Klopt de beschrijving van jouw sterrenbeeld?

Astrologie is een verzamelnaam voor theoriën die uitgaan van de verbanden tussen bepaalde standen van hemellichamen ten opzichte van de aarde en gebeurtenissen op aarde en deze beschrijven. Alles wat betreft sterrenbeelden, horoscopen, chinese sterrenbeelden en de betekenis hiervan vind je hier terug.
Gast1

Klopt de beschrijving van jouw sterrenbeeld?

Bericht door Gast1 » 01 mar 2014, 05:43

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... Zy550PgUHA

Die van mij wel ...
Afbeelding

Algemeen
Dit is het teken van harmonie. Weegschaal tracht altijd evenwicht tot stand te brengen en te bewaren. En hierbij gaat het om alle vormen van evenwicht, in de kunst, de omgeving en in omgangsvormen. Een Weegschaal schept er plezier in om naast alle noodzakelijkheden het leven tot iets moois te maken en door schoonheid en goede smaak de zintuigen te strelen. In het zoeken naar besluiten die de harmonie het minst verstoren, dus zo weinig mogelijk mensen zullen kwetsen, heeft dit teken aanmerkelijk meer tijd nodig dan de andere tekens van de dierenriem. Vandaar ook die beruchte twijfel.

Weegschaal-kind
Zelfs een kleine Weegschaal-baby heeft al bekoorlijke trekjes. Weegschaal is extravert en communicatief en tamelijk spontaan en ondernemend. Een Weegschaal-kind groeit makkelijk op tot een besluiteloze volwassene, tenzij je hem of haar van het begin af aan helpt evenwicht te vinden. Een Weegschaal kan teveel keuzemogelijkheden niet verwerken, zelfs kiezen of de beer of de pop mee naar bed gaat kan al een lastige keuze blijken te zijn. Kortom, Weegschaalkinderen zijn niet lui of treuzelend, maar hebben vreselijk veel moeite met het nemen van een beslissing en kunnen niet tegen een opgejaagd gevoel. Ze hebben overal hun tijd voor nodig, dwing het kind niet om vlugger te gaan dan het kan. Ook houdt dit kind er niet van te lang alleen gelaten te worden, een Weegschaal-kind is dol op gezelschap, zolang dit tenminste geen ruzie maakt. Probeer als ouder of verzorger goede eetgewoonten bij te brengen want een Weegschaal is bijzonder gek op 'zoet'. Dit kind heeft een groot gevoel voor rechtvaardigheid en het huis kan overspoeld raken met zielige hondjes en andere hulpbehoevende dieren en ook met kinderen die het thuis niet zo geweldig hebben.

Veel twijfels
Wanneer een Weegschaal volwassen wordt is er aan aandacht meestal geen gebrek, maar de twijfel van de Weegschaal kan ervoor zorgen dat de andere partij al afhaakt voordat Weegschaal tot een besluit heeft kunnen komen. Ook bestaat de kans dat een Weegschaal zich al bindt voordat hij of zij er echt aan toe is. Een Weegschaal kan er niet goed tegen al te lang alleen te zijn en dat is een karaktertrek die voor een te overhaaste partnerkeuze kan zorgen. Een Weegschaal-mens is idealistisch en gevoelig en moet er niet aan denken dat er niemand is om dit mee te delen. Als luchtteken is een Weegschaal voortdurend op zoek naar geestelijke stimulans en nieuwe ideeën.

Ook op het vlak van werk kan een van de problemen zijn dat een Weegschaal in eerste instantie niet weet te kiezen welke richting op te gaan. Maar de liefde voor schoonheid, kunst en mooie voorwerpen vraagt meestal wel om een goed inkomen. Werken in teamverband bevalt een Weegschaal het best, en zelfs een eigen baas heeft meestal wel een speciale vertrouwenspersoon naast zich staan.

Ook een Weegschaal kent veel twijfels rond het dertigste levensjaar, maar na de voltooiing van de Saturnuscyclus is een Weegschaal-mens meestal wel in staat iets beslister op te treden en de schalen wat makkelijker in evenwicht te houden. Wat betreft de problemen van een ander kan een Weegschaal vaak precies de spijker op de kop slaan.

Confrontaties niet uit de weg gaan
Als het noodzakelijk was om bepaalde veranderingen door te voeren zal dat meestal rond het veertigste levensjaar wel achter de rug zijn waardoor Weegschaal meer in evenwicht is gekomen. Helaas gaat het leven niet altijd zoals we ons dat voorgesteld hadden en het is niet onmogelijk dat mensen in je naaste omgeving hun eigen gang wensen te gaan of hun leven gaan reorganiseren waarbij Weegschaal het gevoel heeft buiten spel te worden gezet. Ga er niet met een boogje omheen maar zet dan de nodige stappen, ook als dat zou betekenen dat een vriendschap van jaren wordt verbroken.

Het leven heeft de gewoonte zo af en toe wat onverwachte gebeurtenissen op ons pad te strooien waardoor een Weegschaal zich soms plotseling weer bevindt in een situatie waarin er geen keus gemaakt kan worden. Stop met het eindeloze aarzelen en laat constructief denken het doel zijn. En vergeet niet het contact met vrienden en collega's te onderhouden. Een ouder wordende Weegschaal heeft meer dan ooit behoefte aan mensen om zich heen. Maar hiervoor moet je ook zelf stappen ondernemen en de mensen opzoeken in plaats van te blijven zitten wachten. Sluit jezelf niet af van de buitenwereld, ook niet perioden van zelfmedelijden, de omgang met anderen werkt altijd goed uit. Ga niet in een hoekje zitten kniezen en laat andere mensen niet over je heen lopen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Klopt de beschrijving van jouw sterrenbeeld?

Bericht door Osiris » 01 mar 2014, 08:27

Gast1 ,
1 astrologievorm gebruiken is te summier.
Er blijft dan meestal zo'n 20 tot 30% over wat niet klopt.
Beter is verschillende astrologievormen te combineren,bijvoorbeeld de westerse met de Chinese.

Dit omdat het om verschillende beinvloedende cycli gaat,respectievelijk maandelijks en jaarlijks.
Nog beter meerdere vormen samen te voegen Egyptische,Indiaanse etc.
Belangrijk is exacte geboortedatum,plaats en tijdstip.

Simpelweg omdat je in de ene astrologievorm bijvoorbeeld een bepaalde karaktereigenschap naar voren ziet komen,die in een andere weer uitgebalanceerd word of juist nog verder versterkt.

Uiteraard kunnen bepaalde eigenschappen,door invloed van opvoeding,levenservaringen en keuzes,in loop der tijd veranderen.

Er blijft naar mijn idee altijd een stukje niet kloppend door keuzevrijheid.
Je kunt je laten leiden door het voorspellend karakter of juist niet.

Greetings van een Vissen 2/Weegschaal ascendant, Vuurpaard/Hond dubbeluur, Osiris,Wolf :wink:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Klopt de beschrijving van jouw sterrenbeeld?

Bericht door Osiris » 01 mar 2014, 08:49

Wat ik weet vanuit de oude Egyptische cultuur is dat zij uitgingen van 2 paren van 72 tegengestelde karaktereigenschappen, wat totaal het getal van 'licht' vormt 144.
Oftewel de dualiteit van ieder mens.
In de reincarnatiecyclus worden uiteindelijk alle eigenschappen doorlopen van 'goed' tot 'kwaad'.
In elk leven komen daar een aantal van op de voorgrond, bepaalt dus door de astrologie.
In een volgend leven zal dit dus weer anders zijn,ook afhankelijk welke van de eigenschappen je al 'in balans' gebracht hebt.

