De taal van de muziek ...

Filosofie is de betekenis en geldigheid van ons denken en ons geloof omtrent de meest algemene en universele aspecten van het bestaan (heelal, entiteiten of subjecten, objecten of dingen, en hun relatievormen). Filosofeer hier net als vroeger Plato deed.
Plaats reactie
chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door chuen » 10 sep 2016, 13:04

Afbeelding
0:06 t/m 0:11min. We are at a crossroads
Mysterious ways …… :wink:

Black Snake Prophecy
Will The Lakota Tribe’s Black Snake Prophecy Come True?
Our elders have told us that if the zuzeca sape, the black snake, comes across our land,
our world will end :?
Old Lakota prophecy that speaks of a black snake (zuzeca sape) crossing the land, bringing with it destruction and devastation.
The prophecy says that the head of the snake must be cut off before it reaches the Wolastoq area
(Wolastoq means "Beautiful River")

http://trofire.com/2016/08/19/will-lako ... n-program/

Indianen willen geen oliepijpleiding door achtertuin
Geplaatst op 02 september 2016.
In de Amerikaanse staat North Dakota protesteren honderden indianen en milieuactivisten tegen de aanleg van een nieuwe oliepijpleiding naar Illinois. Door de leiding, die bijna 1900 kilometer lang is en vier staten doorkruist, moeten vanaf eind dit jaar dagelijks 470.000 vaten aan ruwe olie gaan stromen. Maar de groeiende groep demonstranten probeert daar een stokje voor te steken.
Lees verder op NOS.nl
Zie ook: Het indianengevecht tegen de 'zwarte slang' in North Dakota
Op Twitter: https://twitter.com/hashtag/nodapl

9 september 2016
Inmiddels heeft een Amerikaanse rechter besloten, dat de pijplijn mag doorgaan: nos.nl/artikel/2131029-rechter-bouw-pijplijn-dakota-mag-doorgaan.html
Daarop hebben 3 Amerikaanse ministeries (Justitie, Leger, Binnenlandse Zaken) een gezamenlijk een statement uitgebracht met als inhoud dat ze niet toestaan dat dit gebeurt: Obama ;P! steps in with major action halting Dakota Access Pipeline
http://www.lakota.nl/

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Tammy » 11 sep 2016, 05:47

Gelukkig gaat het niet door Chuen. ;P!
Dit prachtige volk heeft genoeg geleden.
Ik heb met leden van verschillende stammen gesproken jaren geleden toen ik lid was van een organisatie van Noord Amerikaanse Native Americans .
En in Wyoming heb ik er ook een aantal gesproken de afgelopen 3 jaar.
Hoop op volgende reis South Dakota ook te bezoeken.
Dit volk is alles wat de mensheid had moeten zijn.
Ik heb diep respect voor ze al heel mijn leven.



Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Susan » 11 sep 2016, 10:12

Het is schandalig hoe er nóg steeds met deze mensen omgesprongen wordt!
Wat dat betreft hebben onnoemelijk veel blanken vooral uit allerlei landen
heel veel boter op hun hoofd... :shock:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door chuen » 11 sep 2016, 11:22

Susan schreef:
Het is schandalig hoe er nóg steeds met deze mensen omgesprongen wordt!
Wat dat betreft hebben onnoemelijk veel blanken vooral uit allerlei landen
heel veel boter op hun hoofd... :shock:
Mee eens Susan ;P!

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door chuen » 11 sep 2016, 11:37

Tammy schreef:
Gelukkig gaat het niet door Chuen.
Ik denk dat Obama al veel eerder gewaarschuwd is.
Native elders werken met de natuur & de "spiritworld’’
Ze kunnen bepaalde krachten oproepen.

Tammy schreef:
Ik heb met leden van verschillende stammen gesproken jaren geleden toen ik lid was van een organisatie van Noord Amerikaanse Native Americans .
Nu begrijp ik wat je 10 Mei 2016 j.l schreef:
Tammy schreef:
Jouw voorstellings topic is heel bijzonder voor mij.
Eens zal ik je vertellen waarom.
Je hebt destijds je hart en geest geopend..
Door je hart en geest te openen maak je een kracht in jezelf los.
Geen toeval Tammy. “led by Spirit”

Tammy schreef:
Hoop op volgende reis South Dakota ook te bezoeken
Hoop het voor je :wink:

Tammy schreef:
Dit volk is alles wat de mensheid had moeten zijn.
Ik heb diep respect voor ze al heel mijn leven.
Mee eens.
Ze wisten (honderden jaren geleden al) , dat veel westerse mensen het “zwarte pad” bewandelde.
We zien nu de dagelijkse problemen om ons heen.
Maar zoals crazy horse in 1877 voorspelde:
"Upon suffering beyond suffering,the Red Nation shall rise again and it shall be a blessing for a sick world.

I see a time of Seven Generations when all the colors of mankind will gather under the Sacred Tree of Life and the whole Earth will become one circle again. In that day, there will be those among the Lakota who will carry knowledge and understanding of unity among all living things and the young white ones will come to those of my people and ask for this wisdom.

I salute the light within your eyes where the whole Universe dwells. For when you are at that center within you and I am that place within me, we shall be one."

Jullie zijn goede voorouders (Tammy & Susan) 1:11 [think]
Be a Good Ancestor - A message from the Seventh Generation Board of Directors

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Tammy » 12 sep 2016, 05:14

Dat was inderdaad 1 van de redenen Chuen waarom ik jouw voorstellingstopic zo mooi vond. :wink:
De rest vertel ik later misschien nog een keer.

Of ik een Good Ancestor ben weet ik niet.
Ik heb mijn fouten.
Maar dank je voor het filmpje wat je hebt geplaatst.
Deze volkeren zijn altijd heel speciaal voor mij geweest.
Nogmaals dank. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door chuen » 14 sep 2016, 21:26

En weer een warmste nacht: dit is het jaar van de records [think]
http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/e ... -1.6387487
Floyd Red Crow Westerman :
We were told (long ago) that we would see America come and go.
In a sense, America is dying, from within because they forgot the instructions on how to live on Earth.

Everything is coming to a time where prophecy and man’s inability to live on Earth in
a spiritual way will come to a crossroad of great problems.
It’s the Hopi belief, it’s our belief, that if you are not spiritually connected to the Earth, and understand the spiritual reality of how to live on Earth, it’s likely you will not make it.

Sounds of Rain and Thunder

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door chuen » 15 sep 2016, 22:46

Donderdag 15 september 2016
Weer veel ijs verdwenen op de Noordpool
http://www.nu.nl/wetenschap/4322250/wee ... pool-.html

Afbeelding

De mens moet leren 'het ijs in zijn hart te laten smelten'

Angaangaq is een Kalaallit Eskimo stamoudste (Groot Sjamaan) uit West-Groenland.
De boodschap van Angaangaq, de sjamaan uit Groenland, is glashelder: 'Zolang we niet leren hoe je het ijs in je hart kunt laten smelten, zal de wereld niet veranderen. En als de wereld niet verandert, zijn we overgeleverd aan het smelten van de ijskappen op de Noord- en de Zuidpool.' Met het oog op de ecologische crisis en de klimatologische veranderingen door het smelten van de ijskap in zijn geboorteland, kreeg Angaangaq al heel vroeg de opdracht van zijn stamoudsten om de spirituele boodschap van de Eskimo's uit te dragen.
http://www.earth-matters.nl/171/6089/sj ... -hart.html

Ancient prophecy:
The Ancient One’s say that One Day, when the World needs it most, the Sacred Fire [burn] will come home to the people on the Top of the World.
http://icewisdom.com/angaangaq-angakkorsuaq/

Wij zijn een deel van de Aarde en de Aarde is een deel van ons.
We zijn allemaal met elkaar verbonden.
Biologisch.
De Aarde, chemisch.
Met de rest van het universum, atomair.
- Neil deGrasse Tyson

heilge vuur + ijs = smelten……. [think]

Zodra het ‘’ ijs’’ in het hart gaat smelten zal het helingsproces op verschillende lagen aanvangen. [think]
When we put ourselves in order, then the universe and the Earth will naturally set things in order. [think]

We are witnessing an awakening that is being influenced
by the Spirit :wink:
and by Nature itself. :shock:
Nature has been waiting for this moment, for us to come together and become unified, in our unique and distinctive ways, which represent the whole of the human family. When we put ourselves in order, then the universe and the Earth will naturally set things in order.

http://indiancountrytodaymedianetwork.c ... nne-147435

muziek van spirit ‘’new dawn’’

De taak van Angaangaq zit erop
Onze taak is net begonnen…

Melting the Ice in the Heart of Man - Russell Glacier, Greenland Angaangaq in Val di Fiemme(Dolomieten): melt the ice in your heart

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Susan » 24 okt 2016, 10:05

voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door chuen » 27 nov 2016, 19:29

Afbeelding

Patronen [think]

Spanish dancer / Bailarina española nudibranch – Malapascua Visitors in the bedroom :wink: Fantasía ( Rondó Veneziano ) Flowering Tree Permaculture Institute - Patterns

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door chuen » 22 dec 2016, 18:42

Love Is The New Religion Unanimous - Message to Humanity: Know You Are Love #RestInPeace

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Susan » 15 jan 2017, 17:00

voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door chuen » 14 feb 2017, 09:59

Afbeelding

Afbeelding

Toltec (Mexico)
Menselijke waarneming is gebaseerd op een droom. Daarom is iedereen je spiegel. Wat je op dit moment hoort en ziet is slechts de droom van de planeet.

‘’Duisternis’’ om ons heen, als een instrument om te groeien

Wie zichzelf wil zijn, zal eerst zichzelf moeten kennen
Alles wat je om je heen ziet is een weerspiegeling van je innerlijke wereld.

Reflectie Spieg(H)el [think]

Alles wat je in je leven tegenkomt heeft geen enkele andere bedoeling, dan je wakker te maken, je te laten zien wie je werkelijk bent.
Wat voelt als geen balans( van buitenaf) is een uitnodiging om dieper naar binnen te gaan en daar je kracht te vinden.
Wanneer je mediteert zie je het grotere geheel. Je observeert je leven en gedachten, je ervaart dat het leven slechts een ‘spel’ is en dat je ‘echte ik’ binnenin zit.
Het is tijd om je eigen innerlijke zon te vinden.
Die vind je als je het spel van de wereld doorziet

Afbeelding
Saggio Maestro Video 2016 (Galadriel's Mirror - David Arkenstone)

Afbeelding
Afbeelding

Venustransit (lente…..) :wink:
2004-2012, op weg naar 2247-2252
Op 6 juni 2012 werd de Venus geboren; de poort naar het harmonieuze leven zwaaide open.
Door de enorme toestroom van zachte vrouwelijke energie zullen de levensbepalende mannelijke bolwerken definitief kopje onder gaan

Afbeelding

Voor de Native Indians zijn de pijlen en pijlpunten heilige voorwerpen, Het geeft niet alleen heel veel kracht maar stuurt ook de energie in de goede richting en gaat doorziet alles.
Naar beneden gericht; vrede
Symbool van zonnestralen

Imbolc Celebration 2017 ('The Fairy Ring' van David Arkenstone) Afbeelding

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Susan » 21 mar 2017, 13:02

Dit doet mij met weemoed aan daar 'waar ik vandaan kom' denken..als ik met een soort heimwee naar de sterren kijk,
wat ik als kind dus ook al deed en voelde zonder toen te weten wat dat 'onverklaarbare gevoel toch was:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door univers » 21 mar 2017, 13:23

Mooi Sterrenzuster.
Ben er ontspannen bij gaan leggen.
Het ging door merg en been, ik waande me weer in mijn kinderjaren, op zoek naar mijn huis.
Er gingen echt fijne rillingen door mij heen, voel me ook gelijk stukken beter.
Afbeelding

Het blijft nooit vervelen om naar zulke beelden te kijken.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door chuen » 12 apr 2017, 13:19

Afbeelding

Fenomenen…. :wink:

VRIJDAG 24 MAART 2017
Wit Galloway-kalfje geboren
Afbeelding
Door Chief Arvol Looking Horse
Als ‘Keeper van de Sacred White Buffalo Calf Pipe’ wil ik Chief Theresa Spence van de Attawapiskat First Nation ondersteunen. Zij hongert zichzelf uit in een streven om Moeder aarde te beschermen.
Doorheen de geschiedenis werden vele stemmen uit verschillende naties gehoord die ons probeerden te waarschuwen voor de voorspellingen die nu uitkomen.
Wij zijn nu in een tijd van grote urgentie, vooral sinds de dieren ons hun witte sacrale kleur hebben getoond wat ons toonde dat we het pad waarover we lopen moeten veranderen.
http://www.bloggen.be/natam/archief.php ... 1357513200

VRIJDAG 24 MAART 2017
'Dit komt bijna niet voor': wit Galloway-kalfje geboren
Fiona, zo heet 't witte Galloway-kalfje
http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2 ... je-geboren
Fiona is een Keltische meisjesnaam. Het betekent `witte, eerlijk`
Wit vertelt: Wit staat symbool voor het kosmische en de verlichting. Wit wijst op de bereidheid tot innerlijke veranderingen, het wachten op iets nieuws. Wit laat zien dat het Ik–gevoel ontwaakt. Daarbij is Wit koel en objectief. En verder symboliseert Wit het NIETS,
de zintuiglijke waarneming te boven gaand, de verlichting en de reinheid. Wit staat voor religieus en/of spiritueel bewustzijn.
HTTP://WWW.INNERLIJKEKLEURKRACHT.NL/KLE ... HUN-KRACHT

Return of White 2 | the birds speak out Arizona, Colorado, New Mexico en Utah zijn veilig
http://www.welcomehome.org/rainbow/prophecy/hopi.html

Afbeelding
Afbeelding

Hello darkness, my old friend
I've come to talk with you again
Because a vision softly creeping
Left its seeds :wink:
while I was sleeping
And the vision that was planted in my brain
Still remains
Within the sound of silence
(Paul Simon)

Afbeelding
And the people bowed and prayed To the neon god they made And the sign flashed out its warning, In the words that it was forming And the signs said, "The words of the prophets are written on the subway walls And tenement halls And whisper'd in the sounds of silence
(Paul Simon) Afbeelding
Many people have asked:
"I thought this was supposed to be the TIME OF NEVER ENDING PEACE?"
The world has never seemed more out of balance!"
Bhakha Tulku wanted me to share that :

"No matter how it looks, it is all an illusion. It is merely PHENOMENA". :wink:
Kymberlee Ruff
http://www.thegroundcrew.com/prophecy/2016/112116.html

Seek & You Shall Find... (Intuitie , voelen ......)
Licht is altijd weer redding uit de chaos. licht om de nevel van de duisternis te verjagen 'Wings' by Niklas Aman
As soon as enough lights shine, darkness will disappear from Earth.

The Light we have been awaiting for so long is returning! A glorious World is emerging!

We are the people we have been waiting for!
We are the people we have been expecting!

Dr. Arthur Cushman, Arturo Luminoso, Quetzal Tlaneztia.
http://apmagazine.info/index.php?option ... cle&id=236
ENIGMA...TEMPLE OF LOVE Afbeelding

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Susan » 14 apr 2017, 19:25

Geschiedenis van de Matthaüs Passion
3 april 2015 - Rienk-Jan Benedictus

Afbeelding

De Nederlandse Bachvereniging zal vandaag de eigen uitvoering van de Mattäus Passion online zetten. Hiermee wil de de vereniging het werk van Bach voor een breed publiek toegankelijk maken. Het is alweer drie eeuwen geleden dat de Matthäus Passion voor de eerste keer werd opgevoerd voor publiek.

De Matthäus Passion van Bach
De Matthäus Passion staat bekend als één van zijn langste composities, maar is misschien ook wel de voortreffelijkste creatie van de klassieke grootmeester Johann Sebastian Bach (1685-1750). Hij componeerde dit oratorium rond 1727. De compositie, die in het Latijn voluit Passio Domini Nostri J.C. Secundum Evangelistam Matthaeum is getiteld, vormt een hoogtepunt in de geschiedenis van de klassiek-religieuze muziek. De leidraad voor de Matthäus Passion wordt gevormd door het lijdens- en sterfverhaal van Jezus Christus, zoals deze staat opgetekend in het evangelie van Matthëus.

Eerste opvoering in Leipzig
Hoewel Bach in totaal vier of vijf verschillende ‘Passies’ moet hebben geschreven, is naast de Matthäus Passion alleen de iets minder bekende Johannes Passion (1723) bewaard gebleven. De Matthäus Passion werd voor het eerst opgevoerd in de Thomaskirche van Leipzig, de stad waar Bach sinds 1723 muziekdirecteur van de grotere kerken was geworden. Historische bronnen spreken elkaar tegen wat betreft de datum waarop de Matthäus Passion daar voor de eerste keer werd uitgevoerd: vermoedelijk was dit op 15 april 1729, een Goede Vrijdag, maar er zijn ook bronnen die vermelden dat de eerste opvoering al op 11 april 1727 (eveneens een Goede Vrijdag) plaatsvond.

De Passion in Nederland
De eerste uitvoering van de Matthäus Passion in Nederland vond plaats in 1870. Onder leiding van de Duitse componist Woldemar Bargiel (1828-1897) werd de compositie opgevoerd door het Toonkunstkoor in Rotterdam. Vanaf 1899 nam de belangstelling voor het muziekstuk onder een breder publiek toe, dankzij een ingekorte versie van de hand van Joseph Wilhelm Mengelberg (1871-1951), toenmalig dirigent van het Concertgebouworkest in Amsterdam.

De Grote Kerk van Naarden
Sinds 1922 verzorgt de Nederlandse Bachvereniging de uitvoering van de Matthäus Passion in de Grote Kerk te Naarden. Van de tientallen uitvoeringen die tegenwoordig jaarlijks in Nederland plaatsvinden is dit de best bezochte opvoering, waar bovendien traditiegetouw ook Nederlandse bewindslieden aanwezig zijn. De opvoering is zo populair, dat de kaarten al een jaar van tevoren al uitverkocht waren.


http://www.isgeschiedenis.nl/
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Susan » 09 jul 2017, 21:16

Muziek wat dat doet met de mens

Muziek en bloeddruk
Sommige muziek heeft een algemeen effect, ook al is het niet per se je favoriet.

Zo verlaagt muziek van de Italiaanse operacomponist Giuseppe Verdi de bloeddruk. Dat blijkt uit recent onderzoek van de universiteit van Oxford. Er zit een cyclus van tien seconden in zijn muziek die telkens wordt herhaald, en die lijkt op de hartslag. Volgens de hoogleraar die het onderzoek leidde, wist Verdi bij het componeren instinctief welk ritme het beste zou zijn om het ontspannende effect te bereiken.
Hetzelfde effect is in Oxford gemeten bij de Negende symfonie van Beethoven en bij aria’s in Puccini’s opera Turandot. Ze behoren tot de meeste kalmerende muziek volgens de universiteit van Oxford, omdat er zoveel van die cycli van tien seconden in zitten.

https://www.gezondheidenco.nl/
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door chuen » 10 jul 2017, 16:44

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

It's not the shows that are important ……
Native American Magician Cirkel
Alles wat we doen is spiritueel
Alle beslissingen, acties en emoties zijn geworteld in het spirituele rijk

11:11
De verschuiving van verstand naar hartsbewustzijn
De verschuiving in bewustzijn is sinds de oudheid voorspeld door vele verschillende culturen en tradities.
Je begint een ‘’zoeker’’ te worden. Je eigen waarheid.
Elk mens heeft de mogelijkheid om de geest stil te maken, de stilte in te voeren en te weten.
Het is je intuitie die je de juiste richting wijst, al duurt het even voor deze aanwijzingen doordringen in je bewustzijn.
Wees niet bang, want je bent geliefd. Je bent gekozen.

De diepste kern van jezelf
Afbeelding

Een medicijnwiel is steeds in beweging
Als je in het indiaanse medicijnenwiel het Noorden en het Zuiden verbindt, kom je tot inzicht(Lucht) via het invoelingsvermogen(Water).
https://medicijnwiel.wordpress.com/2012 ... icijnwiel/
Zuiden;Water-voelen,
Ik voel de beweging van water; Mijn gevoel is al een stroom.
Noorden;Lucht-denken,
Mijn denken is als lucht, als overdrijvende wolken.
Het medicijnenwiel is krachtig omdat het innerlijke lessen leert die toegang geven tot de diepste
kern van jezelf, die verbonden is met de Universele krachten.
Lessen op mentaal, spiritueel en emotioneel gebied.
https://medicijnwiel.wordpress.com/2012 ... icijnwiel/

Noorden:
Mijn denken is als lucht, als overdrijvende wolken.
De noordelijke deuropening reflectie
Een roos zonder doornen
Bløf – Omarm me
Hoe diep je gaat
Heeft met denken niets te maken
Hoogstens met een wil

Zuiden:
Ik voel de beweging van water; Mijn gevoel is al een stroom.
Het zuiden rood, de gave van het voelen Gevoelens zijn intens
Woorden betekenen niets

Balans
Afbeelding

Afbeelding

Oneindigheid.. En vraag niet wat ik voel
Woorden zeggen veel te vaak
Wat ik niet bedoel

Afbeelding

Inside The Eye of Hurricane Jova Afbeelding

kring
van begrip en medeleven groter te maken

Een mens is deel van het geheel, dat wij het "Universum" noemen, maar toch ervaren wij onszelf, onze gedachten en gevoelens, als iets wat losstaat van de rest, een soort
optisch bedrog
van bewustzijn.
Dit bedrog is als een gevangenis voor ons, die ons beperkt tot onze persoonlijke verlangens, en tot affectie voor slechts de enkelen die ons het meest na staan. We moeten ons eraan wijden onszelf te bevrijden uit deze gevangenis door onze kring van begrip en medeleven groter te maken, door al wat leeft in het geheel van natuur en schoonheid te omarmen. Niemand is in staat om dat volledig te doen, maar het streven naar dit doel is op zichzelf onderdeel van die vrijheid, en een fundament voor innerlijke zekerheid.
Albert Einstein, brief uit 1950, geciteerd in The New York Times

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De taal van de muziek ...

Bericht door Susan » 24 jul 2017, 16:33

Hine e Hine
>
> E tangi ana koe
> Hine e hine
> Kua ngenge ana koe
> Hine e hine
> Kati to pouri ra
> Noho 'i te aroha
> Te ngakau 'o te matua
> Hine e hine (Repeat 2x)
>
> E tangi ana koe
> Hine e hine
> Kua ngenge ana koe
> Hine e hine
> Kati to pouri ra
> Noho 'i te aroha
> Te ngakau 'o te matua
> Hine e hine (Repeat 2x)

*
> Engels vertaling
>
> Little Girl, Little Girl
>
> You are crying
> Little girl, little girl
> You are tired
> Little girl, little girl
> Do not fear
> For there is love
> In the father's heart for you
> Little girl, little girl.
>
> You are crying
> Little girl, little girl
> You are tired
> Little girl, little girl
> Do not fear
> For there is love
> In the father's heart for you
> Little girl, little girl.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Plaats reactie