Het grote *STERRENBEELDEN* topic

Astrologie is een verzamelnaam voor theoriën die uitgaan van de verbanden tussen bepaalde standen van hemellichamen ten opzichte van de aarde en gebeurtenissen op aarde en deze beschrijven. Alles wat betreft sterrenbeelden, horoscopen, chinese sterrenbeelden en de betekenis hiervan vind je hier terug.

Welke horoscoop ben jij ?

Ram
4
8%
Stier
5
10%
Tweelingen
6
12%
Kreeft
4
8%
Leeuw
6
12%
Maagd
6
12%
Weegschaal
3
6%
Schorpioen
2
4%
Boogschutter
3
6%
Steenbok
3
6%
Waterman
7
13%
Vissen
3
6%
 
Totaal aantal stemmen: 52

aquarius

Bericht door aquarius » 24 dec 2007, 16:59

Tardis schreef:Aquarius, ik doe je een aanbod om me te overtuigen van je gelijk. Ik geef je mijn exacte geboortdatum en exacte geboorteplaats en jij maakt een blauwdruk van mijn leven. Ik zal je in alle eerlijkheid laten weten in hoeverre je beschrijving klopt. Deal?
Als je even had opgelet staat er een link waar je de geboortehoroscoop kan maken.
Na het maken volgt een tekst over jou persoonlijk karakter.

Een geboorte horoscoop geeft de grote tendensen aan in je levensloop maar door dat wij als mensen zelf bewuste beslissingen kunnen maken wijken wij al gauw af van die tendensen en die levensloop .

:D

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 24 dec 2007, 17:06

aquarius schreef:Een geboorte horoscoop geeft de grote tendensen aan in je levensloop maar door dat wij als mensen zelf bewuste beslissingen kunnen maken wijken wij al gauw af van die tendensen en die levensloop .
Kan astrologie testbare voorspellingen doen?

aquarius

Bericht door aquarius » 24 dec 2007, 17:21

Nee ,als dat zo was dan kon je ook aflezen waneer je dood gaat .
Er is een onderzoek naar geweest als de dood van iemand te voorspellen was uit iemands geboortehoroscoop honderden mensen op begraafplaatsen zijn op hun sterfdatum gecontroleerd helaas geen duidelijke uitkomsten kwamen hier uit.

Maar jou vraag;
Kan astrologie testbare voorspellingen doen?
helaas.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 24 dec 2007, 17:22

aquarius schreef:Maar jou vraag;
Kan astrologie testbare voorspellingen doen?
helaas.
Dan is astrologie dus geen wetenschap.

aquarius

Bericht door aquarius » 24 dec 2007, 17:36

Leg maar eens de geboortehoroscoop van een kind naast die van de ouders en je zult duidelijke aspecten zien overeenkomend met die van het kind met de ouder.


:)

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 24 dec 2007, 18:11

aquarius schreef:Leg maar eens de geboortehoroscoop van een kind naast die van de ouders en je zult duidelijke aspecten zien overeenkomend met die van het kind met de ouder.
Is je horoscoop dan niet alleen afhankelijk is van plaats en tijd?

aquarius

Bericht door aquarius » 24 dec 2007, 19:38

Wat is een horoscoop niks meer dan een foto of een berekening van de sterrenhemel en de planeet standen op een gegeven moment in ruimte en tijd.
De voortgang (progressie) van de reizende planeten door de huizen en tekens bepalen de tendensen van dat gegeven moment in ruimte en tijd.



http://kurl.nl?1868
Laatst gewijzigd door aquarius op 24 dec 2007, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 24 dec 2007, 19:43

aquarius schreef:Wat is een horoscoop niks meer dan een foto of een berekening van de sterrenhemel en de planeet standen op een gegeven moment in ruimte en tijd.
Waarom is er dan overeenkomst tussen die van kind en ouders?

aquarius

Bericht door aquarius » 24 dec 2007, 19:53

MetalPig schreef:
aquarius schreef:Wat is een horoscoop niks meer dan een foto of een berekening van de sterrenhemel en de planeet standen op een gegeven moment in ruimte en tijd.
Waarom is er dan overeenkomst tussen die van kind en ouders?
Ik zou zeggen neem de proef op de som en vergelijk jou geboortehoroscoop die van je moeder of je vader en zie de overeenkomsten in bepaalde planeetstanden of de aspecten tussen de planeten :D

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 24 dec 2007, 20:09

aquarius schreef:Ik zou zeggen neem de proef op de som
Ik wil niet weten *of* het zo is, ik vraag *waarom*. Leg eens uit?

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Bericht door Tardis » 25 dec 2007, 19:27

aquarius schreef:Als je even had opgelet staat er een link waar je de geboortehoroscoop kan maken.
Na het maken volgt een tekst over jou persoonlijk karakter.
Die link had ik wel gezien, maar komt daar geen standaard verhaaltje uit?
Jij bent iemand die horoscopen heel serieus neemt en daarom afstand neemt van horoscopen in tijdschriften. Daar kan ik me wat bij voorstellen daarom vroeg ik het je persoonlijk, in dat geval kun je controleren of het een deugdelijke horoscoop is. Dat is de reden waarom ik het je persoonlijk vraag.
Een geboorte horoscoop geeft de grote tendensen aan in je levensloop maar door dat wij als mensen zelf bewuste beslissingen kunnen maken wijken wij al gauw af van die tendensen en die levensloop.
:D
Dit haalt toch alle bestaansrecht (voorzover die er überhaupt was) van astrologie onderuit?
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Yileen

Re: Het grote *STERRENBEELDEN* topic

Bericht door Yileen » 14 nov 2009, 18:50

Visje hier, maar heb ook wel waterman trekjes. :P

Hysteria

Re: Het grote *STERRENBEELDEN* topic

Bericht door Hysteria » 01 jan 2010, 20:55

Kreeft, met als ascendant Kreeft.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Het grote *STERRENBEELDEN* topic

Bericht door Osiris » 02 apr 2013, 11:19

Discussie blijft altijd hetzelfde met astrologie en numerologie,maar ook met andere orakelvormen.
Voor mij is mijn persoonlijke sterrenbeeld(en) een blauwdruk van de planetenstanden op moment van geboorte.
Met daarbij behorende capaciteiten,kwaliteiten en tekortkomingen.
Niet alles zal exact voorspelbaar zijn met astrologie,simpelweg omdat er een stukje vrije keus bestaat om al dan wel of niet bepaalde kwaliteiten/capaciteiten te gebruiken of niet.
Voorspellingen zijn voor mij niets anders dan meest voor de hand liggende uitkomsten,bepaalt op dat moment met de aanwezige informatie( denk aan Schrodigers kat theorie).
Echter als toekomstige omstandigheden veranderen of er worden andere keuzes gemaakt,kan de meest voor de hand liggende uitkomst veranderen ( er zijn talloze andere uitkomsten).

Toch ben ik er wel van overtuigd dat astrologie,maar ook numerologie een leidraad kan zijn om te volgen of mee te werken, je karma op te lossen.
Echter zijn er verschillende astrologievormen met verschillende tijdscycli.
Die kun je niet apart bezien,ze zullen gecombineerd moeten worden ( westerse met Chinese,Egyptische etc etc)
Het zijn allemaal losse puzzelstukjes; sommigen combinaties zullen elkaar in kwaliteiten/capaciteiten/tekortkomingen versterken anderen juist temperen of teniet doen.
Daarom zal alleen een westerse horoscoop vaak afwijken,ook bij alleen een Chinese,bij combinatie zal het al meer in lijn komen,maar nooit volledig.
En moeilijk te bezien,omdat je toch vaak je zelf niet goed genoeg kent en het dan te snel negeert.

Dat is het stukje vrije keuze,maar ook beinvloeding van buitenaf die je wel of niet toestaat.
Oftewel naar mijn idee ,je stuk karma-inlossing waar je zelf voor gekozen hebt in deze reincarnatie.

Dit is ook de reden waarom astrologie van jezelf vaak voor een deel overeenkomt met je ouders.
Voor het hier terugkeren op aarde kies je het te vervolgen pad,maar ook de ouders die de beste 'sturing' kunnen geven om dat pad te volgen.
Je bent meestal een combinatie van beide ouders qua kwaliteiten,capaciteiten of dualiteiten.

BTW zelf Vissen II/Weegschaal ( West.), Vuurpaard/Hond ( Chin.),Osiris (Eypt.),Wolf ( Indian.),Numerologische basis 33/Christusbewustzijn.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Het grote *STERRENBEELDEN* topic

Bericht door Susan » 02 apr 2013, 13:41

Ik heb nummerologie en div. astrologie ook altijd interessant gevonden en 'liefhebber'
er al langere tijd in, zonder de pretentie te hebben er alles van af te weten hoor.
Het gaat mij ook niet om het 'voorspellen',(ook niet bij orakel/tarot) onze toekomst
creëren we zelf, hangt ook niet van dit soort zaken af.
Door (onder andere) astrologie en nummerologie heb ik jaren geleden meer inzicht gekregen
in het waarom van mijn levensloop. De zich steeds herhalende gebeurtenissen vroeg ik me af
wat de reden daar toch van kon zijn. Zo ook bij de kinderen/familie meer duidelijkheid
gekregen en in fam. karma. Ons karma oplossen zoals je zegt kan het niet,dit kan wel als we het ons zelf toestaan en er daadwerkelijk iets mee doen. Helpen met onze levens opdracht en/of
karma-inlossing wat jij al aangaf.
Nummerologisch een 33/christusbewustzijn? Is jouw doel dus in dit leven daar aan en naar toe te werken,
geen gemakkelijke opdracht he.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

aquarius

Re: Het grote *STERRENBEELDEN* topic

Bericht door aquarius » 02 apr 2013, 18:20

Om een beetje inzicht te krijgen in je karakter (ook dat van andere mensen)dan is de astrologie een goed hulpmiddel om dat te doorgronden.

Alles wat hier op aarde is ,is tenslotte een manifestatie van de kosmos zelf,onze schepper.
Bij de geboorte manifesteer je in tijd en ruimte hier op aarde.
De geboortehoroscoop is een momentopname van ons zonnestelsel waar jij je in bevind.

Plaats reactie