Het grote Collectief

Filosofie is de betekenis en geldigheid van ons denken en ons geloof omtrent de meest algemene en universele aspecten van het bestaan (heelal, entiteiten of subjecten, objecten of dingen, en hun relatievormen). Filosofeer hier net als vroeger Plato deed.
Plaats reactie
aquarius

Het grote Collectief

Bericht door aquarius » 07 okt 2007, 10:39

Nu wij langzaam het aquarius tijdperk binnengaan en dat is niet van de ene dag op de ander
maar een overloop heeft die een paar honderd jaren kan duren ,wordt langzaam de sluier opgelicht .
De dogma's opgelegd door kerk en staat worden verbroken door nieuwe ideeën en nieuwe ontdekkingen.

De eindtijd van het vissen tijdperk is als ware de openbaring in de bijbel.
Jezus had als taak de twaalf stammen van Israël bijeen te brengen en weer te verenigen als een Collectief.
Ook wij die geen Joden zijn mogen deel nemen aan Het grote Collectief als volgers van Christus dus Christenen.

De twaalf stammen van Israël staan gelijk als de twaalf archetypen van de Zodiak
Wat mij steeds opvalt dat zodra het woordje bijbel of geloof valt iedereen op zijn achterste benen gaat staan ,wat helemaal niet nodig is .
De bijbel is een geschiedenisboek en verteld ons wat voorgevallen is in eerdere tijdperken.
De boodschap die door alle tijdperken als centraal punt is door gegeven is dat er op het einde der tijden een grote vergadering plaats vind en er 144000 uitverkorenen gekozen wordt en deze personen volgens mij als licht meesters verdeeld worden over het universum en elk zal een zonnestelsel vertegenwoordigen net zoals God dit zonnestelsel vertegenwoordigd ...............maar dat is mijn visie .

Maan

Bericht door Maan » 07 okt 2007, 12:18

Die 144.000 zijn al gekozen, het zijn allemaal Jehovah's Getuigen.... :mrgreen: Tenminste, als je hun visie hierop geloofd. :wink:

aquarius

Bericht door aquarius » 07 okt 2007, 16:53

Die 144.000 zijn al gekozen, het zijn allemaal Jehovah's Getuigen.... Mr. Green Tenminste, als je hun visie hierop geloofd.
Dat zouden zij wel willen ,maar het maakt niks uit welk geloof je aanhangt.
Het symbool van de regenboog spreekt voor zich zelf.
Zoals het Goddelijke licht gebroken wordt door een prisma in vele kleuren zo zijn alle geloven hier op aarde weer terug te brengen in het Goddelijke licht.
Er is maar een God en als die nu JHWH of Allah genoemd wordt maakt niks uit.
Wij zijn allemaal onderworpen aan de Universele wet van de kosmos .
In de grote vergadering staan de Jood en de Christen en de moslim broederlijk naast elkaar en schamen zich diep omdat zij door de eeuwen van tijd elkaar bevochten hebben net zo als Kaïn en Abel .

:D

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Het grote Collectief

Bericht door Tardis » 07 okt 2007, 22:58

aquarius schreef:Nu wij langzaam het aquarius tijdperk binnengaan en dat is niet van de ene dag op de ander
Klopt, dat schijnt pas rond 2150 te gaan gebeuren.
maar een overloop heeft die een paar honderd jaren kan duren ,wordt langzaam de sluier opgelicht .
De dogma's opgelegd door kerk en staat worden verbroken door nieuwe ideeën en nieuwe ontdekkingen.
Dat gebeurde vlak na de middeleeuwen tijdens de Renaissance toch ook al?
De eindtijd van het vissen tijdperk is als ware de openbaring in de bijbel.
Waaruit leidt jij af dat dit het geval is?
Jezus had als taak de twaalf stammen van Israël bijeen te brengen en weer te verenigen als een Collectief.
Als dat waar is faalde hij daar jammerlijk in.
Ook wij die geen Joden zijn mogen deel nemen aan Het grote Collectief als volgers van Christus dus Christenen.
Als dat waar is, moeten we daar dan blij of treurig om zijn?
De twaalf stammen van Israël staan gelijk als de twaalf archetypen van de Zodiak
Zou zo maar kunnen, maar misschien ook wel helemaal niet.
Wat mij steeds opvalt dat zodra het woordje bijbel of geloof valt iedereen op zijn achterste benen gaat staan ,wat helemaal niet nodig is
Red alert! "Het woord bijbel is gevallen, wat krijgen we nu weer voor onzin voorgeschoteld?" Begrijpelijke reactie.
De bijbel is een geschiedenisboek
Nee.
en verteld ons wat voorgevallen is in eerdere tijdperken.
Daar kun je niet blind op varen, er is een heleboel symboliek gebruikt.
De boodschap die door alle tijdperken als centraal punt is door gegeven is dat er op het einde der tijden een grote vergadering plaats vind en er 144000 uitverkorenen gekozen wordt en deze personen volgens mij als licht meesters verdeeld worden over het universum en elk zal een zonnestelsel vertegenwoordigen net zoals God dit zonnestelsel vertegenwoordigd ...............maar dat is mijn visie .
Dude, wat heb jij gerookt?
Laatst gewijzigd door Tardis op 08 okt 2007, 18:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gijs

Bericht door Gijs » 07 okt 2007, 23:44

ik snap het even niet. Aquarius tijdperk?

Gebruikersavatar
Krystallainen
Leraar
Berichten: 1687
Lid geworden op: 13 feb 2005, 00:24

Bericht door Krystallainen » 08 okt 2007, 11:22

Gijs schreef:ik snap het even niet. Aquarius tijdperk?
Het Colatijdperk loopt ten einde, nu is het de beurt aan Aquarius [wave2]
Plato roeleert

Gijs

Bericht door Gijs » 08 okt 2007, 16:51

yeeh :) Eindelijk meer aquarius.

Maan

Bericht door Maan » 08 okt 2007, 17:36

Ik dacht eigenlijk dat dat tijdperk allang aangebroken was, hippies zongen er al over in de 60er jaren toch..... :?
(Daarna de party animals ook nog een keer....)

aquarius

Bericht door aquarius » 08 okt 2007, 18:46

Inderdaad Maan in de jaren 60 toen de jeugd in opstand kwam tegen de gevestigde orde van de betutteling en bekrompenheid van de generatie na de tweede wereld oorlog begon de overgangsjaren van het Aquariustijdperk.

Een tijdperk duurt ongeveer 2160 jaar .
Als wij mogen aannemen dan Christus geboren werd begin het vissen tijdperk en dat Hij 4 jaar voor onze jaartelling geboren werd ,kunnen wij aannemen dat in het jaar 2156het tijdperk een feit is en in alle hevigheid losbarst. dus over pakweg 149 jaar.

De signalen over al op de wereld tonen nu al trekjes van het komende tijdperk van Aquarius terrorisme en het breken van dogma's in geloof zijn hier voorbeelden van ,maar ook dat alles kleiner moet in de elektronica de microchip hoort daar ook bij ,en nog veel meer eigen naardigheden.

En voor de grappenmaakers http://zeitgeistmovie.com/ :D

Ravertje

Bericht door Ravertje » 08 okt 2007, 20:44

wat is het aquarius tijdperk als ik vragen mag ?
Gaan we nu massaal aan de aquarius sportdrank ?

aquarius

Bericht door aquarius » 08 okt 2007, 22:05

Ravertje schreef:wat is het aquarius tijdperk als ik vragen mag ?
Gaan we nu massaal aan de aquarius sportdrank ?
Als je het echt wil weten en wil begrijpen kijk en lees dan de onderstaande site ;
http://www.denieuweroep.nl/de_roep.htm

Op deze site staat veel info en in de sfeer van het New Age denken ,maar als jij het ziet als het bekende aqarius drankje ok mag :D

Hermes of the Night

Bericht door Hermes of the Night » 17 okt 2007, 20:15

Ik ben aquarius. Mijn tijdperk.

Gebruikersavatar
Qaboos
Leraar
Berichten: 1028
Lid geworden op: 29 nov 2006, 13:23

Bericht door Qaboos » 22 okt 2007, 17:23

Dank Tardis. Ik heb even lucht zitten happen toen ik de openingspost las maar kon weer uitademen nadat ik jouw reactie las. Die onzin is dus al bestreden.

Plaats reactie