Volle Maan 9 februari 2020

Astrologie is een verzamelnaam voor theoriën die uitgaan van de verbanden tussen bepaalde standen van hemellichamen ten opzichte van de aarde en gebeurtenissen op aarde en deze beschrijven. Alles wat betreft sterrenbeelden, horoscopen, chinese sterrenbeelden en de betekenis hiervan vind je hier terug.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Volle Maan 9 februari 2020

Bericht door Susan » 07 feb 2020, 20:48

Volle Maan 9 februari 2020

In dit artikel kun je lezen over de actuele processen die rond de volle Maan van 9 februari 2020 in en om ons heen actief zijn. Het lichaam heeft het zwaar met het verwerken van het hoogfrequente licht dat op Aarde binnenkomt. De energie rondom deze volle Maan is een belangrijke pijler in dit proces van bevrijding om naar de fluistering van het hart te luisteren en deze te kunnen volgen. Pijnlijk wordt het voelbaar en zichtbaar als dat niet het geval is. In dit artikel kun je lezen wat dit proces van je vraagt en hoe je kunt meebewegen met deze stroom. Je kunt ook lezen in dit artikel over het Coronavirus dat is uitgebroken in China en welke rol dit speelt op het wereldtoneel.

Lichaam in verbouwing
Het kosmisch licht dat ons nu bereikt veroorzaakt in het lichaam flinke verschuivingen. Het lichaam is enorm in verbouwing en dus is het goed mogelijk dat je jezelf brak voelt en rust nodig hebt. Dit zien we ook terug in het elektromagnetisch spectrum op Aarde en de Zon, datal een paar weken flink verstoord is. Je kunt hier meer over lezen in een korte tekst die ik heb gepubliceerd 2 februari 2020. Deze verstoringen hebben een diepe impact op onze psyche en ons lichaam. Het hoogfrequente licht dat via de Zon ons zonnestelsel binnenkomt, helpt ons om versneld oude schadelijke patronen te bevrijden in onszelf en om onze trillingsfrequentie te verhogen en ons bewustzijn te vergroten. En dat is een pittig proces.

Egotrucjes
Er worden nieuwe wegen gevonden in het lichaam, de persoonlijkheid en in het leven om uit te gaan drukken wat en wie je in Wezen bent. Het is alsof we vanuit nieuw invalshoeken beter zicht krijgen op het ego, en zijntrucjes, dat in samenwerking met het verstand probeert om controle te houden. De kern van het huidige proces is het centraal zetten van jezelf in jouw leven en het weer spontaan kunnen handelen vanuit wat ons hart ons ingeeft. Heel pijnlijk wordt voelbaar en zichtbaar waar we dat niet leven. We zijn door de bottleneck heen. (Saturnus met Pluto samenstand van 12 januari 2020 was de bottleneck.) Maar nu is het openstellen voor het nieuwe en de moed verzamelen om te durven pionieren van het grootste belang. Op een versnelde manier wordt het oude en wat niet Wezenlijk bij je hoort, losgelaten en dit vraagt om heroverwegen van wat je al heel lang als vanzelf leeft.Het nieuwe pad stroomt nog niet helemaal. Het is al in zicht, maar de nieuwe frequenties worden nu als het ware gedownload in je cellen en jouw bestaan. Dat heeft aanwezigheid bij jezelf en tijd en ruimte nodig, om dat allemaal te kunnen integreren. (Gecorrigeerde zwarte Maan in Vissen conjunct Neptunus en zwarte Maan in Ram conjunct Venus en Cheiron in Ram alles in het 1ste huis.)

Coronavirus en China
Het zeer besmettelijke Coronavirus dat in China is uitgebroken, is een onderdeel van het huidige proces van verandering. Virussen zijn lichtbrengers en diepe transformators voor het DNA. Het proces achter dit virus is het herstel van het gezonde IK, dat zijn of haar dromen wil leven en het hart wil volgen. Het gewonde hart wordt op deze manier extra voelbaar. Op sommige plekken wordt alle beweging stilgelegd, om verdere besmetting van het Coronavirus te voorkomen.

Informatie over het coronavirus: https://www.gezondheidenco.nl/coronavirus/

(Mercurius conjunct Nessus in 1ste huis in Vissen.)

Kernkwaliteit China
De zwarte Maan van China staat in Ram. Deze kernkwaliteit gaat over spontaniteit, pionier zijn, autoritaire daadkracht en in het meest positieve geval samenvallen met wat je doet als individu in verbinding met de ander. In de praktijk wordt de energie van een land of natie, die we terug vinden in haar horoscoop, meestal vanuit het overlevingsmechanisme geleefd.

Controle bevolking
Het overlevingsmechanisme van China staat in Weegschaal. De autoritaire macht van China, dwingt en controleert de bevolking om bij te dragen aan een grotere visie. De handel en wandel van de bevolking van China wordt sterk gecontroleerd door de overheid. Dat is nu ook mogelijk door de huidige technologie, zoals drones en camera’s. En niet alleen in China, maar wereldwijd is dit proces bezig. (Horoscoop China: Cheiron in Boogschutter in het 10de huis. Transit noordelijke Maansknoop staat conjunct Uranus en de zwarte Zon in de Radix van China.)

Teruggeworpen op jezelf
De huidigeprocessenvragen van ons om een IK te zijn, oorspronkelijk, en om spontaan het hart te mogen volgen. Doordat de Chinese bevolking zo enorm gecontroleerd wordt in alles wat ze doen, kunnen de huidige processen niet anders verwerkt worden dan innerlijk. Mijn vermoeden is dat het Coronavirus best wel eens een optie zou kunnen zijn van het leven, op zoek naar een oplossing om wel te kunnen leven vanuit het hart. Dit Coronavirus is heel soms ook dodelijk en het heeft het openbare leven in delen van China platgelegd en iedereen op zichzelf teruggeworpen. (Horoscoop China: Zwarte Maan in Ram conjunct noordelijke Maansknoop 2de huis. Heer Mars staat in Leeuw conjunct Pluto in het 7de huis. Cheiron staat in Boogschutter in het 10de huis.)

Eigenaarschap
Om te kunnen volgen wat ons hart ons ingeeft, komen we op dit moment de wond van het hart tegen. Het is nu mogelijk om heel helder te krijgen wat er tussen jou en het leven staat waar je van droomt en waar je voor geboren bent. Liefde voor jezelf, je lichaam en je bestaan zijn hierin een sleutel. Het is nu noodzakelijk om moedig deze pijn te durven toelaten en te zien waar jij jezelf verloochent en niet luistert naar wat je hart je toefluistert. Ben jij eigenaar van jouw leven of woont er energie van een ander in jouw lichaam en bestaan? (Gecorrigeerde zwarte Maan in Vissen conjunct Neptunus en zwarte Maan in Ram conjunct Venus en Cheiron in Ram alles in het 1ste huis.)


Fluisteringen van het hart
Het zijn hele oude patronen van gevangenschap en zelfverloochening die al vele generaties actief zijn in ons en diep in ons DNA verankerdzijn (en gemanipuleerd). Het potentieel van de mensheid met 12 of meer aangesloten DNA-strengen wil weer tot bloei komen. Daarvoor is het nodig om in onszelf de zelfdestructieve patronen te gaan voelen en zien. De huidige instroom van hoogfrequent licht opent dit hogere potentieel in ons stap voor stap. De energie rondom deze volle Maan is een belangrijke pijler in dit proces van bevrijding om de fluistering van het hart te kunnen leven. In dit proces komt er extra bewustwording en Meesterschap over wanneer we deze fluisteringen van het hart leven en wanneer niet.(Diamant conjunct Jupiter in Steenbok ingaand Pluto en Saturnus. En zwarte Maan conjunct Venus en Cheiron in Ram in het 1ste huis.)

