Zinvol toeval.....

Filosofie is de betekenis en geldigheid van ons denken en ons geloof omtrent de meest algemene en universele aspecten van het bestaan (heelal, entiteiten of subjecten, objecten of dingen, en hun relatievormen). Filosofeer hier net als vroeger Plato deed.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Zinvol toeval.....

Bericht door taigitu » 17 dec 2016, 11:05

Zinvol toeval, een begrip zoals Jung dat noemt bij gebeurtenissen die toevallig zijn maar
wel iets invullen of aanvullen bij bestaande situaties.
Leuk om hier zulke 'toevalligheden' te plaatsen uit het nieuws of eigen ervaring.
Synchroniciteit
Voor het natuurkundige begrip, zie Gelijktijdigheid.

De term synchroniciteit (letterlijk: gelijktijdigheid) is een acausaal, verbindend beginsel, in 1930 geformuleerd door de Zwitserse psychiater en psycholoog Carl Gustav Jung.[1] Van synchroniciteit is sprake wanneer twee of meer gebeurtenissen min of meer tegelijkertijd optreden in een voor de betrokkene zinvol verband, dat niet noodzakelijk als causaal wordt ervaren. Eenvoudig gezegd: je ervaart het als "meer dan gewoon toeval"; omdat de twee gebeurtenissen voor jou met elkaar te maken schijnen te hebben, maar niet zo dat het ene het andere heeft voortgebracht. Jung zag synchroniciteit als een ander verklaringsmodel dat naast causaliteit zijn plaats verdiende. Dit concept stelt de causaliteit zelf niet ter discussie noch wil het ermee concurreren. Het beweert slechts dat, net zoals gebeurtenissen kunnen gegroepeerd worden onder 'oorzaak', ze net zo goed kunnen worden gegroepeerd onder hun betekenis.
Wikipedia
Een voorbeeld in het topic over 'de ziel van leiderschap' waar Deepak Chopra vertelt:
Deepak geeft hier het voorbeeld van toen hij zes jaar oud was.
Zijn moeder vroeg bij de aankondiging dat premier Nehru naar zijn dorp zou komen aan zijn vader wat voor sari ze aan zou trekken. De vader van Deepak, Krishan, zei dat het niet veel uit zou maken wat voor kleur ze zou kiezen aangezien het zo druk zou zijn dat Nehru haar toch niet op zou merken. De moeder van Deepak dacht daar echter heel anders over. Er stonden miljoenen mensen op straat op de dag van de komst van de premier. De Chopra’s stonden in de menigte. Op een bepaald moment kwamen de motoragenten voorbij en Nehru stond in de open auto er achter. Hij draaide zich om en keerde zich naar de menigte, daar wees hij naar Deepak’s moeder en haalde de roos uit zijn reverszakje. Hij wierp haar de roos toe. De menigte week achteruit en de moeder van Deepak bukte en raapte de roos op. Ze ruimde thuis een kamer uit. De hele kamer was leeg op een tafel in het midden na waar een vaas op stond met de roos er in. Drie weken lang kwamen er allerlei mensen bij hen aan huis, ze vereerden de roos en liepen in stilte door de kamer terwijl ze hun schoenen voor de deur lieten staan. De roos was een symbool geworden. Toen er drie weken om waren begon de roos te verwelken. De moeder van Deepak haalde de blaadjes voorzichtig los en droogde ze in een boek. Ze organiseerde daarna een feest met precies zoveel gasten als het aantal rozenblaadjes dat ze had. Iedere gast kreeg een blaadje mee als geschenk bij het afscheid. De rozenblaadjes waren heel kostbaar voor de mensen. Waarom waren die blaadjes zo belangrijk? Niet omdat het rozenblaadjes waren, nee, ze waren de blaadjes van de ziel van India. In de blaadjes lag de droom, de aspiratie, het verlangen, de vrijheidsroep van Gandhi. Het was de droom van het collectieve bewuste, van het collectieve verlangen, de aspiraties van het volk. De droom werd via Gandhi aan Nehru doorgegeven en via de roos van Nehru aan de moeder van Deepak en via haar aan haar vrienden. Een goed voorbeeld van een verhaal over intentie en wens. Er was geen enkele kans dat Nehru juist Deepaks moeder op zou merken, haar intentie en aandacht hadden er voor gezorgd.
Man verliest zijn huis door bosbrand, wint loterij
Voor de Canadese Chris Flett begon het jaar niet zo goed. In mei raakte hij zijn huis en inboedel kwijt door een bosbrand. Toch had het universum iets goeds voor hem in petto, want de man heeft aan het einde van het jaar 400.000 dollar gewonnen in een loterij.

Chris verloor zijn huis door de branden rond Fort McMurray in Canada. Ruim 2400 huizen werden verwoest en 90.000 mensen werden geëvacueerd. De huizen van zijn broer en moeder werden ook verwoest. Tot overmaat van ramp waren zijn moeder en kleine broertje niet goed verzekerd, Chris was gelukkig wel verzekerd en had al een plan om zijn familie te helpen, meldt GlobalNews.ca.

http://www.metronieuws.nl/nieuws/buiten ... nt-loterij
Man verliest huis door overstroming, wint loterij
16 oktober 2016

De overstromingen in Louisiana in augustus zorgen voor een hoop ellende. Veel mensen zijn hun huis kwijt of er is flink wat schade. Maar er is in ieder geval één iemand die de boel wat rooskleuriger kan inzien. Een inwoner van de staat won namelijk een miljoen.

James Lapeze is 72 en zijn huis raakte ernstig beschadigd tijdens de overstromingen in Louisiana. Hij zag het somber in, tot hij recentelijk de Powerball Prize van een miljoen dollar won. Dat meldt de Louisiana Lottery zondag.

Ongeloof
De winnaar haalde zijn prijs vrijdag op, en was flink geschokt door deze grote winst. „Ik heb mijn nummers wel tig keer gecheckt”, zegt hij. „Ik heb zelfs mijn vrouw het nog een keer laten controleren omdat ik niet kon geloven dat ik had gewonnen!”

De 72-jarige man speelt elke week mee met de loterij. Na aftrek van de belasting, houdt hij ongeveer 700.000 dollar over. Lapeze weet wel wat hij daarmee gaat doen: zijn huis afbetalen en met pensioen, vertelt een woordvoerder van de loterij aan Huffington Post. „Winnen is extra speciaal voor mensen die door de overstromingen zijn geraakt.”
http://www.metronieuws.nl/nieuws/buiten ... nt-loterij
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Zinvol toeval.....

Bericht door taigitu » 18 dec 2016, 17:26

Een kostbaar geschenk: het zinvolle toeval
LAGO DI JUNG

Het is al weer een halve eeuw geleden dat een goudgekleurde tor tegen het raam tikte van de praktijkruimte van C.G. Jung. Een patiënte had hem zojuist verteld over een droom waarin ze een gouden scarabee ten geschenke had gekregen. Weinig mensen zouden aandacht aan het getik hebben besteed. En nog minder zouden er meer in hebben gezien dan stom toeval. De Zwitserse psychiater dacht er anders over. Hij blies een oud idee uit de Chinese, Griekse en Westerse filosofie nieuw leven in, onder de naam: synchroniciteit.

“Kijk?, zei de Zwitserse psychiater C.G. Jung in juli 1955 tegen een verslaggever van een Zwitserse krant. “Ik weet dat ik hier zit en met u aan het praten ben en u weet hetzelfde. Tussen ons heeft een uitwisseling van woorden plaats. Maar behalve onze woorden zijn er zoveel andere dingen die zich van de een naar de ander bewegen: gevoelens, beelden, gedeelten van de ziel. Als we ons verlaten op de natuurwetenschap en de zogenaamde realistische kijk op de wereld, zijn we ons er vaak niet van bewust hoezeer we abstraheren en isoleren. De ware werkelijkheid kan men alleen geestelijk benaderen.?

Mijn grootmoeder had een paar boeken van Freud, Adler en Jung op de plank staan. Die van Freud en Adler moesten er uiteindelijk aan geloven, maar Jung mocht blijven staan. Vlak voor haar negentigste verjaardag sprak ze enthousiast over een aan Jung gewijde radio-uitzending, waar ze zo door getroffen was dat ze er een cassettebandje van had opgevraagd.

In 1999 zou ons gezin twee weken doorbrengen aan het Lago Maggiore. Niet zo ver van de plek waar Jung in 1951 zijn beroemd geworden Ascona-lezing over ‘toeval’ hield. Jung moest natuurlijk mee, in boekvorm. Wie anders? En na een hernieuwde kennismaking met de soms verbluffende inzichten van de oude Zwitserse meester was ik bereid het Lago Maggiore om te dopen tot Lago di Jung.

Op de laatste dag kon ik het niet laten. Enigszins beschroomd klopte ik in de stromende regen aan bij Casa Eranos, het huis waar Jung vijftig jaar eerder zijn lezing had gehouden. De plek waarvan een enkeling zich nog herinnert hoe Jung hier tussen de lezingen door, in de tuin onder de bomen, zo intens en onbedaarlijk in lachen kon uitbarsten dat toeristen op de hoofdweg langs het huis stopten en de tuin in kwamen om te vragen wie daar toch zo aan het lachen was.

Terwijl mijn gezin in de auto wachtte, ging de deur open, ik werd binnen uitgenodigd en vertelde over mijn plannen tot het schrijven van een artikel, en keek ondertussen naar buiten, over het meer, zoals de aanwezigen een halve eeuw eerder ook over het meer zullen hebben gekeken. Even later was een medewerkster tot mijn schrik druk doende twee oude foto’s met een mes los te snijden uit een dik fotoboek.

Slapeloosheid
Hier in dit huis gebeurde het na lang aarzelen dan toch dat de Zwitserse psychiater zijn gedachten onder woorden bracht over ‘betekenisvolle verschijnselen die samen lijken te vallen alsof ze een zijn’. De Zwitserse psychiater blies een oud idee uit de Chinese, Griekse en Westerse filosofie nieuw leven in en voorzag het van een nieuwe naam: synchroniciteit.

Stel, aldus Jung, in zijn Ascona-rede, dat iemand het nummer van zijn tramkaartje onthoudt en thuis een telefoontje krijgt van iemand die hetzelfde getal laat vallen. ’s Avonds koopt hij een schouwburgkaartje waarop wederom dat nummer staat. Is dat toeval? Een mens maakt zoiets weliswaar niet vaak mee, zei Jung, maar het zou kunnen.

Het wordt evenwel moeilijker in toeval te blijven geloven, aldus Jung, als de toevalligheden zich blijven opstapelen. Hij gaf zijn gehoor tal van voorbeelden.

Het leven is niet in statistieken te vangen, zal Jung in 1960 in een interview met de Sunday Times zeggen. “Het leven vormt altijd weer de uitzondering die de regel bevestigt.?

Neem het volgende voorbeeld van een jonge patiënte die Jung ooit door een arts uit een Zwitsers dorpje was gestuurd vanwege haar ongeneeslijke slapeloosheid. “Ze kwijnde weg door gebrek aan slaap en door de slaapmiddelen.?

Jung probeerde haar duidelijk te maken hoe belangrijk het voor een mens is om zich te kunnen ontspannen. Hij vertelde hoe hij zichzelf ontspande door te zeilen op het meer nabij zijn huis. Hij beschreef de gewaarwording van je te laten voortstuwen door de wind... “Ik zag aan haar ogen dat ze er niets van begreep; verstandelijk wel, maar verder niet. Hoe ik ook praatte, het hielp niets.?

Jung: “Terwijl ik zo sprak over zeilen en de wind, hoorde ik ineens de stem van mijn moeder, zoals zij een wiegeliedje placht te zingen voor mijn zusje toen ik acht of negen jaar was. Een liedje over een klein meisje in een bootje op de Rijn, met visjes eromheen. Bijna onwillekeurig zette ik mijn verhaal aan de vrouw voort op de melodie van het slaapliedje. Ik begon voor haar te zingen. En terwijl ik zong, zag ik dat ze in een soort betovering raakte.?

Maar het consult liep ten einde. “Ik vergat haar naam en ook die van de huisarts die haar naar me had toegestuurd.? Jaren later kwam hij deze arts echter tegen op een congres. Hij vroeg Jung of hij zich het geval van de jonge vrouw nog herinnerde. “Ja zeker,? zei deze. “En ik had zo graag vernomen hoe het haar is vergaan.?

Maar u weet toch, zei de arts, dat ze volledig genezen is thuisgekomen? “Ik heb me steeds afgevraagd hoe u dat heeft klaargespeeld,? zei de verbaasde arts. “Alles wat zij me wist te vertellen was een verhaaltje over zeilen en wind. Maar ze heeft nooit duidelijk kunnen maken wat u nu echt hebt gedaan. Ze kon het zich vermoedelijk niet meer herinneren. U zal toch wel iets meer hebben gedaan dan een liedje over een bootje neuriën?

Jung: “Hoe kon ik hem uitleggen dat ik slechts had geluisterd naar een stem die binnenin mij had geklonken? En dat ik me door die stem had laten leiden. Hoe moest ik hem vertellen dat ik een slaapliedje had gezongen met de stem van mijn moeder? Betovering door gezang is een van ’s werelds oudste geneeswijzen?

Laatste ontmoeting
Aan de Chileense schrijver/diplomaat Miguel Serrano zal Jung in 1959 zeggen: “Volgens mij is het enige belangrijke in het leven om je natuur te volgen. Een tijger moet een goede tijger zijn. De mens moet een mens zijn. Om te weten hoe je een mens moet zijn, moet je je natuur volgen en je door je natuur laten leiden, waarbij er onverwachte dingen kunnen gebeuren die uiterst belangrijk kunnen zijn.?

In misschien wel het mooiste boek over Jung, beschrijft Laurens van der Post zijn laatste ontmoeting met Jung. “Zoals altijd liep hij, met dat ingeboren gevoel voor goede manieren dat hem eigen was, met me mee het pad af. Even stond hij daar bij het hek, misschien iets zwaarder dan gewoonlijk op zijn stok leunend. Hij wuifde me gedag, terwijl hij in zijn jongensachtige Engels zei: I’ll be seeing you.’

Na dat bezoek was Van der Post naar Afrika gereisd, het werelddeel waar hijzelf was geboren en waar hij een groot deel van zijn leven had doorgebracht. Op de terugweg naar Europa lag hij in de hut van het schip, terneergeslagen door de staat waarin hij zijn geboorteland had aangetroffen. Hij kon de slaap niet vatten. De sterkste slaapmiddelen hielpen hem al dagen niet meer.

“En toen op een middag, doodop, van uitputting zwevend tussen waken en slapen, zag ik mezelf plotseling in een diepe, donkere vallei – in een door lawines bezocht landschap, tussen steile, met sneeuw bedekte bergen. Ik was vervuld van een voorgevoel van een ontzettende ramp. Ik wist dat zelfs het verheffen van mijn stem in deze wereld tot gevolg kon hebben dat de lawines op me neerstortten.

“Maar plotseling, ver weg aan het einde van de vallei op een bergtop nog gevangen in het licht van de zon, verscheen Jung. Hij stond daar maar even, zoals ik hem had zien staan aan het hek van de tuin bij zijn huis, hij zwaaide en riep naar me. I’ll be seeing you. Toen verdween hij achter de berg.?

Laurens van der Post viel in slaap. Het eerste wat hij de volgende dag las in het uitgeschreven nieuws van de scheepsradio, was het bericht dat Jung de middag ervoor in Zürich (Küsnacht) was gestorven.

https://www.vruchtbareaarde.nl/jung/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Zinvol toeval.....

Bericht door taigitu » 18 dec 2016, 17:49

.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Zinvol toeval.....

Bericht door taigitu » 28 dec 2016, 12:19

Vorige week kocht ik, als reserve, een stevig slot voor mijn fiets met het idee later
een ketting te kopen want die had dat partijenwinkeltje niet. Er zijn er in totaal 8
gestolen vanaf dat de kinderen nog op de fiets naar school gingen tot 2 jaar terug.
En ik ben dus extra alert met de fietsen op slot zetten.
Zo ging ik vorige week naar de fietsenmaker om een achterband te laten vervangen.
Ik had mijn fiets buiten de winkel geparkeerd met slot eraan natuurlijk. Ik kreeg van
de fietsenmaker een leen-fiets om naar huis te fietsen. Thuis gekomen had ik geen
extra ketting om deze fiets van een ander, aan de pui vast te zetten. Hij had wel
gezegd dat ik me geen zorgen hoefde te maken mocht hij 'verdwijnen' want het
was een oudje. Maar dat werkt niet voor mij. Nu had ik een nieuw slot liggen maar
geen ketting, en ik bedacht dat ik daar ook maar eens naar moest kijken deze week.

Maar dan treedt, toevallig, het zinvol toeval in werking......
Ik fietste vanmorgen over de dijk naar huis en tot mijn verbazing zie ik, een meter
hoog in de boom, een stevige fietsketting hangen. Het ketting hangt aan een boom,
langs het fietspad op de dijk waar geen huizen of zo staan. Ik vind het.....
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Zinvol toeval.....

Bericht door taigitu » 14 feb 2017, 12:46

Canadese docente bestelt online per toeval boek dat zij vier jaar kwijt was

Een Canadese docente die bij webwinkel Amazon een gebruikt exemplaar kocht van een boek
dat ze vier jaar lang kwijt was, bleek uiteindelijk haar eigen boek te hebben besteld.

Gena Zuroski, die lesgeeft aan de McMaster University in de Canadese stad Hamilton,
leende het boek Consuming Subjects: Women, Shopping and Business in the 18th Century
regelmatig uit aan studenten en kreeg het op gegeven moment niet meer terug, meldt CBC News.

Omdat zij het boek weer wilde gebruiken voor haar lessen, kocht ze via Amazon het
goedkoopste gebruikte exemplaar dat voorradig was. Dat bleek tot haar grote verbazing toen
ze het opensloeg haar eigen exemplaar te zijn waarin ze op een van de eerste pagina's haar
naam had geschreven.

Van het boek werden en worden tientallen examplaren aangeboden door tweedehandswinkels
via Amazon, dus het is groot toeval dat Zuroski haar eigen exemplaar toegestuurd kreeg,
zeker ook omdat het boek werd geleverd door een boekenzaak in St. Louis op ruim duizend
kilometer afstand van Hamilton.

Neerleggen

"Ik moest het boek neerleggen op mijn bureau en het opnieuw oppakken om zeker te weten
dat ik niet hallucineerde", zegt Zuroski tegen CBC News.

De docente zegt dat het voorval haar niet zal stoppen om in het vervolg boeken uit te lenen.
"Zelfs als dingen verdwijnen, dan komen ze soms tegen alle verwachtingen in toch nog bij je terug".

http://www.nu.nl/opmerkelijk/4389879/ca ... -was-.html
Dit is wel een bijzondere..... ik vind dit prachtig.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Zinvol toeval.....

Bericht door univers » 14 feb 2017, 13:02

Een leuke topic. ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Zinvol toeval.....

Bericht door taigitu » 08 mar 2017, 14:25

Oud lot onder in boodschappentas goed voor miljoen dollar
Di 28 februari 2017

Een opa uit het Australische Newcastle is in een klap miljonair geworden na het vinden van een
lot dat al meer dan een jaar oud was. Het papiertje zat in een boodschappentas.

De man kocht het lot vorig jaar in januari, maar het verdween op de bodem van zijn tas.
Daar bleef het een jaar onopgemerkt liggen, omdat de man er karton overheen had gelegd
om de bodem van zijn tas wat sterker te maken.

Toen hij zijn tas onlangs schoonmaakte, dook het lot op. Hij checkte het nummer op internet en
zag dat het lot meer dan een miljoen Australische dollar (700.000 euro) waard was.
"Wat ben ik blij dat ik mijn oude boodschappentassen niet heb weggegooid",
zei de winnaar die anoniem wil blijven.

Kinderen en kleinkinderen
Hij vindt het wel een beetje dom van zichzelf dat hij 414 dagen niet meer aan het lot gedacht
heeft. "Maar het maakt niet uit dat ik het geld een jaar geleden al had kunnen hebben.
Ik heb het nu."

Hij gaat het geld gebruiken om zijn kinderen en kleinkinderen te steunen met hun studie
en de aankoop van een huis.

http://nos.nl/artikel/2160558-oud-lot-o ... ollar.html
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Rudolf I
Onderzoeker
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 apr 2014, 03:29

Re: Zinvol toeval.....

Bericht door Rudolf I » 29 aug 2018, 16:09

Aha, gevonden! Ik zocht naar een topic om mijn verhaal van Toeval te vertellen.

Toeval bestaat niet, dat schreef trouwens ook James Redfield met 'De Celestijnse Belofte', het eerste inzicht. Alhoewel ik dat boek als fictie beschouw, vind ik toeval toch bijzonder om te noemen, alleen al omdat het toeval wil dat 'toeval' een bestaand woord is.

Mijn eigen verhaal over toeval:
Op de MTS leerde ik meerdere mensen kennen, hardrockers tevens mede -leerlingen van allerlei richtingen. Electro, metaal, bouwkunded en ikzelf volgde lasertechniek & fotografie.
Mijn te volgen richting bleek meer een HBO -studie, ik vond het vreselijk moeilijk en liep hierdoor achterstanden op. Ik heb de opleiding dan ook vervroegd moeten afbreken na het 2e jaar.
Omdat ik een gat had van een schooljaar, heb ik me vervroegd voor militaire dienst ingeschreven. In het leger dachten ze dat ik met mijn opleiding tot dan toe een goede verbindelaar zou zijn, ze zouden me opleiden tot het bedienen van de elektronica, maken van verbindingen (elektronisch) en bedienen van een PC die werkte in het digitale kanaal van de verbindingsdienst. Allemaal heel leuk, maar het toeval komt ook hiermee:
Een vriend (die ik op de MTS heb leren kennen, tevens mede -hardrocker, had zich ook vervroegd aangemeld en werd ook al bij de verbindingsdienst ingeroosterd, alleen hij had wel een 'elektronica' -achtergrond. Het toeval wilde dat we op dezelfde dag moesten opkomen, in dezelfde compagnie en ook peloton werden ingedeeld. Omdat dat opviel in het leger, plaatsten ze ons bij elkaar voor gedurende de rest van de diensttijd. Samen, maar ook afzonderlijk hebben we de oefeningen gedaan. Na militaire dienst raakten we elkaar weer kwijt. Ik was nog wel eens op zijn verjaardag geweest, maar niet echt veel contact. Ik verhuisde en raakte ook nog zijn adresgegevens en telefoonnummer kwijt. Dat bleef zo, op mezelf wonend had ik geen computer en was slecht bereikbaar of te vinden.
Ik verhuisde nog een keer.
Een paar jaar daarna, zo'n 7 jaar terug (ik had inmiddels een PC, kon mijn vriend niet terug vinden, ook niet op verschillende sites waar dat zou kunnen) was ik boodschappen aan het doen in een kleine supermarkt in een middelgroot stadje, daar waar ik woon. En daar vond ik mijn vriend terug, ook winkelend, bij uitzondering, in 'mijn' supermarkt. Hij blijkt ook in dezelfde plaats te wonen, om de reden dat woningen hier nog redelijk betaalbaar lijken te zijn. Geinig.
Inmiddels zijn die vriend en ik 'goed' bevriend en kunnen elkaar nauwelijks nog kwijtraken.

Dat is alles wat ik te zeggen heb over een toevalligheid in het kwadraat.
Bedankt voor het lezen.
We zien allemaal iets anders
kijken door dezelfde ruit
vogelpoep of universum
Het is maar waar je toe besluit.

-Ietsje later- Huub van der Lubbe, De Dijk

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Zinvol toeval.....

Bericht door univers » 29 aug 2018, 16:58

Mooi verhaal Rudolf. ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Zinvol toeval.....

Bericht door Fenna » 29 aug 2018, 20:18

Inderdaad een prachtig verhaal Rudolf.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Zinvol toeval.....

Bericht door Tammy » 29 aug 2018, 21:01

Wat leuk om te lezen werkelijk schitterend. :grin:
Dit zijn nu de mooie dingen in het leven, prachtig om te zien dat gebeurtenissen er voor zorgen dat men uiteindelijk elkaar toch weer terug vind. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie