Schorpioen (Scorpio)

Astrologie is een verzamelnaam voor theoriën die uitgaan van de verbanden tussen bepaalde standen van hemellichamen ten opzichte van de aarde en gebeurtenissen op aarde en deze beschrijven. Alles wat betreft sterrenbeelden, horoscopen, chinese sterrenbeelden en de betekenis hiervan vind je hier terug.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Schorpioen (Scorpio)

Bericht door FoX » 23 mei 2007, 11:37

Afbeelding

Sterrenbeeld: Schorpioen (Scorpio)
Geboren tussen: 24 oktober en 23 november
Element: Water


De belangrijkste eigenschappen van het astrologische teken schorpioen zijn:
intens vastberaden diepgravend
volhardend beheerst observerend
wraakzuchtig hartstochtelijk gesloten
fanatiek jaloers diepzinnig

De gevoelens staan centraal in het leven van de schorpioen. Ze zijn van een bijzonder kaliber. Lauwe gevoelens zijn onbekend, de schorpioen beleeft alles heel intens. Vaak is het moeilijk om die gevoelens onder woorden te brengen of op een andere manier duidelijk te maken aan andere mensen. Vaak wordt taal als een beperking ervaren door schorpioenen, omdat met taal niet is uit te drukken wat de schorpioen van binnen voelt.

De schorpioen is vrij snel gekwetst. Dat kan riskant zijn voor degene die de schorpioen kwetst, want de schorpioen laat het er niet bij zitten. Integendeel zelfs, de schorpioen kan enorme wraakgevoelens koesteren tegen mensen die hem/haar hebben gekwetst en met een enorme agressie terugslaan. Die wraakgevoelens gaan ook niet snel over en de schorpioen zal ze ook niet onder stoelen of banken steken.

Van alle astrologische tekens beschikt de schorpioen verreweg over de meeste intuïtie. De schorpioen gebruikt zijn/haar intuïtie om in te schatten wat de mensen om hem/haar heen denken en voelen. Zo is de schorpioen constant mensen aan het aftasten en aan het peilen. Dat kan bij andere mensen wel eens vreemd overkomen. De schorpioen is dan ook niet het type dat snel ergens vrienden maakt. Om vriend of vriendin te worden van een schorpioen, moet iemand eerst zijn/haar vertrouwen verdienen.

De schorpioen neemt veel tijd om over dingen na te denken, vooral over gevoelens. De schorpioen is niet alleen geïnteresseerd in zijn/haar eigen gevoelens. Ook het gevoelsleven van andere mensen hebben zijn/haar interesse. Daarom is de schorpioen geïnteresseerd in alles wat er over mensen en hun gevoelens is te leren.

Thuis is de schorpioen niet erg tolerant. De schorpioen denkt vaak dat hij/zij gelijk heeft en is niet bereid zijn/haar mening bij te stellen. De schorpioen heeft de neiging zijn/haar wil bij vrienden en familieleden op te leggen. Als vrienden en familieleden zich daartegen verzetten, heeft de schorpioen moeite daar begrip voor op te brengen, omdat hij/zij vindt dat hij/zij in hun interesse handelde. De schorpioen zal moeten proberen ook eens hun positie te begrijpen!

Bron: Astro Share

nutz

Bericht door nutz » 23 mei 2007, 22:53

Zitten hier veel schorpioenen? Ik ben er eene.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 24 mei 2007, 00:06

nutz schreef:Zitten hier veel schorpioenen? Ik ben er eene.
Ik ben geen schorpioen maar tweelingen. M’n vriendin is wel schorpioen en wat er beschreven wordt zie ik in grote lijnen terug in haar karakter.

Kainah

Bericht door Kainah » 01 sep 2007, 21:55

Jawel ... Hier nog ene ... :P

En ik kan me in de beschrijving redelijk goed vinden ... :D

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 02 sep 2007, 14:25

8) Nice.

Welkom op het forum trouwens :).

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 30 jan 2008, 09:43

De belangrijkste eigenschappen van het astrologische teken schorpioen zijn:
intens vastberaden diepgravend
volhardend beheerst observerend
wraakzuchtig hartstochtelijk gesloten
fanatiek jaloers diepzinnig
Ik herken hier veel in.

Gebruikersavatar
Aine Vevina
Onderzoeker
Berichten: 451
Lid geworden op: 15 jan 2007, 16:49

Re: Schorpioen (Scorpio)

Bericht door Aine Vevina » 26 jul 2009, 21:01

Ik ben schorpioen en ik herken veel dingen
Afbeelding

Ik ben een alienmeisje

Gebruikersavatar
Krystallainen
Leraar
Berichten: 1687
Lid geworden op: 13 feb 2005, 00:24

Re: Schorpioen (Scorpio)

Bericht door Krystallainen » 28 jul 2009, 01:31

Aine Vevina schreef:Ik ben schorpioen en ik herken veel dingen
Ikkje is geen schorpioen en herkent ook veel dingen. 8)
Plato roeleert

Anet

Re: Schorpioen (Scorpio)

Bericht door Anet » 03 sep 2009, 23:20

Haha .. ikje ook niet .. maar herken ook wel dingen die kloppen! [joker]

Plaats reactie