan je jezelf helemaal inzetten' ... Kijk, en dat heb ik dus met het knuffelen van een boom. Iets wat ik herkende in jouw eerdere avatar. De boom, door de Natuur gecreëerd en de boom die lucht en Aarde verbindt. Een geweldige communicatiebron! Wanneer ik op blote voeten sta op de grond en met mijn blote handen de bast aan raak, dan heb ik dat gevoel van kracht zoals jij het hebt met de door de mens gemaakte Vajra. Ik 'kan' me dan helemaal inzetten tijdens het knuffelen, maar dat hoeft niet. Het gebeurt gewoon: 'Ik ontvang de kracht' en jawel ...

Afbeelding

Momenteel echter plaagt mijn conditionering mij. Ik krijg de jas niet uitgetrokken van mijn rol als werknemer en bevind me in een door de mens gecreëerde schijnbare realiteit. Brrr. :roll: Vandaar mijn nachtelijke reactie. Ik heb nu precies het Canta Dell ‘OM aangezet en nu dank ik je. Het brengt me werkelijk terug naar het moment :grin:

Wanneer je er écht helemaal voor open staat, komt de ongelooflijke rust en mijn luiken beginnen waarlijk dicht te vallen ... Tsjee ...

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Tardis » 07 nov 2012, 10:17

shaffy schreef:
Afbeelding


3 en 6 in ruimte
Er staat IV en dat is 4. Toen ik het zag dacht ik dat je er een diepere betekenis aan wilde geven. :wink:


Toch hindert het begrip ruimtetijd zoals de fysica dat bedoelt me met te doorgronden wat er in dit topic mee bedoeld wordt. Ook na herhaald lezen is het me werkelijk te vaag en voor allerlei vrije interpretaties vatbaar. Vrij interpreteren of associëren heeft als nadeel dat je binnen bekend gebied blijft, want associaties komen altijd voort uit wat je al kent of denkt te kennen. Als ik klokken hoor luiden wil ik graag weten waar de klepels hangen en er niet zomaar een slag naar slaan. Vandaar dat ik zo blijf hameren op duidelijkheid. :roll:
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
shaffy
Onderzoeker
Berichten: 457
Lid geworden op: 24 sep 2012, 22:48

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door shaffy » 07 nov 2012, 11:10

Tardis dat 4 is een grote fout van mij dat moet gewoon 6 worden ga ik veranderen bedankt!


Van deze tekst heb ik een tekening gemaakt.

De inwendige of inwaartse energie is niet eenvoudigweg een andere vorm van energie maar het is de bewuste inwendigheid van alle energie.
Voor het bewustzijn zelf is de erge inwendigheid van energie hetzelfde als dat materie z’n uitwendigheid is. Het naar buiten komende.

Afbeelding

Het ene bestaat -inwaarts - omdat het ander er is - uitwaarts.
Er kan alleen maar dag zijn als nacht beataat.
In gevoelstoestand; We kunnen geluk ervaren door eerst ongelukkig te zijn (of andersom) anders kan er geen onderscheid gemaakt worden.

Inwaarts (yin) draait rechtsom naar een steeds kleinere cirkel tot het zwarte stip (uitwaarts-yang) Daar waar het inwaartse spiraal eindigt, begint het uitwaartse yang spiraal.
Uitwaarts draait linksom naar een steeds groter spiraal en eindigt bij de oorsprong van de inspiralende yin beweging.

Vandaar dat het bewustzijn beide herkent als hetzelfde.

Dit doet me een beetje denken aan de luchtstromen.
Op het noordelijk halfrond draait de wind naar rechts, en op het zuidelijk halfrond naar links
Voorspelling van Nostradamus, ik zou opgraven 123.584 romeinse munten en 680.00 goudstaven.
Mijn vondsten tot op heden zijn; 307.900 blik-clipjes en 6000 roestige spijkers

Gebruikersavatar
shaffy
Onderzoeker
Berichten: 457
Lid geworden op: 24 sep 2012, 22:48

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door shaffy » 07 nov 2012, 11:15

Als ik dat klok verandert heb in fatsoenlijke VI dan zal ik op mijn manier uitleggen hoe ik daarbij kwam het zo te tekenen.
Voorspelling van Nostradamus, ik zou opgraven 123.584 romeinse munten en 680.00 goudstaven.
Mijn vondsten tot op heden zijn; 307.900 blik-clipjes en 6000 roestige spijkers

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Beatrix Kiddo » 07 nov 2012, 11:29

shaffy schreef:Dit doet me een beetje denken aan de luchtstromen.
Op het noordelijk halfrond draait de wind naar rechts, en op het zuidelijk halfrond naar links
Raar dat het je daaraan doet denken. Bij de luchtstromen gebeurt precies niet wat jij tekent.

Bij de luchtstromen zijn de spiralen gespiegeld, bij jouw energiestromen is er maar 1 spiraal die in 2 richtingen afgelegd wordt. (Ervanuitgaand dat de y-as de tijd is.)

Maar goed, daar zal de gemiddelde zwever zich niet druk om maken. Als het maar sferisch is...
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
shaffy
Onderzoeker
Berichten: 457
Lid geworden op: 24 sep 2012, 22:48

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door shaffy » 07 nov 2012, 11:37

''Maar goed, daar zal de gemiddelde zwever zich niet druk om maken. Als het maar sferisch is...''

Bea Ik geloof dat ik deze zin van je al vaker tegen gekomen ben :grin:

Je hebt het niet goed begrepen want het gaat wel degelijk om een bespeigeling.
Voorspelling van Nostradamus, ik zou opgraven 123.584 romeinse munten en 680.00 goudstaven.
Mijn vondsten tot op heden zijn; 307.900 blik-clipjes en 6000 roestige spijkers

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Beatrix Kiddo » 07 nov 2012, 11:55

shaffy schreef:Je hebt het niet goed begrepen want het gaat wel degelijk om een bespeigeling.
Dan snap jij niet wat een spiraal is.
Een spiraal die rechtsom naar binnen draait is niet het spiegelbeeld van een spiraal die linksom naar buiten draait.

Maar als een volleerd zwever leg je het onbegrip direct bij de criticaster in plaats van je eigen standpunt nog eens te bezien. Hulde! ;P!
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
shaffy
Onderzoeker
Berichten: 457
Lid geworden op: 24 sep 2012, 22:48

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door shaffy » 07 nov 2012, 12:00

Leuk dat je nu zo opeens je interesse toont tussen de 'zwevers' :grin:
Voorspelling van Nostradamus, ik zou opgraven 123.584 romeinse munten en 680.00 goudstaven.
Mijn vondsten tot op heden zijn; 307.900 blik-clipjes en 6000 roestige spijkers

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Ruimte-tijd, tijd-ruimte

Bericht door Beatrix Kiddo » 07 nov 2012, 12:21

shaffy schreef:Leuk dat je nu zo opeens je interesse toont tussen de 'zwevers' :grin:
Ja, redeneer- en andere fouten vind ik interessant.

Leuk dat je inhoudelijk reageert. :roll:
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Plaats reactie