Bestaat Toeval?

Filosofie is de betekenis en geldigheid van ons denken en ons geloof omtrent de meest algemene en universele aspecten van het bestaan (heelal, entiteiten of subjecten, objecten of dingen, en hun relatievormen). Filosofeer hier net als vroeger Plato deed.

Bestaat Toeval?

Nee, absoluut niet!
19
53%
Twijfel, weet het niet zeker...
6
17%
Ja zeker!
11
31%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Romaine

Bestaat Toeval?

Bericht door Romaine » 25 feb 2005, 20:05

Dit is een schrijven dat ik geschreven heb naar aanleiding van eigen ervaringen die ik ermee had. Mijn voordeel is dat ik de energieën kan zien die er mee samen hangen. Als het te lang is om te bediscussieren quote er dan een stukje uit, maar vergeet niet in welke context het er stond.

Romaine


Toevalligheden

Een situatie bekijkt iedereen vanuit zijn eigen perspectief. En de mijne is bijna altijd erg afwijkend ten opzichte van anderen. Daar kwamen mijn vragen ook uit voort. Ik zal proberen uit te leggen hoe ik er tegen aan kijk. Je hoeft het er niet mee eens te zijn.
Een mens bestaat uit lichaam, bewustzijn en een ziel. De ziel doet door middel van het bewustzijn en het lichaam ervaringen op. Het bewustzijn rijdt als het ware in de auto (het lichaam). Een mens heeft ook een aura, een uitstralingsveld. Dit veld bestaat uit een uitstraling die alle cellen van het lichaam hebben. Verder bestaat dit uitstralingsveld uit je emoties die je inhoudt of uit, je karakter en persoonlijkheden en de dingen die je doet. Verder denk ik dat je een lichaam hebt en een omgeving doordat je een bewustzijn hebt die zich hiervan bewust is. Ik zie het lichaam en de omgeving als het ware gecreëerd worden door het bewustzijn. Doordat je bepaalde energieën uitstraalt trek je ook mensen aan, die je dan "toevallig" ontmoet, zomaar ergens onderweg en met dezelfde interesse. Alsof de eigen uitstraling en de uitstraling van de andere persoon al lang contact hebben gemaakt, maar voordat dat visueel wordt moet men eerst naar elkaar toelopen. Door die verbinding tussen personen, die een toevallige ontmoeting creëren, ontmoet je mensen die passen bij iemands energie. De noord- en zuidpool van twee magneten die elkaar aantrekken. Twee puzzelstukjes die in elkaar passen, elkaar aanvullen. Een "mooi" voorbeeld is wanneer iemand heel erg op geld is gesteld (ook bedrijven), die persoon (of bedrijf) zend een energie uit van het stevig vasthouden van geld, beheersend vasthouden. Iemand anders zend een energie uit van "vast en beheersd geld losmaken", een inbreker. Ze komen als het ware samen op een marktplaats waar vraag en aanbod elkaar ontmoeten. Mensen die op die marktplaats zacht aanprijzen (zenden hiervan weinig energie uit), vallen niet op. Ze kunnen dit in de loop der tijd wel opbouwen, en gaan dan harder schreeuwen op de markt. De vraag naar schreeuwers fluctueert. De harde schreeuwers zijn als eerste hun waar kwijt. Maar wanneer men zachter de waren aanbied is het afhankelijk of men in het oog springt of niet. De opbouw van energie is een opbouw van spanning. Deze spanning komt (gedeeltelijk/helemaal) los door beantwoording van de vraag. De vraag die gesteld kan worden is wie er dan de cel in moet, de aanbieder of de vrager, de ingebrokene of inbreker. Beide zijn ze verantwoordelijk voor de energie.
Dit was een voorbeeld van twee personen, maar dit kan ook met slechts en persoon. Een paar maanden geleden verzwikte ik mijn enkel. Ik deed iets verkeerd. Dat bouwde een energie op, die zich uitte in het verzwikken van mijn enkel. De energie die opgebouwd was, werd besteed aan de situatie waarin ik mijn enkel verzwikte. Op deze manier schiep ik mijn eigen situatie. Door het stoppen met de opbouw van de energie kan men voorkomen dat het opnieuw gebeurt.
Dit zijn twee specifieke situaties die voor mij aangeven dat ik altijd zelf verantwoordelijk ben voor wat er gebeurt, immers door het continu uitstralen van energie trek ik dingen aan en creëer ik mijn eigen situatie (met gebruikmaking van anderen).



Meer toevalligheden

Tegen de hoek van mijn bed stootte ik mijn scheenbeen. Dat deed flink zeer. Maar hoe kwam dat? Waarom doe ik dat? Waarom doet die hoek van mijn bed dat?
Op dat moment merkte ik op dat mijn rechter scheenbeen de zwakste plek was van mijn lichaam. Opvallend is dat altijd de zwakste plek uitgekozen wordt, dit is vaker gebeurt. Hier was mijn rechter scheenbeen het zwakste in energie. Maar een situatie is altijd twee- of meerledig. Deze hoek van het bed had ook een concentratie van energie, ook hier was de energie zwakker. In de situatie van het stoten van het scheenbeen is energie gestoken. Energie die in het verleden is opgebouwd wordt hier besteed in het stoten van het been. Doordat de betreffende energie hieraan wordt besteed, neemt de hoeveelheid energie, met een betreffende eigenschap, af. De opbouw van energie X wordt gereduceerd omdat het in dit geval tot uiting wordt gebracht door het stoten van het scheenbeen. Maar de energie komt ergens vandaan, hoe komt het dat er in deze hoeveelheid energie X aanwezig is? Plots komt de term "hooghartig" in m'n hoofd. Moet bekennen dat die karaktereigenschap soms wel eens aanwezig is. Achteraf weet ik altijd dat het beter anders had gekund. Maar door het hebben en "toepassen" van de hooghartigheid bouwde ik dus energie op, energie van type X. Deze energie wordt later geuit in iets wat ik als onprettig ervaren heb. Eigenlijk moet ik blij wezen dat het zo te uiten is. Wanneer ik de energie verder had laten opbouwen zou de klap veel sterker en heviger zijn geweest. Hoe groter de hoeveelheid van een energie, hoe sterker de uitbarsting om de energie te laten afnemen. Maar energie wordt niet alleen opgebouwd door het hebben en uiten van karaktertrekken (die een mens vaak beter niet kan hebben), maar ook gevoelens, het doen van dingen en het hebben van emoties zorgen voor energie die ten goede of ten slechte ergens in tot uiting moet komen.
Maar niet alleen het menselijk lichaan wordt als uitingsvorm gebruikt voor de energie. Het lichaam is een manifestatie wat voort komt uit het bewustzijn. Maar niet aleen het lichaam is een manisfestatie, ook je omgeving wordt gecreëerd, aangetrokken, door de uitstraling van je bewustzijn. Je omgeving is het verlengstuk van jouwzelf. Je energieveld gaat overal in zitten. De energie van jezelf zit in je huis, je tuin, je auto en ook in je huisdier. Zo heeft iemand een bepaalde karaktertrek die sterk naar voren komt in het dagelijks leven. Wanneer deze persoon de hond uitlaat vertoond deze dezelfde karaktertrekken als het baasje, maar dan uitvergroot en sterker weergegeven. Maar ook wat er met je auto gebeurt komt voort uit de eigen energieën. Door het gebruik en het bezit van de auto gaat de energie van jezelf in de auto zitten. Wanneer je ergens iets mankeert (of in het voortraject: energie opbouwt) gaat de energie ook in je auto zitten. "Wanneer de energie op de marktplaats schreeuwt" zal er iets met de auto gebeuren. Hier wordt dan ook de zwakke plek van de auto gepakt, de zwakke plek in energie van je auto.

Samenvattend houdt het in dat je door emoties, gevoelens, karaktertrekken en de dingen die je doet een energie opbouwt. Deze opgebouwde energie zal uiteindelijk moeten afnemen doordat het ergens aan iets specifiek besteed wordt. Afhankelijk of het een 'positieve' of 'negatieve' opbouw is, wordt het besteed aan een positieve of negatieve manifestatie en ben je er blij mee of niet.
In combinatie met het aantrekken van dingen doordat mensen energieën uitstralen, samen met het opbouwen van energie, betekent het dat je voor de toepassing van de opgebouwde energie, deze moet immers ergens "besteed" worden, onbewust een "tegenpartij" zoekt die je van deze hoeveelheid energie afhelpt. Dit kan negatief, bijvoorbeeld "op zoek naar iemand die je aan wil rijden", en het kan positief, bijvoorbeeld iemand waar je je leven mee wilt delen.



Toevalligheden creëren

Met het bewustzijn heeft de mens de omgeving geschapen waarin hij leeft en ervaart doordat hij met gedachten, gevoelens, emoties en de dingen die hij doet andere mensen, dingen en situaties aantrekt.
Wanneer men niet tevreden is kan men de eigen situatie veranderen in een gewenste situatie. Wanneer men niet blij is met de eigen situatie gaat men vaak leven in het verleden of leven in de toekomst. Men is niet tevreden en gaat aan betere tijden denken: Vroeger was alles anders, toen had je nog dit, toen kon dat nog. Wensen dat het anders was, maar de tijd verandert, of je het accepteert of niet. Over vijf jaar wil ik dit, over 8 jaar dat, en ik wil later ook nog zus. Blijven wensen voor de toekomst, er steeds maar aan denken. Ik wou dat het nu over vijf jaar was. Men houdt zich dan met de toekomst bezig, maar gunt het niet de tijd om dat ook te worden. Het blijft een gedachte, een wens. En wanneer de tijd er eenmaal is, is er nog niets in de situatie verandert en gaat men naar het volgende ankerpunt staren.
Een wens is een gedachte die nog niet in de werkelijkheid tot manifestatie gekomen is. Men heeft een idee van wat gewenst is, maar wat men nog niet heeft. Men straalt soms zelfs uit dat men het WIL hebben, maar het tegenovergestelde is het gevolg. Men zend hier de gedachte uit dat het er niet is, maar wel gewild wordt. Hoe sterker en langer dit bevestigd blijft worden, hoe meer er energie uitgezonden wordt dat men het niet heeft. De situatie blijft zoals die is. Door er intensief en continu aan te denken blokkeert men het gewenste. De energie wordt dan als het ware over een pad geduwd waar het het eindpunt niet bereiken kan.
Je straalt energieën uit waardoor je je eigen wereld creëert. Wat er op het nu-moment gebeurt is meestal gecreëert op een eerder nu-moment (het verleden). De energieën die je eerder hebt uitgezonden leiden later tot gebeurtenissen; dan komen de energieën tot manifestatie. De energieën die zijn uitgestraald, worden meestal pas later in een nu-moment gebruikt. Dan wordt de hoeveelheid opgebouwde energieën verminderd doordat ze ergens aan besteed wordt.
Door het uitstralen van energie creëer je je eigen toekomst. De meeste mensen creëeren hun toekomst door het onbewust uitstralen van energie, afkomstig van emoties, gevoelens, gedachtes, karaktertrekken en de dingen die men doet. Ook de keuzes die men maakt maken de toekomst. Er is niet slechts één weg waarvoor gekozen kan worden in het leven, er zijn talloze paden die gevolgd kunnen worden. Een helderziende die de toekomst kan zien, ziet veelal een enkeling van die paden, enkele mogelijkheden. De paden zijn niet vast en kunnen op ieder moment wijzigen. De persoon in kwestie maakt zelf de keuze welk pad die bewandelt (met de bijhorende gevolgen). De toekomst staat niet vast maar wordt wel ingevuld door de eigen emoties, gevoelens, gedachtes, karaktertrekken en dingen die men doet. Hoe dichter de toekomst bij het nu ligt, hoe meer deze vast staat.
Met de energieën die je uitstraalt vorm je de toekomst. De meeste mensen doen dit onbewust, maar het kan ook bewust gebeuren. Een mens kan door het simpelweg (hardop) uitspreken van de wens, datgene op zijn pad krijgen in de toekomst. De energieën van de wens zullen in de loop der tijd hun doel vinden. Om de reis goed te kunnen volbrengen is het nodig dat de energie vrij kan reizen en niet geblokkeerd wordt door de mens die het wil sturen en wil afdwingen. Het mislukt als je het vast blijft houden. Door het uit te spreken kun je bewust creëren.
Behalve zelf bewust creëren kun je ook om hulp vragen aan bijvoorbeeld engelen, maar ook andere zijn mogelijk. Je kunt aan een specifieke engel vragen, maar aan engelen in het algemeen is ook goed. Dan wordt er de meest bijpassende gestuurd. Je kunt ze vragen voor bescherming of om iets gedaan te krijgen.
Je creëert je eigen omgeving, ontmoetingen en gebeurtenissen om je heen meestal onbewust. Hier kun je zelf op bewuste wijze nog dingen aan toevoegen door onder andere het uitspreken van een wens en hem vrij weg te laten vliegen. De mens heeft de neiging om zijn wil voorop te zetten en hiervoor alles te laten wijken, maar wanneer zij rekening zou houden met de al bestaande energieën en hier op harmonieuze wijze zou inspelen, kan men een veel fijner en idealere wereld scheppenen hogere doelen bereiken.



Toevallig gezond

De gezondheid van de mens lijkt even onvoorspelbaar als het weer. Je zou heel gemakkelijk een ziekte op kunnen lopen, net zo gemakkelijk als in het hele leven gezond blijven. Maar is de gezondheid wel zo toevallig?
Een paar jaar geleden was er op een beurs een legionella-epidemie uitgebroken en tientallen mensen raakten besmet met deze ziekte. Zij die besmet raakten zijn langs een fontein gelopen op de beurs waar de haard van legionella was. Maar zij niet alleen, er zijn daar vele mensen langs gekomen zonder enige besmetting opgelopen te hebben. De vraag was wanneer iemand besmet raakt en wanneer niet. Om besmet te raken met een ziekte moet je voor een ziekte vatbaar zijn, open zijn. Wanneer er een griepgolf heerst in het land wordt er gezegd dat mensen die vatbaar zijn griep krijgen. Dit is juist. De gesteldheid van de mens is dan op een bepaalde manier ontstoord of ontregeld waardoor een ziekte je gemakkelijk kan treffen. Want in een griepgolf heeft niet iedereen last van griep, niet iedereen is hiervoor vatbaar. Vaak wordt er dan aangegeven dat de griepgolf de oorzaak is van jouw griepje, maar dit is niet juist. De griepgolf is slechts een middel om besmet te raken, de eigenlijke oorzaak zit in jouwzelf. De oorzaak is terug te voeren op het lichaam, die hier geen weerstand tegen kan bieden. De reden dat er geen weerstand tegen geboden kan worden komt uit jezelf. Door de uitstraling van je gedachten, gevoelens, emoties, karaktertrekken en de dingen die men doet, creëert men de eigen omgeving. Zo zorgt men ervoor dat er in de eigen omgeving ook ziektes voorkomen. Een mens wordt niet toevallig ziek. Een mens wordt ziek doordat zij ergens binnen de duizend en één gedachtes, gevoelens, emoties of karaktertrekken iets niet goed heeft lopen. Hier wordt er energie opgebouwd die in de loop der tijd sterker wordt. Hoe meer energie er wordt opgebouwd, hoe meer het iets aantrekt. Mensen bouwen verschillende energieën op, zo kunnen andere mensen aangetrokken worden, maar ook ziektes. Wanneer ziektes verwijderd of verholpen worden in een ziekenhuis wordt een probleem weggehaald. De energieopbouw, die tot dan toe heeft plaats gevonden en nu besteed is in een ziekte, wordt weggenomen. Wat niet wordt weggenomen is de reden van het opbouwen van de energie. Slechts de gevolgtrekking van de opbouw wordt weggenomen en er vindt dus geen genezing plaats van de oorzaak, de oorzaak blijft zitten. Dit heeft tot gevolg dat ziektes terug blijven komen. Pas door het omschakelen in de mens kan men de oorzaak van een ziekte wegnemen en daadwerkelijk voor genezing zorgen. De gedachtes, gevoelens, emoties en karaktertrekken maken deel uit van het leefpatroon van de mens. Ook het leefpatroon is van belang wil het ziektes aantrekken. Zo zijn er mensen bekend die door een omschakeling in hun levenspatroon van kanker zijn genezen.
Maar het leefpatroon van de mens bestaat uit meer. Uit de gedachtes, emoties, gevoelens en karaktertrekken neemt een mens beslissingen. Men maakt keuzes die zich weer vertalen in gevolgen voor de toekomst. Op basis van de eigen inzichten koopt de mens ook producten om te eten. Maar de mens weet vaak niet wat die koopt. De voeding die men tot zich noemt moet ons verrijken. Maar niet al het voedsel doet dat. Men luistert ook niet naar het lichaam wat die wil, men eet vaak niet wat bij zich past. De organen van de mens hebben ieder voor zich behoefte aan bepaalde voedingsmiddelen, beter gezegd: behoefte aan de energieën van bepaalde voedingsmiddelen. Dit hebben de organen nodig om individueel in balans te blijven. Ieder orgaan heeft andere energieën nodig, omdat ieder orgaan anders reageert op gedachtes, emoties, gevoelens en karaktertrekken van de mens. In de organen is er een manifestatie van energie die hieruit voortkomt. Dit veroorzaakt dat een orgaan behoefte kan hebben aan bepaalde voeding op een moment. Wanneer deze behoefte niet ingewilligd wordt ontstaan er lichamelijke tekorten. Deze tekorten bestaan veelal uit dingen die men nooit of weinig eet (of drinkt). Tekorten zorgen voor een belasting van het menselijk lichaam en kunnen uiteindelijk uitmonden in het mankeren van een orgaan. Ook kunnen mensen een teveel aan iets hebben. Dit wordt meestal veroorzaakt doordat ze van een product te veel en/of te vaak tot zich nemen. Wanneer iemand iedere ochtend een glaasje jus d'orange neemt zegt het lichaam op een gegeven moment dat die dit niet kan verdragen. Wanneer men altijd aardappelen eet vind het lichaam dat te veel worden. Wanneer er ergens een teveel of een tekort aan is wordt er energie opgebouwd. Een beetje van die energie kan geen kwaad, maar wanneer men met de opbouw van energie over de drempel gaat, gaat men ergens aan mankeren: het orgaan met het tekort of teveel. Op zo'n moment kan het orgaan het niet meer aan en schaadt het je lichaam. Het is dus belangrijk om te eten wat bij je past, eten waar je organen behoefte aan hebben. Om hier op in te spelen is het zinvol om te luisteren naar het lichaam en aan te voelen wat zij nodig heeft. Als iets niet goed smaakt of ruikt is dit een teken. Jonge kinderen voelen tegenwoordig soms goed aan wat bij hun past. Behalve of het lichaam van de mens iets nodig heeft of juist niet, kan het product zelf ook verschil uitmaken. Ieder product komt ergens anders vandaan, heeft een andere oorsprong en zodoende ook een andere energie. Dit kan ook van invloed zijn.

Je creert je wereld zelf door het uitzenden van gedachtes, emoties, gevoelens, karaktertrekken en de dingen die je doet. Een belangrijke factor is 'angst'. Angst is een energie die ervoor zorgt dat men krijgt waarvoor men bang is. Door met angst te stoppen wordt een groot stuk onheil afgewend. Ook je eigen gezondheid is een gevolg van de eigen uitzending. Verder zijn het de eigen keuzes die men maakt die zich vertalen in gevolgen voor de toekomst.



Toevallig samenspel

De mens creëert door het uitzenden van emoties, gedachtes, gevoelens, karaktertrekken en de dingen die hij doet. Zo maakt hij zijn eigen weg in de toekomst. De energieën die men uitzendt vormen de omgeving waarin iemand leeft. Ook je lichaam komt uit deze energieën voort. De energieën bestaan uit emoties, gedachtes, gevoelens, karaktertrekken en de dingen die men doet. Deze onderdelen van de mens hebben een constante invloed op elkaar en hangen heel erg samen. Ze zijn nauw verbonden met elkaar. Het gedrag van de mens komt hier weer uit voort. Het gedrag is niet afzonderlijk te zien van de onderdelen die deel uit maken van de mens. De gehele mens wordt door deze onderdelen beïnvloedt. Zo komen je karaktertrekken naar voren in de dingen die je doet, in de dingen die je niet doet en ook in je stem; in alles. Een eigenschap die de mens kan hebben is verbeelding. Wanneer dit tot de mens behoort komt dit overal in tot uitdrukking. Een mens met verbeelding verbeeldt zich meer te zijn of meer te kunnen dan een ander. Door deze eigenschap te hebben bestaat de mens voor een deel uit verbeeldings-energie, energie die voortkomt uit het hebben van verbeelding. Wanneer je dingen doet pas je energie toe die onderdeel is van de mens, je gebruikt energie die de mens bij zich heeft. Zo wordt ook een stukje verbeeldings-energie gebruikt bij alle activiteiten die de mens doet. Iemand die verbeelding heeft zal deze energie gebruiken in zijn handelingen, daden en ook in de stem. Iemand anders vangt energie op doordat die kijkt of hoort (of...). Onbewust wordt er gehoord dat de andere persoon verbeelding heeft. Zo zijn er mensen die hier niet tegen kunnen. Mensen kunnen dan het gevoel krijgen met een onprettig persoon te maken te hebben en kunnen zich aan bepaalde dingen gaan irriteren. Ook komt het voor dat mensen onbewust de persoon gaan ontwijken vanwege de aanwezige energie die ze opvangen, zonder dat men het bewust in de gaten heeft.
Ook schaadt (in dit geval) verbeelding de mens. Het is een eigenschap die niet positief te noemen is en door de uitzending van energie worden hierdoor onprettige zaken aangetrokken. Verbeelding is slechts een van de vele eigenschappen die mensen kunnen hebben. Veel eigenschappen werken nadelig voor de mens, maar er zijn ook goede eigenschappen die de mens juist sterken. Het is de kunst van het leven om juist die nadelige eigenschappen af te leren. Hiervoor is het nodig dat men bewust wordt van zichzelf en van de eigenschappen die men heeft. In de eigen omgeving trekt een mens, door de uitstraling van energieën, andere mensen aan die bij hem passen. Een mens zendt energieën uit die terecht komen op de marktplaats. Hier worden andere energieën ontmoet en wanneer het klikt trekken ze elkaar aan. Degenen die elkaar aantrekken zijn tegenovergestelden van elkaar (op bepaalde gebieden). Wanneer een vrouw een relatie aan gaat met een man zullen twee tegenovergestelden zich met elkaar verbinden. De specifieke eigenschappen van een man zullen zich verbinden met de tegenovergestelde eigenschappen van een vrouw. Zo is mijn vader ordelijk, logisch ingesteld, strak met geld, een eenling, introvert, slecht in talen, met technisch inzicht, en mijn moeder meer ongeorganiseerd, op andere wijze dan logisch, vrij met geld, graag samen met anderen, extrovert, goed in talen, geen technisch inzicht. Zo kan dit rijtje door gaan met tegenstellingen. Ze zijn een tegenovergestelde spiegel voor elkaar. In vergelijking met vroeger zijn ze naar elkaar toegegroeid. Dit soort tegenstellingen kom je in alle relaties tegen. Dit is heel natuurlijk. Men zoekt onbewust een partner met tegenstellingen om gecomplementeerd te worden. Doordat een mens bepaalde karaktertrekken heeft is de mens niet in balans. Karaktertrekken verzorgen bij een mens energie met specifieke eigenschappen. Door deze kleurgeving van energieën is de mens niet in balans, want deze energie stroomt door het lichaam zonder tegenhanger. Doordat twee (tegengestelde) personen samen gaan in een relatie ontstaat er een evenwicht. Binnen een relatie blijven de twee polen aanwezig. Deze kunnen zich verder van en dichter op elkaar bevinden. Hier is er sprake van een evenwichtssituatie. Idealer zou zijn wanneer de twee personen elkaar zouden complementeren en elkaars eigenschappen zouden opheffen. Dan komen ze terecht in het midden van de balans, de meest ideale situatie. Ook de individuele mens kan zich richten op de ideale situatie, waarin men zelf het midden van de balans probeert te benaderen. Dit kan men doen door het neutraliseren van met name zware en nadelige karaktertrekken van zichzelf.
Toevalligheden en gezondheid kan men niet alleen creëren door het uitzenden van wensen, vragen aan engelen om hulp en luisteren naar het lichaam voor de eigen gezondheid, maar ook door zelf het midden van de balans proberen op te zoeken. Door het neutraliseren van karaktertrekken heeft men kans om tot het middelpunt te komen en niet langer er rondjes om te draaien. Het leven van de mens beweegt zich in golven. Men kan zich dit voorstellen als een golvende lijn met dieptepunten en hoogtepunten om de horizontale as. Hoe groter de amplitude (=maximale afstand van de lijn ten opzichte van de horizontale as), hoe verder men van het middelpunt van de balans af zit. Men hoeft niet grote golven te hebben om door het leven te stromen. Ook met kleinere golven of een vlakke lijn kan men het leven leven op een meer harmonische wijze.



Toeval krijgt een handje

Wanneer een mens op aarde geboren wordt is zij niet alleen. Met de mens komen er verschillende onstoffelijke bewustzijnsvormen naar de aarde om haar bij te staan en te begeleiden. Ieder mens heeft drie bewustzijnsvormen aanwezig die als het ware achter haar staan. Zij steken regelmatig een handje toe wanneer dit nodig is. Zo ervaren talloze mensen kleine en grote wonderen die zij zelf niet verklaren kunnen. Deze zijn het werk van de eigen begeleiders die ter plaatse assistentie verlenen. Zij houden in de gaten wanneer er iets te wachten staat wat de persoon wel of niet moet ondervinden. Zij kunnen op de situatie invloed uitoefenen en eventueel ingrijpen als dat nodig is. Zij bepalen of er wordt ingegrepen. Wanneer de mens energie opgebouwd heeft die ergens toe zal leiden zullen de begeleiders dit laten gebeuren. Dit tenzij er een reden voor bestaat om hier de hand tussen te steken. Ze zullen ook ingrijpen als de situatie die gaat volgen niet past bij de energie van een persoon. Zo wordt men wel eens een handje geholpen. Het zijn niet altijd de begeleiders die ingrijpen of sturen waar nodig. Ook engelen en andere bewustzijnsvormen kunnen een helpende hand bieden. Ook kan de mens de eigen begeleiders, de engelen en de andere bewustzijnsvormen vragen om hulp. De hulp die geboden wordt kan allerlei vormen aannemen. Van zomaar een persoon die er plotseling is tot een duwtje in de rug.
Engelen komen in allerlei soorten voor die ieder specifiek een eigen functie hebben. Een soort engelen zijn de elohim. Deze zijn bij geboorte en dood aanwezig van ieder levend wezen. Bij de geboorte van een kind zijn er elohim aanwezig die de 'persoon' in het lichaam helpen komen. Ze begeleiden het in het proces om zich te verbinden met het lichaam. Aan het einde van het leven van een levend wezen zijn er ook elohim aanwezig. Deze helpen het leven los te komen van het lichaam waarin het hier op aarde aanwezig is. Toevallig is het niet dat een mens of ander levend organisme overlijdt, dood gaat. Het proces van losmaking duurt een bepaalde periode om de verbondenheid te doorbreken. Het proces van het losmaken duurt meestal maanden en kan ook jaren duren voordat het proces voltooid is. Bij de dood van de mens is dit proces nog niet te einde. Enkele dagen na het overlijden kan dit proces nog bezig zijn. Wanneer het proces van losmaking eenmaal begonnen is het proces onomkeerbaar. Mensen die een bijna dood ervaring hebben gehad hebben niet te maken gehad met elohim, voor hun was het nog geen tijd. De mens gaat dus zeker niet toevallig dood. De mens bouwt in het proces voor overlijden een energie op van 't overlijden. Wanneer het proces van overlijden zover is en de energie is opgebouwd, wordt de opgebouwde energie besteed aan de situatie waarin de mens dood gaat. Deze energie kan dus besteed worden aan een fataal autoongeluk, een brand, een proces van ziekte of een simpele hartstilstand die de mens tot het hiernamaals doet overgaan. De wijze van overlijden kan heel verschillend zijn, maar is passend bij de persoon in kwestie. Het past bij de persoonlijkheid van de mens, waarin de gevoelens, gedachtes, emoties, karaktertrekken en de dingen die men doet naar voren komen. De energie van de eigenschappen van de mens komen in een bepaalde combinatie voor die treffend is met de manier van overlijden. Door de keuzes die de mens maakt in het leven, de dingen die men doet, de gevoelens, emoties, gedachtes en karaktertrekken die men heeft, wordt de manier van overlijden samengesteld. Het fatale autoongeluk als voorbeeld is slechts de situatie die voortkomt uit mens. Het ongeluk is niet de oorzaak van de dood. De oorzaak van dood is als gevolg van de ziel die er de brui aan geeft en de elohim die de mens losmaken. Het systeem van de mens is dan (onbewust) ingesteld op het einde van het leven. Meestal pas op het laatste moment gaat men hier pas naar leven. Dan is er voldoende losgemaakt en energie opgebouwd die in een situatie gestoken wordt ter afsluiting. Het proces van overlijden met elohim is van toepassing op alle organismen die op aarde leven. De dood is niet toevallig het einde, men gaat op z'n tijd. De dood is het moment waarop de mens de aarde verlaat en het jasje op de aarde achterblijft. Datgene wat hier op aarde kwam bij de geboorte en incarneerde gaat nu weer terug uit het lichaam naar het hiernamaals. Het hiernamaals is geen gesloten plaats. Ze kunnen vanuit het hiernamaals naar de aarde komen en je begeleiden of ze komen af en toe eens langs. Deze entiteiten kunnen vrij weggaan. Er zijn er ook die niet vrij weg kunnen en hier vastzitten, deze worden als 'spook' gezien.
De mens is geen levend wezen dat simpel en alleen een lichaam is. De mens bestaat uit een lichaam, een bewustzijn en meer. Het bewustzijn, datgene waarmee je ervaart, zit in het lichaam. Het lichaam reageert zoals het bewustzijn dat wil. Zo kan het bewustzijn het lichaam op volautomatisch laten gaan, maar men kan ook bewust zelf sturen. Er zijn ook mensen die zichzelf ervaren als niet het lichaam zijnde. Het voelt voor hun dat ze zich in het lichaam bevinden, maar het lichaam niet zijn. Ze voelen zich als een wezen in het menselijk lichaam. Ze ervaren dat ze het lichaam niet zijn, maar weten wel dat dit bij hen hoort.
Behalve de bewustzijnsvormen van engelen en entiteiten zijn er ook wezens waarvan we het bestaan amper weten zoals de wezens in de natuur en die van buiten de aarde. De bewustzijnsvormen die op aarde zijn, steken regelmatig een handje uit en helpen wanneer dat nodig is. Veelal worden ze niet gezien, maar toch staan ze ons met raad en daad bij en geven ons van tijd tot tijd ingevingen.



Toevallig de mens zelf

De mens is een levend wezen dat meer is dan een lichaam alleen. Het heeft een bewustzijn en het vermogen om de wereld om zich heen te creëren. Dit creëren gebeurt ook op wereldwijde schaal met alle mensen samen. Ieder mens is verschillend, maar samen bestaat er een wereldwijd bewustzijn.
In het leven heeft de mens de keus om zichzelf of anderen te volgen. Bij het volgen van anderen gaat de mens minder zelfstandig denken en loopt deze mee in (een deel van) de stroom van de maatschappij. De mens is hier op aarde juist om zelf keuzes te maken en jezelf te blijven. Zo komt het voor dat mensen hun mening af stemmen op die van anderen. Dit is gemakkelijk want men hoeft zelf niet echt te denken en men komt ook geen moeilijke obstakels tegen. Mensen die elkaar volgen in de gedachtestromen zijn ook gevoeliger voor angst. Angst is een hele sterke kracht die mensen kan beheersen en beïnvloeden, en het heeft een sterke creërende werking. Een groep mensen versterkt de werking van angst. Angst trekt aan.
In de maatschappij wordt paranormaal zijn nogal eens gezien als iets afwijkends en wil men er niet van weten. Toch is het paranormale een wezenlijke eigenschap die mensen kunnen hebben. Duizenden jaren geleden waren de mensen gevoeliger dan nu het geval is. Toen konden veel meer mensen intuïtief waarnemen en was dit de gewoonste zaak van de wereld. Langzaam aan verdwenen de intuïtieve mogelijkheden van de mens. In de loop der tijd kwam hier, en komt nog steeds, het persoonlijke paranormale voor in de plaats. Paranormaal komt in talloze vormen voor bij de mens. Zo zien mensen dingen, of weten, horen, voelen, ruiken, of proeven ze iets dat niet met de basiszintuigen wordt waargenomen. Helderziendheid beperkt zich niet alleen tot het kijken in de toekomst of het zien van aura's, maar zijn er talloze andere mogelijkheden die ook 'gezien' kunnen worden. Wanneer iemand paranormaal is en dit ervaart of gebruikt, maakt de persoon gebruik van een filter. Dit filter heeft ieder mens. Door dit filter komt al het paranormale, niets uitgezonderd. Wanneer het filter schoon en zuiver is, kan het paranormale hier vrij doorheen gaan. Echter wanneer het filter vertroebeld is en onzuiver worden het paranormale verstoord in het doorgaan. Hoe onzuiverder het filter is, hoe meer het paranormale gestoord wordt. Het onzuiver zijn van een filter heeft tot gevolg dat het paranormale beïnvloed wordt door de vertroebeling, zodat er (kleine) onjuistheden en fouten in kunnen voorkomen. Des te meer het filter vertroebeld is, hoe meer en groter de onjuistheden kunnen zijn. Een vertroebeld filter wordt veroorzaakt door de emoties, gedachtes, gevoelens en karaktertrekken die de mens heeft en hier een verstorend effect op hebben. Van het paranormale wordt meestal gedacht dat het zich in een andere dimensie bevindt. Toch bevindt het paranormale zich niet in een parallelle wereld, maar in onze eigen wereld. Het paranormale is aanwezig in de huidige realiteit, allen veel mensen kunnen dit niet waarnemen.
De planeet aarde is een levend wezen waarop de mensen en al haar andere bewoners haar bewustzijn vormen. Wanneer er in het lichaam van de mens ergens problemen ontstaan, gaat men daar iets mankeren en krijgt men daar trammelant. Wanneer de aarde iets mankeert krijgt men daar ook trammelant dat meestal door de natuur gevormd wordt. Op plekken van trammelant komen er dan natuurrampen of zwaardere weertypes. De natuur van de aarde reageert dan op energieopbouw van de aarde ter plaatse. Maar net zoals bij de mens reageert aarde's lichaam op haar bewustzijn en bouwt energieën op. Deze energieën moeten zich ergens in manifesteren in de loop der tijd. Dit kan een natuurramp zijn of een ramp van menselijke aard. Van deze laatste is de vuurwerkramp te Enschede een voorbeeld. Op deze plek bouwde de aarde een energie op, die, samen met de opgebouwde energie van de mensen zelf, zich manifesteerde in dit drama. Ook de natuur reageert op geïrriteerde plekken van aarde's lichaam. Dit laat ze merken door hagel, storm en bliksem. Ook overvloedige regenbuien die zorgen voor overstromingen en andere natuurrampen zijn het gevolg van de natuur op het lichaam van moeder aarde. Natuurrampen zijn dus niet toevallig. Vooral door menselijke activiteiten ter plaatse wordt de aarde beïnvloedt, maar ook door het wereldwijde (onbewuste) bewustzijn worden de (grote) weerssystemen van onze planeet beïnvloed.
De mens zelf is een complex persoon die van iedereen verschilt. De naamgeving aan een persoon is niet zomaar lucht. De naam of een combinatie van namen past bij de persoon. De (verborgen) klanken die in de naam naar voren komen passen bij bepaalde eigenschappen van die specifieke mens. Een naam is zoals de persoon is, maar binnen de naam zijn er diverse richtingen mogelijk. Binnen een naam kan men verschillende kanten op. Een andere graadmeter hoe iemand is, is datgene waar men het over heeft. Datgene waar iemand (spontaan) over spreekt houdt hem bezig. Wanneer iemand een onderwerp heeft afgerond komt het niet zo gauw meer spontaan naar voren.
"Leven is een buitengewoon zeldzaam verschijnsel, waarbij het ontstaan afhangt van een reeks samenhangende factoren of toevalligheden. Maar dit alleen voor mensen die het leven als toeval willen zien." Er is meer op deze aarde dan men in eerste instantie kan zien. Het leven is bepaald niet toevallig. Er zit zelfs orde en structuur in. Alleen die orde en structuur hoeven waargenomen te worden om te zien dat de mens alles in de hand heeft wat er in hem, om hem heen, en in de wereld gebeurt. Ga de wereld & toekomst met vertrouwen tegemoet en gebruik de kracht van het positief denken!

Anet

Bericht door Anet » 25 feb 2005, 23:56

Bestaat toeval?

Te veel mensen wuiven een gebeurtenis weg als toeval.
Als ik nadenkt weet ik dat toeval eigelijk niet bestaat!!
Net zoals dat het geen toeval is dat ik op jou bericht reageer!

Mensen zijn uniek, iedereen stuk voor stuk.
Maar het "kuddedier" gedrag zal verlopig nog wel blijven.

Mijn filter is niet meer rein en schoon.
Maar kan me nog goed herinneren wanneer dat als kind nog wel zo was!
Gelukkig maar want daar houd ik me aan vast want daardoor is mij de mogelijkheid geboden weer helder te zien!

Bedankt dat ik jou prachtig bericht heb mogen lezen!!

Romaine

Bericht door Romaine » 26 feb 2005, 01:20

Er kan hier dieper ingegeaan worden op de tekst...

Romaine

Anet

Bericht door Anet » 01 mar 2005, 15:42

Een stukje tekst er uitplukken met quote kan dat?
Ik weet niet hoe........

Romaine

Bericht door Romaine » 01 mar 2005, 16:25

Je kopiëert een stukje tekst door te selecteren en ctrl+C te doen. Vervolgens in het veld waar je je bericht typt plaats je een quote door op Quote te drukken, vervolgenss ctrl+V (je plakt het geeslecteerde stuk tekst), en tenslotte wederom op quote zodat er een tekst staat tussen [ quote ]hier staat dan de tekst[ /quote ] (maar dan zonder spaties voor en na de [ of ].

Romaine

Anet

Bericht door Anet » 01 mar 2005, 23:10

Ook engelen en andere bewustzijnsvormen kunnen een helpende hand bieden.





Onder het stuk "toeval krijgt een handje" schrijf je dat iedereen drie begeleiders meekrijgt.
Kan je verklaren waarom ook engelen dit doen?
En wat is jou definitie van een engel?

Romaine

Bericht door Romaine » 10 sep 2005, 18:09

Wat bedoel je met:
Kan je verklaren waarom ook engelen dit doen?
Een engel wordt ook wel een lichtwezen genoemd en is een goddelijke helper waaraan ieder mens om hulp kan vragen.

Romaine

Bericht door Romaine » 11 sep 2005, 18:10

Een mens kan overigens ook door entiteiten/geesten geholpen worden. Maar een engel of beschermengel manifesteert zich soms als nodig. Dan staat er plotseling iemand naast je om te troosten en met een knippering van de ogen is die verdwenen.

Of soms is ie voelbaar dat die je duwt. In het programma Wonderen Bestaan was er eens een motorrijder die over de snelweg achter een vrachtwagen aanreedt. De bestuurder op de motor werd naar rechts geduwd door iets de vluchtstrook op, terwijl er niets naast 'hm te zien was. Plots zwenkte ook de vrachtwagenbestuurder naar rechts (vluchtstrook). Op de weg bleek er breeduit een pijp te liggen. De motorrijder zou minstens zwaar verongelukt zijn geweest als die niet door een onbekende kracht naar rechts was geduwd, mogelijk zelfs fataal.

Romaine

Bericht door Romaine » 11 sep 2005, 18:24

Of een ander verhaal dat in het programma Wonderen Bestaan aan bod kwam. Een vrouw maakte op de eerste verdieping schoon en liep achterwaards te dweilen. Toen stond ze op de bovenste tree van de trap.
Nellie heeft het niet in de gaten en valt naar achter. Ze gooit de mob van zich af en graait naar houvast, die er niet is. Verstijfd van schrik staart Irma naar Nellie. Ze ziet haar helemaal naar achter vallen, haar voeten komen al los van de vloer. Die valt dood neer, flitst het door haar hoofd. En dan……voelt Nellie twee handen in haar rug. Rustig en krachtig wordt ze teruggeduwd. Verbaasd kijkt Nellie naar beneden; wie heeft haar geduwd? Er is niemand te zien.

Romaine

Bericht door Romaine » 11 sep 2005, 19:07

Nog een ander engeltje uit die serie:
Engel is boos

Majoor Bosshardt heeft lange tijd gewoond aan de Oudezijdsvoorburgwal in Amsterdam. Op een nacht reed ze met de auto van Zeeland naar Amsterdam. Ze was erg moe. Toch besloot ze naar huis te rijden, want een hotel is zo’n gedoe en kost uiteindelijk alleen maar meer tijd en geld.

Toen ze in Amsterdam de garage inreed stond er opeens een engel naast haar. De engel zei: “Dat moet je niet meer doen, zo moe en dan autorijden !”.

Het was een engel in een wit gewaad. Deze ervaring heeft haar geloof versterkt. Ze heeft er ook naar geluisterd, want ze rijdt sindsdien nooit meer alleen.

Anet

Bericht door Anet » 23 sep 2005, 11:41

Bij de geboorte van een kind zijn er elohim aanwezig die de 'persoon' in het lichaam helpen komen. Ze begeleiden het in het proces om zich te verbinden met het lichaam.
En nu sterft het kind bij de geboorte, wat is het doel?

Romaine

Bericht door Romaine » 23 sep 2005, 22:19

Anet schreef:
Bij de geboorte van een kind zijn er elohim aanwezig die de 'persoon' in het lichaam helpen komen. Ze begeleiden het in het proces om zich te verbinden met het lichaam.
En nu sterft het kind bij de geboorte, wat is het doel?
Iemand kon dat zo mooi verwoorden. Het is niet de eerste keer dat een ziel in een lichaam treedt, het kan uit eerdere levens dingen meenemen.
Een kind kan ook ziek zijn en sterven om een andere reden. De ziel incarneert op mens op aarde om dingen te ervaren/leren. Als een ziel het wil ervaren om tijdens het kind zijn te overlijden en mede ook om de ouders te laten ervaren hoe het is om een stervend kind te hebben, kan een ziel er voor kiezen om tijdens het kind zijn te overlijden.

Anet

Bericht door Anet » 24 sep 2005, 14:15

Als een ziel het wil ervaren om tijdens het kind zijn te overlijden en mede ook om de ouders te laten ervaren hoe het is om een stervend kind te hebben, kan een ziel er voor kiezen om tijdens het kind zijn te overlijden.
Een ziel in dit geval iemand die zich volledig bewust is van de situatie en expres zelfmoord pleegt?
Zullen de ouders deze ziel niet vervloeken en wraak willen nemen op de moordenaar van hun kind?
Neem nu een kind van 6 jaar, die vragen stelt over de dood omdat ze wil weten wat dat is.
Je legt het zo goed mogelijk uit en krijgt als antwoord dat ze niet dood wil en graag bij mama en papa wil blijven.
En vraag het maar aan alle kinderen van 6 jaar, je zult het zelfde antwoord krijgen.
Ga nu niet zeggen dat ik het verkeerd uitleg aan mijn kind.
Geen enkele ouder zal zeggen; de dood is een mooi iets en de meest heerlijke ervaring van je leven en na je dood kom je gewoon weer terug, dus je hoeft je geen zorgen te maken.

Het gaat er bij mij niet in dat een ziel van een pasgeborene kan kiezen of hij of zij dood wil, de ziel ontwikkeld zich tijden het opgroeien van het kind waardoor de bewustwording van het kind in zijn of haar situatie steeds groter wordt.
En ze willen niet dood ze zitten juist vol levensenergie!

Romaine

Bericht door Romaine » 24 sep 2005, 20:51

Een ziel die bewust is wil nog niet zeggen dat het bewustzijn van de mens bewust is. De meeste mensen hebben niet eens in de gaten dat ze een ziel hebben. Dus de ziel weet waar die naar toe wil, maat het bewustzijn weet dat dus niet.

Vervloeken en wraak nemen zijn emoties die de mens zelf creëert, je kunt namelijk ook anders omgaan daarmee. De ziel weet wanneer het de tijd is om te gaan. Zolang die tijd er niet is wil de ziel dat de persoon blijft leven. Met wraak nemen, of de ander vervloeken heb je alleen je zelf mee.

Een ouder die niet bang voor de dood is zal zeker zeggen dat de dood heel mooi is! Net zo mooi als het leven. Met de dood sluit je weer een mooie periode af en ga je weer terug waar de mens vandaan komt.

Wie/wat denk je dat de dood van de mens dan bepaalt?
En ze willen niet dood ze zitten juist vol levensenergie!
Als jij tegen een kent zegt dat die niet dood wil geloven ze dat!

Tobian

Bericht door Tobian » 14 dec 2005, 18:53

Ik denk dat alleen een zenuwtoeval bestaat. Zo denk ik ook over pech!
pech bestaat niet alleen bandenpech.

Anet

Bericht door Anet » 14 dec 2005, 19:18

Ja okee, Tobian!
... maar toch vind ik het vreemd dat ik het gevoel heb dat alles al voorbestemd is en gewoon zo moet lopen in het leven!
Heb jij dat niet eens gehad?

Anet

Bericht door Anet » 24 dec 2005, 15:07

Een merkwaardige toevalligheid

Één van de merkwaardigste 'toevalligheden' die ooit zijn geregistreerd, omvat een periode van bijna 300 jaar en betreft 3 schepen die in de Straat van Menai voor de kust van Wales naar de kelder gingen. Het eerste schip zonk op 5 december 1664: slechts één van de 81 passagiers, Hugh Williams, overleefde de ramp. Op 5 december 1785, 121 jaar later, zonk er weer een schip in de Straat van Menai, en ook nu kwamen alle passagiers op 1 na om. De naam van die ene passagier: Hugh Williams.

Dat 2 schepen op dezelfde dag van dezelfde maand in hetzelfde zeegebied ondergaan, is niet echt wereldschokkend. Als er echter in beide gevallen maar 1 overlevende is, die bovendien in beide gevallen Hugh Williams heet, begint het al wat griezeliger te worden. Het verhaal is daarmee echter niet uit. Op 5 december 1860 zonk er in de Straat van Menai een ander, kleiner schip. Van de 25 opvarenden was er opnieuw slechts 1 die de ramp overleefde, en eens te meer heette hij Hugh Williams.

Bron: http://www.wonderewereld.com

Zou het hier misschien om een "timetraveler" kunnen gaan?? :shock: 8)

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 24 dec 2005, 17:12

Toeval bestaat.
Volgens mij is het juist toevallig omdat we ergens bewust over nadenken.
Opvallendheid.
Hoe zeer iets opvalt, maakt het toevallig.
Wij kunnen sommige dingen gewoon niet goed accepteren en gaan dan filosoferen, zoals met toeval.
"Dat is wel zo toevallig, daar moet meer achetr zitten.."
Waarom?
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

Romaine

Bericht door Romaine » 24 dec 2005, 18:50

Toeval bestaat niet. De hele wereld en alles erbij valt zo perfect goed in elkaar (als een soort van Intelligent Design) en dat op sommige momenten zo naar buiten komt. De mens ziet de chaos, de disharmonie, maar de harmonie en onbewuste structuren zijn vaak onzichtbaar, terwijl ze er toch zijn.

MMe

Bericht door MMe » 24 dec 2005, 19:37

Als toeval niet bestond zou er ook geen woord voor zijn dus bestaat het wel degelijk, ik denk meer aan "samenloop van omstandigheden" en ik geloof in de drieeenheid van (toeval bestaat) tot (er bestaat geen toeval) maar er is ook nog zoiets als "samenloop van omstandigheden".
Als je het van een goddelijk standpunt belijkt bestaat er geen toeval en is alles voorbestemt, maar als je van een goddeloos standpunt(zelfkant van de mens) bekijkt lijkt alles wel toeval....maar ik bekijk het van twee kanten dus Goddelijke en menselijke kant en dan is het "samenloop van omstanigheden" :)

Plaats reactie