Wetenschap is een vorm van religie

Filosofie is de betekenis en geldigheid van ons denken en ons geloof omtrent de meest algemene en universele aspecten van het bestaan (heelal, entiteiten of subjecten, objecten of dingen, en hun relatievormen). Filosofeer hier net als vroeger Plato deed.
Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1544
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Wetenschap is een vorm van religie

Bericht door Kristof Piessens » 07 jul 2019, 22:47

Wat noem je betrouwbaar ? gusteman...op dat gebied moet je als wetenschapper voor dat bedrijf ook renderen, tijd is geld en geld is tijd..als een wetenschapper niet in eenvoudige bewoordingen een idee aan de man kan brengen zijn de bedrijven die denken met die of die wetenschapper hun slag te slaan, vruchteloos bezig...bedrijven die investeren in mensen die wetenschappelijk bezig zijn kan ofwel succesvol zijn ofwel een aderlating, financieel gezien..dus dumpen is het antwoord want die wetenschapper doet niet wat het bedrijf dacht te willen bereiken !!
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

itisallfake
Student
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 jun 2019, 11:30

Re: Wetenschap is een vorm van religie

Bericht door itisallfake » 08 jul 2019, 06:41

gusteman schreef:
07 jul 2019, 19:10

Dan zou ik zeggen: verdiep je in de wetenschap en geniet van alle kennis die al is vergaard, verwonder jezelf door te leren hoe het universum zich gedraagt, en tracht voor één keer te beseffen hoe onmetelijk nietig dit kleine planeetje is in de onmetelijkheid van de kosmos ... en ga dan even zitten nadenken over hoe belachelijk protserig het is om resultaten van nauwgezet onderzoek af te doen als onbetrouwbaar.
Nou, nou, in mijn ogen ben je veel te positief over de 'wetenschap', en zoveel heeft de wetenschap ons nou ook weer niet gebracht.Genieten van alle kennis die is vergaard???????? welke kennis? einstein zijn theorien kloppen van geen kant, de evolutie theorie is grotendeels een mythe, de quantum-fysica is echt een lachertje en slaat nergens op.
Dus ik moet erg hard lachen als iemand schrijft te genieten van de 'vergaarde kennis'.
vergaarde kul is het meer.

Nee, de huidige wetenschap wordt veel te hoog aangeschreven en dat is een van de redenen dat ik het een religie noem.
klakkeloos aanhangen en geloven van wat de wetenschappers vertellen.

En als je eens wist hoe vaak 'wetenschappers' enorm veel geld krijgen om hun handtekening onder een (vals) rapport te zetten....

gouwepeer

Re: Wetenschap is een vorm van religie

Bericht door gouwepeer » 08 jul 2019, 06:57

itisallfake schreef:
08 jul 2019, 06:41
einstein zijn theorien kloppen van geen kant,
Of je hebt de kleuterschool niet afgemaakt of je bent volledig gehersenspoeld als ik jouw berichten lees.
De theorien van Einstein (met een hoofdletter) zijn allemaal wetenschappelijk getoetst en bewezen.

Gast1

Re: Wetenschap is een vorm van religie

Bericht door Gast1 » 08 jul 2019, 07:05

En ik schreef:
Gast1 schreef:
07 jul 2019, 08:50
Los daarvan wacht ik (nog steeds) op een reactie van 'itsallfake' ...
Gast1 schreef:
06 jul 2019, 17:26
itisallfake schreef:
06 jul 2019, 17:17
Maar ja, zo simpel is het.
... maar 'zo simpel' is het echter niet.

Hoe weet ik dat jij de 'waarheid' schrijft?
... als het allemaal 'fake' is, ben jij dat dan ook?

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Wetenschap is een vorm van religie

Bericht door Determinist » 08 jul 2019, 07:20

itisallfake schreef:
08 jul 2019, 06:41
en zoveel heeft de wetenschap ons nou ook weer niet gebracht.Genieten van alle kennis die is vergaard???????? welke kennis?
Ik had je eerder al de vraag gesteld hoe je het voor elkaar hebt gekregen dat jij je bericht hebt kunnen intypen, versturen zodat ik het op mijn scherm kreeg en het lezen kon.
Je begrijpt natuurlijk als je zelf wat verder nadenkt dat je eigen opmerkingen kant noch wal slaan.
Ik raad je eens aan alle technologie die wetenschap ons gebracht heeft een paar dagen niet te gebruiken.

De volgende keer even geen TomTom of equivalente technologie gebruiken, want volgens jou kan deze niet werken vanwege de kul van Einstein.

De volgende keer als je kiespijn hebt dan hoop ik dat je nog eens denkt aan deze post.
Want je zal dan geen pijnstillers mogen nemen, want dat is kul. Tandarts die je behandelt? Nee. lekker laten zitten dat gat.
Sla het ziekenhuis ook maar over en accepteer geen enkel medicijn meer bij wat je ook hebt of krijgt.

Ik neem aan dat je ook nooit naar de MediaMarkt gaat of gelijksoortige winkels om je gadgets te halen. Want niets werkt en is uiteraard niet gebaseerd op kennis vanuit wetenschap.

Wedden dat je overstag gaat? Je roept veel, maar als puntje bij paaltje komt maakt je volop gebruik van de vergaarde kennis.
Ik vermoed dat je deze zin nu aan het lezen bent, wat een bewijs is dat jouw opmerkingen pure idioterie is.

Het komt mij over als, nou, nogal verwend.

itisallfake
Student
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 jun 2019, 11:30

Re: Wetenschap is een vorm van religie

Bericht door itisallfake » 08 jul 2019, 07:29

Determinist schreef:
08 jul 2019, 07:20
itisallfake schreef:
08 jul 2019, 06:41
en zoveel heeft de wetenschap ons nou ook weer niet gebracht.Genieten van alle kennis die is vergaard???????? welke kennis?
Ik had je eerder al de vraag gesteld hoe je het voor elkaar hebt gekregen dat jij je bericht hebt kunnen intypen, versturen zodat ik het op mijn scherm kreeg en het lezen kon.
Je begrijpt natuurlijk als je zelf wat verder nadenkt dat je eigen opmerkingen kant noch wal slaan.
Ik raad je eens aan alle technologie die wetenschap ons gebracht heeft een paar dagen niet te gebruiken.

De volgende keer als je kiespijn hebt dan hoop ik dat je nog eens denkt aan deze post.
Want je zal dan geen pijnstillers mogen nemen, want dat is kul. Tandarts die je behandelt? Nee. lekker laten zitten dat gat.

Wedden dat je overstag gaat? Je roept veel, maar als puntje bij paaltje komt maakt je volop gebruik van de vergaarde kennis.
Ik vermoed dat je deze zin nu aan het lezen bent, wat een bewijs is dat jouw opmerkingen pure idioterie is.

Het komt mij over als verwend.
Wel, je reageert duidelijk vanuit een onderbuik gevoel en wss zit of doe je iets met de 'wetenschap'.

Echter, uitaard zijn er zaken die helpen zoals computers tandarts etc,

Deze technieken zijn echter NIET uit de 'wetenschap' gekomen.

Deze zijn zeer vaak vele jaren eerder en los van de 'wetenschap' ontwikkeld door wat slimmere mensen dan die in de wetenschap zitten of gezeten hebben.


Helaas, claimt de wetenschap wel, dat ze de bron zijn van dit soort technologien.

Maar het is echt gewoon niet waar. Bijna alles is ontwikkeld los van de 'wetenschap'.

Wat dat allemaal met 'verwend' heeft te maken , geen idee, beetje belachelijke onzinnige en rare niet ter zake doende opmerking,


Dit kan ook niet anders daar de 'huidige wetenschap', echt helemaal het spoor bijster is , met zijn zwarte gaten, donkere materie, junk-dna. en zoveel andere kul. De enige reden dat wetenschap bestaat is om de wetenschapper wat geld te kunnen geven zodat ie boodschappen kan doen om te blijven leven.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Wetenschap is een vorm van religie

Bericht door univers » 08 jul 2019, 07:35

itisallfake. heb jij een tijdje in China gewoond ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gouwepeer

Re: Wetenschap is een vorm van religie

Bericht door gouwepeer » 08 jul 2019, 07:36

itisallfake schreef:
08 jul 2019, 07:29
Deze technieken zijn echter NIET uit de 'wetenschap'
Dus de computer is een natuur product en groeit aan een boom?
Er gaat een wereld voor mij open :mrgreen:

itisallfake
Student
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 jun 2019, 11:30

Re: Wetenschap is een vorm van religie

Bericht door itisallfake » 08 jul 2019, 07:36

univers schreef:
08 jul 2019, 07:35
itisallfake. heb jij een tijdje in China gewoond ?
Nee, hoezo?

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Wetenschap is een vorm van religie

Bericht door Determinist » 08 jul 2019, 07:37

Leg jij eens in eigen woorden uit wat wetenschap is.
Wellicht praten we over verschillende dingen.

Graag geen links of Youtube filmpjes, maar eigen woorden.
Want alleen dan kan ik achterhalen wat jij verstaat onder wetenschap.

itisallfake
Student
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 jun 2019, 11:30

Re: Wetenschap is een vorm van religie

Bericht door itisallfake » 08 jul 2019, 07:37

gouwepeer schreef:
08 jul 2019, 07:36
itisallfake schreef:
08 jul 2019, 07:29
Deze technieken zijn echter NIET uit de 'wetenschap'
Dus de computer is een natuur product en groeit aan een boom?
Er gaat een wereld voor mij open :mrgreen:
Kijk, dat is dus niet wat ik schreef en wat ik schreef wordt totaal verdraaid.

wederom vraag ik me af wat voor een forum dit eigenlijk is?

itisallfake
Student
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 jun 2019, 11:30

Re: Wetenschap is een vorm van religie

Bericht door itisallfake » 08 jul 2019, 07:39

Determinist schreef:
08 jul 2019, 07:37
Leg jij eens in eigen woorden uit wat wetenschap is.
Wellicht praten we over verschillende dingen.

Graag geen links of Youtube filmpjes, maar eigen woorden.
Want alleen dan kan ik achterhalen wat jij verstaat onder wetenschap.
pfffff , ik heb het over de wetenschap zoals die op o.m. de universiteiten wort beoefend.
met de zogenaamde religeuze wetenschappelijke methode.

je kan en wil niet inzien wat ik schrijf over de wetenschap. is ok hoor.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Wetenschap is een vorm van religie

Bericht door univers » 08 jul 2019, 07:40

itisallfake schreef:
08 jul 2019, 07:36
univers schreef:
08 jul 2019, 07:35
itisallfake. heb jij een tijdje in China gewoond ?
Nee, hoezo?
Omdat je 6.000 km muur voor je hoofd hebt.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

itisallfake
Student
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 jun 2019, 11:30

Re: Wetenschap is een vorm van religie

Bericht door itisallfake » 08 jul 2019, 07:43

univers schreef:
08 jul 2019, 07:40


Omdat je 6.000 km muur voor je hoofd hebt.
O ja, is dat alles wat je te melden hebt?

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Wetenschap is een vorm van religie

Bericht door Determinist » 08 jul 2019, 07:45

itisallfake schreef:
08 jul 2019, 07:39
pfffff , ik heb het over de wetenschap zoals die op o.m. de universiteiten wort beoefend.
met de zogenaamde religeuze wetenschappelijke methode.

je kan en wil niet inzien wat ik schrijf over de wetenschap. is ok hoor.
Je zegt nog steeds niet wat wetenschap is in jouw woorden.
Dat is toch echt nodig voor mij om te bepalen of we over hetzelfde hebben.

Dus graag nogmaals: wat is wetenschap volgens itisallfake.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Wetenschap is een vorm van religie

Bericht door univers » 08 jul 2019, 07:54

O ja, is dat alles wat je te melden hebt?
Meer dan wat jij te melden hebt..
Hoop geschreeuw en weinig bewijzen.
Je hebt nog geen enkele bron of bewijs geleverd
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Wetenschap is een vorm van religie

Bericht door MetalPig » 08 jul 2019, 09:05

itisallfake schreef:
06 jul 2019, 22:44
ik zeg alleen dat wikipedia totaal onbetrouwbaar is. dat mensen wikipedia gebruiken, tsja ik begrijp dat niet.
Welke bronnen zijn wel betrouwbaar?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Wetenschap is een vorm van religie

Bericht door MetalPig » 08 jul 2019, 09:06

itisallfake schreef:
08 jul 2019, 07:39
pfffff , ik heb het over de wetenschap zoals die op o.m. de universiteiten wort beoefend.
Ik neem niet zomaar van je aan dat jij weet wat er op universiteiten gaande is "nee

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Wetenschap is een vorm van religie

Bericht door Determinist » 08 jul 2019, 09:11

MetalPig schreef:
08 jul 2019, 09:05
itisallfake schreef:
06 jul 2019, 22:44
ik zeg alleen dat wikipedia totaal onbetrouwbaar is. dat mensen wikipedia gebruiken, tsja ik begrijp dat niet.
Welke bronnen zijn wel betrouwbaar?
De betrouwbaarheid van een bron wordt bepaald obv de inhoud van die bron en in hoeverre dit getoetst kan worden en daadwerkelijk getoetst wordt.

Betrouwbaarheid is een spectrum. Van volledig onbetrouwbaar tot volledig betrouwbaar.
In deze context een rot woord trouwens. Het houdt een vorm van vertrouwen in. Het gaat in wetenschap niet om vertrouwen, maar om aannemelijkheid.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Wetenschap is een vorm van religie

Bericht door Determinist » 08 jul 2019, 14:05

Ok itisallfake. Laten we de hoorns van het beestje trachten vast te pakken. Want ik volg je niet als ik al je opmerkingen bij elkaar leg.
Je ontkent aan de ene kant de geldigheid van bepaalde theorieën (wellicht allemaal wel), dat deze theorieën niet de basis zijn van bepaalde technologieën. Deze zijn in jouw woorden ontstaan uit iets anders buiten wetenschap. Door mensen die veel slimmer zijn dan wetenschappers.

Nou laten we eens in detail treden en kijken naar de twee voorbeelden die ik je gaf van technologieën die (in jouw woorden "zaken die helpen") en de onderliggende kennis die daarvoor nodig is.

Computers en GPS.

Met de eerste beginnen. Wat denk jij wat de basis is van de ICT revolutie?
De transistor. Hoe werkt een transistor? Onder welke kennis valt deze? Een computer-chip (IC), op welk principe werkt deze?

Blijkbaar weet jij dat niet want je stelt in een eerdere post:
de quantum-fysica is echt een lachertje en slaat nergens op
De transistor en IC is een direct gevolg vanuit de quantum-fysica. Zonder deze kennis geen transistors.

Dus oftewel te ontkent dat transistors werken op basis van quantum begrippen maar op een ander principe.


Nog een voorbeeld: GPS

Je eerdere opmerking:
einstein zijn theorien kloppen van geen kant
Heb jij wel de notie dat zonder zijn theorieën het gehele GPS systeem niet werkt?
Per gratie van het werk van Einstein kan jij je TomTom in de auto gebruiken.

Ik neem aan dat je van beide voorbeelden deze details nog niet wist. Anders had je het wel uit je hoofd gelaten om de genoemde kennisgebieden als "kul" naar de prullenbak te verwijzen.

Gesloten