Pijn en vreugde van het herinneren
In het proces van naar binnen gaan en verbinding maken met je diepste ZIJN en stilte, kom je op dit moment veel weerstand tegen. Meer dan normaal. Astrologisch gezien kan ik dat zo uitleggen: de kosmische wond Cheiron,valt samen met de stroom van de Bron (zwarte Maan). Dit betekent dat het er oude trauma’s en herinneringen voelbaar kunnen worden op het moment waarop je diep verbonden bent met jezelf in de stilte van het ZIJN. Dit kan voelen als hetopengaan en direct weer sluiten, omdat het pijn doet. Toch is dit een zeer grote potentiële mogelijkheid om diepe wonden te helen. Wonden van oude oertrauma’s of pijn rondom het verlies van bewustzijn en verbinding met wie je in Wezen bent. De vreugde en pijn die er tegelijkertijd zijn, alsje jouw lichtkracht en wie je in Wezen bent herinnert en beseft wat je hebt moeten achterlaten om dit avontuur in de derde dimensie aan te gaan. Dit kan rauw aanvoelen en wil een plekje krijgen, zodat we voorbijslachtofferbewustzijn kunnen bewegen en we de moed hebben om verder te gaan.(Gecorrigeerde zwarte Maan in Vissen en de Zwarte Maan in ram conjunct Venus en Cheiron 1ste huis.)

Manifestatie van je droom
De stroom om te kunnen neerzetten waar je zo van droomt, vormt zich met horten en stoten. Er is misschien een tegenstrijdigheid, waardoor je ja en nee tegelijkertijd ervaart. Het is een spanning tussen de voortvarende mannelijke kracht van Mars in Boogschutter, die snel is, allang een visie heeft en al onderweg is om dit met snelheid tot stand te brengen. Maar de kosmische stroom vraagt van ons om verbonden te zijn met het hart. Dus als deze voortvarende Marskracht te snel gaat en de verbinding verliest met de kosmische stroom verbonden met het hart, dan ontstaat er innerlijk spanning. Dus probeer de voortvarende visionair in jezelf te beteugelen en let erop dat het lijntje niet breekt met dat waar je echt van droomt. Omdat het verbonden is met downloads in het lichaam kunnen spierpijnen en spiertrekkingen een uiting zijn van deze spanning. Dit is dus een signaal om meer naar binnen te gaan en het lijntje met het hart en je visie van je droom te verbinden. Dan kun je met de visionaire kracht van Mars in Boogschutter de juiste structuur (vorm) neerzetten waarin de droom tot manifestatie kan komen en ook nog kan floreren. (Mars in Boogschutter 10de huis vierkant gecorrigeerde zwarte Maan in Vissen conjunct Neptunus en zwarte Maan in Ram conjunct Venus en Cheiron in Ram alles in het 1ste huis.)

Leven waar je voor geboren bent
Het is een cadeau dat voor ons klaar ligt en dit cadeau is vanbinnen het meest eenvoudig te vindenin de onschuld van ons ‘innerlijke’ kind. Om deze onschuld in onszelf te kunnen vinden is het nodig om het leven te ervaren vanuit heelheid en eenheid. Hiermee bedoel ik, dat vanuit ons Wezenlijke geen oordeel is over goed en fout. Alles mag er zijn en wordt waargenomen voor wat het IS. Dit betekent nietdat we alle bewustzijn en waarneming loslaten om‘het love & light syndroom‘ tegaan leven, maar dat we alles op een open manier tegemoet treden.Dan veroordelen we niet onszelf of de ander door een sausje van onze waarden en normen te projecteren naar wat we waarnemen. Dan laten we met respect en liefde zijn wat het is. Te beginnen bij onszelf. Door een bewuste verbinding met je hart als sturing, verlies je dan geen energie aan negatieve projecties. En voel je wat wel voor jou en is wat niet. Wat niet voor jou is, krijgt dan geen aandacht. Daarmee versterk je de stroom van het hart in je leven en kan de droom en dat waar je voor geboren bent werkelijk worden. (Noordelijke Maansknoop conjunct zwarte Zon in het 5de huis in Kreeft. Gecorrigeerde zwarte Maan in Vissen conjunct Neptunus en zwarte Maan in Ram conjunct Venus en Cheiron in Ram alles in het 1ste huis.)

