Altijd te laat komen is geen karakterkwestie.
Waarom doet de eeuwige laatkomer eigenlijk wat hij doet? Omdat hij stiekem denkt: mijn tijd is belangrijker dan de jouwe? Ervaringsdeskundige Vera Spaans schreef er een boek over – en vertelt hier hoe dat haar hielp voortaan op tijd te komen.
Begrafenissen, bruiloften, cursussen: de eerste dertig jaar van mijn leven was ik voor alles te laat. Op mijn werk, bij de tandarts, op afspraken met vrienden – eigenlijk overal, behalve op het vliegveld. Het ergste moment was toen mijn stiefvader een lintje kreeg. Zijn achternaam begint met een H, ik kwam binnen bij de K. De reden was onbenullig. Ik was te lang blijven werken en besloot vlak voor de ceremonie dat ik toch iets anders wilde aantrekken. Dus stond ik te hannesen in een wc, terwijl in de schouwburg tweehonderd meter verderop mijn stiefvader in het zonnetje werd gezet. Iets waar mijn moeder, toen al ernstig ziek, enorm veel energie in had gestoken.
Lees verder via link :
https://www.volkskrant.nl/cultuur-media ... ~b5433b5d/
>>>>>>>>>>>>>>>
Ik snap niet dat mensen zonder goede reden te laat komen voor bezoek of sollicitatie of werk of wat dan ook.
Ik behoor tot de groep die altijd op tijd is, of beter gezegd iets te vroeg is en dat laatste is mijn eigen keus.
Ik wacht dan even voordat ik naar binnen ga of neem alvast plaats in de wachtkamer.
Maar no way dat ik zomaar te laat ben.
Als ik te laat ben wat zeer zelden voorkomt is omdat er dan iets is gebeurd.
En dan heb ik het niet zoals de schrijfster van het artikel schrijft dat ik nog zoals zij een kop koffie moet drinken ofzo.
Nee , mijn auto start niet of weg is geblokkeerd of er is een crisissituatie ineens thuis .
Dat soort dingen.
En dan natuurlijk van te voren laten weten dat ik te laat kom als dat mogelijk is.
Ik vind het gewoon onbeschoft als mensen zonder reden te laat komen.
Ik kende iemand die altijd te laat was om niks.
Moest dan nog wat dingetjes thuis opruimen en meer van die onzin.
Waarom doet men dat als je ergens verwacht word ?
Zal ik nooit snappen.
Wie van jullie hier zijn altijd te laat of te vroeg of precies op tijd ?

En waarom is dat ?