Filosofie in de toekomst (gegenwart)

Filosofie is de betekenis en geldigheid van ons denken en ons geloof omtrent de meest algemene en universele aspecten van het bestaan (heelal, entiteiten of subjecten, objecten of dingen, en hun relatievormen). Filosofeer hier net als vroeger Plato deed.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Filosofie in de toekomst (gegenwart)

Bericht door oktagon » 28 feb 2015, 18:47

Een vervolg op de filosofie van de 20e eeuw grijp ik weer naar een duitse Wiki met verslagen over filosofien in de toekomst,dus men moet het duits wel een beetje beheersen:

http://de.wikipedia.org/wiki/Philosophie_der_Gegenwart

Duitsers zijn een bijzonder soort mensen,er werden massamoordenaars (in WOII) in hun soort voortgebracht met ook eerder oorlogszuchtige heersers;het positieve,dat ik van hun kan zeggen is,dat er veel goede wetenschappers als oa.technologen en filosofen werden geboren en aangezien ik die niet in het nederlands uitvoerig behandeld zag in de nederl.Wiki,kwam de duitse in aanmerking!

De oorlogszuchtige heersers leefden overigens in vele streken,maar vn. wel in Europa met wel voorgangers uit Azie als Djengis Kahn,Attila en verder de Romeinen,Vikingen,Germanen,Spanjaarden,Oostenrijkers,Duitsers en later met name Napoleon,Mussolinie,Franco,etc,etc.
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Plaats reactie