Klopt de beschrijving van jouw sterrenbeeld?

Astrologie is een verzamelnaam voor theoriën die uitgaan van de verbanden tussen bepaalde standen van hemellichamen ten opzichte van de aarde en gebeurtenissen op aarde en deze beschrijven. Alles wat betreft sterrenbeelden, horoscopen, chinese sterrenbeelden en de betekenis hiervan vind je hier terug.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Klopt de beschrijving van jouw sterrenbeeld?

Bericht door univers » 01 mar 2014, 18:32

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Klopt de beschrijving van jouw sterrenbeeld?

Bericht door Fenna » 01 mar 2014, 18:45

univers schreef:als je slaapt zeker. :mrgreen:
Hoe raad je het? :grin: :grin:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goudroes
Onderzoeker
Berichten: 527
Lid geworden op: 03 apr 2012, 11:35

Re: Klopt de beschrijving van jouw sterrenbeeld?

Bericht door goudroes » 01 mar 2014, 19:14

stierAlgemeen
Stier is het teken van wortelen en volharding. Trouw en liefde aan het vertrouwde. Zorgend en geduldig. Genietend van de goede dingen des levens. Stier is praktisch, realistisch, vastbesloten en volhardend. Stier werkt graag samen met anderen. Gericht op concreet en praktisch denken en handelen.


Stier-kind
Stier is een vast aardeteken en dat maakt praktisch, beheerst en passief. Kleine Stier-kindertjes zijn bijna altijd goedgehumeurd en houden van knuffelen. Maar het kan wel koppig zijn, bijvoorbeeld als jij denkt dat het tijd is om te eten en je kind geen zin heeft om te stoppen met spelen. Deze kinderen zijn bijzonder sensitief en hebben veel behoefte aan veiligheid en zekerheid. Vaak zijn ze ook heel kleurgevoelig, en kunnen een muzikale aanleg bezitten. Als een Stier-kind in liefde en redelijkheid opgroeit valt het met de koppigheid meestal wel mee.
Stier houdt niet zo van uitdagingen en de eerste schooldag kan een Stier-kind slapeloze nachten bezorgen. Veel leed kun je voorkomen door van te voren de school al te bezoeken en er vooraf met hem of haar over te praten. Een Stier heeft tijd nodig om de dingen op een rijtje te zetten en pas wanneer dat is gebeurd krijg je te horen hoe iets is geweest. Belangrijk voor dit kind is iemand in de omgeving die zijn of haar innerlijk leven kan aanvoelen en begrip heeft voor lust of onlustgevoelens. In de kindertijd opgedane indrukken worden niet makkelijk vergeten en kunnen het hele verdere leven van invloed zijn.


Lekker rond lummelen
Een Stier heeft een natuurlijk begrip van materiële zaken en zal geld niet snel over de balk gooien. Op het gebied van lichaamsbeweging kan er een zekere luiheid bestaan, liever wat rond lummelen dan zich in een sportzaal begeven. Er kan aanleg zijn tot overgewicht, vooral omdat een Stier ook van lekker en gezellig eten houdt.
Stieren zijn van nature sensueel en liefhebbend, maar kunnen ook bezitterig zijn. In het begin van de volwassenheid is er een realistische en praktische kijk op het leven en kan een Stier al zeer gesteld zijn op bepaalde, in de loop van de tijd ontwikkelde gewoonten. Stier zal zich niet aan de eerste de beste binden, want liefde moet niet alleen gestoeld zijn op werkelijkheid, ze moet ook liefst een levenlang standhouden. Emotionele schokken verwerken kost erg veel tijd. Als een Stier-mens zich in de steek gelaten voelt, kan dit voor de rest van het leven voor wantrouwen zorgen. Maar àls een Stier-mens eenmaal denkt van iemand te houden, dan is er ook niemand meer die daar nog enige invloed op uit kan oefenen. Alles vindt plaats op de Stier eigen kalme, zorgvuldige maar volhardende wijze.


Behoefte aan zekerheid en geborgenheid
Zo rond het dertigste levensjaar kunnen existentiële levensvragen de kop opsteken. Opgeslokt door allerlei uitgestippelde plannen -relatie, werk, wonen etc- kan een Stier-mens in deze jaren opeens terugverlangen naar het kleine kind wat zorgeloos speelde en plezier kon hebben. Het leven lijkt saai en voorspelbaar en voelt aan als een tredmolen. De behoefte aan zekerheid en geborgenheid is misschien niet meer in evenwicht met een veilige en stabiele, maar emotioneel magere relatie. Behoefte aan zekerheid staat bij Stier altijd voorop, maar het is niet ondenkbaar dat een Stier-mens nu begint te beseffen dat die zekerheid toch altijd in de eerste plaats in jezelf zal moeten worden gevonden. Ook creatieve gaven kunnen in deze tijd weer naar voren treden en de Stier kan hier behoorlijk van in verwarring raken omdat de behoefte dringt maar de tijd -vermoedelijk- ontbreekt. Althans, volgens de Stier...
Als een Stier-mens alle waarschuwingen van rond het dertigste levensjaar in de wind heeft geslagen, of, anders gezegd, als de Stier -ondanks een bepaalde ontevredenheid en gevoel van twijfel- verder is gegaan op de weg die nou eenmaal al ingeslagen was, dan is er rond het veertigste levensjaar wel een crisis te verwachten (de midlife-revolution). Het gevoel dat het leven totaal door de vingers is geglipt. Toch zijn het ook vaak Stier-mensen die in redelijke harmonie de middelbare leeftijd bereiken, mensen die zich wel bewust zijn dat het leven niet altijd loopt zoals men het zich had gewenst, maar daar vrede mee kunnen hebben. Geduld en onverstoorbaarheid heeft een Stier-mens door vele moeilijkheden geloodst en geen haar op het hoofd die eraan denkt onnodige problemen te scheppen.


Geen overhaaste besluiten
Een Stier heeft er een broertje dood aan om ergens toe te worden gedwongen en wil in alle kalmte en rust beslissingen kunnen nemen. Er worden zelden fouten gemaakt door overhaaste besluiten. Stier is 'de bouwer' van de dierenriem. Soms is een Stier-mens wat al te tevreden over wat het leven te bieden heeft, en kan er een onderstroom zijn van onlustgevoelens die steeds moeilijker te onderdrukken valt. Zelfmedelijden en -beklag kan dan de kop opsteken.
Zoals een Stier-kind niet gelijk raad weet met het schoolleven, zo kan ook een ouder wordend Stier-mens problemen ondervinden bij de veranderingen in het leven. Kinderen die uit huis gaan, gepensioneerd worden, kans op kwaaltjes en ziekten, verlies van dierbaren etc, allemaal zaken die een Stier (on)behoorlijk in verwarring kunnen brengen. Niet dat een Stier dan -uiterlijk- in paniek raakt, maar meer dat hij of zij zich nog steviger zal vastklampen aan wat er aan vertrouwds nog over is gebleven. Zekerheid is in deze levensfase zo mogelijk nog belangrijker dan eerder.

Heel veel van wat hier boven staat ben ik, sommige dingen zelfs nieuw voor mij. En dat terwijl ik al 11 jaar met astrologie bezig ben.

Sommige dingen ben ik absoluut niet. Ik kan zeer materialistisch zijn, maar niet om de 3 jaar van huisinrichting of mobiel veranderen. Dat boeit me totaal niet. Maar omdat ik mijn zon tegen het 3e huis aan heb staan, ben ik dus wel een boek ò fiel en heb ik meters boeken in huis staan. Op dat stukje ben ik dus wel hebberig en boekwinkels zijn voor mij ook gevaarlijke winkeltjes.
Verder met mijn waterman ascendant en mars conjunct mijn ascendant in 12, wil ik wel eens sneller beslissingen maken dan mijn stierzonnetje aankan. :hahaha:

En zo zie je maar weer, geboortetijd is heel belangrijk om het grove raster van zon in dierenriemteken verder in te vullen.
Er bestaat maar één weg naar het geluk;
stoppen ons zorgen te maken over zaken
waar we geen invloed op hebben.

Gast1

Re: Klopt de beschrijving van jouw sterrenbeeld?

Bericht door Gast1 » 01 mar 2014, 19:35

MetalPig schreef: Waarom ik er niet in geloof is te vinden in oudere topics :)

Ik las dat ik destijds de Draak als sterrenbeeld gekozen heb omdat dat een lekker groot sterrenbeeld is en draken stoer zijn.
Hihihi ... grappig. Ik kan me iets herinneren van jou en zelf heb ik er ook nooit iets mee gehad en nog minder met horoscopen, die wekelijkse voorspellingen zeg ... heu ... schrijf maar.
Sinds mijn 49-ste is dat veranderd ...

Gebruikersavatar
goudroes
Onderzoeker
Berichten: 527
Lid geworden op: 03 apr 2012, 11:35

Re: Klopt de beschrijving van jouw sterrenbeeld?

Bericht door goudroes » 01 mar 2014, 19:47

Wat is er dan verandert Gast1, dat je er anders tegen aankijkt?
Er bestaat maar één weg naar het geluk;
stoppen ons zorgen te maken over zaken
waar we geen invloed op hebben.

Gast1

Re: Klopt de beschrijving van jouw sterrenbeeld?

Bericht door Gast1 » 01 mar 2014, 20:00

Wow ... dat is nogal wat.
Iemand heeft mijn levensgang voorspelt toen ik 38 jaar was.
De dame draaide een 'Engel' en die had ze ik al haar jaren nog nooit gedraaid.
Ik zie nu nog de ogen van haar en de hand die ze voor haar mond sloeg.
Ze heeft mij verteld wat er allemaal gebeuren ging en kreeg daarbij tranen in haar ogen.
Ze vertelde mij dat ik in haar voorspelling absoluut geen geloof had en dat ik ook niets met tarot had en inderdaad, na een paar weken of misschien een maand of twee - drie vergat ik alles.
Het leven ging zijn weg en er gebeurde niets ...

Maar het leven van mij nam een wending en er gebeurde van alles. Ik herinnerde mij de de Engel niet en toen, ongeveer 12 jaar later (ik krijg nu tijdens het typen nog kippenvel) schoot mij de kaart en de voorspelling te binnen.
Dit was mij ook voorspeld, op een bepaalde dag, jaren later zou ik mij de kaart en alles herinneren en mijn weg zou voor mij zichtbaar worden.

Alles, maar dan ook alles wat mij voorspeld is, is uitgekomen en zelfs nu op dit moment komen die dingen nog uit.
Ik kan me er niet tegen verzetten en ik laat me er beslist niet door leiden.

Het komt helemaal uit en ja ... Ik ken mijn toekomst ...
Ik kan niets anders dan gewoon accepteren ...

Let op mijn onderschrift ... Dat staat er niet voor niets ...

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Klopt de beschrijving van jouw sterrenbeeld?

Bericht door univers » 01 mar 2014, 20:07

(ik krijg nu tijdens het typen nog kippenvel)
Ik terwijl ik het leest, doet me gelijk denken dat ik je voor het eerst zag,(in het astrale)
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
goudroes
Onderzoeker
Berichten: 527
Lid geworden op: 03 apr 2012, 11:35

Re: Klopt de beschrijving van jouw sterrenbeeld?

Bericht door goudroes » 01 mar 2014, 20:10

Wouw, dat is een hele bijzondere ervaring zeg, mooi hoor.
Jij gelooft niet meer, jij weet.
Er bestaat maar één weg naar het geluk;
stoppen ons zorgen te maken over zaken
waar we geen invloed op hebben.

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Klopt de beschrijving van jouw sterrenbeeld?

Bericht door entropy » 01 mar 2014, 20:51

Grofweg klopt het wel.

Plaats reactie