Sexualiteit leeftijdsgebonden?

Filosofie is de betekenis en geldigheid van ons denken en ons geloof omtrent de meest algemene en universele aspecten van het bestaan (heelal, entiteiten of subjecten, objecten of dingen, en hun relatievormen). Filosofeer hier net als vroeger Plato deed.
Barrel

Re: Sexualiteit leeftijdsgebonden?

Bericht door Barrel » 02 okt 2008, 18:38

MetalPig schreef:Als het geslachtsrijp is mag het seks hebben / mag je er sex mee hebben.
Er bestaat zoiets als een 'vroegtijdige pubertijds-syndroom', waarbij een jongetje van 2 al volledige geslachtsrijp kan zijn (!). Wat doen we hier dan mee?

Wikipedia: Precocious Puberty
http://en.wikipedia.org/wiki/Precocious_puberty

Kortom, lichamelijk geslachtsrijp en mentaal geslachtsrijp gaan vaak niet direct samen

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Sexualiteit leeftijdsgebonden?

Bericht door MetalPig » 02 okt 2008, 18:41

Barrel schreef:Er bestaat zoiets
Weet ik. Ik ken ook dat geval van dat 5-jarige meisje dat een gezond kind op de wereld heeft gezet.

Maar als je gaat focussen op de uitzonderingen kun je nooit meer ergens een zinnige discussie over voeren.

scandiflyer

Re: Sexualiteit leeftijdsgebonden?

Bericht door scandiflyer » 02 okt 2008, 18:48

Barrel schreef: Er bestaat zoiets als een 'vroegtijdige pubertijds-syndroom', waarbij een jongetje van 2 al volledige geslachtsrijp kan zijn (!). Wat doen we hier dan mee?
we doen hier niets mee ...
als hij bedenkt er wat mee te doen is het zijn lichaam,
al omt er in dit geval wel een stuk opvoeding bij kijken ...

waar komt die drang toch vandaan voor andere keuzes te maken ... :?

Gijs

Re: Sexualiteit leeftijdsgebonden?

Bericht door Gijs » 02 okt 2008, 18:55

MetalPig schreef:
Barrel schreef:Er bestaat zoiets
Weet ik. Ik ken ook dat geval van dat 5-jarige meisje dat een gezond kind op de wereld heeft gezet.

Maar als je gaat focussen op de uitzonderingen kun je nooit meer ergens een zinnige discussie over voeren.
Nee het gaat erom dat als je lichamelijk rijp voor gemeenschap bent dat nog niet wil zeggen dat je dat ook geestelijk bent. En dat toont deze uitzondering aan. De natuur let er niet op of je er geestelijk klaar voor bent. Zou ook een beetje vreemd zijn, gedachtenlezende genen. Alhoewel er wel zoiets bestaat als de epigenetica. En die leer laat zien dat veranderingen in de chemie van het brein ook een verandering in de transcriptiefactoren kan teweeg brengen. Maar ok, dat is wel ver gezocht.

Gijs

Re: Sexualiteit leeftijdsgebonden?

Bericht door Gijs » 02 okt 2008, 19:00

thaboy schreef:
Gijs schreef: Off-topic:
Nu ik trouwens weet dat je 14 was (en toen je het bovenstaande schreef 13): Jij ben er ook vroeg bij dan :P En volgens mij ben je ook best voorlijk want ik heb het nooit gemerkt ;P!
Daar ben ik goed in, dingen niet laten merken ;P!
Oh, foutje ik verwarde je met Maarten. Mijn opmerking dat je er vroeg bij was kwam namelijk hier vandaan:
maarten schreef:
en wie zegt dat je bij een beetje sex meteen zwanger moet maken,
ik weet niet hoe dat bij jullie zit maar ik heb toch ook vooral sex omdat ik het lekker vind en niet dat ik zonodig kinderen moet hebben
Maar dat neemt niet weg dat ik niet heb gemerkt dat je zo jong bent.

thaboy

Re: Sexualiteit leeftijdsgebonden?

Bericht door thaboy » 02 okt 2008, 19:06

thaboy schreef:
Maan schreef:Kan een 14jarige volwassen genoeg zijn om sex te hebben met een 30 jarige, als hem of haar dat prettig lijkt?
Ik vind 13 al goed :D Ik bedoel, waarom niet?
Ik dacht dat je het hierover had [joker]

scandiflyer

Re: Sexualiteit leeftijdsgebonden?

Bericht door scandiflyer » 02 okt 2008, 20:03

thaboy schreef:
thaboy schreef:
Maan schreef:Kan een 14jarige volwassen genoeg zijn om sex te hebben met een 30 jarige, als hem of haar dat prettig lijkt?
Ik vind 13 al goed :D Ik bedoel, waarom niet?
Ik dacht dat je het hierover had [joker]
ik moet er niet aan denken z'n groot leeftijdsverschil .. maar ach .. als hem of haar dat prettig lijkt.. wie ben ik dan he ..

Howlin Mad Murdock

Re: Sexualiteit leeftijdsgebonden?

Bericht door Howlin Mad Murdock » 04 okt 2008, 21:44

Ja vind ik wel,
Ze zouden een minimum leeftijd voa eerste keer sex op 15 moeten zetten.
Je hoort het steeds vaker dat 13 jarige meiden al sex hebben gehad :? dat gaat gewoon ech t te ver.
En waarom, omdat ze wouden weten hoe het is ?

Mja leeftijds verschil als je ouder bent vind k niet erg, k heb ook gedaan met iemand die 8 jaar ouder is dan mij [joker]

scandiflyer

Re: Sexualiteit leeftijdsgebonden?

Bericht door scandiflyer » 04 okt 2008, 22:08

Howlin Mad Murdock schreef:Ja vind ik wel,
Ze zouden een minimum leeftijd voa eerste keer sex op 15 moeten zetten.
Je hoort het steeds vaker dat 13 jarige meiden al sex hebben gehad :? dat gaat gewoon ech t te ver.
En waarom, omdat ze wouden weten hoe het is ?

Mja leeftijds verschil als je ouder bent vind k niet erg, k heb ook gedaan met iemand die 8 jaar ouder is dan mij [joker]
en waarom moet iemand dat voor die ander bepalen :shock:
ik had ook allang voor me 15de sex en is het zoveel minder erger omdat ik een jongen ben?
die meisjes waar ik het mee deed waren eerder jonger dan ouder hoor :mrgreen:

ik heb ook wel eens sex gehad met iemand die 8 jaar ouder is ..
maar dat neemt niet weg dat ik er niet aan moet denken aan grote verschillen,
verbieden hoor je mij niet zeggen.. wie ben ik om dat voor een ander te bepalen?

Howlin Mad Murdock

Re: Sexualiteit leeftijdsgebonden?

Bericht door Howlin Mad Murdock » 06 okt 2008, 07:37

Heeft bij mij meer met opvoeding te maken en over mijn gedachte gang kwa opvoeding later.
Maar ga er strask wel op in.

Gijs

Re: Sexualiteit leeftijdsgebonden?

Bericht door Gijs » 06 okt 2008, 20:31

allang voor je 15e en die meiden waren nog jonger? Dus die meiden waren 11 ofzo? Das wel erg jong maar ja moeten ze zelf weten.

Howlin Mad Murdock

Re: Sexualiteit leeftijdsgebonden?

Bericht door Howlin Mad Murdock » 07 okt 2008, 07:56

Nou het zit bij mij verschillend.
Als mijn zoon 14 zou zijn en hij zou aankomen met iemand van 20 jaar zou ik daar geen moeite mee hebben.
maar als mn dochter van 14 zou komen met iemand van 20 zou ik zoiets hebben van ben je ziek in je hoofd ?

Ze zou dan van mijn kant zeker ook geen goedkeuring krijgen, ja tis voor trekkerij en je geeft dan het gevoel
dat je niks mag en de ander wel. Maar toch zie ik dat anders. K denk dat meiden op die leeftijd veel vatbaarder
zijn voor dingen die dan worden gezegd, k weet nie tzo goed hoe ik het moet uitleggen, maar denk dat een jongen
eigenlijk geen prbolemen er door krijgt op zon leeftijd, dan een meisje.

Als je alleen al ziet hoeveel er het loverboy circuit in gaan, rond die leeftijd heb ik zoiets van wacht maar t lijkt
meer op een beschermde houding. Weet niet.

Maar komt ook wel door mn opvoeding en de cultuur die hier in zo'n boeren dorp heerst dat is heel anders dan in een
grote stad waar het geheid normaal is dat het allemaal gebeurt op die leeftijden.

Plaats reactie