Dit gehele proces ; balans creeeren tussen al die tegengestelde eigenschappen ( 72 paren),samen 144, is de sleutel tot verlichting/verlossing.
Noem het maar nulpuntenergie,waar even sterke, tegengestelde eigenschappen elkaar opheffen en zo de gehele eigen menselijke dualiteit opheffen.

Dit vind je terug in de oorspronkelijk Egyptische symboliek van de cadusceus.
De Ankh,de slangen eromheen gewikkeld in balans en de vleugels,die verlichting brengen.

Vergelijk dat maar eens met de kruisiging van Jezus op Golgotha,links en rechts van hem de criminelen,een goed,een kwaad ( de tegengestelde slangen ).
Jezus in 'het midden' ( balans,nulpunt),het kruis (als equivalent van de Ankh) en de latere ter 'hemelstijging' ( vleugels ).
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Klopt de beschrijving van jouw sterrenbeeld?

Bericht door Tammy » 01 mar 2014, 09:28

Afbeelding


Maagd.


Maagd-kinderen.

Sommige Maagd-kinderen kunnen erg lastig zijn, bijvoorbeeld met eten. Pas als het kind beseft dat groente dan misschien niet zo lekker is als ijsjes en patat, maar dat het noodzakelijk is voor een gezonde groei, zul je als ouder of verzorger met dit kind weinig (eet)problemen meer ondervinden. In het latere leven kunnen Maagden trouwens soms echte gezondheidsfanaten worden. Maagd-kinderen zijn meestal vroeg met praten en als ze jong zijn stellen ze erg veel vragen. Ondanks het bijna altijd aanwezige talent tot communicatie kan een Maagd-kind er toch moeite mee hebben zijn of haar affectieve gevoelens naar buiten te brengen. Dit gebeurt eigenlijk nooit demonstratief maar bijna stilletjes en rustig. Een echt Maagd-kind is bijna altijd wel bereid kleine huishoudelijke klusjes op zich te nemen. Verantwoordelijkheids- en plichtsgevoel zijn aangeboren. Ook een neiging tot piekeren, die op latere leeftijd zelfs de gezondheid aan zou kunnen tasten. Een Maagd heeft geen behoefte aan schijnwerpers, maar wanneer er helemaal geen rekening met zijn of haar gevoelens wordt gehouden dan doet dat pijn. Geef dit kind geen standjes waar vreemden bij zijn.


Een ingebouwd wekkertje.

Met op tijd zijn en Maagd-kinderen hoef je geen buitensporige moeilijkheden te verwachten. Dit kind staat op tijd op, maakt op tijd huiswerk en is op tijd op school en op tijd voor het eten. Alsof het over een ingebouwd wekkertje beschikt. Aan concentratievermogen is er meestal ook geen gebrek, het enige probleem is eigenlijk de neiging tot piekeren, waardoor het vaak aangemoedigd en gerustgesteld moet worden. Een mogelijk ander probleem is dat dit kind veel te lang over studieboeken gebogen kan zitten zonder er even uit te gaan en een frisse neus te halen. Maagd is een perfectionist, altijd vol overgave op zoek naar de volmaaktheid. Kritiek verdragen is niet het sterkste punt terwijl een Maagd zich over anderen tamelijk oordelend of kritisch kan uiten. Voor een Maagd-kind is het heel belangrijk om een wat ruimere kijk op het leven te krijgen en leert zien dat dingen meerdere kanten kunnen hebben.

Een Maagd-kind is heel romantisch en tegen de tijd dat de liefde een rol gaat spelen kan het precies weten wat het op dit vlak van het leven -en van de ander verwacht. Maagd weet dan misschien wel wat hij zoekt, maar het kan bijzonder moeilijk worden om iemand te vinden die aan die idealen voldoet. Een partner die niet op alle fronten voldoet, wordt moeilijk geaccepteerd. Dat wil niet zeggen dat een Maagd geen hartstocht kent, maar liefde is voor een Maagd iets voor het leven en zeker niet iets voor maar even. Voordat Maagden hun hart verliest kunnen zij heel tevreden zijn met een goed gevuld sociaal leven.

Een liefde ontwikkelt zich vaak ook vanuit een geestelijk contact. Het voordeel hiervan is dat de Maagd zo de tijd krijgt om iemand door en door te leren kennen. Maar als een Maagd ècht verliefd wordt kan het lijken of je plotsklaps met iemand anders te maken hebt. Het fabelachtige geheugen van de Maagd levert niet altijd voordeel op, zeker niet in de liefde. Oude teleurstellingen kunnen te pas en te onpas naar boven komen. Jong trouwen en zich settelen zijn geen typerende Maagd-eigenschappen. De meeste Maagden zullen eerst een studie- of beroepsopleiding willen volgen. Het is natuurlijk prachtig een analyserende geest te hebben, maar een Maagd moet leren dat zoiets geen allesoverheersende rol in relaties mag spelen. Te veel kritiek is een negatieve Maagd-eigenschap, maar aan de andere kant gaan ze tot het eind van de wereld voor degene van wie ze echt houden. En een Maagd heeft niet alleen veel kritiek op anderen, maar ook tegenover zichzelf kan een Maagd bijzonder kritisch en veeleisend zijn.

Een maagd is niet zo bang voor routinekarweitjes en kan van alle tekens vermoedelijk het langst aan een bureau zitten terwijl er allerlei details worden uitgewerkt. Beroepshalve staan er dan ook vele wegen open, de uitgeverswereld, accountantswerk, alles wat met de wet te maken heeft, of gezondheid, boekhouding of secretariaten. Ook toneelcriticus of boekrecensent zou waarschijnlijk geen verkeerde keuze zijn. Over het algemeen zal geld niet over de balk worden gegooid.


Leren om noodzakelijke beslissingen te nemen.

Als een Maagd tegen de dertig loopt is de kans groot dat hij of zij inmiddels wel heeft ontdekt dat er, ondanks de meest zorgvuldig voorbereide plannen, van alles mis kan lopen. Maar voor een typische Maagd is het feit dat ook hij of zij ergens in kan falen, iets wat moeilijk te aanvaarden is. In deze jaren kan het voorkomen dat er steeds meer en meer verantwoordelijkheden te dragen zijn. Een Maagd moet leren beslissingen te nemen waarvan hij in z'n hart weet dat ze genomen moeten worden omdat ze uiteindelijk goed voor hem zullen zijn, maar die hij door de twijfel en de eeuwige zelfkritiek niet durft te nemen.

Als een Maagd niet heeft geleerd emoties te uiten, dan kan hem het rond het veertigste levensjaar weleens opbreken. Letterlijk opbreken. De frustraties en het gevoel weleens wat anders te willen, waar zoveel mensen van rond de dertig aan kunnen lijden, kan een Maagd in deze leeftijdsfase overvallen. Dit kan mede een gevolg zijn van het vermogen van de Maagd om tijdenlang zonder daar echt bij na te denken, door te gaan in dezelfde situatie. Een Maagd kan het ook jaren lang druk hebben met de problemen van anderen, zodat er geen tijd overschiet om met zichzelf bezig te zijn. Mocht je als Maagd behoefte hebben een martelaarsrol te spelen en almaar meer verantwoordelijkheden op je schouders te nemen, doe dat dan in stilte en vergeet niet dat ook dit eigen keuze was.

Als een Maagd rond de vijftig is kent hij inmiddels al zijn 'slechte' eigenschappen wel, en als het goed is het al te pietluttige nu wel verdwenen. Het lastige van deze fase kan de zelftwijfel zijn. Vaak is het voor mensen die gewend zijn zich overal zorgen om te maken, steeds moeilijker naarmate ze ouder worden dit niet meer te doen. Een Maagd heeft veel innerlijke, nerveuze energie, en wanneer er overdag niet voor de nodige ontspanning wordt gezorgd kunnen en 's nachts slaapproblemen op gaan treden.



<<<<<<<<<<<<<<<<<<<


Op tijd komen klopt, ik kom nooit ergens te laat.
Een baan wat met de wet te maken heeft ook.
Als het aan mij lag en ik zou in de USA wonen was ik ook zeker bij de FBI of CIA gaan werken.
Het liefste Nasa, maar daar ben ik niet te technisch voor.
Maar verder kan ik me er niet in vinden wat Maagd doet.
Dat heb ik altijd gehad met mijn sterrenbeeld.
Het meeste klopt niet met hoe ik zelf ben.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Klopt de beschrijving van jouw sterrenbeeld?

Bericht door univers » 01 mar 2014, 09:32

Maagd????

ik geloof er niets van. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Klopt de beschrijving van jouw sterrenbeeld?

Bericht door Tammy » 01 mar 2014, 09:34

Ja hoor Univers, dat is mijn sterrenbeeld. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Klopt de beschrijving van jouw sterrenbeeld?

Bericht door univers » 01 mar 2014, 09:37

Ik hoefde gelukkig niet lang te wachten. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Klopt de beschrijving van jouw sterrenbeeld?

Bericht door Susan » 01 mar 2014, 09:40

Osiris schreef:Gast1 ,
1 astrologievorm gebruiken is te summier.
Er blijft dan meestal zo'n 20 tot 30% over wat niet klopt.
Beter is verschillende astrologievormen te combineren,bijvoorbeeld de westerse met de Chinese.

Dit omdat het om verschillende beinvloedende cycli gaat,respectievelijk maandelijks en jaarlijks.
Nog beter meerdere vormen samen te voegen Egyptische,Indiaanse etc.
Belangrijk is exacte geboortedatum,plaats en tijdstip.

Greetings van een Vissen 2/Weegschaal ascendant, Vuurpaard/Hond dubbeluur, Osiris,Wolf :wink:
Inderdaad wat je zegt Osiris, :grin: en dan nóg....het hangt er ook helemaal vanaf in welke huizen de planeten in jouw horoscoop staan, hoe de aspecten zijn én ook welk huis sterk benadrukt wordt. Mijn tweelingzus is bijvoorbeeld veel later geboren dan ik, wat meestal maar een kwartier is gemiddeld, en zo heeft zij dus planeten in een ander huis staan ik wat merkbaar is. Ik ben leeuw, maar als zodanig nooit 'herkent' door anderen, en ik mis zelf ook totaal typisch leeuwegenschappen, ook als kind al heel anders dan er over leeuwkinderen beschreven staat.
Dit zegt een leeuw/maagd ascendant, vuur/hond/draakascendant/ zalm volgens indiaanse
astrologie/bastet Egyptische en een 36/9 nummerologisch gezien :mrgreen:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Klopt de beschrijving van jouw sterrenbeeld?

Bericht door Tammy » 01 mar 2014, 09:42

We hebben het dan ook over Astrologie he Univers.! :lekkapuh:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Klopt de beschrijving van jouw sterrenbeeld?

Bericht door univers » 01 mar 2014, 09:46

Ik ben een waterman, die zijn niet zo snugger :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Klopt de beschrijving van jouw sterrenbeeld?

Bericht door Tammy » 01 mar 2014, 09:48

Ga ik eens even opzoeken in die link van Waterman. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Klopt de beschrijving van jouw sterrenbeeld?

Bericht door Gast1 » 01 mar 2014, 10:20

Osiris schreef:Wat ik weet vanuit de oude Egyptische cultuur is dat zij uitgingen van 2 paren van 72 tegengestelde karaktereigenschappen, wat totaal het getal van 'licht' vormt 144.
Oftewel de dualiteit van ieder mens.
In de reïncarnatiecyclus worden uiteindelijk alle eigenschappen doorlopen van 'goed' tot 'kwaad'.
In elk leven komen daar een aantal van op de voorgrond, bepaalt dus door de astrologie.
In een volgend leven zal dit dus weer anders zijn,ook afhankelijk welke van de eigenschappen je al 'in balans' gebracht hebt.

Dit gehele proces ; balans creëren tussen al die tegengestelde eigenschappen ( 72 paren), samen 144, is de sleutel tot verlichting/verlossing.
Noem het maar nulpunt-energie, waar even sterke, tegengestelde eigenschappen elkaar opheffen en zo de gehele eigen menselijke dualiteit opheffen.

Dit vind je terug in de oorspronkelijk Egyptische symboliek van de cadusceus. (Je bedoelt de caduceus)
De Ankh, de slangen eromheen gewikkeld in balans en de vleugels,die verlichting brengen.

Vergelijk dat maar eens met de kruisiging van Jezus op Golgotha, links en rechts van hem de criminelen, een goed, een kwaad ( de tegengestelde slangen ).
Jezus in 'het midden' ( balans,nulpunt), het kruis (als equivalent van de Ankh) en de latere ter 'hemelstijging' ( vleugels ).
Ik glimlach. Een glimlach van plezier. Bijna elke zin die je hier schrijft staat in mijn manuscript ...
Ik weet het.
Pierre, 1 astrologievorm gebruiken is te summier. Er blijft dan meestal zo'n 20 tot 30% over wat niet klopt.
Ik zag het bij Tammy. Bij mij klopte het allemaal en ik opende deze topic voor 'de aardigheid' ...
Greetings van een Vissen 2/Weegschaal ascendant, Vuurpaard/Hond dubbeluur, Osiris/Wolf :wink:
;P!

By the way, heb jij zo'n link de 'meer' in de buurt komt van een betere beschrijving?

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Klopt de beschrijving van jouw sterrenbeeld?

Bericht door Fenna » 01 mar 2014, 12:49

Ik ben een leeuw en kan vaak stront eigenwijs zijn en houdt er niet van te verliezen en ben daarom ook een geduchte vechtersbaas als het op gelijk krijgen of winnen aan komt.
Ik ben ook best bezitterig, don't touch my laptop :grin: :grin: :grin:
Maar ik vind het ook geweldig om andere mensen plezier te doen en wil graag helpen als mensen in nood zijn.
Ben je mijn vriend zit je goed, ben je mijn vijand wil je mij liever niet kennen, verder ben ik wel lief [jaja] .
De onderstaande tekst past goed op mijn persoontje.

Het sterrenbeeld van de Leeuw is het vijfde teken van de dierenriem. De Latijnse benaming van het sterrenbeeld Leeuw is Leo. Personen die onder het sterrenbeeld Leeuw zijn geboren, bezitten vaak een aantal overeenkomende goede karaktereigenschappen. De karaktereigenschappen die met het sterrenbeeld Leeuw worden geassocieerd, zijn als volgt:

Een persoon met het sterrenbeeld Leeuw heeft een sterke persoonlijkheid. Een Leeuw staat stevig in zijn schoenen en heeft vaak veel overtuigingskracht. Ook heeft de Leeuw veel wilskracht en is hierdoor in staat grote dingen te bereiken in het leven. Een Leeuw is dan vaak ook een harde werker met hoge ambities. In veel gevallen lukt het de Leeuw om zijn ambities waar te maken.
Een persoon met het sterrenbeeld Leeuw heeft een grote mate van zelfrespect en eigenwaarde. Een Leeuw staat van nature zelfverzekerd in het leven.
De Leeuw leidt een hartstochtelijk leven met veel sterke emoties. Over het algemeen is een persoon met het sterrenbeeld Leeuw royaal, edelmoedig en hartelijk. Deze eigenschappen zorgen ervoor dat een Leeuw vaak erg geliefd is in zijn omgeving.
Een Leeuw heeft een creatieve manier van denken. Hij is in staat om met onverwachtse oplossingen te komen. Creativiteit kan zich uiten in kunst maar bijvoorbeeld ook in het ontwerpen van originele strategieën of ideeën.
Alle goede eigenschappen hebben een potentiële valkuil. Goede eigenschappen kunnen namelijk al snel omslaan in slechte eigenschappen als een bepaalde eigenschap te sterk aanwezig is. Het is belangrijk om je eigen valkuilen goed te kennen zodat je hier tijdig op kunt inspelen. Als je jouw zwakke punten goed kent, sta je een stuk steviger in je schoenen. Personen met het sterrenbeeld Leeuw kunnen de volgende valkuilen hebben:

Doordat een Leeuw een sterke persoonlijkheid heeft, kan een Leeuw soms wat intimiderend overkomen. Vooral personen die niet zo'n uitgesproken mening hebben, kunnen al snel onder de indruk zijn van een Leeuw. De grote wilskracht van de Leeuw kan ertoe leiden dat de Leeuw in verleiding komt om andere mensen te manipuleren om zo zijn doelen te bereiken.
Een persoon met het sterrenbeeld Leeuw heeft een grote mate van zelfrespect. In extreme gevallen kan dit leiden tot arrogantie en ijdelheid.
Een Leeuw is ruimhartig en gul. Als deze eigenschap te sterk aanwezig is, kan dit leiden tot overdadigheid.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Klopt de beschrijving van jouw sterrenbeeld?

Bericht door Fenna » 01 mar 2014, 12:50

univers schreef:Ik ben een waterman, die zijn niet zo snugger :mrgreen:
Je bent wel eerlijk.
Je laat gelijk weten waar je denkt :grin:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Klopt de beschrijving van jouw sterrenbeeld?

Bericht door MetalPig » 01 mar 2014, 13:25

Gast1 schreef:Klopt de beschrijving van jouw sterrenbeeld?
Ik herhaal een bericht uit 2007:
MetalPig schreef:Ik heb geen sterrenbeeld, wat ik geloof niet in die onzin.
:mrgreen:

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Klopt de beschrijving van jouw sterrenbeeld?

Bericht door Osiris » 01 mar 2014, 14:29

Gast1 schreef: By the way, heb jij zo'n link de 'meer' in de buurt komt van een betere beschrijving?
Helaas niet,wel boeken waar westerse en chinese tekens naast elkaar gelegd worden en uitgediept.
Heb voor mezelf ook veel moeten puzzelen en heb ik dan de numerologie nog niet eens genoemd :search:
Wat bij mij trouwens 33/6 is, Susan.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Klopt de beschrijving van jouw sterrenbeeld?

Bericht door univers » 01 mar 2014, 15:06

Fenna verder ben ik wel lief [jaja] .
Als je slaapt zeker. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Klopt de beschrijving van jouw sterrenbeeld?

Bericht door Gast1 » 01 mar 2014, 16:01

MetalPig schreef:
Gast1 schreef:Klopt de beschrijving van jouw sterrenbeeld?
Ik herhaal een bericht uit 2007:
MetalPig schreef:Ik heb geen sterrenbeeld, wat ik geloof niet in die onzin.
:mrgreen:
Waarvan akte.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Klopt de beschrijving van jouw sterrenbeeld?

Bericht door MetalPig » 01 mar 2014, 18:01

Andere vraag: in hoeverre passen de beschrijvingen van andere sterrenbeelden bij je?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Klopt de beschrijving van jouw sterrenbeeld?

Bericht door MetalPig » 01 mar 2014, 18:07

Gast1 schreef:
MetalPig schreef:Ik herhaal een bericht uit 2007:
MetalPig schreef:Ik heb geen sterrenbeeld, wat ik geloof niet in die onzin.
:mrgreen:
Waarvan akte.
Waarom ik er niet in geloof is te vinden in oudere topics :)

Ik las dat ik destijds de Draak als sterrenbeeld gekozen heb omdat dat een lekker groot sterrenbeeld is en draken stoer zijn.

Plaats reactie