Hoe de strijd tegen discriminatie zichzelf vergiftigt

Filosofie is de betekenis en geldigheid van ons denken en ons geloof omtrent de meest algemene en universele aspecten van het bestaan (heelal, entiteiten of subjecten, objecten of dingen, en hun relatievormen). Filosofeer hier net als vroeger Plato deed.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Hoe de strijd tegen discriminatie zichzelf vergiftigt

Bericht door Vitharr » 02 jul 2018, 11:57

Steeds vaker hoor ik van mensen in mijn omgeving - mannen en vrouwen, van verschillende etnische achtergronden en met verschillende seksuele oriëntaties - dat ze moe worden van de artikelen over stereotypering, white privilege en alledaags seksisme die op internet rond gonzen. Op Facebook, Buzzfeed, Upworthy en andere online doorgeefluiken is er geen ontsnappen aan. Toen de video '10 Hours of Walking in NYC as a Woman' eind oktober 'viral' ging, werd het duidelijk: de online kruistocht tegen seksisme en racisme is zichzelf aan het vergiftigen.
Bron: http://defusie.net/hoe-de-strijd-tegen- ... ergiftigt/
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Hoe de strijd tegen discriminatie zichzelf vergiftigt

Bericht door Gast1 » 02 jul 2018, 13:06

... En nou-staattie-goed:
"De berichten en reacties vormen een neerwaartse spiraal van zuurheid ..."
Klopt, en zo zijn er tal van voorbeelden die die neerwaartse spiraal van zuurheid bevestigen.
Heel veel lijkt te verzuren en op de keper beschouwt verzuur jezelf ook als je je met al dat soort zaken bezig houdt.
Ik zie het bij mijn broer van 58 jaar.
Binnen 5 minuten begint hij over 'het uitknijpen' van de burger door de overheid -los van het feit dat hij daar gelijk in heeft- en dat begint hem te 'tekenen'.
Hij krijgt een steeds zuurder gezicht.

Het is zelfs opvallend hoeveel mensen er een zuur gezicht hebben, terwijl er nog steeds zoveel moois in de wereld is.
Niet dat je je de ogen 'moet' sluiten voor al die zuurheden, maar toch ...

Ik stel me vaak de vraag of ik bepaalde zaken kan beïnvloedden en dat kan ik.
En daar waar ik dat kan, zal ik het niet nalaten om zaken 'te verbeteren' ...
Maar tijden veranderen zoals ze dat altijd al gedaan hebben.
En sommigen veranderingen kan ik niet tegenhouden, het zijn 'de dingen' die gebeuren.
De dingen der helaasheid en ik pak mijn fiets maar weer eens.
Of mijn benenwagen ...
Of mijn peddels ... :wink:

En de verzuring verdwijnt -als ze er al was-
En die verzuring kun je op allerlei wijzen tegengaan, het is maar nét waar je voor kiest.
Als er al iets te kiezen valt overigens ...

Plaats reactie