Natuur verbondenheid onderling (Bijzondere droom)

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Plaats reactie
Starlight

Natuur verbondenheid onderling (Bijzondere droom)

Bericht door Starlight » 30 nov 2012, 15:21

Ik weet soms niet waar ik topics neer moet zetten maar oke, dit forum deel gaat ook over dromen :-P

Iedereen weet vast wel dat alles in de natuur met elkaar verbonden is. Als je bijv. in het bos loopt is de ene boom met de boom die een kilometer verderop staat verbonden. Daar heb ik vannacht een hele bijzondere droom over gehad die ik graag met jullie zou willen delen. Want HOE zijn ze dan met elkaar verbonden en hoe communiceren ze?

(Handig dat ik veel dromen opschrijf, kan hem zo erbij pakken)

Er ging veel aan vooraf maar het kwam er op neer dat er een duister wezen achter me aan zat en me wou verzwakken op een bovennatuurlijke manier. Ik was een apart iemand, ik voelde alles in de natuur aan. Hoe zij voelden.
Dat heb ik sowieso wel maar in de droom veel en veel sterker. Ik rende door de bossen om te ontsnappen aan het wezen. Door mijn paniek en negatieve energie werden de bomen kaal en werd het een soort van mistig. Ik riep in m'n gedachte om hulp en ik kreeg een aanwijzing dat ik naar een boom moest gaan die daar stond. Het was een middel grote boom.

Ik omhelsde de boom stevig en deed m'n ogen dicht. Ik raakte in een soort van trance en de geluiden van de werkelijkheid vervaagde. Het wezen kreeg meer moeite om ''contact'' met mij te krijgen. Ik voelde de boom heel sterk aan. Ook begon ik een soort constant geluid te horen, best hard. Het was een soort van magnetisch veld achtig geluid. Ik weet niet hoe ik het beter uit moet leggen maar zo'n soort geluid was het. Ik voelde ook de andere bomen, planten, alles in het bos. Hoorde ze ook en zag ze een soort van silhouet-achtig met veel wit op de achtergrond voor me. Omdat ik helemaal was verbonden met de boom, voelde en zag ik alles zoals de boom. Erg apart.
Alles in het bos communiceerde voortdurend met elkaar. De boom straalde veel warmte uit en het constante geluid was erg rustgevend. Het bos stelde me gerust. Plotseling werd ik een soort van vooruit gelanceerd.
Wakker.

Dit heeft mij erg veel inzicht gegeven op de manier waarop alles in de natuur met elkaar is verbonden. Ik heb mogen zien hoe de bomen voelen, zien, horen en communiceren. En de warmte en puurheid wat ze uitstralen.
Zo sterk en krachtig..

Ik kon dit wel bij het topic ''Wat heb je vannacht gedroomd?'' neerzetten maar ik vond dit toch wel bijzonder, vandaar, haha. :mrgreen:

Gast1

Re: Natuur verbondenheid onderling (Bijzondere droom)

Bericht door Gast1 » 30 nov 2012, 16:18

Zo, het bezoek is nét weg. Ik ga even 'chillen' ... Het is te laat geworden om te klussen, morgen is er weer een nieuwe dag. Graag wil ik je even een verhaaltje over bomen vertellen voordat ik met jouw droom 'aan de slag' ga. Je weet dat ik een bomenknuffelaar ben en ik herinner me dat dat weer even geleden is. Sapristie! Dank je voor dit cadeautje om er over te beginnen. Bomen geven mij energie en ik 'mis' dat bij tijd en wijle.

Een boom is een heel bijzonder wezen. De kruin lijkt vaak op de longen van de mens en frappant is het, ze hebben beiden met 'lucht' te maken. De boom geeft zuurstof en wij ademen het via onze longen in. Zie hier de eerste bijzondere verwantschap, in dit geval zelfs een soort symbiose. De boom staat niet alleen op de grond, maar ook diep in de grond en wanneer je het wortelstelsel helemaal vrij zou maken en de boom dan nog eens goed zou bekijken, dan zie je dat de kale kruin en de wortels niet veel van elkaar afwijken. Dat wat boven de grond steekt aan kruin, zit er grof genomen ook onder (in de grond). Lucht en Aarde zijn op die manier verbonden en beiden zijn de ingrediënten tot een harmonisch leven. Haal je wat van de wortels af, dan zie je een verandering in de kruin en andersom ook. Een gezonde en goede boom is in balans en wij mensen kunnen daar een voorbeeld aan nemen. We kunnen hetzelfde door diep in te ademen (kruin-longen) en door ons spiritueel te verbinden met de Aarde, liefst op de bloten voeten en met de voeten in de Aarde (wortels) en ziedaar de mensgeworden boom die van lucht en Aarde leeft. We kunnen nu de epifyse in werking zetten en communiceren met de Aarde, zoals dat vooral de vogels in de lucht doen en de vissen in de Aarde (substantie = water).

Wanneer ik een boom knuffel voel ik dat niet zo sterk als in jouw droom, maar ik voel wel een geweldige rust en krijg er op hetzelfde moment een geweldige positieve energie van. Soms word ik er zelfs duizelig van en misschien is 'high' wel een beter woord. Je dient er wel open voor te staan. Ik heb het in Rome gedaan bij enorme bomen. Ik kan je niet zeggen of schrijven hoe geweldig goed dat dat voelt.

Nu je vragen en je droom.
Want HOE zijn ze dan met elkaar verbonden en hoe communiceren ze?
De Aarde en de lucht verbindt de bomen met elkaar en ze communiceren niet met elkaar door een taal zoals wij vanuit menselijk oogpunt denken. Ze communiceren door middel van wind (verstuivingen) en door middel van dieren die van de ene boom naar de andere boom bewegen. Ze communiceren door middel van hun vruchten en bladeren te laten vallen waarmee ze zich zelf voeden en ook andere groene gewassen. Een boom communiceert alleen al 'door er te zijn' en in feite communiceert de boom zich te barsten :grin:

Er achtervolgt jou een grote angst en je zoekt houvast. Kijk wat ik over de boom schreef. Jouw droom is een metafoor van de dagelijkse Starlight. Je weet waar het 'probleem' ligt. Je vind geen balans in de mensenwereld en vindt het wel in de Natuur, de bakermat waar je vandaan komt. De verbondenheid. De verbondenheid in de mensenwereld vervaagd. Het lijken geen mensen meer, maar robots ende machine-onderdelen. Het is een gemaakte en onnatuurlijke wereld. Door jouw puurheid vindt je de balans waar je vandaan komt. De Natuur roept jou en geeft je energie en bescherming. Je bent een lichtwezen Starlight.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Natuur verbondenheid onderling (Bijzondere droom)

Bericht door Susan » 30 nov 2012, 21:14

Dromen kunnen prachtige wegwijzers zijn.
Ik hoop dat ik er aan toe kom, ik heb of wil eigenlijk nog even wat tijd nemen voor deze droom.... :grin:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Starlight

Re: Natuur verbondenheid onderling (Bijzondere droom)

Bericht door Starlight » 30 nov 2012, 22:49

Bedankt voor deze prachtige uitleg Gast1.
Wat je zegt over de persoonlijke betekenis over de droom, dus wat bij mezelf hoort, klopt als een bus!
Ik voel me hier in de ''mensenwereld'' niet goed op m'n gemak en dat word steeds erger naar mate ik ouder word vind ik. Er word steeds meer van je verwacht, je kunt niet meer puur zijn, zoals een kind. Nee, je moet mee met de massa en je hebt maar te dealen met hoe die is en je moet je maar aanpassen. En hoe.. Keihard gewoon. Vind je het gek dat mensen overspannen raken? Dit horen wij niet te doen vanuit onze diepe natuurlijke aard.
Ik raak steeds meer gefrustreerd en dat vind ik jammer. Ik wil deze negatieve energie niet ervaren en het doet me geen goed. Ik vind het erg fijn dat ik troost vind in de natuur. En zeker ook mijn dierbaren uit de familie. Maar van vrienden en andere mensen moet ik het niet hebben, nee. Ook al doen ze zo hun best voor mij het is gewoon lastig te snappen voor ze hoe ik in elkaar steek. En dat snap ik goed hoor, haha.
Achja, niemand is hetzelfde en ik snap andere mensen ook niet altijd. Maar daarom ben je nog wel met elkaar verbonden!

Dromen zijn zeker prachtige wegwijzers Susan!
Ik heb er al veel aan gehad en er veel inzicht door gekregen. En het is gewoon lekker om helemaal te doen wat je wilt in je dromen, je eigen droomverhaaltjes verzinnen, geweldig. :mrgreen:
En doe wat je wilt met deze droom hoor, hahaha, ik ben benieuwd!

Gast1

Re: Natuur verbondenheid onderling (Bijzondere droom)

Bericht door Gast1 » 01 dec 2012, 09:57

Ik voel me hier in de ''mensenwereld'' niet goed op m'n gemak en dat word steeds erger naar mate ik ouder word vind ik. Er word steeds meer van je verwacht, je kunt niet meer puur zijn, zoals een kind. Nee, je moet mee met de massa en je hebt maar te dealen met hoe die is en je moet je maar aanpassen. En hoe.. Keihard gewoon. Vind je het gek dat mensen overspannen raken? Dit horen wij niet te doen vanuit onze diepe natuurlijke aard.
Ik raak steeds meer gefrustreerd en dat vind ik jammer. Ik wil deze negatieve energie niet ervaren en het doet me geen goed. Ik vind het erg fijn dat ik troost vind in de natuur.
Tja ... Ik kan allen maar zeggen dat ik het dus ook zo voel, maar ik blijf wel alle schoonheid zien. Ik wil je graag een belangrijke boodschap mee geven.

Geloof aan en in jezelf, je bent een wonder en de resultante van alle levens die er voor hebben gezorgd dat je hier kunt en mag zijn. Verlies je nooit en het maakt niet uit wat anderen zeggen. Haal jezelf nooit naar beneden, maar wees bescheiden en onbaatzuchtig. Dit leidt uiteindelijk tot prachtige inzichten die ik inmiddels 'predik' totdat men mij ook hier op dit forum niet meer kan volgen. Ik ben (bijna) alleen en misschien blijft er ook maar een enkeling over, toch ben ik bij lange na niet eenzaam en dat zal ook nooit gebeuren. Hou je vast sterrenlicht en blijf schijnen. Zonder jouw licht is er duisternis. Zorg ervoor dat je lichtje niet uitgaat want als dat uitgaat, is er geen leven meer. Ontvang het leven als een groot geschenk en knuffel bomen, luister naar jouw droom.

Gebruikersavatar
shaffy
Onderzoeker
Berichten: 457
Lid geworden op: 24 sep 2012, 22:48

Re: Natuur verbondenheid onderling (Bijzondere droom)

Bericht door shaffy » 03 dec 2012, 12:51

Onder elkaar lees ik;
Ik raakte
Ik voelde
Ik weet
Schitterend hoe deze kloppende samenloop valt.

Je droom is inderdaad heel bijzonder Starllight. :grin:
Voorspelling van Nostradamus, ik zou opgraven 123.584 romeinse munten en 680.00 goudstaven.
Mijn vondsten tot op heden zijn; 307.900 blik-clipjes en 6000 roestige spijkers

vlinder

Re: Natuur verbondenheid onderling (Bijzondere droom)

Bericht door vlinder » 03 dec 2012, 17:06

prachtige droom.

oude wijzen zeiden een boom heeft meer wortels dan takken.
Iedereen ziet de buitenkant van de boom maar de onderkant en in de boom kan niemand kijken, enkel de boom zelf kent dit.

Verander eens het woord boom door mens, en iedereen ziet je van buiten af, enkel je zelfs kent je binnenkant.

Grtjs Vlinder

Starlight

Re: Natuur verbondenheid onderling (Bijzondere droom)

Bericht door Starlight » 07 dec 2012, 17:00

Dat klopt Vlinder!
Ik vind bomen ook bijzondere wezens.
Als je in het bos loopt en je stelt je open voor de natuur, merk je dat ze voordurend tegen je praten.
Want wij zijn immers ook de natuur zelve.
Alles in de natuur communiceert met elkaar maar je moet je er natuurlijk wel open voor stellen om dat te kunnen opmerken.

Haha, shaffy dat was me nog niet eens opgevallen :grin:
Het klopt inderdaad welwat je zegt!

vlinder

Re: Natuur verbondenheid onderling (Bijzondere droom)

Bericht door vlinder » 08 dec 2012, 22:04

Starlight schreef:Dat klopt Vlinder!
Ik vind bomen ook bijzondere wezens.
Als je in het bos loopt en je stelt je open voor de natuur, merk je dat ze voordurend tegen je praten.
Want wij zijn immers ook de natuur zelve.
Alles in de natuur communiceert met elkaar maar je moet je er natuurlijk wel open voor stellen om dat te kunnen opmerken.

Haha, shaffy dat was me nog niet eens opgevallen :grin:
Het klopt inderdaad welwat je zegt!
Beste Starlight, heb in mijn halve eeuw van bestaan al veel dingen meegemaakt of zelf gedaan, zakens om fier op te zijn en andere opm minder fier op te zien.
In van die zakens was dat ik 20 jaar lang militair ben geweest, geen kantoorslofje, maar eentje die in de bossen, en bergen leefde. (overleefde) maar éénmaal dat ik die bossen gelijk waar mocht ingaan en meer dan een week overleven (ik speelde meestal de vijand, dus genot ik niet van de luxe die de andere hadden, maar de luxe die ik had was veel groter, alleen dacht men, nee ik was nooit alleen. En ja ze spreken met je, je moet gewoon het kind in je laten leven in een volwassen lichaam.
En je merkt dat je sterke bondgenoten heb in de bomen, maar niet enkel de bomen ook in veel andere planten en wezens. Mijn beste trouwe vriendin was de maan die door de takken van de bomen doorscheen. De boom was de antenne naar de maan, en ik heb haar mijn grootste geheimen verteld, via de bomen. ben nu iets over de vijftig maar soms doe ik het nog, en vertel hen mijn verdriet mijn vreugde en hun antwoorden zijn mooi. Grtjs vlinder

