Steenbok (Capricorn)

Astrologie is een verzamelnaam voor theoriën die uitgaan van de verbanden tussen bepaalde standen van hemellichamen ten opzichte van de aarde en gebeurtenissen op aarde en deze beschrijven. Alles wat betreft sterrenbeelden, horoscopen, chinese sterrenbeelden en de betekenis hiervan vind je hier terug.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Steenbok (Capricorn)

Bericht door FoX » 23 mei 2007, 11:39

Afbeelding

Sterrenbeeld: Steenbok (Capricorn)
Geboren tussen: 23 december en 21 januari
Element: Aarde


De belangrijkste eigenschappen het astrologische teken de steenbok zijn:
hardwerkend organiserend geduldig
serieus betrouwbaar onzeker
voorzichtig structurerend nauwgezet
formeel gereserveerd conservatief

De steenbok is een serieus mens, met een bijzondere vorm van humor. De steenbok is doelgericht en heeft een enorm uithoudingsvermogen, hetgeen hem/haar de mogelijkheid geeft om vooral successen op de lange termijn te behalen. Waar andere mensen al lang hadden afgehaakt, houdt de steenbok vol tot het bittere einde. De steenbok beschikt over veel geduld.

De steenbok doet geen ondoordachte dingen. Voordat hij/zij tot actie overgaat denkt de steenbok goed na over de gevolgen en weegt de verschillende alternatieven tegen elkaar af. De steenbok is praktisch ingesteld en beschikt over een goed financieel en economisch inzicht. Omdat de steenbok vrij conservatief is, is de kans dat hij/zij in zijn/haar leven grote financiële winsten behaalt vrij klein. Om die te behalen moet je bereid zijn risico's te nemen, iets dat niet echt bij de steenbok past. Daar staat tegenover, dat de kans dat de steenbok zonder geld komt te zitten eveneens heel klein is. De steenbok kan goed met geld omgaan.

De steenbok houdt van structuur en houdt ervan dingen die niet gestructureerd zijn of niet gestructureerd verlopen te structureren en in goede banen te leiden. De steenbok is zeer geschikt voor werk bij overheden of andere instellingen waar duidelijke structuren heersen en een duidelijk taakverdeling is. De steenbok voert zijn/haar werk met nauwkeurigheid uit en is bereid de verantwoordelijkheid daarvoor te dragen. De steenbok houdt niet van mensen die hun verantwoordelijkheden ontlopen.

De steenbok is ambitieus en wil graag iets bereiken en betekenen in de wereld. Status is niet onbelangrijk. Voor de steenbok hebben dingen alleen waarde als hij/zij er hard voor heeft gewerkt. Dingen die gewoon zijn komen aanwaaien geven geen voldoening. De steenbok zal nooit de eer opeisen voor iets dat hij/zij niet gedaan heeft. Als zaken tastbare resultaten opleveren, geeft dat de steenbok de meeste voldoening.

Bron: Astro Share

Gijs

Bericht door Gijs » 29 jun 2007, 17:20

er klopt niks van behalve onzeker. Ik weet trouwens niet zeker of ik steenbok ben. Ik ben namelijk te vroeg geboren dus hoor ik dan bij de steenbok of de waterman?

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 29 jun 2007, 17:24

Gijs schreef:er klopt niks van behalve onzeker. Ik weet trouwens niet zeker of ik steenbok ben. Ik ben namelijk te vroeg geboren dus hoor ik dan bij de steenbok of de waterman?
Welke datum?

Gijs

Bericht door Gijs » 29 jun 2007, 17:29

6 januari 1992 terwijl ik eigenlijk 9 februari geboren zou moeten worden.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 29 jun 2007, 17:30

Gijs schreef:6 januari 1992 terwijl ik eigenlijk 9 februari geboren zou moeten worden.
Dan ben je gewoon Steenbok.

Gijs

Bericht door Gijs » 29 jun 2007, 17:31

Ok. Maar er klopt weinig van want ik hou van chaos. Ik wordt er nerveus van als alles recht en mooi is.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 29 jun 2007, 17:33

Gijs schreef:Ok. Maar er klopt weinig van want ik hou van chaos. Ik wordt er nerveus van als alles recht en mooi is.
Dat kan best ;). Dit is wellicht niet de beste horoscoop die er te vinden is ;). Natuurlijk is je ascendant ook belangrijk. Zie het maar als je tweede horoscoop (is te bereken via de tijd waarop je geboren bent).
Laatst gewijzigd door FoX op 29 jun 2007, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Shizo

Bericht door Shizo » 29 jun 2007, 17:34

Gijs schreef:Ok. Maar er klopt weinig van want ik hou van chaos. Ik wordt er nerveus van als alles recht en mooi is.
Jammer hé voor je dat 99% orde verkiest boven chaos?

Gijs

Bericht door Gijs » 29 jun 2007, 17:38

Ja dat is gek. Soms snap ik dat ook niet. En ik heb dat al gezien mijn moeder had zo`n horhorscoop boekje. 6 januarie 1992 valt op steenbok/steenbok. Ik had dat vorig jaar ofzo al gezien. Ik ben dus 100% puur steenbok.

Ravertje

Bericht door Ravertje » 02 sep 2007, 11:25

Naah groot gedeelte klopt wel, maar ben niet met alles eenms. Ik wil niks puur gestructureerd, hou er maar een beetje chaos in, dat vind ik heerlijk om in te werken. En denk niet altijd na wat de gevolgen van iets kunnen zijn wat ik doe, verder klopt het wel.
Mis alleen waar de Steenbok voor valt.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 02 sep 2007, 14:26

Voor valt? Je bedoelt voor welke type vrouwen Steenbokken vallen?

Dat is toch echt persoonsgebonden en heeft weinig met een horoscoop te maken.

Ravertje

Bericht door Ravertje » 03 sep 2007, 19:57

Ik weet niet fox al verschillende horoscopen gelezen en die zeggen steeds andere types :shock:

Plaats reactie