Tijd en ruimte

Filosofie is de betekenis en geldigheid van ons denken en ons geloof omtrent de meest algemene en universele aspecten van het bestaan (heelal, entiteiten of subjecten, objecten of dingen, en hun relatievormen). Filosofeer hier net als vroeger Plato deed.
The Return

Bericht door The Return » 17 jun 2007, 15:20

Weet je wat frustrerend is? Ik heb een tijd terug een mooi programma gezien van een professor die beweerde dat tijd niet bestaat. Tweemaal toe, maar ik ben vergeten hoe dat programma heette, wel dat het op de vpro was. Anders had ik het zo opgezocht en even een linkje naar gemaakt omdat het best interessante materie was.
Hij beweerde dat tijd niet lineair was zoals een waslijn maar uit oneindig hoeveelheden 'momenten' bestaan welke opgebouwd zijn uitdriehoeken. Zag er best wel indrukwekkend uit.

Suus

Bericht door Suus » 17 jun 2007, 17:23

Die driehoeken doen me denken aan projectieve meetkunde, die neemt niet de punt maar het vlak als uitgangspunt. Vervolgens veronderstelt zij dat een lijn bepaald word door twee snijdende vlakken en een punt door twee snijdende lijnen, ieder punt is dan een snijpunt. Van daaruit kom je in het driehoekenverhaal waar elke driehoek een gesloten of open snijpunt heeft (open is optimaal, gesloten minimaal)
(korte uitleg uit een boek al is dit wellicht niet wat je bedoelde)

Bijtjuh

Bericht door Bijtjuh » 18 jun 2007, 10:53

Ik denk dat tijd gewoon de eenheid is van beweging.
Ik zal er binnenkort wel een verhaal over typen. :)

Plaats reactie