Sexualiteit leeftijdsgebonden?

Filosofie is de betekenis en geldigheid van ons denken en ons geloof omtrent de meest algemene en universele aspecten van het bestaan (heelal, entiteiten of subjecten, objecten of dingen, en hun relatievormen). Filosofeer hier net als vroeger Plato deed.
Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Sexualiteit leeftijdsgebonden?

Bericht door MetalPig » 30 sep 2008, 20:30

Gijs schreef:
MetalPig schreef:Als het geslachtsrijp is mag het seks hebben / mag je er sex mee hebben.
Nee, want een kind van 12 dat een kind krijgt is sowieso een situatie die je wilt vermijden.
Ik had het over seks hea, niet over zwangerschap. Ik bedoel er alleen mee te zeggen dat het lichamelijk allemaal up-to-date is.

tofu_kronos

Re: Sexualiteit leeftijdsgebonden?

Bericht door tofu_kronos » 30 sep 2008, 20:37

Dus je keurt pedofilie goed.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Sexualiteit leeftijdsgebonden?

Bericht door MetalPig » 30 sep 2008, 20:39

tofu_kronos schreef:Dus je keurt pedofilie goed.
Lees de disclaimer. Foute conclusie.

Gijs

Re: Sexualiteit leeftijdsgebonden?

Bericht door Gijs » 30 sep 2008, 20:41

MetalPig schreef:
Gijs schreef:
MetalPig schreef:Als het geslachtsrijp is mag het seks hebben / mag je er sex mee hebben.
Nee, want een kind van 12 dat een kind krijgt is sowieso een situatie die je wilt vermijden.
Ik had het over seks hea, niet over zwangerschap. Ik bedoel er alleen mee te zeggen dat het lichamelijk allemaal up-to-date is.
Maar wat gebeurd er als 12-jarigen massaal seks zouden hebben? Dan zouden er een boel zijn die zwanger raken door iets dat eventueel fout gaat. Gebeurd ook met 16-jarigen dat is misschien minder erg (alhoewel ik absoluut geen vader zou willen zijn maar goed) maar dat gebeurd ook alleen omdat veel vrouwen denken dat ze wel even later een pilletje kunnen nemen. Dat kan ook meestal maarja gaat toch fout soms. Maar ik vind vooral dat het verboden moet zijn (en gelukkig dat het dan ook zo is) om de tweede reden die ik gaf. Namelijk dat volwassenen intimiderend kunnen zijn voor kinderen en dat het dan misschien zogenaamd vrijwillig gebeurd wil niet zeggen dat het altijd zo is. Ik vind dat kinderen van 12 jaar daar best tegen beschermd mogen worden in de vorm van een wet.

tofu_kronos

Re: Sexualiteit leeftijdsgebonden?

Bericht door tofu_kronos » 30 sep 2008, 20:42

Bedoel je deze disclaimer.

Ik had het over seks hea, niet over zwangerschap. Ik bedoel er alleen mee te zeggen dat het lichamelijk allemaal up-to-date is.

Hierin zeg je dat sex mag, maar geen zwangerschap.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Sexualiteit leeftijdsgebonden?

Bericht door MetalPig » 30 sep 2008, 20:42

Gijs schreef:Maar wat gebeurd er als 12-jarigen massaal seks zouden hebben? Dan zouden er een boel zijn die zwanger raken door iets dat eventueel fout gaat. Gebeurd ook met 16-jarigen dat is misschien minder erg
Is dat echt minder erg? Is de grens van 16 niet compleet arbitrair?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Sexualiteit leeftijdsgebonden?

Bericht door MetalPig » 30 sep 2008, 20:43

tofu_kronos schreef:Bedoel je deze disclaimer.
Ik had het over seks hea, niet over zwangerschap. Ik bedoel er alleen mee te zeggen dat het lichamelijk allemaal up-to-date is.
Nee, deze:
MetalPig schreef:(Is niet noodzakelijk mijn mening, maar ben wel benieuwd naar reacties.)

Gijs

Re: Sexualiteit leeftijdsgebonden?

Bericht door Gijs » 30 sep 2008, 20:45

MetalPig schreef: Is dat echt minder erg? Is de grens van 16 niet compleet arbitrair?
Neuh, want een 'kind' van 16 is misschien ook niet altijd een goeie moeder (of laten we zeggen meestal niet) maar een kind van 12 weet al helemaal niet hoe ze het moet aanpakken. En ik vraag me echt af hoe dat baren moet gaan, want sommige 12-jarigen zijn zo klein dat ik denk dat de hele onderbuik zou openscheuren :shock: .

Aenimaxequal

Re: Sexualiteit leeftijdsgebonden?

Bericht door Aenimaxequal » 30 sep 2008, 21:17

tofu_kronos schreef:Dus je keurt pedofilie goed.
Ik heb je al het verhaal verteld over de man ( nee niet zeggen wie) van 41 die een meisje van 15 ontmaagde en dat ik hem niet veroordeelde omdat ik wist dat het geen misbruik was.Ze hadden sindsdien een relatie die 7 jaar heeft geduurd. Dus ik zat er niet naast met m`n intuïtie.
M.a.w onder bepaalde voorwaarden kan ik het goedkeuren.
Eigenlijk betwijfel ik plots de term pedofilie in dit geval. Ze was minderjarig maar wel geslachtsrijp peins ik.

tofu_kronos

Re: Sexualiteit leeftijdsgebonden?

Bericht door tofu_kronos » 30 sep 2008, 21:24

Ja maar das 15, hier hebben ze het over 12.

Aenimaxequal

Re: Sexualiteit leeftijdsgebonden?

Bericht door Aenimaxequal » 30 sep 2008, 21:30

Oke...

Maar het valt mij op dat die 12 jarigen van tegenwoordig zich al als 18 kunnen gedragen. Ik klink oud zo maar in mijn tijd was dat nog niet. klink echt als m`n ouders die dat vroeger ook tegen mij zeiden maar dan ging het over games ofzo :trillip:

tofu_kronos

Re: Sexualiteit leeftijdsgebonden?

Bericht door tofu_kronos » 30 sep 2008, 21:31

Kan ik best begrijpen.


BTW je hebt post.

Gijs

Re: Sexualiteit leeftijdsgebonden?

Bericht door Gijs » 30 sep 2008, 22:55

Ohana_eye schreef: Eigenlijk betwijfel ik plots de term pedofilie in dit geval. Ze was minderjarig maar wel geslachtsrijp peins ik.
[/quote]

Je bent al geslachtsrijp als je voor de eerste keer ongesteld raakt. Ik weet dus haast wel zeker dat ze geslachtsrijp was. Maar dat wil niet zeggen dat het geen pedofilie is. Alhoewel ik 15 ook wel aardig volwassen vind.
Ohana_eye schreef:
Maar het valt mij op dat die 12 jarigen van tegenwoordig zich al als 18 kunnen gedragen.
Of je kent alleen maar kinderachtige 18-jarigen. Want ik vind twaalfjarigen meestal kinderachtig, dat is niet vreemd natuurlijk dat zijn ze ook.
Laatst gewijzigd door Gijs op 30 sep 2008, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.

tofu_kronos

Re: Sexualiteit leeftijdsgebonden?

Bericht door tofu_kronos » 30 sep 2008, 23:01

Je hebt verkeerd gequote.

Gijs

Re: Sexualiteit leeftijdsgebonden?

Bericht door Gijs » 30 sep 2008, 23:02

Sorry :oops: Gebeurd mij wel eens vaker, dan let ik niet op.

maarten

Re: Sexualiteit leeftijdsgebonden?

Bericht door maarten » 01 okt 2008, 05:10

Gijs schreef:
MetalPig schreef: Is dat echt minder erg? Is de grens van 16 niet compleet arbitrair?
Neuh, want een 'kind' van 16 is misschien ook niet altijd een goeie moeder (of laten we zeggen meestal niet) maar een kind van 12 weet al helemaal niet hoe ze het moet aanpakken. En ik vraag me echt af hoe dat baren moet gaan, want sommige 12-jarigen zijn zo klein dat ik denk dat de hele onderbuik zou openscheuren :shock: .
sommige ouder dan 16 ook ..

en wie zegt dat je bij een beetje sex meteen zwanger moet maken,
ik weet niet hoe dat bij jullie zit maar ik heb toch ook vooral sex omdat ik het lekker vind en niet dat ik zonodig kinderen moet hebben

thaboy

Re: Sexualiteit leeftijdsgebonden?

Bericht door thaboy » 01 okt 2008, 13:31

Ohana_eye schreef:Oke...

Maar het valt mij op dat die 12 jarigen van tegenwoordig zich al als 18 kunnen gedragen. Ik klink oud zo maar in mijn tijd was dat nog niet. klink echt als m`n ouders die dat vroeger ook tegen mij zeiden maar dan ging het over games ofzo :trillip:
Inderdaad de 18-16 grens is bepaald in de tijd dat mensen slechts op die leeftijd kinderen konden krijgen, en ik vind dat die grens nu moet worden aangepast. De kinderen van vroeger waren 18 toen ze eruit zagen als wij van zo'n 13-14 jaar nu.

Gijs

Re: Sexualiteit leeftijdsgebonden?

Bericht door Gijs » 02 okt 2008, 18:01

maarten schreef:
Gijs schreef:
MetalPig schreef: Is dat echt minder erg? Is de grens van 16 niet compleet arbitrair?
Neuh, want een 'kind' van 16 is misschien ook niet altijd een goeie moeder (of laten we zeggen meestal niet) maar een kind van 12 weet al helemaal niet hoe ze het moet aanpakken. En ik vraag me echt af hoe dat baren moet gaan, want sommige 12-jarigen zijn zo klein dat ik denk dat de hele onderbuik zou openscheuren :shock: .
sommige ouder dan 16 ook ..

en wie zegt dat je bij een beetje sex meteen zwanger moet raken,
Hoeft niet, kan wel dat moet je in acht nemen als je het gaat doen heh. Tenminste dat vind ik, je moet wel denken wat als het fout gaat? Zal ik dan nog normaal kunnen leven, of zal heel mijn leven op zijn kop worden gegooid?

Gijs

Re: Sexualiteit leeftijdsgebonden?

Bericht door Gijs » 02 okt 2008, 18:12

thaboy schreef: Inderdaad de 18-16 grens is bepaald in de tijd dat mensen slechts op die leeftijd kinderen konden krijgen, en ik vind dat die grens nu moet worden aangepast. De kinderen van vroeger waren 18 toen ze eruit zagen als wij van zo'n 13-14 jaar nu.
Ok, dus jij wil zeggen dat in de jaren nogwat van de twintigste of 19e eeuw (en ik denk niet eerder, want het is niet typerend voor vroegere tijden dat de staat zich met zulke dingen bemoeit, denk aan de nachtwakersstaat) vrouwen pas op hun 16e ongesteld werden of zelfs op hun 18e? Dat geloof ik niet, sterker nog ik heb een foto van mijn overgrootvader als militair tijdens de eerste wereldoorlog. (Jawel, ik weet niet hoe hij er als Nederlander in verzeild is geraakt, maar hij heeft toch echt een uniform aan en een geweer in zijn handen en mijn opa zegt dat hij een soldaat was in de eerste wereldoorlog dus dan zal het wel.) Daar is hij 19 maar hij lijkt wel 26 of zelfs begin 30. Dus ik denk dat het eerder andersom is. Dat mensen vroeger sneller 'ouder' werden dan nu. Want ik kan me gewoon niet voorstellen dat vrouwen van 16 of zelfs 18 nog nooit ongesteld zijn geweest. Zo extreem kan die verandering van de laatste jaren (of eeuw) niet zijn lijkt me. En als dat wel zo is moeten we onszelf ernstig zorgen maken want zo`n snelle verandering is meestal niet gezond. (Want dan heeft de verandering meestal geen natuurlijke oorzaak.)

Edit:

Off-topic:
Nu ik trouwens weet dat je 14 was (en toen je het bovenstaande schreef 13): Jij ben er ook vroeg bij dan :P En volgens mij ben je ook best voorlijk want ik heb het nooit gemerkt ;P!

thaboy

Re: Sexualiteit leeftijdsgebonden?

Bericht door thaboy » 02 okt 2008, 18:38

Gijs schreef: Off-topic:
Nu ik trouwens weet dat je 14 was (en toen je het bovenstaande schreef 13): Jij ben er ook vroeg bij dan :P En volgens mij ben je ook best voorlijk want ik heb het nooit gemerkt ;P!
Daar ben ik goed in, dingen niet laten merken ;P!

Plaats reactie