Gravitatie en nul-punt energie

Filosofie is de betekenis en geldigheid van ons denken en ons geloof omtrent de meest algemene en universele aspecten van het bestaan (heelal, entiteiten of subjecten, objecten of dingen, en hun relatievormen). Filosofeer hier net als vroeger Plato deed.
Plaats reactie
Gijs

Gravitatie en nul-punt energie

Bericht door Gijs » 08 dec 2007, 17:02

Ok, dit kan misschien retarded overkomen omdat dit misschien ookwel een hele domme gedachtengang is. Ik weet haast niks over nul-punt energie en er een zienswijze op ontwikkelen is daarom dus best gevaarlijk. Toch wil ik dit even kwijt zodat ik er misschien opbouwende kritiek en op en aanmerkingen op kan krijgen. Volgens een nieuw boek van mij werkt gravitatie dus op energetische en minder energetische verschillen in de tijdsdimensie. Zie ook: gravitatie een kracht? In het wetenschaps gedeelte. Nu betekent dat dus volgens mij dat de 4de dimensie vlak bij de aarde verder is uitgerekt als de dimensie ver weg van de aarde. De energie die een dimensie heeft en dus niet komt van materie en deeltjes enzo die heet volgens mij nul-punt energie. Nu denk ik dus dat gravitatie er dus voor zorgt dat de tijd-dimensie uitrekt en dus de nul-punt energie wordt uitgerekt. Dus wat ik wil zeggen is: hetgeen wat tijdens het vallen wordt omgezet in kinetische energie is volgens mij geen gravitatie energie maar nul-punt energie.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 08 dec 2007, 17:46

Gravitatie vervormt de ruimte. De tijd niet dacht ik.

Voor de rest kan ik je niet volgen. Energie uitrekken?

Waarom heb je dit in Filosofie geplaatst en niet in Wetenschap?

Gijs

Bericht door Gijs » 08 dec 2007, 18:07

Omdat dit mijn eigen gedachte is en niet is bewezen. Het is ook geen vraag het is een bewering. Maar als een bewering niet bewezen is hoordt het volgens mij eerder in filosofie dan in wetenschap. En gravitatie veranderd aan beiden wel degelijk iets hoe kan het anders dat atoomklokken op de grond langzamer lopen als atoomklokken op de mount-everest of in een vliegtuig? En er zijn experimenten mee geweest dus dat is een feit. Ik zal binnenkort wel een (betrouwbare) bron zoeken als je me niet geloofd.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 08 dec 2007, 18:30

Gijs schreef:hoe kan het anders dat atoomklokken op de grond langzamer lopen als atoomklokken op de mount-everest of in een vliegtuig?
Die in het vliegtuig door de snelheid van het vliegtuig. Die op de berg geloof ik niet.

Maar goed, als jij wilt filosoferen over energie met een dimensie die uitgerekt kan worden zal ik je verder niet lastigvallen.

Gijs

Bericht door Gijs » 08 dec 2007, 19:22

Ja maar door de snelheid van het vliegtuig zouden ze eigenlijk langzamer moeten lopen. Want met een hoge snelheid wordt de tijd juist vertraagd maar hier wordt het versneld. En het klopt want er is nooit een proef geweest op de mount everest dat was maar als voorbeeld. Die met het vliegtuig is wel echt uitgevoerd maar met de mount everest wilde ik er meer kracht achter zetten door de hoogte te overdrijven. Maar op de mount everest zou de tijd dus ook sneller moeten gaan.

Plaats reactie