eigenlijke eindtijd

Filosofie is de betekenis en geldigheid van ons denken en ons geloof omtrent de meest algemene en universele aspecten van het bestaan (heelal, entiteiten of subjecten, objecten of dingen, en hun relatievormen). Filosofeer hier net als vroeger Plato deed.
Plaats reactie
royler22

eigenlijke eindtijd

Bericht door royler22 » 10 okt 2007, 18:34

hoi

ik las ergens op een website(naam vergeten) een stukje tekst over je lot.

Er stond dus een voorbeeld bij van dat als iemand zelfmoord pleegt dat hij/zij niet direct naar de hemel gaat, dat hij/zij dus rondzweeft in een lege ruimte tot en met je eigenlijke sterftijd.....als je die hebt bereikt dan ga je dus over naar de hemel.
B.v. het is je lot om 80 jaar te worden maar je pleegt zelfmoord op je 50ste dan zweef je dus 30 jaar rond in het niks/leegte.

hetgeen wat ik niet snap:

laten we even als voorbeeld nemen dat je zelfmoord daad door een zware depressie komt--> dan is dat toch het voorbepaalde lot dat je depressief wordt en dan daardoor zelfmoord pleegt.

dus dat ontkracht toch het EIGENLIJKE EINDTIJD gedeelte.

graag jullie menig hierover.

niet dat ik perse in het lot geloof maar ik vond het een beetje een rare theorie van die website.

Howlin Mad Murdock

Bericht door Howlin Mad Murdock » 10 okt 2007, 20:13

Ik weet niet hoor, het lijkt me best wel raar om te zeggen dat alles al vast staat wat je doet en gaat doen enzo als je geboren wordt, er zijn volgens mij wel vage bewijzen ooit gevonden dat dit dus wel het geval is.
Hetlijkt me sterk dat je ergens heen gaat als je zelfmoord pleegt en in eenlege ruimte blijft.

Want vraag j dit eens af, die ariel sharon van israel wordt nu al 2 jaar in coma gehouden, stond dit 73 jaar dan ook al vast toen hij geboren werd ?

nutz

Bericht door nutz » 11 okt 2007, 09:07

Als je zelfmoord pleegt heeft het lot het zo gewild.
Trouwens, bestaat er wel zoiets als het lot?
Ik denk het niet.

Aenimaxequal

Bericht door Aenimaxequal » 11 okt 2007, 16:28

"Niet het lot bepaalt ons geluk of ongeluk. Het levert hooguit elementen voor het leven. Veel krachtiger is onze geest, waarmee we deze elementen naar believen kunnen vormen en gebruiken." - Michel Eyquem de Montaigne


Als ik aan het lot denk moet ik steeds automatisch aan die quote denken. De man had een punt.
Maar dit soort vragen hield me vroeger vaal uit m`n slaap. Op een bepaald moment was ik zover gekomen om te denken dat het ons recht is om zelfmoord te plegen. Voor de mensen die het leven chronisch niet aankunnen door zware omstandigheden. Een weloverwogen keuze , niet zomaar beslissen omdat er iets niet lukt. Maar of ik geloof in een eigenlijke eindtijd? Ik ga soms twijfelen als ik verhalen ga lezen over de bijna-doodervaringen van mensen met een mislukte zelfmoord poging of over fenomenen van klopgeest verschijnselen. [think]

aquarius

Bericht door aquarius » 11 okt 2007, 19:08

De kernvraag;is dit leven voorbestemd ..........
Ja wij zijn in deze stoffelijke wereld gekomen om te leren en ervaringen op te doen .
De levensles die geleerd moet worden is voor elk mens weer anders.

De levensles loopt als een rode draad door je leven en je wordt van tijd tot tijd er op gewezen er aandacht aan te besteden.

Als een les niet goed geleerd is in een mensenleven dan zal de les opnieuw aangediend worden maar dan op een veel intenser manier en harder in je volgende leven hier op aarde.

Het lot hebben wij zelf in handen omdat wij onder invloed staan van de wet oorzaak en gevolg.
De levens gids die je begeleid weet hoeveel tijd je hebt om de les te leren .
De omstandigheden en plaats waar je in geboren wordt is volgens mij niet voorbestemt.
Omdat niemand er opvraagt in een gezin geboren te worden waar de vader zijn handjes niet thuis kan houden
Of geboren worden in een land waar honger en geweld orde van de dag is.
Maar het is een filosofie op het leven ,zeker weten kan pas op het einde van de rit :D

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 11 okt 2007, 21:38

Zelfmoord of geen zelfmoord, er bestaat geen hemel. Wel een 4de dimensie.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 11 okt 2007, 21:59

aquarius schreef:De kernvraag;is dit leven voorbestemd ..........
Ja wij zijn in deze stoffelijke wereld gekomen om te leren en ervaringen op te doen .
De levensles die geleerd moet worden is voor elk mens weer anders.

De levensles loopt als een rode draad door je leven en je wordt van tijd tot tijd er op gewezen er aandacht aan te besteden.

Als een les niet goed geleerd is in een mensenleven dan zal de les opnieuw aangediend worden maar dan op een veel intenser manier en harder in je volgende leven hier op aarde.

Het lot hebben wij zelf in handen omdat wij onder invloed staan van de wet oorzaak en gevolg.
De levens gids die je begeleid weet hoeveel tijd je hebt om de les te leren .
De omstandigheden en plaats waar je in geboren wordt is volgens mij niet voorbestemt.
Omdat niemand er opvraagt in een gezin geboren te worden waar de vader zijn handjes niet thuis kan houden
Of geboren worden in een land waar honger en geweld orde van de dag is.
Maar het is een filosofie op het leven ,zeker weten kan pas op het einde van de rit :D
Dit is ongeveer ook mijn denkwijze over het leven.
Ieder mens heeft een specifiek doel op aarde. Dit doel is onbekend en kan groot maar ook klein van aard zijn en zelfs op iemand anders weer betrekking hebben.
Ieder mensenleven zit in een bepaald niveau. Volmaak je dat niveau en het doel dan ga je weer een stapje hoger en verder.

Na het overlijden van mijn broer ben ik hier eens over na gaan denken en filosoferen. Waarom leven mensen die hun handjes niet thuis kunnen houden en onrespectvol met vrouwen omgaan langer (althans de persoon waar ik het over heb is al de 50 gepasseerd en heeft dus langer geleefd dan mijn broer) en waarom is mijn hardwerkende vredelievende broer op 29 jarige leeftijd overleden (hartstilstand)?
Was hij er klaar mee? Had hij zijn missie volbracht en heeft hij niet meer te leren op aarde en mag hij een niveau hoger?
De omstandigheden en plaats waar je in geboren wordt is volgens mij niet voorbestemt.
Omdat niemand er opvraagt in een gezin geboren te worden waar de vader zijn handjes niet thuis kan houden
Het is misschien niet voorbestemd maar het maakt het leven ansich wel aanzienlijk moeilijker als je bijv. in Rwanda onder embarlijke omstandigheden geboren bent of in Nederland.
Van de andere kant is misschien wel de inhoud van het leven en wat je daarmee doet belangrijk of je nu in Nederland of Rwanda geboren bent.

En dan ben je klaar voor de grote reis.

Plaats reactie