©Manuela van der Knaap van www.inzichten.com
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Volle Maan 9 februari 2020

Bericht door Osiris » 07 feb 2020, 22:05

Dacht dat ik de afgelopen week gek aan het worden was, maar bovenstaande verklaart een hoop.

Op praktisch alle vlakken liep het spaak en vroeg me af waarom ik in godsnaam nog hier ben.
En dat terwijl ik eind vorig en begin dit jaar de overtuiging had dat 2020 heel anders zou gaan verlopen dan afgelopen jaren.
Maar die illusie en positieve intenties werden met de eerste maand al vrij snel de grond in geboord.

Hoop dat na deze volle maan het wat luchtiger gaat worden, want als deze afgelopen maand de toon is die voor heel 2020 is gezet, dan ben ik overal wel klaar mee. :peace:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Volle Maan 9 februari 2020

Bericht door Susan » 07 feb 2020, 22:37

Osiris schreef:
07 feb 2020, 22:05
Dacht dat ik de afgelopen week gek aan het worden was, maar bovenstaande verklaart een hoop.

Op praktisch alle vlakken liep het spaak en vroeg me af waarom ik in godsnaam nog hier ben.
En dat terwijl ik eind vorig en begin dit jaar de overtuiging had dat 2020 heel anders zou gaan verlopen dan afgelopen jaren.
Maar die illusie en positieve intenties werden met de eerste maand al vrij snel de grond in geboord.

Hoop dat na deze volle maan het wat luchtiger gaat worden, want als deze afgelopen maand de toon is die voor heel 2020 is gezet, dan ben ik overal wel klaar mee. :peace:
Dat kan ik me indenken/voelen Osiris, het 'rommelde' regelmatig afgelopen weken voor mijn gevoel en,
zonder aanwijsbare oorzaken hadden mijn man en ik bijvoorbeeld last van helemaal niet of onrustig en kort slapen,
onrustgevoelens en mogelijk hierdoor ook rare bizarre voorvallen die zich voordeden.
En dit hoorden we van meer mensen, zelfs uit Spanje die dat ook hadden ondervonden.

Hier nog is nog even iets wat ik net even opgezocht heb:
http://www.inzichten.com/artikelen/astr ... oring.html
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Volle Maan 9 februari 2020

Bericht door Osiris » 08 feb 2020, 07:33

Weet al langer dat het zo werkt Susan, meestal ook nog een CH impact van de zon vlak voor een volle maan,nu gaande.
Wat alles nog even extra versterkt.

Had in het verleden al eens eerder plotseling gevoel gehad ' losgekoppeld ' te worden van deze huidige realiteit, dat alle ' energetische verbindingen' verdwenen,afgesneden werden.
Gevoel dat je er totaal alleen voor staat, gebeurde ineens afgelopen zondagavond weer en bleef de hele week hangen.
Een zeer vreemde gewaarwording,die lastig te omschrijven is.
En zeker te maken met boven genoemde externe energieen.


Maakt het er allemaal niet makkelijker op i.i.g. :wink: , thanx .
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Volle Maan 9 februari 2020

Bericht door univers » 08 feb 2020, 09:14

Ik voel het wel aan mijn gewrichten, al heel de week dat ik moeizaam beweegt, wordt er niet vrolijk van.
Kan niks in mijn handen houden, lijkt net of alles tegenzit.
Loop erbij als een slaapwandelaar.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie