Astrologie-app Co-Star

Astrologie is een verzamelnaam voor theoriën die uitgaan van de verbanden tussen bepaalde standen van hemellichamen ten opzichte van de aarde en gebeurtenissen op aarde en deze beschrijven. Alles wat betreft sterrenbeelden, horoscopen, chinese sterrenbeelden en de betekenis hiervan vind je hier terug.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Astrologie-app Co-Star

Bericht door Tammy » 24 okt 2017, 06:12

Voor de liefhebbers misschien ? :grin:

Afbeelding

Vet: deze astrologie-app gebruikt info van NASA.

Aan de gemiddelde nuchtere Hollander is astrologie nooit echt besteed. De meeste mensen weten welk astrologisch teken ze zijn en welke karaktereigenschappen daaraan kleven, maar een daghoroscoop checken gaat sommigen dan weer te ver. Met deze nieuwe astrologie-app Co-Star, die info van NASA krijgt, gaat dat misschien veranderen...
De horoscoop wordt daarmee iets minder zweverig en iets meer wetenschappelijk. Tenminste, als het gaat om de achterliggende informatie dan. De app 'Co-Star' maakt een persoonlijke horoscoop op basis van Artificial Intelligence en informatie van de NASA. Hij kijkt daarbij precies naar hoe de sterren stonden op de plaats waar jij geboren was. Je kunt bovendien kijken hoe jij “scoort” ten opzichte van je vrienden.

De website van Co-Star is wel weer heel Amerikaans. Nu wil het bedrijf natuurlijk dat hocus pocus-achtige imago van astrologie een feitelijk onderbouwde body geven door NASA te noemen, maar er staat ook te lezen hoe “astrologie onze tijdelijke lichamen in context zetten met ons universum, waar irrationaliteit de kans krijgt om in te breken in onze techno-rationalistische manier van leven”. Euhm?

Het komt dus helaas nog steeds een beetje vaag over, maar op zich is het idee dat er real-time horoscopen worden gemaakt wel een spannende ontwikkeling. Immers denk ik toch vaak aan van die html-op-cu2-lijkende websites als het gaat om astrologie, en dit is tenminste een prachtig gebouwd technisch platform. Alles wordt geraakt door technologie, dus waarom astrologie dan niet?

Ik vind het vooral cool dat het heel erg op planeten gebaseerd is: de maan staat voor je emotie en gevoel, terwijl Mercurius juist alles te maken heeft met hoe je communiceert. Heel interessant, en het ziet er in deze app nog heel aantrekkelijk uit ook. Enige nadeel is dat ik hem met mijn Android niet kan downloaden, want tot op heden is Co-Star een iOS-only app.

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie