Periode van vier 'bloedmanen' is begonnen

Astrologie is een verzamelnaam voor theoriën die uitgaan van de verbanden tussen bepaalde standen van hemellichamen ten opzichte van de aarde en gebeurtenissen op aarde en deze beschrijven. Alles wat betreft sterrenbeelden, horoscopen, chinese sterrenbeelden en de betekenis hiervan vind je hier terug.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Periode van vier 'bloedmanen' is begonnen

Bericht door taigitu » 27 apr 2014, 11:00

Periode van vier 'bloedmanen' is begonnen

De volgende 18 maanden zullen zich vier totale maansverduisteringen voordoen. De eerste staat geprogrammeerd op 15 april, waarna er - met intervallen van telkens ongeveer zes maanden - nog drie zullen volgen.

Totale maansverduisteringen – vaak 'bloedmanen' genoemd vanwege de rode gloed - zijn op zich niet ongewoon. De zon, de aarde en de maan staan dan in één lijn met elkaar. Uniek is dit niet, want dit verschijnsel treedt eens per 778 dagen op. Zogenaamde ‘tetraden’ - vier opeenvolgende totale maansverduisteringen zonder tussenliggende gedeeltelijke zonsverduisteringen – zijn wel uniek.

Die zijn sinds het begin van de jaartelling welgeteld 62 keer voorgevallen. Volgens de NASA zijn tetrades dus zeldzame fenomenen, die zich tussen 1600 en 1900 niet één keer voordeden. In de 21ste eeuw zullen ze wel veelvuldig voorkomen.

De maansverduisteringen zullen vooral in Zuid- en Noord-Amerika goed zichtbaar zijn. Bij ons in België zou enkel de laatste zichtbaar zijn.

Evangelisten merken op dat iedere keer dat een tetrade heeft plaatsgevonden, dat gepaard is gegaan met grote religieuze gebeurtenissen. In 1493 ging de eerste tetrade gepaard met de verdrijving van de joden tijdens de katholieke Spaanse Inquisitie. De tweede tetrade volgde in 1949, onmiddellijk na de oprichting van de staat Israël. De meest recente tertrade, in 1967, deed zich voor tijdens de Zesdaagse Oorlog tussen Arabieren en Israëli's.

Ook nu vallen de verduisteringen precies op vier belangrijke Joodse feestdagen. De eerste rode maan zou te zien zijn op de vooravond van Pesach, het Joodse Paasfeest op 14 april aanstaande. En de vierde rode maan op het Loofhuttenfeest op 27 september 2015.

Toch zullen de meeste verduisteringen in de Joodse staat onzichtbaar zijn. Enkel de laatste maansverduistering zou volgens de NASA zichtbaar zijn vanuit het Midden-Oosten, en dan nog maar gedeeltelijk.

http://www.express.be/articles/nl/scien ... 204374.htm
Ik ben benieuwd wat er voor ons merkbaar zal zijn.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Periode van vier 'bloedmanen' is begonnen

Bericht door Vitharr » 27 apr 2014, 11:03

Ook nu vallen de verduisteringen precies op vier belangrijke Joodse feestdagen. De eerste rode maan zou te zien zijn op de vooravond van Pesach, het Joodse Paasfeest op 14 april aanstaande. En de vierde rode maan op het Loofhuttenfeest op 27 september 2015.
Dat is wel typisch...
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Periode van vier 'bloedmanen' is begonnen

Bericht door Gast1 » 27 apr 2014, 11:13

'Alles staat me elkaar in verband' ... dus niets zal mij verbazen ...

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Periode van vier 'bloedmanen' is begonnen

Bericht door MetalPig » 28 apr 2014, 09:27

Vitharr schreef:
Ook nu vallen de verduisteringen precies op vier belangrijke Joodse feestdagen. De eerste rode maan zou te zien zijn op de vooravond van Pesach, het Joodse Paasfeest op 14 april aanstaande. En de vierde rode maan op het Loofhuttenfeest op 27 september 2015.
Dat is wel typisch...
Typisch in welke zin?

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Periode van vier 'bloedmanen' is begonnen

Bericht door Vitharr » 28 apr 2014, 13:18

MetalPig schreef:Typisch in welke zin?
Dat die verschijnselen samenvallen met Joodse feestdagen. (En natuurlijk ook dat alleen de eerste en laatste het vernoemen waard zijn. :grin: )
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Periode van vier 'bloedmanen' is begonnen

Bericht door MetalPig » 28 apr 2014, 13:36

Vitharr schreef:
MetalPig schreef:Typisch in welke zin?
Dat die verschijnselen samenvallen met Joodse feestdagen.
Ja, maar wat bedoel je met "typisch"?

Pesach en Loofhutten vallen op de 15e van de maand, en de maanden van de Joodse kalender beginnen op nieuwe maan. De feestdagen vallen dus op volle maan.
En maansverduisteringen gebeuren alleen bij volle maan.

In dat licht lijkt het me niet zo bijzonder dat er enige regelmaat joodse feestdagen samenvallen met maansverduisteringen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Periode van vier 'bloedmanen' is begonnen

Bericht door Vitharr » 28 apr 2014, 13:43

MetalPig schreef:
Vitharr schreef:
MetalPig schreef:Typisch in welke zin?
Dat die verschijnselen samenvallen met Joodse feestdagen.
Ja, maar wat bedoel je met "typisch"?
Ik bedoelde met typisch, dat ik het eigenaardig, opmerkelijk vond. In mijn geval de juiste term, omdat ik op het moment van lezen de kennis nog niet bezat die jij zojuist deelde.

Ik las het en dacht; "hey, dat is apart, hoe zou dat komen?", en zocht het daarna even uit. Lijkt me niks mis mee.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Periode van vier 'bloedmanen' is begonnen

Bericht door MetalPig » 28 apr 2014, 13:47

Vitharr schreef:
MetalPig schreef:Ja, maar wat bedoel je met "typisch"?
Ik bedoelde met typisch, dat ik het eigenaardig, opmerkelijk vond.
Ok, duidelijk :)

Ik stond even op het verkeerde been omdat dit topic in Astrologie staat.

Plaats reactie