De sterrenbeelden

Astrologie is een verzamelnaam voor theoriën die uitgaan van de verbanden tussen bepaalde standen van hemellichamen ten opzichte van de aarde en gebeurtenissen op aarde en deze beschrijven. Alles wat betreft sterrenbeelden, horoscopen, chinese sterrenbeelden en de betekenis hiervan vind je hier terug.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

De sterrenbeelden

Bericht door FoX » 23 mei 2007, 11:24

De sterrenbeelden

Ram 21 maart t/m 20 april
Stier 21 april t/m 21 mei
Tweelingen 22 mei t/m 21 juni
Kreeft 22 juni t/m 23 juli
Leeuw 24 juli t/m 23 aug
Maagd 24 aug t/m 23 sept
Weegschaal 24 sept t/m 23 okt
Schorpioen 24 okt t/m 22 nov
Boogschutter 23 nov t/m 22 dec
Steenbok 23 dec t/m 20 jan
Waterman 21 jan t/m 18 feb
Vissen 19 feb t/m 20 maart


Klik op de desbetreffende sterrenbeeld hierboven om naar het topic te gaan.

Sinds duizenden jaren gaat men ervan uit dat de zon, maan en planeten invloed hebben op ons leven hier op aarde. Door het ontdekken van terugkerende patronen en deze te combineren met gebeurtenissen en stemmingen is de astrologie ontstaan.

Bewegende hemellichamen
De zon, maan en planeten veranderen constant van positie. Ten opzichte van de aarde en ten opzichte van elkaar. Zo draait de aarde in een jaar rond om de zon en de maand in 24 uur rond de aarde. Een planeet als Neptunus doet er 164 jaar over om één ronde te maken.

Dierenriem
De astrologen hebben de weg die de aarde in een jaar aflegd in twaalf sectoren verdeeld, beter bekend als de twaalf tekens van de dierenriem.
Sterrenbeeld
Het teken dat iedereen kent als "zijn sterrenbeeld" is eigenlijk alleen het zonneteken, dus de positie van de zon in één van de twaalf tekens van de dierenriem op het moment van je geboorte. Als je in bladen of tijdschriften leest wat er die week of maand gaat gebeuren slaat dat alleen op je zonneteken.

Geboortehoroscoop
Een geboorte-horoscoop is eigenlijk een kaart van de stand van de zon, maan en andere planeten op het moment van iemands geboorte.
Om voor iemand een persoonlijke geboorte- horoscoop te berekenen moet je de volgende gegevens hebben:
de geboortedatum
de geboortetijd
plaats waar je geboren bent
of er op dat moment sprake was van zomertijd

Pix

Bericht door Pix » 25 mei 2007, 17:20

Toch had ik een vraagje (misschien heb ik er gewoon overgelezen maar oke). Ik ben voor horoscoop een leeuw, geboren 20 augustus. Enkel toen ik geboren werd was ik ongeveer een 3tal weken te vroeg. Dus rekenen we even door, moet ik normaal een maagd zijn, ben ik nou een maagd of een leeuw?

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 26 mei 2007, 00:58

Pix schreef:Toch had ik een vraagje (misschien heb ik er gewoon overgelezen maar oke). Ik ben voor horoscoop een leeuw, geboren 20 augustus. Enkel toen ik geboren werd was ik ongeveer een 3tal weken te vroeg. Dus rekenen we even door, moet ik normaal een maagd zijn, ben ik nou een maagd of een leeuw?
Je bent een Leeuw.

Plaats reactie