Verband astrologie en chakra's

Astrologie is een verzamelnaam voor theoriën die uitgaan van de verbanden tussen bepaalde standen van hemellichamen ten opzichte van de aarde en gebeurtenissen op aarde en deze beschrijven. Alles wat betreft sterrenbeelden, horoscopen, chinese sterrenbeelden en de betekenis hiervan vind je hier terug.
Elfje

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door Elfje » 13 sep 2011, 19:32

Maar geloven in Mysterie, hoeft ook niet te betekenen dat je alles maar geloofd en aanneemt en helemaal niet meer openstaat voor wetenschappelijke dingen. Ook mensen die in Mysterie gelover zijn toch vaak heel nuchtere mensen in de omgang. Niet iedereen valt onder het kopje zweverig zijn.
Ook gelovigen in wat dan ook zijn niet altijd in een hokje te stoppen.

Ik las bij Metalpig de zin dat bidden niet helpt vanuit wetenschappelijk onderzoek.
Naar mijn idee heeft dat alles met je eigen denken en verwachtingen te maken.
Ik zie bidden niet zozeer als Bidden tot God. maar ik denk dat als je iets vraagt aan je Gids, een engel of wie dan ook je toch iets tot stand kunt brengen. Zolang je maar geen onnozele dingen vraagt, of dingen die een ander schaden of dingen vraagt die je levensplan in de war schoppen. Zo zul je je zelf niet gezond kunnen bidden als je ziekte een levensles is. En je moet ook niet verwachten dat je alles zo ontvangt als je vraagt.

aquarius

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door aquarius » 13 sep 2011, 19:59

Weet waar je aan begint MetalPig om jou gegevens van je geboortedatum en de tijd en de plaats te geven ,want het geeft de blauwdruk van je persoonlijkheid in details prijs.
:rolfl:

Zelf jou naam en achternaam en geboortedatum ontsluieren geheimen van je persoonlijkheid via de numerologie .
:grin:

keesie77

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door keesie77 » 13 sep 2011, 23:03

Als je Metalpig ook maar een beetje zal willen overtuigen zal dit ook nodig zijn ;)

keesie77

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door keesie77 » 13 sep 2011, 23:06

Elfje schreef: Ik zie bidden niet zozeer als Bidden tot God. maar ik denk dat als je iets vraagt aan je Gids, een engel of wie dan ook je toch iets tot stand kunt brengen. Zolang je maar geen onnozele dingen vraagt, of dingen die een ander schaden of dingen vraagt die je levensplan in de war schoppen. Zo zul je je zelf niet gezond kunnen bidden als je ziekte een levensles is. En je moet ook niet verwachten dat je alles zo ontvangt als je vraagt.
Ik kan je uit persoonlijke ervaringen ook vertellen dat Engelen bestaan, ik en twee vrienden van mij hebben (de overigens onwerkelijke) om direct een engel te ervaren. Blijft een hele rare ervaring, zal wel even een artikel posten, ga er zeker niet vanuit dat mensen dit snel zullen geloven, gezien ik het zelf nauwelijk kon bevatten...

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door MetalPig » 14 sep 2011, 08:02

aquarius schreef:Weet waar je aan begint MetalPig om jou gegevens van je geboortedatum en de tijd en de plaats te geven ,want het geeft de blauwdruk van je persoonlijkheid in details prijs.
:rolfl:

Zelf jou naam en achternaam en geboortedatum ontsluieren geheimen van je persoonlijkheid via de numerologie .
:grin:
Kijk, daar ben ik dus helemaal niet bang voor, aangezien ik niet in die onzin geloof. Het ergste wat kan gebeuren is dat mensen hier met een verkeerd beeld van mij komen te zitten. Maar daar hebben we astrologie niet voor nodig, weten we uit ervaring.

En zelfs al zou Keessie een redelijk goede beschrijving van mij geven, dan nog ben ik niet overtuigd aangezien deze test geen wetenschappelijke opzet heeft.
Ik heb op een ander forum wel meegedaan aan zo'n test, en de astroloog faalde keihard. Helaas hebben we hier eigenlijk wat te weinig actieve leden om die test te herhalen.

Ik zal Keessie even PM-en :)

keesie77

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door keesie77 » 14 sep 2011, 18:31

Om te beginnen hebben wij dezelfde planeet in Tweeling (verbale expressie/communicatie), vandaar onze pittige aard in discussie's. Ook zie ik per direct een tweedeling in jou, aan de ene kant heel emotioneel gevoelig, wat je ook kan hebben weggestopt, aan de andere kant zou het heel goed voor je zijn om deze gevoelige aard expressie te geven, al kan dit heel moeilijk voor je zijn geweest. Ben heel benieuwd hoe je daar mee om kan gaan. Dit gaat ok erg over hoe andere jou zien overigens. Ook wel leuk is dat ik nu begrijp waar jij het zo leuk vind op dit forum met ons. Je vind het erg intressant om te zien hoe wij ''excentrieke'' mensen denken. En vind het eigenlijk ook wel leuk om met ze om te gaan, al ben je zelf juist conservatief. Ook al ben jij het niet altijd met ons eens.

Ik ben nog lang niet klaar, en zal zo een vollige beschrijven naar je pm, waarna ik je goedkeuring wil. Ik vind het in iedergeval een mooie horoscoop, en je lijkt me een lieve man, als je je opent :)

keesie77

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door keesie77 » 14 sep 2011, 18:48

Ascendant (hoe jij je ego uit op aarde)

Je bent van nature een erg gevoelig persoon, en bent het liefst in je eigen bekende omgeving. Je opent je niet zo snel naar vreemden, maar als je iemand bevriend ben je gelijk heel erg gehecht aan die persoon. Wanneer je je onzeker, of bedreigd voelt wordt je erg gevoelig voor kritiek. Hou je het allemaal binnen, waardoor je een teruggetrokken veilig leven leid? Of praat je openlijk over emoties, en heb je in ieder geval een goeie uitlaatklep? Kreeften trekken zich namelijk heel snel in hun schulp.

Zon (Ego)

Van nature heb je veel energie, en ben je opgewekt. Je bent erg onafhankelijk, en wilt graag eerste zijn in wat je doet. Je bent goed in het beginnen (initiëren) van projecten, echter hebt moeite met ze afmaken. Je wordt snel boos, maar wordt dan ook weer snel rustig, waarna je vaak spijt hebt van wat je hebt gezegd. Je bent simpel, direct en eerlijk.

Maan in Tweeling (emotionele aard)

Je intellect regeert over je emoties. Je hebt vele bij-interesses, aan houd van dingen overdenken. Met je mentale snelheid en nood voor korte reizen. Ben je erg geïnteresseerd in reizen en andere culturen. Je bent heel goed in over je emoties praten, en als je er eenmaal aan begint vliegt het eruit. Je houd ervan om je ideeën met mensen te delen.

Dit is je basis, dus laten we eerst dit bespreken, dit is pure psychologie overigens.

Ik zal je trouwens een deel sturen, wat misschien te persoonlijk is. Dan kan je zelf bepalen wat je eropzet.

Graag je kritiek, was is absoluut niet waar? En wat kon ik niet weten wat wel waar is?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door MetalPig » 15 sep 2011, 08:48

keesie77 schreef:Ascendant (hoe jij je ego uit op aarde)
<...>Kreeften trekken zich namelijk heel snel in hun schulp.
Nu ben ik even confuus. Ik dacht dat ik Ram was, geen Kreeft. Of is Kreeft mijn ascendant? (wat dat ook zijn mag... :))

Op de rest zal ik later nog uitgebreider reageren, dat vereist ook enige zelfreflectie...

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door Tammy » 15 sep 2011, 08:51

Ik vind dit toch ontzettend leuk wat Keesie77 en MetalPig nu aan het doen zijn. ;P! :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door MetalPig » 15 sep 2011, 09:57

Ik doe even nummertjes erbij zodat we de score makkelijk kunnen bepalen :)

1. Je bent van nature een erg gevoelig persoon,
Nee. Eerder het tegendeel. Ik kan met droge ogen kijken naar hongerige kindjes in Afrika, en ik heb geen traan gelaten toen een van onze katten doodging.

2. en bent het liefst in je eigen bekende omgeving.
Nee. Thuis zitten is saai, ik ben het liefst op plekken en in culturen waar ik nog nooit geweest ben.

3. Je opent je niet zo snel naar vreemden,
Nee. Het verbaast mijzelf ook, maar dat kost me geen enkele moeite.

4. maar als je iemand bevriend ben je gelijk heel erg gehecht aan die persoon.
Nee. Ik hecht me niet zo erg aan personen. Vrienden komen en gaan.

5. Wanneer je je onzeker, of bedreigd voelt wordt je erg gevoelig voor kritiek.
Nee.

6. Hou je het allemaal binnen, waardoor je een teruggetrokken veilig leven leid? Of praat je openlijk over emoties, en heb je in ieder geval een goeie uitlaatklep?
Dat is een vraag; geen voorspelling. Daar krijg je dus geen punten voor.
Daarmee kom en we op het puntje 'formulering'. Diut is een typisch voorbeeld van een astrologische uitspraak waarmee je twee kanten op kan. Iemand die niet zo kritisch is zal zich herkennen in een van de twee opties en wellicht nder de indruk zijn van de voorspellende gave.
Mediums doen dat ook . "Is het een vrouw?" "Nee..." "Een man?" "Ja!" (applaus)
Punt 1 is er een met een ontsnappingsmogelijkheid. "Nee, ik ben ongevoelig." "Ja, dat is je gedrag. *Van nature* ben je wel gevoelig, maar dat onderdruk je." en de astroloog kent zichzelf een punt toe.

Formulering is een van de belangrijkste redenen waarom astrologie gelijk lijkt te hebben.


- Kreeften trekken zich namelijk heel snel in hun schulp.
Mja, dat zal best, maar dat zegt niks over mij persoonlijk. Geen punt, maar ook geen misser.

7. Van nature heb je veel energie,
Nee. Eerder minder dan gemiddeld dan meer.

8. en ben je opgewekt.
Nee. Van nature neutraal zou ik zeggen.

9. Je bent erg onafhankelijk,
Half punt. Ik kan me prima alleen vermaken, maar hou ook van groepsactiviteiten.

10. en wilt graag eerste zijn in wat je doet.
Nee. Goed genoeg is goed genoeg.

11. Je bent goed in het beginnen (initiëren) van projecten,
Nee. Was het maar waar, dat is juist is wat ik mis aan mezelf.

12. echter hebt moeite met ze afmaken.
Nee. Als ik eenmaal ergens mee bezig ben dan moet het ook af.

13. Je wordt snel boos,
Nee. Ik heb wel kleine irritaties, maar echt boos heb je me niet gauw.

14. maar wordt dan ook weer snel rustig,
Ja.

15. waarna je vaak spijt hebt van wat je hebt gezegd.
Nee.

16. Je bent simpel, direct en eerlijk.
Ja. Dat zie je ook op het forum natuurlijk, maar je krijgt het punt.

17. Je intellect regeert over je emoties.
Ja. Meestal wel.

18. Je hebt vele bij-interesses,
Ja. Ook bekend van het forum.

19. aan houd van dingen overdenken.
Half. Is wel redelijk waar, maar is een beetje in tegenspraak met de simpelheid in punt 16.

20. Met je mentale snelheid
Ja.

21 en nood voor korte reizen
Nee. Hoe langer hoe beter.

22. ben je erg geïnteresseerd in reizen en andere culturen.
Ja.

23. Je bent heel goed in over je emoties praten,
Nee. Echt helemaal niet.

24. en als je er eenmaal aan begint vliegt het eruit.
Nee, zelfs als ik het doe kost het me erg veel moeite om het te verwoorden.

25. Je houd ervan om je ideeën met mensen te delen.
Ja. Op zich wel, maar ik heb niet de neiging om met ongevraagde adviezen te komen.
Dit is je basis, dus laten we eerst dit bespreken, dit is pure psychologie overigens.
7,5 uit 25.
Als je het als ja/nee-vragen beschouwt zou je met puur gokken een score van 12,5 uit 25 mogen verwachten.
Je astrologie scoort beduidend slechter dan gokken...
Graag je kritiek, was is absoluut niet waar? En wat kon ik niet weten wat wel waar is?
De punten die je goed had zijn de positieve kwaliteiten. De meeste mensen vinden zichzelf eerlijk, geinteresseerd, reislustig, etcetera. Dus afgezien van het feit dat je deze punten ook uit het forum zou kunnen kennen, zijn het punten waarmee het makkelijk scoren is voor een astroloog.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door MetalPig » 15 sep 2011, 10:23

Ik zal je trouwens een deel sturen, wat misschien te persoonlijk is. Dan kan je zelf bepalen wat je eropzet.
Ik geef alles :)

26. Je hebt een mooie fantasierijke romantische aard wat betreft de liefde.
Nee, integendeel helaas...

- Zorg ervoor dat jij je niet laten gebruiken door een partner
Bedankt voor het advies :P Geen voorspelling.

27. als je je geeft ben je namelijk erg toegewijd.
Ja. Je krijgt het punt, maar dit is ook zo'n punt waar vrijwel iedereen 'ja' op zou zeggen.

28. (Zorg ervoor dat mensen geen gebruik maken van) jou onschuld en naïviteit.
Nee. Ik ben niet onschuldig en naief.
Dit zijn dingen die erg belangrijk zijn, maar die ik niet zeker kan weten, en zomer kan aannemen. Zie dit maar als een aanvulling. Ik zou er wel graag je mening over willen hebben. Om mijn begrip van astrologie zelf te verduidelijken, hoe dan ook van deze test ga ik leren
Punt 26 en 27 zijn open deuren; de meeste mensen zullen hier 'ja' op zeggen.

29. Als je iemand bevriend is een vriendschap vaak voor het leven.
Nee. Zoals eerder gezegd, mensen komen en gaan in mijn leven.

30. Je moeder is erg belangrijk voor jou,
Ja. Ook weer een open deur. Hoeveel mensen zullen hier 'nee' zeggen?

31. het huis waar je bent opgegroeid, en je familieleven in je jeugd waren erg belangrijk voor jou.
Nee. Mijn leven speelde zich voornamelijk op school, met buurtkinderen en met boeken af.

32. Je hebt een sterkte behoeft aan verzorgt worden,
Nee. Verzorgd worden is prettig natuurlijk, maar ik het er geen sterke behoefte aan.

33. Je houd van risico’s nemen in het leven.
34. Je bent voorzichtig,
Tja, welke van de twee is het nou? Geen punten, omdat je voorspelling zichzelf tegenspreekt.

35. conservatief
Nee. Op sommige punten wel, op andere juist het tegendeel. Kan ik geen punt voor geven.

36. en maakt heel langzaam verandering in je leven.
Ja, maar is in tegenspraak met punt 11. Geen punt.


Hiermee komt je score op 9,5 uit 36, oftewel iets meer dan een kwart bam je voorspellingen is juist. En dan met name de open deuren, oftewel de kwaliteiten die mensen zichzelf sowieso al erg graag toedichten. Er zaten ook wat dingetjes bij die je van het forum kon weten, maar ik ga er van uit dat je je best hebt gedaan om dat niet mee te laten spelen.
Opzienbarende onthullingen zaten er niet bij.

Voor mij is dat volgens verwachting; ik ben benieuwd hoe jij deze slechte prestatie beleeft.

keesie77

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door keesie77 » 15 sep 2011, 12:19

Ik kan alleen maar zeggen dat ik duidelijk heb gefaalt.
Met wel de kantteking dat ik over verschillende delen van je persoonlijkheid praat, dus al in contradictie spreek, kunnen bijvoorbeeld je emotionele behoeftes, wie je denkt dat je bent, en hoe jij je uit naar andere in conflict zijn. Maar dit zijn wel verschillende delen van je persoonlijkheid. Ik heb duidelijk gefaalt, niks aan te doen.

keesie77

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door keesie77 » 15 sep 2011, 12:41

Ook al heb ik duidelijk gevaalt, ik wil wel even wat dingen weten, puur om mijn begrip van astrologie te bekijken. Als je het niet wil beantwoorden prima. Dit is dus geen test meer, ik heb de test gevaalt :P Ook ben ik het met je eens, ook ben ik het met je eens wat je zegt over de formulering. Veranderd niet veel voor mijn geloof echter, wel dat hier nog niet zover in ben.
1. Je bent van nature een erg gevoelig persoon,
Nee. Eerder het tegendeel. Ik kan met droge ogen kijken naar hongerige kindjes in Afrika, en ik heb geen traan gelaten toen een van onze katten doodging.
Dit gaat over mensen die je dierbaar zijn. Hoe dierbaar zijn je katten jou? En zie je ze als dieren of vrienden, of mensen? Ik heb namelijk wel gezegt dat je mensen moeilijk in je hart laat, dus vraag ik me af of dat hier dan wel over gaat?
2. en bent het liefst in je eigen bekende omgeving.
Nee. Thuis zitten is saai, ik ben het liefst op plekken en in culturen waar ik nog nooit geweest ben.
Dit is hoe jij op andere overkomt? Je emotionele kant zegt dit namelijk wel.
Nee. Ik hecht me niet zo erg aan personen. Vrienden komen en gaan.
Hoe was dit vroeger? Is dit de mannier hoe je met je emoties hebt kunnen omgaan? Is bij mij namelijk ook het geval met reincarnatie.
6. Hou je het allemaal binnen, waardoor je een teruggetrokken veilig leven leid? Of praat je openlijk over emoties, en heb je in ieder geval een goeie uitlaatklep?
Dat is een vraag; geen voorspelling. Daar krijg je dus geen punten voor.
Was ook niet bedoeld als voorspelling, het was een vraag :P
7. Van nature heb je veel energie,
Nee. Eerder minder dan gemiddeld dan meer.
Hoe was dit in je kindertijd? Dat het nu afgenomen is, lijkt me namelijk logica.

9. Je bent erg onafhankelijk,
Half punt. Ik kan me prima alleen vermaken, maar hou ook van groepsactiviteiten.
Onafhankelijke mensen kunnen dit ook :P Om mezelf als voorbeeld te noemen :P
11. Je bent goed in het beginnen (initiëren) van projecten,
Nee. Was het maar waar, dat is juist is wat ik mis aan mezelf.
Doe je het nooit? Of ben je er slecht in? Dit is een verschil
12. echter hebt moeite met ze afmaken.
Nee. Als ik eenmaal ergens mee bezig ben dan moet het ook af.
Maar heb je er moeite mee? (een hekel aan)
13. Je wordt snel boos,
Nee. Ik heb wel kleine irritaties, maar echt boos heb je me niet gauw.

14. maar wordt dan ook weer snel rustig,
Ja.
Is dit fout?
19. aan houd van dingen overdenken.
Half. Is wel redelijk waar, maar is een beetje in tegenspraak met de simpelheid in punt 16.
De een is je communicatie naar andere, en de ander gaat over denken, lijkt me geen conflict.
21 en nood voor korte reizen
Nee. Hoe langer hoe beter.
Sluit de een de ander uit? korte reizen ook inlands, familiebezoeken, typisch voorbeeld is even de trein of auto pakken lijkt mij.
23. Je bent heel goed in over je emoties praten,
Nee. Echt helemaal niet.
Wel even duidelijk dat dit over je emotionele behoeftes gaat. Praten zou het best voor jou zijn, over in iedergeval expressie aan geven (ja dit geld ook voor zo een beetje iedereen, ik weet het)

keesie77

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door keesie77 » 15 sep 2011, 12:48

26. Je hebt een mooie fantasierijke romantische aard wat betreft de liefde.
Nee, integendeel helaas...

28. (Zorg ervoor dat mensen geen gebruik maken van) jou onschuld en naïviteit.
Nee. Ik ben niet onschuldig en naief.
27. als je je geeft ben je namelijk erg toegewijd.
Ja. Je krijgt het punt, maar dit is ook zo'n punt waar vrijwel iedereen 'ja' op zou zeggen.
Menig mens die ik ken niet :P Vooraal niet in deze tijden :P
30. Je moeder is erg belangrijk voor jou,
Ja. Ook weer een open deur. Hoeveel mensen zullen hier 'nee' zeggen?
Iedereen die het niet zo goed met zijn moeder kon vinden, en vooral belangrijk, je moeder in vergelijking met je vader.
33. Je houd van risico’s nemen in het leven.
34. Je bent voorzichtig,
Beide, je houdt van risico's nemen (behoefte), als je dit doet geeft het je sensatie, maar je bent verzichtig (realiteit).
36. en maakt heel langzaam verandering in je leven.
Ja, maar is in tegenspraak met punt 11. Geen punt.
Hoezo is dit in tegenspraak?

Voor mij is dit puur leren, and you still make my day :) Dankje hiervoor in iedergeval!

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door MetalPig » 15 sep 2011, 14:43

keesie77 schreef:
1. Je bent van nature een erg gevoelig persoon,
Nee. Eerder het tegendeel. Ik kan met droge ogen kijken naar hongerige kindjes in Afrika, en ik heb geen traan gelaten toen een van onze katten doodging.
Dit gaat over mensen die je dierbaar zijn. Hoe dierbaar zijn je katten jou? En zie je ze als dieren of vrienden, of mensen? Ik heb namelijk wel gezegt dat je mensen moeilijk in je hart laat, dus vraag ik me af of dat hier dan wel over gaat?
Het probleem hier is dat 'gevoelig' heeel breed uitgelegd kan worden. Krijg ik snel blauwe plekken? Krijg ik hoofdpijn als de zon schijnt? Noem maar op. Kansen genoeg om een ja te scoren dus. Als je de voorspelling specifieker gaat maken wordt de kans op een treffer alleen maar kleiner. En als je het achteraf doet wordt het vertrouwen in de astrologie alleen nog maar kleiner, want dan ga je vissen.
keesie77 schreef:
2. en bent het liefst in je eigen bekende omgeving.
Nee. Thuis zitten is saai, ik ben het liefst op plekken en in culturen waar ik nog nooit geweest ben.
Dit is hoe jij op andere overkomt? Je emotionele kant zegt dit namelijk wel.
Ik denk dat ik wel zo reislustig overkom als ik ben ja. De opmerking over mijn emotionele kant snap ik niet.
keesie77 schreef:
Nee. Ik hecht me niet zo erg aan personen. Vrienden komen en gaan.
Hoe was dit vroeger?
Net zo.
keesie77 schreef: Is dit de mannier hoe je met je emoties hebt kunnen omgaan? Is bij mij namelijk ook het geval met reincarnatie.
Nee.
keesie77 schreef:
6. Hou je het allemaal binnen, waardoor je een teruggetrokken veilig leven leid? Of praat je openlijk over emoties, en heb je in ieder geval een goeie uitlaatklep?
Dat is een vraag; geen voorspelling. Daar krijg je dus geen punten voor.
Was ook niet bedoeld als voorspelling, het was een vraag :P
Ah, okee. Ik verwachtte geen vragen in de blauwdruk van mijn persoonlijkheid :p
keesie77 schreef:
7. Van nature heb je veel energie,
Nee. Eerder minder dan gemiddeld dan meer.
Hoe was dit in je kindertijd?
Net zo.
keesie77 schreef: Dat het nu afgenomen is, lijkt me namelijk logica.
Mij niet; als ik vroeger boven het gemiddelde zat kan dat nu nog steeds zo zijn, ondanks dat het afgenomen is; het gemiddelde daalt ook met de jaren.

keesie77 schreef:
11. Je bent goed in het beginnen (initiëren) van projecten,
Nee. Was het maar waar, dat is juist is wat ik mis aan mezelf.
Doe je het nooit? Of ben je er slecht in? Dit is een verschil
Ik heb de stelling geinterpreteerd zoals ie er staat...
keesie77 schreef:
12. echter hebt moeite met ze afmaken.
Nee. Als ik eenmaal ergens mee bezig ben dan moet het ook af.
Maar heb je er moeite mee? (een hekel aan)
Dat was de vraag ja, en het antwoord was 'nee'.
keesie77 schreef:
13. Je wordt snel boos,
Nee. Ik heb wel kleine irritaties, maar echt boos heb je me niet gauw.

14. maar wordt dan ook weer snel rustig,
Ja.
Is dit fout?
Nee, ik heb het goed ingevuld :p
13 was fout, 14 was goed. Ik word niet snel boos, en als ik boos word duurt het niet lang.
keesie77 schreef:
19. aan houd van dingen overdenken.
Half. Is wel redelijk waar, maar is een beetje in tegenspraak met de simpelheid in punt 16.
De een is je communicatie naar andere, en de ander gaat over denken, lijkt me geen conflict.
Okee.
keesie77 schreef:
21 en nood voor korte reizen
Nee. Hoe langer hoe beter.
Sluit de een de ander uit? korte reizen ook inlands, familiebezoeken, typisch voorbeeld is even de trein of auto pakken lijkt mij.
Okee.
keesie77 schreef:
23. Je bent heel goed in over je emoties praten,
Nee. Echt helemaal niet.
Wel even duidelijk dat dit over je emotionele behoeftes gaat.
Nee, da's niet duidelijk. Er staat dat ik er goed in ben. En dat is niet zo.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door MetalPig » 15 sep 2011, 14:50

keesie77 schreef:
30. Je moeder is erg belangrijk voor jou,
Ja. Ook weer een open deur. Hoeveel mensen zullen hier 'nee' zeggen?
Iedereen die het niet zo goed met zijn moeder kon vinden, en vooral belangrijk, je moeder in vergelijking met je vader.
De stelling zegt niets over vergelijking met mijn vader. Als mijn vader belangrijker zou zijn dan mijn moeder, dan was het antwoord nog steeds 'ja'.
keesie77 schreef:
33. Je houd van risico’s nemen in het leven.
34. Je bent voorzichtig,
Beide, je houdt van risico's nemen (behoefte), als je dit doet geeft het je sensatie, maar je bent verzichtig (realiteit).
Daar kan ik geen chocola van maken.
keesie77 schreef:
36. en maakt heel langzaam verandering in je leven.
Ja, maar is in tegenspraak met punt 11. Geen punt.
Hoezo is dit in tegenspraak?
11 zegt dat ik goed ben in projecten aanpakken, terwijl 36 zegt dat veranderingen langzaam gaan. Als 11 waar was, dan zouden veranderingen in mijn leven snel gaan, in tegenstelling tot 36.
keesie77 schreef:Voor mij is dit puur leren, and you still make my day :) Dankje hiervoor in iedergeval!
Als je dit zo ziet, denk je dan iets als "ik heb alles goed gedaan, dus er is iets mis met astrologie", of meer in de richting "astrologie klopt, dus ik heb iets ernstig verkeerd gedaan"?

keesie77

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door keesie77 » 15 sep 2011, 14:56

Het probleem hier is dat 'gevoelig' heeel breed uitgelegd kan worden. Krijg ik snel blauwe plekken? Krijg ik hoofdpijn als de zon schijnt? Noem maar op. Kansen genoeg om een ja te scoren dus. Als je de voorspelling specifieker gaat maken wordt de kans op een treffer alleen maar kleiner. En als je het achteraf doet wordt het vertrouwen in de astrologie alleen nog maar kleiner, want dan ga je vissen.
Klopt, hier moet ik wel speciafieker in zijn, het is ook moeilijk, want er zijn idd verschillende gevoeligheid. Vooral bij astrologie, kan deze wel uitleggen, doe dit ook in mijn gegeven presentatie, maar blijft moeilijk.
Ik denk dat ik wel zo reislustig overkom als ik ben ja. De opmerking over mijn emotionele kant snap ik niet.
Dat je houd van een thuisomgeving, een plek om je terug te trekken, waar je emoties tot rust komen, en je even orde op zaken kan stellen (ja, ik weet het algemeen :P)
Ah, okee. Ik verwachtte geen vragen in de blauwdruk van mijn persoonlijkheid :p
Mijn nieuwsgierige aard kwam even opspelen :P

Nee, da's niet duidelijk. Er staat dat ik er goed in ben. En dat is niet niet zo.
Dit is achteraf, dus telt absoluut niet, maar ben je dan goed in ze op een andere mannier uiten naar andere. Bijvoorbeeld door middel van muziek, tekenen, schrijven (niet op het forum)?

keesie77

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door keesie77 » 15 sep 2011, 15:01

Mijn verklaring is dat jij heel ontwikkelt bent een gedeelte van je sterrenbeeld, waardoor veel van de negatieve aspecten die ik heb beschreven niet jou eigen zijn. Of je bent niet in situatie's gekomen waardoor deze eigenschappen van jou niet voorgekomen zijn.
Ook moet ik zelf nog veel leren (weet dat je dit toch onzin vind, maarja :P).

keesie77

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door keesie77 » 15 sep 2011, 15:11

34. Je bent voorzichtig,
Beide, je houdt van risico's nemen (behoefte), als je dit doet geeft het je sensatie, maar je bent verzichtig (realiteit).
Je kan avontuurlijk zijn, weet ik veel, je gaat de jungle in. Maar zodra je daar bent let je wel heel goed op waar je loopt, en ben je voorbereid. Dan hou je zoveel van risico als voorzichtigheid.
11 zegt dat ik goed ben in projecten aanpakken, terwijl 36 zegt dat veranderingen langzaam gaan. Als 11 waar was, dan zouden veranderingen in mijn leven snel gaan, in tegenstelling tot 36.
Ok, ik had moeten zeggen dat projecten, zoals onderzoek, technische/kunt projecten iets anders zijn. Dan verandering in je eigen leving (relatie tot vrienden en omgeving of verhuizen bijvoorbeeld) erg moeizaam zouden gaan. Aals dit uberhaupt correct is natuurlijk.
Als je dit zo ziet, denk je dan iets als "ik heb alles goed gedaan, dus er is iets mis met astrologie", of meer in de richting "astrologie klopt, dus ik heb iets ernstig verkeerd gedaan"?
Ik denk dat ik een foute interpretatie gedaan, en dat de astrologie sowieso niet alles kan zeggen. Vooral niet als je zo onervaren bent als ik. Kijk heb astrologie ervaren, maar besef me ook dat astrologie voor een gedeelte veel teveel om hokjes draait, maar hier loop ik al een tijdje tegenaan. Ook vind ik sommige sterrenbeelden moeilijk te doorgronden, door mijn gebrek aan ervaring, en gebrek aan vergelijkingsmatriaal. Maarja de enige mannier om hier in te vorderen, is proberen. Maar wel beseffen dat je het niet op zomaar een onbekend persoon kan toepassen. Dat heb ik van je geleerd :)

keesie77

Re: Verband astrologie en chakra's

Bericht door keesie77 » 15 sep 2011, 15:24

Voor de duidelijkheid, ik geloof nu dat het een stuk minder simpel ligt dan ik dacht, en hoe ik erover dacht, is radicaal veranderd. Je zou zelfs kunnen zeggen dat ik er minder in geloof, wat ik eigenlijk wel fijn vind. Betekend niet dat ik ermee ga stoppen, mijn ideeen kloppen namelijk nog steeds, enkelt gedeeltelijk niet. Naar mij idee, dankje, voelt eigenlijk wel beter nu ik dit weet.

Plaats reactie