Het collectief- en Ik bewustzijn

Filosofie is de betekenis en geldigheid van ons denken en ons geloof omtrent de meest algemene en universele aspecten van het bestaan (heelal, entiteiten of subjecten, objecten of dingen, en hun relatievormen). Filosofeer hier net als vroeger Plato deed.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Het collectief- en Ik bewustzijn

Bericht door taigitu » 21 apr 2015, 10:04

Het collectief- en Ik bewustzijn.

Als ik zeg dat de mens het stomste wezen is wat erop Aarde rondloopt en om die reden mensdom (Engels menskind) heet, wordt ik voor gek versleten.
En ik kan mijn tegenstanders geen ongelijk geven, want behalve dat we onze gemiddelde leeftijd hebben weten te verdubbelen van 40 naar 80 en dus in feite een dubbelleven leiden, zijn we ook de meest inventieve aardbewoners ooit.

Maar als ik vandaag de dag zeg dat Amerikanen het geniaalste volk is dat ooit door God geschapen is en geschapen zal worden, heb ik al redelijke kans ter plekke gelynchd te worden, want…
Zijn zij het niet die willens en wetens onder het mom "God bless them" alles wat hen niet zint met de aardbodem gelijk maken en uit angst voor repressaille een vluchtweg zoeken naar Mars?

Nog gekker wordt het als ik mensen vertel dat ik kosmologie studeerde en als belangrijkste studie-materiaal de Bijbel hanteerde.
Dan - zo zegt de taal zo mooi - breekt waarlijk de hel los.
-Hoe kan het dat het Johannes evangelie over Amerika spreekt over het beest met de 7 koppen (leider G7) en de 10 horens (de 10 geboden waaruit in 1945 de democratie werd getoverd) èn dat het land zichzelf met "God bless Amerika" vereert?
-Hoe kan het dat grote groepen mensen nu als "lichtwerkers" de nieuwe tijd aankondigen na een ware Apocalyps of revolutie als ommekeer en de laatste bladzijde van dit studieboek een zo zwarte is?

Zo staat de bijbel boordevol van vergelijkingen en ogenschijnlijk tegenstrijdigheden, waar men zich 2000 jaar de kop over gebroken heeft en nog breekt of een zeer gekunstelde uitleg aan gegeven heeft.
Dat dit boek dan nu ook door velen als een dom sprookjesboek voor volwassenen in de hoek wordt gegooid is zeer begrijpelijk.
Toen ik in de jaren '80 zo overdonderd werd met 'nachtelijke colleges' over dit weet- of waarheidsboek over de cikelgang des levens was ik alleen maar opperst verbaasd.
Van thuis uit had ik het zeker niet meegekregen en zelf had dit boek nooit enige indruk op me gemaakt.
Ik had geeneens een Bijbel.

Hoe kon het dat het toeval wilde dat ik op mijn bridge-clubje opeens gevangen werd door een man die om de bijbel van A tot Z te leren, hebreeuws had gestudeerd en nu met sanscriet bezig was?
Hij had er nooit een woord over losgelaten en ik niet over mijn dromen.
Ik had mijn doktersjas inmiddels vaarwel gezegd en had alle tijd van mijn leven aan mijzelf.
Zo werd ik meer dan een half jaar dagelijks - behalve Zondag als zijnde zijn Sabbathdag (ook iets veemds, niet?) - uren doorgezaagd en uitgemolken met een waar spervuur en alsof hij een woordenboek hanteerde las hij mij mijn vertellingen bijbels voor.
Hij werd met de dag enthousiaster over de vertellingen van ogenschijnlijke tegenstellingen en noemde mij tenslotte een uitverkorene God's.
Dàt en dàt alleen was uiteindelijk de reden dat ik hem vaarwel moest zeggen.

Ik kon hem met geen stokslagen bewegen en/of zijn denkraam aan diggelen slaan dat we allemaal en niemand uitgezonderd uitverkorenen waren van mijn illusionaire en zijn zekere denkbeeld God.
Maar wat ik wèl met zekerheid wist was dat ook deze dromen - net als mijn doktersjas-dromen ten aanzien van ons lijden - gewoon de waarheid waren.

-Dit gehele boek is geschreven in half en half het collectief bewustzijn en het Ik-bewustzijn.
-Dit gehele boek is geschreven in het zogenaamd kosmisch bewustzijn en het aards bewustzijn.
-Dit hele boek is geschreven in yin en yang vertellingen kris kras door elkaar.
-Dit hele boek is een kris-kras samenvatting van deze en gene tijd.
-Dit hele boek is geschreven in weten en denken te weten, hetwelk van oudsher werd beschreven als zijnde elkaars spiegel of spiegelbeeld.

Ik wilde dit "gegevene" doorgeven aan kerkvaders /theologen, die velen nog beheersen met dit onbegrepen boek, maar…
Steeds weer liep ik op tegen een muur van onbegrip bij hen die door theologiestudie die denkramen tot onwrikbaar hardhout hadden omgetoverd.
Het was exact hetzelfde als wat ik werelds was tegengekomen bij omhoog gevallen Hoogleraren in de geneeskunde.
Vanaf dat moment stond ik moederziel alleen in de wereld.
Ik werd nog een tijdje gevangen door allerhande spirituele groeperingen, maar ook dáár bleken vastgeroeste denkbeelden de basis van werelds overleven (geldindrang en geldingsdrang) te zijn.
Nu kan ik met zekerheid zeggen dat zoals Kaminski vrij vertaalt : "Alles wat in deze materialistische denkwereld gewaardeerd, opgewaardeerd wordt of een weg vindt, is de leugen en/of de spiegel van het weten en/of de waarheid.
Nu kan ik zeggen dat niets makkelijker is dan het ware te leren zien!

We leven collectief in een zo genaamde excarnatiefase in dit leven. Het aantal boeken is nog nooit zo groot geweest.
Dit geschiedde vroeger ook aan het einde der culturen, maar op veel kleinere schaal!
Dat is ook waarom bijvoorbeeld medici vasthouden aan de idee dat kanker altijd heeft bestaan, terwijl het slechts aan ieder einde van een cultuur als excarnatiefase beschreven werd!
Het enige wat wij moeten doen - willen we de waarheid weten - is alles in zijn spiegelbeeld lezen.
Dàn en dan alleen kan de weldenkende mens zichzelf transformeren als zijnde een individu met een kosmisch bewustzijn en/of intelligent design.

Maar let wel!

Het is een Ik-loos bewustzijn en werelds van nul en generlei waarde!

http://www.wetenschap-eindtijd.com/intr ... tzijn.html
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie