Is "naar mijn bescheiden mening" zeggen, afbreuk doen aan ei

Filosofie is de betekenis en geldigheid van ons denken en ons geloof omtrent de meest algemene en universele aspecten van het bestaan (heelal, entiteiten of subjecten, objecten of dingen, en hun relatievormen). Filosofeer hier net als vroeger Plato deed.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Is "naar mijn bescheiden mening" zeggen, afbreuk doen aan ei

Bericht door Susan » 03 mei 2016, 11:20

Is "naar mijn bescheiden mening" zeggen, afbreuk doen aan eigenwaarde?

Naar aanleiding van wat hier geschreven is:
http://www.mysterie-wetenschapsforum.nl ... 35&t=14983
heb ik dit even in een topic gezet omdat het anders te veel van het onderwerp af gaat dwalen.

Gusteman schreef
Wanneer ik die kennis ga uitbreiden zal daardoor ook mijn mening beïnvloed worden, wat echter niet wegneemt dat ik voor de volle 100% achter mijn mening sta. Ik zal daarom ook nooit de uitspraak "naar mijn bescheiden mening" gebruiken. Ik heb maar één mening, wanneer ik die zou betitelen als "bescheiden" zou ik daarmee aangeven dat ik er van uit ga dat mijn mening niet van betekenis is, en daardoor meteen ikzelf ook niet; daar geloof ik niet in.
en Tammy schreef
Met bescheiden mening Gusteman wat je aanhaalde bedoel ik wel degelijk mijn eigen mening.
Ik schrijf zo omdat ik het niet wil opdringen, een soort vorm van beleefdheid eigenlijk als ik dat woordje gebruik.
Er is volgens mij niets mis mee indien iemand zegt:"dit is mijn bescheiden mening"
Dan geeft degene hier voor mij mee te kennen dat hij/zij niet de indruk wil wekken alles over
een bepaald onderwerp te weten en het misschien mis kan hebben. Ik zie dit dan ook niet als er van
uit gaan dat deze eigen mening niet van betekenis zou zijn, maar dat je open staat voor de mogelijkheid dat de eigen mening herzien of zelfs aan de kant gezet dient te worden.

Er is óók niets mis mee indien iemand iets heel zeker denkt te weten,zijn/haar eigen mening als juist ziet. Zoals bijvoorbeeld Gusteman het volgens mij bedoelde, dat hij daarom ook niet het woordje bescheiden er bij gebruikt.

Het volgende bedoel ik in het algemeen:
Het gaat mijn inziens echter richting arrogantie indien iemand stug aan zijn/haar eigen mening vast blijft houden, niet toe kan en/of wil geven het mis te hebben, maar wél anderen steeds ergens op wijzen door te kennen te geven waar het aan schort in hun opinie, denkwijze, mening, gebrek aan woordkennis wat iemand anders ooit ook eens opperde, enz enz.
Want dat is of gaat dan wél richting zichzelf ver boven de ander vinden staan, prat gaan op hun eigen hoger ingeschatte intelligentie en/of inzicht in de problematiek van de onderwerpen en wat de wijze van schrijven betreft...waar de 'simpele minkukels' in hun ogen dus niet aan kunnen tippen.


Let wel, ik heb dus niet het gevoel of de indruk dat Gusteman zichzelf boven anderen verheven voelde met zijn beoordelingen/terechtwijzingen die hij in diverse topics plaatste, maar de manier van uiten/schrijven zou die indruk kunnen geven voor sommigen, omdat hij vaak assertief reageerd en zelfverzekerd over komt..?

Dat is en mag echter nooit géén reden zijn, bij niemand!, om dan maar aan te nemen dát deze houding negatief beoordeeld mag/moet worden! Verre van dat zelfs, we missen nu eenmaal de mimiek, intonatie van de stem, hóé het gezegt zou worden zoals in een veelvuldig persoonlijk contact wel het geval is. Dit geldt zoals gezegt echter voor alle mensen natuurlijk die we alleen via geschreven stukken menen te kennen....zoals hier op het forum.

Maar daar kunnen degenen die dit lezen, natuurlijk heel anders over denken :grin:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

gusteman

Re: Is "naar mijn bescheiden mening" zeggen, afbreuk doen aan ei

Bericht door gusteman » 04 mei 2016, 02:28

Ik lees deze nu pas, beste Susan, rijkelijk laat dus.
Maar zoals het spreekwoord zegt: beter laat dan nooit ... (alhoewel ik nog steeds niet met zekerheid heb kunnen bepalen of hiermee een goedkoop excuus dan wel een oprecht gebaar werd bedoeld door diegene die dit spreekwoord oorspronkelijk heeft bedacht, het heeft zijn charmes en zal sneller harten openen dan botweg met de deur in huis te vallen).

Ik vind het wel schattig, en in zekere zin zelfs vertederend, om te zien hoe jij zo je uiterste best doet om toch niet op iemands tenen te gaan staan.

Maar dat kan ik begrijpen want je hebt hier een onderwerp aangesneden wat nogal makkelijk voor verwarring kan zorgen: het gebruik van "naar mijn bescheiden mening".
Niet te verwarren met "bescheidenheid" want die twee hebben totaal niks met elkaar te maken.

Bescheidenheid is een karaktereigenschap die aan iemand wordt toegedicht en enkel kan worden toebedeeld door de waarnemer, niet door de bezitter van de eigenschap.
Van zodra iemand beweert bescheiden te zijn is er van bescheidenheid geen sprake meer en wordt het "valse bescheidenheid".

Ik begrijp heel goed wat Tammy schreef, namelijk dat "naar mijn bescheiden mening" een beleefdheidsvorm is die gemeengoed geworden is.

Er is echter iets aan de hand met die uiting van beleefdheid: bij het gebruik ervan wordt een etiket gekleefd op de mening, er wordt een waarde aan gehecht; een waarde die "beleefdheidshalve" behoorlijk laag wordt gehouden.
Toch vindt de spreker/schrijver die mening belangrijk genoeg om ze naar voor te brengen en dit creëert een controverse: want indien de spreker/schrijver zelf een lage waarde toekent aan die mening, vanwaar dan de behoefte om ze sowieso te uiten?

Of, zoals Godfried Bomans het zo treffend wist te verwoorden: Zeg nooit dat het slechts uw mening is, want u hebt geen andere.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Is "naar mijn bescheiden mening" zeggen, afbreuk doen aan ei

Bericht door Tammy » 04 mei 2016, 03:20

Leuk dat er een topic is geopend naar aanleiding van mijn uitspraak. :grin:
Ik ben iemand die een hele eigen mening heeft over veel zaken in het leven.
In mijn omgeving sta ik bekend daarom.
Sommige mensen vinden mij fel.
Maar dat is omdat ik woon in een gebied waarin mensen draaien en draaien voordat ze iets zeggen waar ze achter staan.
Ik ben to the point zeg maar, zal mijn Amsterdamse Nederlandse kant wel zijn.
Die mensen zijn gewoon direct. :mrgreen:
En waar ik woon zijn ze dat meestal niet.


Naar mijn bescheiden mening is voor mij gewoon een beleefdheidsvorm.
Zo van: dit is hoe ik erover denk maar ik verwacht niet dat anderen ook zo moeten denken als ik.
Ik ben wat ik altijd noem spartaans opgevoed , dat hield in extreem beleefd zijn toen ik een kind was.
Jullie willen niet weten hoe extreem .
Dat heb ik niet meer zo sterk, maar een beetje nog wel.
Dat neemt niet weg dat ik een hele eigen mening heb.
Maar ik weet niet alles.

Zo weet ik 100% zeker dat ET bestaat en ons in het verleden allang heeft bezocht.
De mix van het mengen van rassen is iets wat ik denk dat er gebeurt is.
Maar ik weet dat dus niet 100 % zeker.

Dus aan de ene kant snap ik dat als ik zeg naar mijn bescheiden mening het idee ontstaat dat ik niet achter mijn eigen mening sta.
Maar dat doe ik wel, alleen ben ik met sommige zaken er nog niet over uit of het de waarheid is wat er in het verleden is gebeurd.

Ik ben best verwarrend he ? :mrgreen:
Vind mijn omgeving ook, ik val altijd net buiten de bestaande regeltjes.
So be it. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Is "naar mijn bescheiden mening" zeggen, afbreuk doen aan ei

Bericht door univers » 04 mei 2016, 04:57

Vind mijn omgeving ook, ik val altijd net buiten de bestaande regeltjes.
Heb ik ook een schurft aan.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Is "naar mijn bescheiden mening" zeggen, afbreuk doen aan ei

Bericht door Tammy » 04 mei 2016, 05:00

Ik had al zo`n vermoeden Univers. [joker]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Is "naar mijn bescheiden mening" zeggen, afbreuk doen aan ei

Bericht door Vitharr » 04 mei 2016, 08:58

gusteman schreef:Er is echter iets aan de hand met die uiting van beleefdheid: bij het gebruik ervan wordt een etiket gekleefd op de mening, er wordt een waarde aan gehecht; een waarde die "beleefdheidshalve" behoorlijk laag wordt gehouden.
Toch vindt de spreker/schrijver die mening belangrijk genoeg om ze naar voor te brengen en dit creëert een controverse: want indien de spreker/schrijver zelf een lage waarde toekent aan die mening, vanwaar dan de behoefte om ze sowieso te uiten?
In het Nederlands zit dat iets anders beste gusteman. Met 'bescheiden' in de uitdrukking 'naar mijn bescheiden mening' wordt een enge betekenis van het woord 'bescheiden' bedoelt, namelijk; niet opdringerig. 'Bescheiden' is in deze zin het bijvoeglijk naamwoord van 'mening'. De zin betekent dus dat je je mening niet op wilt dringen. 'Bescheiden' is in deze context dus geen waardeoordeel waar het de mening zelf betreft.

Tam paste de uitdrukking goed toe, maar je ziet hem inderdaad ook vaak verkeerd toegepast worden op de manier zoals je beschrijft. (meestal door onzekere mensen) Ook bestaat nog een sarcastische variant waarbij de uitdrukking juist arrogantie uitdrukt.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Is "naar mijn bescheiden mening" zeggen, afbreuk doen aan ei

Bericht door Gast1 » 04 mei 2016, 09:31

Tammy schreef:Vind mijn omgeving ook, ik val altijd net buiten de bestaande regeltjes.
So be it. :wink:
Indeed mrs. Steed. Moet je mij hebben.
Blijkbaar val ik altijd fors buiten de bestaande regeltjes én regels. [joker]
gusteman schreef:Ik vind het wel schattig, en in zekere zin zelfs vertederend, om te zien hoe jij zo je uiterste best doet om toch niet op iemands tenen te gaan staan.
Ik vind het frappant om te zien dat je hier de conclusie trekt dat Susan haar uiterste best doet om toch niet op iemands tenen te gaan staan.
Ik zie dat zelfs helemaal niet en ik vind het zelfs prachtig zoals Susan het topic inleid.
Het is juist de maatschappij die 'oordeelt' over mensen die het beleefd brengen.
Je tipt het zelf al aan:
gusteman schreef:Er is echter iets aan de hand met die uiting van beleefdheid: bij het gebruik ervan wordt een etiket gekleefd op de mening, er wordt een waarde aan gehecht; een waarde die "beleefdheidshalve" behoorlijk laag wordt gehouden.
... en dat deed je dus. :wink:
gusteman schreef:Toch vindt de spreker/schrijver die mening belangrijk genoeg om ze naar voor te brengen en dit creëert een controverse: want indien de spreker/schrijver zelf een lage waarde toekent aan die mening, vanwaar dan de behoefte om ze sowieso te uiten?

Of, zoals Godfried Bomans het zo treffend wist te verwoorden: Zeg nooit dat het slechts uw mening is, want u hebt geen andere.
Klopt, en dat is weer iets anders dan een bescheiden mening.
Een bescheiden mening is immers niet opdringerig geponeerd, maar dat schreef mr. Steed hierboven ook al :wink:

gusteman

Re: Is "naar mijn bescheiden mening" zeggen, afbreuk doen aan ei

Bericht door gusteman » 04 mei 2016, 21:20

Godfried Bomans schreef:Dikwijls is datgene wat wij bescheidenheid noemen, niets anders dan het verlangen om tweemaal geprezen te worden.
Godfried Bomans schreef:Vele mensen menen dat het iets verdienstelijk is een geringe dunk te hebben van zichzelf. Het is de armzaligste vorm van hoogmoed.
Godfried Bomans schreef:Als een Hollander gek wordt, dan voelen de mensen dat het vakwerk is.
Godfried Bomans schreef:Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Zalige man die Bomans :mrgreen:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Is "naar mijn bescheiden mening" zeggen, afbreuk doen aan ei

Bericht door univers » 04 mei 2016, 21:38

:mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Is "naar mijn bescheiden mening" zeggen, afbreuk doen aan ei

Bericht door Tammy » 05 mei 2016, 04:09

Vitharr schreef:
In het Nederlands zit dat iets anders beste gusteman. Met 'bescheiden' in de uitdrukking 'naar mijn bescheiden mening' wordt een enge betekenis van het woord 'bescheiden' bedoelt, namelijk; niet opdringerig. 'Bescheiden' is in deze zin het bijvoeglijk naamwoord van 'mening'. De zin betekent dus dat je je mening niet op wilt dringen. 'Bescheiden' is in deze context dus geen waardeoordeel waar het de mening zelf betreft.

Tam paste de uitdrukking goed toe, maar je ziet hem inderdaad ook vaak verkeerd toegepast worden op de manier zoals je beschrijft. (meestal door onzekere mensen) Ook bestaat nog een sarcastische variant waarbij de uitdrukking juist arrogantie uitdrukt.

Dat heb je goed beschreven Vitharr. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Is "naar mijn bescheiden mening" zeggen, afbreuk doen aan ei

Bericht door Gast1 » 05 mei 2016, 06:37

Godfried Bomans schreef:Dikwijls is datgene wat wij bescheidenheid noemen, niets anders dan het verlangen om tweemaal geprezen te worden.
Curieus, als dat zo genoemd wordt vraag ik me af door wie en wie dan verlangd om geprezen te worden.
Godfried Bomans schreef:Vele mensen menen dat het iets verdienstelijk is een geringe dunk te hebben van zichzelf. Het is de armzaligste vorm van hoogmoed.
Het is een interpretatie én een vooroordeel van Bomans.
Hoe komt hij er immers bij?
Godfried Bomans schreef:Als een Hollander gek wordt, dan voelen de mensen dat het vakwerk is.
Alleen een Hollander? Bijzonder ... ik geloof dat ik dit niet begrijp.
Godfried Bomans schreef:Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Die indruk heb ik ook bij bewoners van andere landen.
gusteman schreef:Zalige man die Bomans :mrgreen:
Het was een Hollander en een Nederlander ... naar mijn bescheiden mening.

gusteman

Re: Is "naar mijn bescheiden mening" zeggen, afbreuk doen aan ei

Bericht door gusteman » 05 mei 2016, 09:37

Wikipedia/Vormen van satire schreef:Nederland kent een lange traditie op gebied van satire. Het boek Lof der Zotheid door Desiderius Erasmus is allicht het oudste voorbeeld. Eind 19de eeuw ontstond in Nederland het cabaret, die vaak hun publiek een figuurlijke spiegel voorhouden. In diezelfde periode ontstond het 'Amsterdamsch literair-satirisch studentenweekblad Propria Cures', dat in 1890 werd opgericht, en nog altijd verschijnt. Satirische literatuur was in Nederland onder meer terug te vinden in de werken van Godfried Bomans en de stripreeksen Tom Poes en De familie Doorzon.
Begrijp je 't nu beter, beste Pierre?

Gast1

Re: Is "naar mijn bescheiden mening" zeggen, afbreuk doen aan ei

Bericht door Gast1 » 05 mei 2016, 13:08

Niet echt nee. Een satire of hekeldicht is een kunstvorm waarbij vaak op humoristische wijze maatschappijkritiek wordt gegeven.
Een satire is een hekeldicht; een prozatekst of gedicht met sarcasme geschreven.
Ik heb satire nooit echt begrepen, maar misschien heb ik het zelf ook wel eens aangewend.
Misschien waren mijn reacties op Bomans quotes wel satirisch ende sarcastisch.
Het zou kunnen.

gusteman

Re: Is "naar mijn bescheiden mening" zeggen, afbreuk doen aan ei

Bericht door gusteman » 05 mei 2016, 13:47

Gast1 schreef:Een satire of hekeldicht is een kunstvorm waarbij vaak op humoristische wijze maatschappijkritiek wordt gegeven.
Een satire is een hekeldicht; een prozatekst of gedicht met sarcasme geschreven.
De eerste zin is woordelijk een kopie van wat op Wikipedia staat geschreven.
De tweede zin dan weer niet, aangezien daarin satire wordt op dezelfde lijn gezet met uitsluitend sarcasme.
En dat is niet noodzakelijk zo, en wordt ook op Wikipedia iets ruimer gedefinieerd:
  • De kritiek kan geleverd worden via parodie, ironie, sarcasme, pastiche en karikatuur.
"De doelwitten kunnen personen, politici, tradities, religie, kunstenaars, entertainers, media, normen, waarden, trends zijn.
Niet alle satire is uitsluitend humoristisch bedoeld. Sommige satires zijn zo agressief en scherp dat ze vooral willen provoceren of tot actie aanzetten. Hierom zijn door de geschiedenis heen veel satirici vervolgd door de overheid." (BRON)

De kans is dus inderdaad groot dat je zelf, net als iedereen trouwens, wel eens een satirische of sarcastische opmerking maakt of hebt gemaakt; dat je parodie, karikatuur of ironie hebt aangewend in een gesprek of discussie. :wink:

Gast1

Re: Is "naar mijn bescheiden mening" zeggen, afbreuk doen aan ei

Bericht door Gast1 » 05 mei 2016, 14:25

:post:

Serieus, zonder enige 'plagerij' van welke vorm dan maar ook. :wink:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Is "naar mijn bescheiden mening" zeggen, afbreuk doen aan ei

Bericht door univers » 05 mei 2016, 15:26

Ik heb satire nooit echt begrepen, maar misschien heb ik het zelf ook wel eens aangewend.
Misschien waren mijn reacties op Bomans quotes wel satirisch ende sarcastisch.
Het zou kunnen.
Kan ook gebrek aan humor wezen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Is "naar mijn bescheiden mening" zeggen, afbreuk doen aan ei

Bericht door Susan » 06 mei 2016, 13:11

gusteman schreef:Ik lees deze nu pas, beste Susan, rijkelijk laat dus.
.
Dat doet er niet toe hoor Gusteman, zelf mis ik wel eens wat of kom later door niet altijd
meteen rustig de tijd te vinden er uitgebreider op te reageren.
(een kant en klaar onderwerp/tekst even tussen door neer 'plakken' gaat vlugger)
Ik vind het wel schattig, en in zekere zin zelfs vertederend, om te zien hoe jij zo je uiterste best doet om toch niet op iemands tenen te gaan staan

Maar dat kan ik begrijpen want je hebt hier een onderwerp aangesneden wat nogal makkelijk voor verwarring kan zorgen: het gebruik van "naar mijn bescheiden mening".
Waar je dat dan uit haalde snap ik echt niet.
Ik heb getracht mijn gedachten precies zo weer te geven als ik het bedoelde zonder dat
daar misverstanden uit konden ontstaan. Had niets te maken met 'uiterste best doen om niet op tenen te gaan staan'.
Niet te verwarren met "bescheidenheid" want die twee hebben totaal niks met elkaar te maken.
Bescheidenheid is een karaktereigenschap die aan iemand wordt toegedicht en enkel kan worden toebedeeld door de waarnemer, niet door de bezitter van de eigenschap.
Van zodra iemand beweert bescheiden te zijn is er van bescheidenheid geen sprake meer en wordt het "valse bescheidenheid".
Mee eens.
Ik begrijp heel goed wat Tammy schreef, namelijk dat "naar mijn bescheiden mening" een beleefdheidsvorm is die gemeengoed geworden is.
Er is echter iets aan de hand met die uiting van beleefdheid: bij het gebruik ervan wordt een etiket gekleefd op de mening, er wordt een waarde aan gehecht; een waarde die "beleefdheidshalve" behoorlijk laag wordt gehouden.
Nee,dat zie ik niet zo Gusteman, niet iedereen zou daar dan zo'n etiket met een waardeoordeel op willen plakken,of in gaan vullen dat degene die zegt "naar mijn bescheiden mening", zijn eigen mening minder waard zou vinden. Verder had ik al geschreven hoe ik het zie,overbodig om dit nog eens te herhalen.
Of, zoals Godfried Bomans het zo treffend wist te verwoorden: Zeg nooit dat het slechts uw mening is, want u hebt geen andere.

