De taal van de muziek ...

Filosofie is de betekenis en geldigheid van ons denken en ons geloof omtrent de meest algemene en universele aspecten van het bestaan (heelal, entiteiten of subjecten, objecten of dingen, en hun relatievormen). Filosofeer hier net als vroeger Plato deed.
Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Susan » 14 feb 2014, 06:27

Leuk is dat toch hoe je door anderen hun clips weer heel iets anders
tegen komt of aan iets terug gaat denken. :grin: Ook al is het heel andere muziek.
Door de bergen waar jij het over had, dacht ik hier aan,
en krijg ik (plezierig) de 'kriebels' iedere keer van:
[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=uaNEC4iU ... re=related[/youtube-2]
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Susan » 14 feb 2014, 08:50

Gast1 schreef:Het tweede nummer geeft ... ruimte ... Het eerste nummer niet, het 'claimt' zelfs, althans ... zo zou je het kunnen zien.
Ik heb wel eens het verwijt gekregen dat ik bijvoorbeeld 'te amicaal' of 'klef' ben en daar is nog lang niet iedereen van gediend. Ik kan het echter werkelijk niet helpen ...

Muziek kan datzelfde effect hebben ...

Toch denk ik (goed bedoeld hoor) dat dit ook wel wat zegt van de ontvanger(s) ...

Veel mensen en vooral vrouwen, zwijmelen wanneer ze bijvoorbeeld een nummer zoals dat eerste nummer horen of bijvoorbeeld dit:

Het is echter veel meer mogelijk, dat ik een ouderwetse man ben die nog altijd hoopt en denkt dat het waar is wat hij schrijft op bepaalde gebieden ... Een dromer ... :-|[/quote]


Hier zat ik nog eens over door te denken Gast1.
Het is maar nét wie het 'klef' of soft vindt toch? Wie bepaalt nu voor een ander wat
wel of niet kan in het uiten van gevoelens? Of het nu middels muziek, woorden of gebaar is,
mag dacht ik ieder voor zich bepalen. Veel mensen durven dat niet meer en gaan dan dit soort
dingen zeggen van degene die het wel laat merken....Ook zomaar naar allerlei muziek luisteren
schijnt voor sommigen niet te kunnen, want 'moet' wel volgens hun aan (hun) bepaalde
maatstaven voldoen. Net als fysiek aanrakerig zijn 'mag' bijna niet meer, wordt vaak ingevult als raar, overdreven enz. men vindt het niet passend/kunnen omdat...ze zelf erg ingehouden en soms bijna afstandelijk zijn in hun gevoelens zichtbaar te laten zien.

En ouderwets..? Ook dat is iets wat tegenwoordig gauw zo genoemt wordt om dezelfde redenen,
laten we toch aub heerlijk blijven dromen, daarbij soms komen dromen toch uit?
En niet alles 'weg' beredeneren en/of analyseren om deze reden.
De tekst bijv in deze clip en ook in andere dan vaak juist leuk wat een dromer(ster) aan kan geven,
is voor ieder weer anders dat geeft ook niet natuurlijk, al ligt het er ook aan wie het zingt, al doet het aan de tekst op zich niets af, ieder mag zijn eigen smaak volgen gelukkig. :grin:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Gast1 » 14 feb 2014, 17:52

Met een lieve glimlach gelezen ...
Je hebt helemaal gelijk hoor
Gast1 schreef: Twee dagen geleden had ik pastoor hier op bezoek en jawel, ook toen hadden we het over muziek.
Hij had een paar bijzondere opmerkingen. Wordt vervolgd ...
Inmiddels dus vier dagen geleden ... :mrgreen:
Onze pastoor is een paar jaar jonger dan ik. Jaren geleden hebben ze hem hier het dorp uit willen pesten en hoewel hij behoorlijk ouderwets en conservatief is, hebben wij het voor deze man opgenomen bij het bisdom in Roermond.
We kennen hem al vele jaren en wij, mijn vrouw en ik, zijn het lang niet altijd met hem eens. Het is een heel intelligente man met een lief karakter.
Hij kwam verleden maandag op bezoek en vroeg hoe het met ons was.

"Van het concert des levens krijgt niemand een program" vertelde ik en het gesprek ging alweer meteen de diepte en breedte in ...
De stoute man heeft zijn eigen opvattingen en het thema "programma" stopte al vrij snel.

Hij was van mening dat kleren de mens maken en dat we allemaal een waarde voor de maatschappij moeten hebben.
Daar ligt een programma aan ten grondslag.
Toen ik hem vroeg naar de waarde van het eekhoorntje wat door onze tuin huppelde, zei hij dat dat was om ons te laten genieten.
Uiteraard zag ik dat anders, want het eekhoorntje heeft een net zo'n belangrijke waarde dan dat wij hebben, het heeft een prachtige kledij die precies past en zijn doel is om verder te leven in de jongen die het eekhoorntje heeft voorgebracht en mogelijk nog voort gaat brengen. Mijn grootste waarde van alles is dat ik kinderen heb voortgebracht, vertelde ik hem en wat maken mij kleren nu anders dan dat ik werkelijk ben.
Waarom loopt u in schitterend geweven kostuums terwijl Franciscus van Assisi in een habijt met cordelière liep?
"Eenvoud siert de mens" ...

Enfin ... 'concert' was ook een woord uit het gezegde van "Van het concert des levens krijgt niemand een program" ...
Hij vertelde mij hoe muziek ontstaan was en ik vertelde hoe mooi ik de Matthäus-Passion van Johann Sebastian Bach vond en liet hem dit nummer horen:



Toen heeft hij mij uitgelegd hoe hij het zag ...
En dat heeft mij flink bezig gehouden. Er was in de verste verte geen muziek ... Ook geen lendendoek, want de mensen die destijds gekruisigd werden, werden volledig naakt tegen het kruis gespijkerd ...
Toen hij alles vertelde kon ik niet meer goed denken, het enige wat ik wel kon, was er over nadenken ...
De muziek was alleen te horen voor mensen in grote steden en het eenvoudige volk kreeg er niets van mee. De Matthäus-Passion en andere muziekstukken waren weggelegd voor de rijken ...
Daar had de pastoor helemaal gelijk in. "Die rijken waren opgedoft en kleren maakten hier de mens", zo zei ik ....
Ook pastoor ging hier over nadenken.

Wordt vervolgd, ik ga mijn dochter ophalen op het station :mrgreen:

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Susan » 19 feb 2014, 16:07

Ook dit kan je helemaal mee voeren in het 'niets', heerlijk is dat :grin:


en deze even luchtiger er achter aan na een tijdje:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Gast1 » 19 feb 2014, 19:56

Ik ga het nog beluisteren .....

aquarius

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door aquarius » 19 feb 2014, 21:07

Die aller eerste Susan moet je niet draaien als je hoofdpijn heb :rolfl: ,lijkt net allemaal kaboutertjes met een hamertje te tikken in je hoofd :grin:

Even bijkomen hoor ;(de originele)
[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=-C9n_3di ... 7bmWqHpJBg[/youtube-2]

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Susan » 19 feb 2014, 21:17

aquarius schreef:Die aller eerste Susan moet je niet draaien als je hoofdpijn heb :rolfl: ,lijkt net allemaal kaboutertjes met een hamertje te tikken in je hoofd :grin:
Geloof het of niet, maar mijn hoofdpijn verdwijnt daar juist mee,
echt waar! :grin:

En nu ga'k even naar jouw clip luisteren...bij komen he.. we zullen zien.. :mrgreen:

En het is inmiddels 4 over half 10.... ;P! [clap] was weer prachtig!
Laatst gewijzigd door Susan op 19 feb 2014, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Osiris » 19 feb 2014, 21:35

Muziek/klank is voor een ieder persoonlijk.
Resonerend met je eigen trillingsniveau.
Eigenlijk is dat met elk zintuiglijk waarneembare trilling; ook geuren,kleuren,smaak,tast enz.
Kun je ook mee spelen om tot een 'balans' te komen, de ene keer gebruik je de hogere trillingen om je ( op dat moment tijdelijke) te lage trilling 'omhoog' te trekken of om de ( tijdelijke te ) hoge trilling omlaag te brengen.
Iemand die teveel in zijn hoofd zit en het etherische lichaam de fysieke ontstijgt ( te zweverig) kan daar last van krijgen en is meer 'gronding' nodig door bijvoorbeeld zware muziek,de kleur rood,grof voedsel,intensieve massage,een sterke zware wierook, om zo maar wat te noemen of andersom.

Heb zelf jaren geleden in Nepal bij Tibetaanse sjamaan originele klankschaal aangeschaft ( uit meerdere schalen met de ogen dicht op de klank uitgekozen) die regelmatig gebruikt word en door de trillingen al wonderbaarlijke genezingen bij mezelf opgeleverd heeft,ook creeert deze een energetisch harmonieuze sfeer in huis ( wat voor mij daardoor een rustpunt is geworden ).
Dus de juiste muziek/klanken op een bepaald moment is zeker helend te noemen

Voor de liefhebbers van klanken ; luister ook eens wat bijvoorbeeld Tom Kenyon met zijn stemgeluid creeert of wat het met je doet.

http://tomkenyon.com/listening
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Susan » 19 feb 2014, 21:49

Dat is waar Osiris, ;P! daarom ook fijn dat voor elk mens, elk moment en tijdstip
er op dit gebied veel uit te kiezen is, helemaal bij de persoon en
ook bij elke stemming passend.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Osiris » 19 feb 2014, 21:55

Nog even stukje over mijn ervaring met de klankschaal.

Bijzondere is als er wat schemerig licht in huis is en ik de klankschaal subtiel met de stok een tik geef ( meestal wrijf ik ermee langs wat de dubbeltoon sterk laat resoneren/vibreren/zingen net als met een natte vinger langs de rand van een glas),vervolgens mijn handen erbij houdt ( zonder aan te raken ) afwisselend dichtbij en verder af,geluid verandert maar ook de energie zichtbaar word vanuit mijn lichaam en de schaal als een soort van waterdamp of stoom.
Heel vreemd maar wel fascinerend.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Susan » 20 feb 2014, 08:51

Osiris schreef:vervolgens mijn handen erbij houdt ( zonder aan te raken ) afwisselend dichtbij en verder af,geluid verandert maar ook de energie zichtbaar word vanuit mijn lichaam en de schaal als een soort van waterdamp of stoom.
Heel vreemd maar wel fascinerend.
Dit lijkt dan alsof je de trilling van het geluid ziet, net als een aura...?
Als ik mijn handen vlak bij elkaar houd, voelt het ook wel eens aan alsof
er iets tussen zit, dan is er duidelijk een weerstand voelbaar, twee energieën
van elke hand die de ander tegen lijkt te houden om op elkaar te leggen.
Een leuk gevoel wat soms heel sterk kan zijn. :grin:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door taigitu » 20 feb 2014, 12:31

Osiris schreef:Nog even stukje over mijn ervaring met de klankschaal.

Bijzondere is als er wat schemerig licht in huis is en ik de klankschaal subtiel met de stok een tik geef ( meestal wrijf ik ermee langs wat de dubbeltoon sterk laat resoneren/vibreren/zingen net als met een natte vinger langs de rand van een glas),vervolgens mijn handen erbij houdt ( zonder aan te raken ) afwisselend dichtbij en verder af,geluid verandert maar ook de energie zichtbaar word vanuit mijn lichaam en de schaal als een soort van waterdamp of stoom.
Heel vreemd maar wel fascinerend.
Dat is het energieveld wat je ziet. Dat kan de trilling/frequentie zijn van het geluid in combinatie met het energieveld van je handen. Probeer maar eens je arm recht vooruit te steken en je hand horizontaal te houden. Als je dan kijkt naar je hand op een soort starende manier dan zou je ook een rand als mist om je hand kunnen zien. Zie je het niet direct, oefen dan gewoon.

Afbeelding Dit is een foto waar de aura zichtbaar is door Kirlianfotografie.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Gast1 » 20 feb 2014, 17:24

Je bezorgt mij kippenvel ... Ik kan het dus werkelijk zien bij mij ... :shock:
Eerst dacht ik dat ik het mij verbeelde, daarna dacht ik dat ik het zag omdat ik het misschien wilde zien ...
Maar toen ik wilde dat het weg ging, ging het niet weg ...
Ik heb ook mijn 'nuchtere conditionering' aangesproken die alles wegwuifde ...
Dat wat ik voel, is mijn waarheid ...

Tijd voor een muzikaal intermezzo ...
Ik hoor geen woorden, maar ik hoor tonen ...
De taal van de muziek in mij, daar waar woorden ontbreken, vult de muziek het in ...


Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door taigitu » 20 feb 2014, 18:32

Gast1 schreef:Je bezorgt mij kippenvel ... Ik kan het dus werkelijk zien bij mij ... :shock:
Eerst dacht ik dat ik het mij verbeelde, daarna dacht ik dat ik het zag omdat ik het misschien wilde zien ...
Maar toen ik wilde dat het weg ging, ging het niet weg ...
Ik heb ook mijn 'nuchtere conditionering' aangesproken die alles wegwuifde ...
Dat wat ik voel, is mijn waarheid ...
En dat is dan je hand. Maar zo kan je ook de aura zien van een bloem die in een vaas
op tafel staat. Je kan je handen tegen elkaar houden voor een paar minuten en dat ze
langzaam van elkaar af trekken. Dan zie je als een soort mistige waas de aura die
loskomt van elkaar als zou het kauwgum zijn die je uitrekt. Het lijkt wel elastisch te zijn.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Osiris » 20 feb 2014, 18:40

taigitu schreef:
Osiris schreef:Nog even stukje over mijn ervaring met de klankschaal.

Bijzondere is als er wat schemerig licht in huis is en ik de klankschaal subtiel met de stok een tik geef ( meestal wrijf ik ermee langs wat de dubbeltoon sterk laat resoneren/vibreren/zingen net als met een natte vinger langs de rand van een glas),vervolgens mijn handen erbij houdt ( zonder aan te raken ) afwisselend dichtbij en verder af,geluid verandert maar ook de energie zichtbaar word vanuit mijn lichaam en de schaal als een soort van waterdamp of stoom.
Heel vreemd maar wel fascinerend.
Dat is het energieveld wat je ziet. Dat kan de trilling/frequentie zijn van het geluid in combinatie met het energieveld van je handen. Probeer maar eens je arm recht vooruit te steken en je hand horizontaal te houden. Als je dan kijkt naar je hand op een soort starende manier dan zou je ook een rand als mist om je hand kunnen zien. Zie je het niet direct, oefen dan gewoon.

Afbeelding Dit is een foto waar de aura zichtbaar is door Kirlianfotografie.
Wist ik al Taigitu,kan op een schemerige avond ook diezelfde soort velden om bomen zien,echter geen kleuren zoals in aura's.
Soms als ik me echt focus en mijn handen vlak bij elkaar houdt,zie ik ook echt de elektrische ontlading ertussen.

Susan ,klopt en is ook een bewegend veld wat ik zie een soort stoomvorming,maar anders.
Heb ook al vaker bij mensen,waar ik van sterk vermoedde dat ze helende vermogens hadden en het zelf niet wisten een simpele test uitgevoerd.
Als je tegenover elkaar staat met de handen naar elkaar toe,blijft de een staan de ander doet een stap terug, vervolgens een klein stuk naar voren en zo elke keer een stuk verder uit elkaar.
Je voelt de weerstand tussen elkaars handen elke keer als je even een stukje naar voren stapt.
Dit kan soms metersver nog voelbaar zijn,des te verder des te sterker is de trilling van de ander ( mits beiden het voelen natuurlijk).

Ooit ook een oefening gedaan waar je fictief een bal creeert met je handen en deze vervolgen overgeeft aan de ander,deze doet hetzelfde en geeft hem weer terug aan jou.
De fictieve bal is 100% voelbaar alszijnde een bal van energie :shock:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Susan » 20 feb 2014, 19:31

Osiris schreef:Susan ,klopt en is ook een bewegend veld wat ik zie een soort stoomvorming,maar anders.
Heb ook al vaker bij mensen,waar ik van sterk vermoedde dat ze helende vermogens hadden en het zelf niet wisten een simpele test uitgevoerd.
Als je tegenover elkaar staat met de handen naar elkaar toe,blijft de een staan de ander doet een stap terug, vervolgens een klein stuk naar voren en zo elke keer een stuk verder uit elkaar.
Je voelt de weerstand tussen elkaars handen elke keer als je even een stukje naar voren stapt.
Dit kan soms metersver nog voelbaar zijn,des te verder des te sterker is de trilling van de ander ( mits beiden het voelen natuurlijk).

Ooit ook een oefening gedaan waar je fictief een bal creeert met je handen en deze vervolgen overgeeft aan de ander,deze doet hetzelfde en geeft hem weer terug aan jou.
De fictieve bal is 100% voelbaar alszijnde een bal van energie :shock:
Ja dat is zo, zo werkt het over en weer.
Maar ook bij andere energie uitstraling voel ik dat bijv als de deur open gaat of het positief
of negatieve energie is. Bij negatieve uitstraling is het alsof je tegen gehouden wordt, ook wel een soort van terug geduwd wordden door de weerstand van de ander. Dit heeft dan niets met mij te maken, maar door iets wat ook in de sfeer in de ander zijn huis hangt.
Aan mijn eigen deur voel ik dit ook zowel bij bekenden als vreemden. En als ieman naast je zit is op die manier ook zo goed te merken. Ik zie geen aura's maar voel de 'trilling' meer binnenin wat zich wel in kleur doet voelen...lastig hoor om dit goed uit te leggen :grin:
Dat met de handen wat jij noemde kan je inderdaad op grote afstand nog goed voelen.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Gast1 » 20 feb 2014, 19:40

taigitu schreef:
Gast1 schreef:Je bezorgt mij kippenvel ... Ik kan het dus werkelijk zien bij mij ... :shock:
Eerst dacht ik dat ik het mij verbeelde, daarna dacht ik dat ik het zag omdat ik het misschien wilde zien ...
Maar toen ik wilde dat het weg ging, ging het niet weg ...
Ik heb ook mijn 'nuchtere conditionering' aangesproken die alles wegwuifde ...
Dat wat ik voel, is mijn waarheid ...
En dat is dan je hand. Maar zo kan je ook de aura zien van een bloem die in een vaas
op tafel staat. Je kan je handen tegen elkaar houden voor een paar minuten en dat ze
langzaam van elkaar af trekken. Dan zie je als een soort mistige waas de aura die
loskomt van elkaar als zou het kauwgum zijn die je uitrekt. Het lijkt wel elastisch te zijn.
Ik wist dit niet en ben er ook niet eerder (zelf) mee bezig geweest. Ik heb ooit één keer op een para-beurs een kirlian-foto laten maken en ik kon mij herinneren dat deze foto precies dat vertelde wat Anette Müller en haar leerlingen mij vertelden toen ik mij als proefpersoon beschikbaar stelde in een psychognomie-les ... Veel geel en een mooie overgang naar oranje. Verder heb ik er niets van onthouden, behalve dan dat deze mevrouw Müller zaliger precies vertelde wie ik ben ... Dat heeft mij twee slapeloze nachten opgeleverd.

Ik ga mediteren Taigitu en dat doe ik op een zonnige dag in de Natuur op mijn blote voeten, eens kijken wat ik ga beleven.
Nu de kirlianfotografie hier aangehaald wordt, zien dat precies de 'beelden van kleuren' die ik zie, nét voordat ik in slaap val. Ik spreek ze altijd uit en val vervolgens in slaap.
Voordat ik daartoe overga, heb ik altijd eerst de dag bedankt door alles nog een keer te laten passeren ...

Om het on-topic te houden is dat dan de muziek in en voor mij, waarbij ik niet in woorden maar in beelden 'denk' ... of zie ...

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Osiris » 20 feb 2014, 19:56

Gast1 schreef:
Om het on-topic te houden is dat dan de muziek in en voor mij, waarbij ik niet in woorden maar in beelden 'denk' ... of zie ...
Om het in muziek uit te drukken 'Good Vibrations' :mrgreen:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Osiris » 20 feb 2014, 20:06

BTW mijn Kirlian foto jaren geleden klopt ook als een bus met wat verteld werd.
Voornamelijk wit met links een vleugje paars/roze en rechts een vleugje paarsblauw.
Waar wit wees op zeer hoge trilling, waar paars/roze, de 'energie ontvangende' kant ( links) in behoorlijke balans was met paars/blauw,de 'energie gevende' kant (rechts).
Met kanttekening dat dienstbaarheid en opoffering aan de hoge kant zat en vermoeidheid veroorzaakte,wat te zien was aan dunne blauwe lijn bovenaan witte kleur boven het hoofd.

Denk wel het momentopnames zijn ,waar nuanceverschillen in kunnen zitten.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

aquarius

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door aquarius » 20 feb 2014, 21:11

Muziek doet je iets .
Wie kent dat niet dat je spontaan gaat mee galmen of fluiten of neuriën ,heeft allemaal met de trilling te maken en met het uiten zoals hier boven staat tril je gewoon mee met de tonen.

Een van de oudste muziekinstrumenten is wel de Didgeridoo .
Hier een prachtige ritmische demonstratie.

[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=dFGvNxBq ... g&index=37[/youtube-2]

Plaats reactie