Starlight

Re: Natuur verbondenheid onderling (Bijzondere droom)

Bericht door Starlight » 09 dec 2012, 23:19

Militair zijn moet vast heftig voor je zijn geweest, vlinder.
Vind het dan ook erg fijn dat de bomen en de maan er voor je waren om je overeind te houden en je de weg te wijzen!
Prachtig hoe je met de maan praat. Ik denk dat zij dat ook vast wel kan waarderen.
De maan heb ik zelf ook altijd bijzonder gevonden want, ze lacht altijd naar je.
Ze is altijd vol positieve energie en dat merk je.
En ook omdat ik het heelal heel interessant vind natuurlijk, haha.

Je moet de hogere frequentie waar je soms op komt koesteren.
Ik vind dat iedereen dat moet doen maarja, die kunnen zich nog niet zo goed afstemmen tussen de frequenties, en willen het ook niet.

Ik ben geen zweverig type, ik ben in het hier en nu maar ook gewoon wat verder. Ik sta open voor die frequentie en ik zou ook niet anders willen!

Ik vind het dan ook erg leuk om gelijkgestemden te ontmoeten.
En daar ben jij er één van, vlinder. :grin:


vlinder

Re: Natuur verbondenheid onderling (Bijzondere droom)

Bericht door vlinder » 11 dec 2012, 20:46

Gast1 schreef:
mooi
grtjs vlinder

kheuvel

Re: Natuur verbondenheid onderling (Bijzondere droom)

Bericht door kheuvel » 23 feb 2014, 09:03

Dag Starlight,

Bijzondere droom, heb je er al iets mee kunnen doen?

Ik zou je droom iets anders uit willen leggen. Het bos waarin je loopt is de wereld om je heen. Het wezen dat je achtervolgt is het kwaad van de wereld. De bomen in het bos zijn de mensen op de wereld, velen daarvan kennen het verschil niet tussen goed en kwaad. Mogelijk weet je dit zelf ook moeilijk te scheiden en breng je een stukje van de negativiteit van het wezen over op de andere bomen (mensen) om je heen. De aanwijzing in je gedachten zijn een signaal die je zult ontvangen die je naar die middelgrote boom toe zal brengen. De boom zal je het verschil uitleggen tussen goed en kwaad. Door het verschil te kennen tussen goed en kwaad zal het wezen steeds minder invloed op je kunnen krijgen. Ik zie dit leven als een zoektocht naar het verschil tussen goed en kwaad. Ik heb zelf ook bijzondere dromen gehad en heb mijn antwoord in de bijbel kunnen vinden.

Succes Starlight, ik hoop dat je de boom snel zult vinden!

kheuvel

Re: Natuur verbondenheid onderling (Bijzondere droom)

Bericht door kheuvel » 12 apr 2014, 09:00

Starlight,

Ik ben erachter gekomen dat het heden niet aan mij is om iemands droom uit te leggen, dus bij deze trek ik mijn bewering weer in. Ik zou je niet de verkeerde kant op willen sturen.

Gast1

Re: Natuur verbondenheid onderling (Bijzondere droom)

Bericht door Gast1 » 12 apr 2014, 12:33

kheuvel, complimenten! ;P!

Eens even kijken wat ik schreef...

Ik denk en voel nog steeds hetzelfde ...

Starlight?

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Natuur verbondenheid onderling (Bijzondere droom)

Bericht door Osiris » 12 apr 2014, 13:41

Wat ik weet uit dromen is dat degene die jou achtervolgt altijd jezelf bent in contradictie, je schaduwkant.
Naar mijn idee is je 'werkelijke natuur' ( vertegenwoordigt door het bos etc ) de innerlijke verbondenheid met alles,het innerlijke intuitieve.
Datgene van jezelf wat je achtervolgt en de 'boel verziekt' is meestal het rationele ego.
Ook al is het een onderdeel van jezelf waar je mee worstelt,je blijft blijkbaar je innerlijke intuitieve kant trouw.

Je zou het kunnen vergelijken in een groter plaatje met hoe de mensheid door het 'eigen ego' de ( intuitieve) wereld aan het verzieken is,de werkelijke natuur aan het vernietigen is.

Dus jouw droom geeft aan dat je een juiste keuze maakt ??
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Plaats reactie