Wij luisterden/keken vroeger ook regelmatig naar programma's waar Godfried Bomans in zat,met
zijn hilarische en soms mallotige uitspraken nam hij de boel ook flink op de hak,leuk. :grin:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Is "naar mijn bescheiden mening" zeggen, afbreuk doen aan ei

Bericht door Susan » 06 mei 2016, 13:16

Tammy schreef:Leuk dat er een topic is geopend naar aanleiding van mijn uitspraak. :grin:
Ik ben iemand die een hele eigen mening heeft over veel zaken in het leven.
In mijn omgeving sta ik bekend daarom.
Sommige mensen vinden mij fel.
Maar dat is omdat ik woon in een gebied waarin mensen draaien en draaien voordat ze iets zeggen waar ze achter staan.
Ik ben to the point zeg maar, zal mijn Amsterdamse Nederlandse kant wel zijn.
Die mensen zijn gewoon direct. :mrgreen:
En waar ik woon zijn ze dat meestal niet.


Naar mijn bescheiden mening is voor mij gewoon een beleefdheidsvorm.
Zo van: dit is hoe ik erover denk maar ik verwacht niet dat anderen ook zo moeten denken als ik.
Ik ben wat ik altijd noem spartaans opgevoed , dat hield in extreem beleefd zijn toen ik een kind was.
Jullie willen niet weten hoe extreem .
Dat heb ik niet meer zo sterk, maar een beetje nog wel.
Dat neemt niet weg dat ik een hele eigen mening heb.
Maar ik weet niet alles.

Zo weet ik 100% zeker dat ET bestaat en ons in het verleden allang heeft bezocht.
De mix van het mengen van rassen is iets wat ik denk dat er gebeurt is.
Maar ik weet dat dus niet 100 % zeker.

Dus aan de ene kant snap ik dat als ik zeg naar mijn bescheiden mening het idee ontstaat dat ik niet achter mijn eigen mening sta.
Maar dat doe ik wel, alleen ben ik met sommige zaken er nog niet over uit of het de waarheid is wat er in het verleden is gebeurd.

Ik ben best verwarrend he ? :mrgreen:
Vind mijn omgeving ook, ik val altijd net buiten de bestaande regeltjes.
So be it. :wink:
;P!
Nee ik vind het niet verwarrend hoor Tammy,het is voor mij in elk geval duidelijk.
En ook ik houd van directheid, waar niet in gepuzzeld hoeft te worden of ik nu dit of dat bedoelde,
wat heel goed kan zonder grof of bot je mening te geven.

Erg vind ik het vooral als mensen zó 'dubbel' praten dat je er twee kanten mee op kunt, en als een ander niet positief reageerd, naderhand er onderuit proberen te komen door te zeggen dat men het niet goed begrepen heeft.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Is "naar mijn bescheiden mening" zeggen, afbreuk doen aan ei

Bericht door Susan » 06 mei 2016, 14:09

Gast1 schreef:Ik vind het frappant om te zien dat je hier de conclusie trekt dat Susan haar uiterste best doet om toch niet op iemands tenen te gaan staan.
Ik zie dat zelfs helemaal niet en ik vind het zelfs prachtig zoals Susan het topic inleid.
Het is juist de maatschappij die 'oordeelt' over mensen die het beleefd brengen.
;P!
Dat klopt, heb je goed gezien, dankjewel
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Is "naar mijn bescheiden mening" zeggen, afbreuk doen aan ei

Bericht door Tammy » 07 mei 2016, 03:27

Dank je Susan. :grin:

Ik zie ook niet bij jou dat je je uiterste best doet om niet op iemands tenen te staan.
Jij zegt altijd gewoon hoe jij denkt.
Altijd netjes maar wel je eigen mening.
Dus ik snap die uitdrukking die is gezegd ook niet.
Want dat doe je niet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie