atomen bestaan uit ruimteschepen

Filosofie is de betekenis en geldigheid van ons denken en ons geloof omtrent de meest algemene en universele aspecten van het bestaan (heelal, entiteiten of subjecten, objecten of dingen, en hun relatievormen). Filosofeer hier net als vroeger Plato deed.
Plaats reactie
harriechristus

Re: atomen bestaan uit ruimteschepen

Bericht door harriechristus » 16 nov 2012, 10:27

The Grey schreef:
harriechristus schreef: 1 - Het heelal zou eigenlijk uit levende wezens moeten bestaan (dus God zelf moeten zijn) om een werkelijk levend bewust heelal te zijn.
Wie zegt dat het een levend bewust heelal moet zijn? Kan net zo goed deud zijn?!
Het heelal is pas werkelijkheid in het bewustzijn, en een deud heelal (wat mag dat zijn?) daar heb ik nog niet van gehoord.

Je zal wel dood bedoelen en een dood heelal is geen werkelijk heelal.
Het kan dan net zo goed niet bestaan.
harriechristus schreef: 3 - En wat op de achtergrond ook een rol speelde was dat de wetenschap niet goed kon verklaren hoe het leven uit de dode natuur kon komen.
De wetenschap kan het niet verklaren, dus dan klopt jou theorie?
Niet daarom dat de wetenschap het niet kan verklaren, maar omdat ik het wel kan verklaren.
Daarom klopt mijn theorie.


In mijn atoomtheorie is het leven nooit ontstaan uit de dode natuur, maar is eeuwig en heeft zijn grondslag in de logica daarvan dat het leven zelf met als wezenlijke kenmerk het bewustzijn, de ware substantie is van het heelal.

Hegeliaans uitgedrukt: de eenheid van het ZIJN (de logica an sich ) en het uiterlijke Bestaan (de natuur) is het Bewustzijn, dat is het leven.

En dat wordt verder uitgedrukt in mijn atoomtheorie als een oneindig en eeuwig systeem.



Mijn theorie is dat we allemaal uit een grote lepel mayonaise zijn ontstaan, want de wetenschap kan niet verklaren waarom de big bang is gebeurt. Ik kan dat wel, namelijk dat de eieren in de mayonaise over datum waren!
Dus mijn theorie klopt!
De moderne mens bestaat inderdaad uit mayonaise, vandaar..... "solved:
Laatst gewijzigd door harriechristus op 16 nov 2012, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.

harriechristus

Re: atomen bestaan uit ruimteschepen

Bericht door harriechristus » 16 nov 2012, 10:30

Daarmee had ik mijn atoomtheorie gevonden.
10/11 juli 1974.

a - Want het heelal was nu uit levende wezens opgebouwd en wel uit microwezens in de microkosmos.

b - En zoals wij dan uit microwezens bestaan, bestaan deze weer uit nog kleinere mini-microwezentjes.

c - En omdat die microwezens met hun ruimteschepen een hogere cultuur vormen, zijn de mini-microwezentjes op hun beurt nog hoger.
Dus er is dan sprake van een oneindige reeks steeds hogere culturen, waarvan wij dan de laagste zijn.
Die is dan de allereerste, dus 1 en de microkosmos 2 en de mini-microkosmos 3, enzovoort.

d - Dan heb je dus een heelal dat volledig ontwikkeld is, dus niet eens uit het Niets ontstaan, maar er ook altijd al geweest is als een eindeloos systeem.

e - Maar tevens is er ook sprake van een evolutie, omdat dit eindeloze systeem zichzelf constant doorloopt.
Want wijzelf gaan in de toekomst ook het heelal volbouwen met ruimteschepen tot een hogere cultuur.
En die ruimteschepen zullen we dan vormen tot systemen van macro-atomen en die weer tot macro-leven in de macrokosmos tot uiteindelijk macroreuzen, die een herhaling zijn van ons mensenleven.
En tegen die tijd hebben wij onszelf ontwikkeld tot microwezens en de microwezens tot mini-microwezens, enzovoort.
Alles is dan een fase opgeschoven, maar binnen een oneindige reeks komt er dan toch in wezen niks bij, want oneindig + 1 blijft oneindig.
Dus het hele systeem blijft dan toch aan zichzelf gelijk.
Aldus er is ook sprake van een gewenste eeuwige evolutie binnen een oneindig systeem.

harriechristus

Re: atomen bestaan uit ruimteschepen

Bericht door harriechristus » 16 nov 2012, 15:51

Een beter heelal geeft een betere bewijsvoering.

Een aspect van de bewijsvoering is ook deze: waar de wetenschap meent dat haar heelal bewezen kan worden en mijn heelal een veel betere is, deze ook veel beter bewezen kan worden, alleen al om het feit dat mijn heelal veel beter is.
Het slechte heelal van de wetenschap moet immers wel op een slechte bewijsvoering berusten.

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: atomen bestaan uit ruimteschepen

Bericht door The Grey » 17 nov 2012, 11:14

harriechristus schreef: Je zal wel dood bedoelen en een dood heelal is geen werkelijk heelal.
Het kan dan net zo goed niet bestaan.
Dat kan het ook best wel, tot zo ver heb ik nog geen logische reden gevonden waarom het heelal zou moeten bestaan.
harriechristus schreef: 3 - En wat op de achtergrond ook een rol speelde was dat de wetenschap niet goed kon verklaren hoe het leven uit de dode natuur kon komen.
De wetenschap kan het niet verklaren, dus dan klopt jou theorie?
Niet daarom dat de wetenschap het niet kan verklaren, maar omdat ik het wel kan verklaren.
Daarom klopt mijn theorie.

Dit maakt jou theorie nog niet kloppend! Volgens die redenatie is mijn prachtige (*kuch kuch*) mayonaise theorie net zo kloppend. Je zal dus met feiten of onomstotelijke logische redenaties moeten komen!

Je beweringen zijn interessant, maar niet altijd even goed onderbouwd. Plus dat je (volgens mij) aan neemt dat het heelal logisch moet zijn. Maar er is geen reden waarom het heelal logisch zou moeten zijn. Of heb jij die wel?
-

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: atomen bestaan uit ruimteschepen

Bericht door Determinist » 18 nov 2012, 08:12

harriechristus schreef:Een beter heelal geeft een betere bewijsvoering.

Een aspect van de bewijsvoering is ook deze: waar de wetenschap meent dat haar heelal bewezen kan worden en mijn heelal een veel betere is, deze ook veel beter bewezen kan worden, alleen al om het feit dat mijn heelal veel beter is.
Het slechte heelal van de wetenschap moet immers wel op een slechte bewijsvoering berusten.
Moet dit een filosofische beredenering voorstellen?
Lees deze zin eens goed, het is pure drogredenatie.

Er wordt simpelweg als feit aangenomen DAT het heelal van harrie een veel betere is OMDAT het een veel betere is.
Meer staat er niet.

Daarbij stel ik dat het heelal van harrie een veel slechter heelal is, wat ik al eerder heb aangegeven.
Harrie wat mij betreft NIET voor president !

Dus de vraag is: beter dan wat en beter voor wie hebben we hier hier over?

Beter is een mening en geen absoluut gegeven. Dus het woord beter kan oneindig veel betekenis hebben en daarmee onzinnig te gebruiken als absolute eigenschap van het heelal.

harriechristus

Re: atomen bestaan uit ruimteschepen

Bericht door harriechristus » 22 nov 2012, 19:09

The Grey schreef:
harriechristus schreef: Je zal wel dood bedoelen en een dood heelal is geen werkelijk heelal.
Het kan dan net zo goed niet bestaan.
Dat kan het ook best wel, tot zo ver heb ik nog geen logische reden gevonden waarom het heelal zou moeten bestaan.
Hij bestaat en daarom zal er ook wel een zeer goede reden voor zijn.

Degene die dat zeer goed kan beredeneren is Hegel, beginnende met de eenheid van Zijn en Niets.

DE EENHEID VAN ZIJN EN NIETS.

Hegel begint zijn dialectiek met de eenheid van Zijn en Niets, want het abstracte Zijn is eigenlijk helemaal: ......NIETS... !!, en omgekeerd: .... het Niets IS.... !!
En als omslag van Niets naar Zijn zou je die dialectiek van Hegel als de verklaring van het ontstaan van het heelal kunnen beschouwen, omdat het Niets een in zichzelf tegenstrijdig begrip is, want het Niets IS... !!
"Eerst" was er alleen maar Niets, maar omdat het niets ook IS, daarom ontstaat uit het Niets ook het Zijn.

Maar dat wil niet zeggen dat het heelal er eens niet geweest zou zijn, want deze logica is eeuwig geldend, het moet daarom iets zijn dat altijd weer opnieuw plaats heeft.
Of juist omdat Niets en Zijn een eenheid zijn kan er nooit alleen maar Niets bestaan hebben.
Kortom: het heelal is eeuwig.
harriechristus schreef: 3 - En wat op de achtergrond ook een rol speelde was dat de wetenschap niet goed kon verklaren hoe het leven uit de dode natuur kon komen.
De wetenschap kan het niet verklaren, dus dan klopt jou theorie?
Niet daarom dat de wetenschap het niet kan verklaren, maar omdat ik het wel kan verklaren.
Daarom klopt mijn theorie.

Dit maakt jou theorie nog niet kloppend! Volgens die redenatie is mijn prachtige (*kuch kuch*) mayonaise theorie net zo kloppend. Je zal dus met feiten of onomstotelijke logische redenaties moeten komen!
dan moet je je in mijn atoomtheorie verdiepen, want die zit vol van logische argumenten.

Maar als jij denkt dat jouw mayonaise zo logisch is, dan vrees ik dat je wat te weinig verstand hebt om dat te begrijpen.

Je beweringen zijn interessant, maar niet altijd even goed onderbouwd.
dan moet je duidelijk zeggen waar er iets mankeert.

Mayonaise is echt geen deugdelijke tegenreactie.

Je moet toch beginnen te laten blijken dat je serieus bent en er niet op uit bent de boel in de maling te willen nemen.
Plus dat je (volgens mij) aan neemt dat het heelal logisch moet zijn. Maar er is geen reden waarom het heelal logisch zou moeten zijn. Of heb jij die wel?
Ik heb die logica bij Hegel gevonden.

Dat is niet zo gemakkelijk zo maar te begrijpen, maar een begin daarvan heb ik al opgeschreven.

En over het algemeen is dat ook de wetenschappelijke methode ergens een reden voor te vinden.

Zonder dat zou alle wetenschap zinloos zijn.

harriechristus

Re: atomen bestaan uit ruimteschepen

Bericht door harriechristus » 22 nov 2012, 19:19

Determinist schreef:
harriechristus schreef:Een beter heelal geeft een betere bewijsvoering.

Een aspect van de bewijsvoering is ook deze: waar de wetenschap meent dat haar heelal bewezen kan worden en mijn heelal een veel betere is, deze ook veel beter bewezen kan worden, alleen al om het feit dat mijn heelal veel beter is.
Het slechte heelal van de wetenschap moet immers wel op een slechte bewijsvoering berusten.
Moet dit een filosofische beredenering voorstellen?
Lees deze zin eens goed, het is pure drogredenatie.

Er wordt simpelweg als feit aangenomen DAT het heelal van harrie een veel betere is OMDAT het een veel betere is.
Meer staat er niet.
Dan moet je de moeite nemen mijn atoomtheorie te lezen, want het staat er allemaal.

Blijkbaar heb je dat nog steeds niet gedaan.

Zo is mijn heelal eeuwig, wat beter is dan tijdelijk en het bestaat uit levende wezens, wat beter is dan dode dingen.
En zo is er nog heel veel meer.

Daarbij stel ik dat het heelal van harrie een veel slechter heelal is, wat ik al eerder heb aangegeven.
Harrie wat mij betreft NIET voor president !
Dit omdat jij mij slechte eigenschappen in de schoenen schoof die de wetenschap bezit en niet ik.

Ik heb je dat beantwoord en geen redelijk tegenargument gehoord.

En dan wil ik ook helemaal geen president wezen, want ik ben harriechristus, een God en geen politicus.
Dus de vraag is: beter dan wat en beter voor wie hebben we hier hier over?
Lees daarvoor mijn atoomtheorie.
Beter is een mening en geen absoluut gegeven. Dus het woord beter kan oneindig veel betekenis hebben en daarmee onzinnig te gebruiken als absolute eigenschap van het heelal.
Beter kan een absoluut gegeven zijn en zeker niet alleen maar een mening.

Zo is eeuwig beter dan tijdeliik en bewust beter dan bewusteloos.

Laten we het maar even bij die twee houden.

En beter is het de atomen te respecteren als van levende wezens dan ze te gebruiken voor eigen doeleinden alleen.

Dat wat je ten onrechte mij in de schoenen schoof als zou dat het wezenlijke zijn van mijn atoomtheorie.

Ik heb daar over verder niks meer van je gehoord en nu begin je maar weer met een nieuwe onzinnige aanval.

Daarvan zijn er al heel veel geweest om je onkunde te bewijzen.

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: atomen bestaan uit ruimteschepen

Bericht door The Grey » 22 nov 2012, 20:51

Hij bestaat en daarom zal er ook wel een zeer goede reden voor zijn.
Dit is geen argument.
dan moet je je in mijn atoomtheorie verdiepen, want die zit vol van logische argumenten.

Maar als jij denkt dat jouw mayonaise zo logisch is, dan vrees ik dat je wat te weinig verstand hebt om dat te begrijpen.
Mayonaise is echt geen deugdelijke tegenreactie.

Je moet toch beginnen te laten blijken dat je serieus bent en er niet op uit bent de boel in de maling te willen nemen.
Wat betreft mijn mayonaise theorie, deze was natuurlijk satirisch, hoewel het alleen was om de slechte beargumentatie aan te tonen. Dat heb ik hierboven ook al verteld. Het feit dat ik serieus op de rest van jou vragen reageer is in mijn ogen al bewijs genoeg.
DE EENHEID VAN ZIJN EN NIETS.

Hegel begint zijn dialectiek met de eenheid van Zijn en Niets, want het abstracte Zijn is eigenlijk helemaal: ......NIETS... !!, en omgekeerd: .... het Niets IS.... !!
En als omslag van Niets naar Zijn zou je die dialectiek van Hegel als de verklaring van het ontstaan van het heelal kunnen beschouwen, omdat het Niets een in zichzelf tegenstrijdig begrip is, want het Niets IS... !!
"Eerst" was er alleen maar Niets, maar omdat het niets ook IS, daarom ontstaat uit het Niets ook het Zijn.
Het argument is dat niets, iets is dus er niet niets kan zijn omdat het niets er dan is en het een iets is.
Dat is een redelijk gedachtenspelletje. Maar berust (in mijn ogen) op een verkeerde redenatie. Niets betekend dat er helemaal niks is. Niets is niet een iets, maar het tegenovergesteld. Daardoor is dit argument niet meer geldig.

Kan je mij wijzen naar de bewijzen in jou atoomtheorie? Je hebt zoveel gepost dat ik het niet door heb gelezen. Plus dat het nog eens verspreid staat over verscheidene pagina's
-

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: atomen bestaan uit ruimteschepen

Bericht door Determinist » 22 nov 2012, 21:33

HC, ik wijs je op een drogredenatie en je gaat daar totaal niet op in. Alleen de reactie dat ik je theorie moet lezen.
Heb ik gelezen en staat er dus niet in.

Ik wil dat je antwoord geeft op dit:

A is beter dan B omdat A beter is.

Dit is wat je schrijft. Je geeft kwalificaties aan het heelal die niet beter of slechter zijn, maar zijn.
Dat is je mening, maar geen argumentatie.

Geef mij nu eens duidelijk aan waarom een eeuwig heelal beter is dat een eindig heelal?
Who wants to live forever is het bekende liedje en dat is helemaal waar.
Het einde van iets kan juist beter zijn, vele voorbeelden van.
Een heelal van oneindig leed is beter eens te stoppen. Graag zelfs.

Jammer dat je weer op onkunde gaat spelen, omdat ik geldige vragen stel waar je geen geldig antwoord op geeft.
Ik wil geen drogredenaties horen, maar logische samenhang.

harriechristus

Re: atomen bestaan uit ruimteschepen

Bericht door harriechristus » 23 nov 2012, 16:51

The Grey schreef:
Hij bestaat en daarom zal er ook wel een zeer goede reden voor zijn.
Dit is geen argument.
Wat het bestaan van het heelal betreft heb ik al verwezen naar Hegels filosofie, te beginnen met de eenheid van Zijn en Niets.

En wat mijn atoomtheorie betreft zou je eens hier kunnen beginnen.


WAAROM MOETEN ATOMEN UIT RUIMTESCHEPEN BESTAAN?

Het moeten ruimteschepen zijn omdat wij ook in de toekomst het heelal vol gaan bouwen met ruimteschepen en dan sluit onze eigen toekomst aan op de microkosmos, want dan komt het heelal als een doorlopend evolutionair systeem in elkaar te zitten.... want ons ruimtevaartheelal wordt dan een herhaling van de ruimtevaartcultuur in de microkosmos......(dat wil zeggen: zij zijn daar al verder ontwikkeld dan wij )......en kun je ook meteen verklaren hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren, dwz dat gebeurt niet door toeval, maar door de super-intelligentie van de microwezens.

.......zoals de kinderen het leven van de ouders herhalen, zo herhalen wij het leven van de microwezens.
Daarom bouwen wij een ruimtevaartcultuur omdat die al in de microkosmos bestaat.
Of omgekeerd: omdat wij een ruimtevaartcultuur gaan bouwen, moet die al in de microkosmos bestaan.

De microkosmos is geen lagere wereld, maar een hogere wereld, die wij gaan nabouwen.

GOD

Het heelal is eigenlijk GOD zelf als de eenheid van een oneindig aantal microwezens.
Lees de nieuwe bijbel over gods eeuwig en oneindig rijk in de microkosmos.

http://home.kpn.nl/wegge168/Frame-nederlands.html

Verder staat mijn atoomtheorie vol met argumenten.

En daarvan zou je inmiddels toch wel een en ander moeten weten.

Of ik moet aannemen dat je er niets van begrijpt, waarschijnlijk omdat je teveel mayonaise eet.
dan moet je je in mijn atoomtheorie verdiepen, want die zit vol van logische argumenten.

Maar als jij denkt dat jouw mayonaise zo logisch is, dan vrees ik dat je wat te weinig verstand hebt om dat te begrijpen.
Mayonaise is echt geen deugdelijke tegenreactie.

Je moet toch beginnen te laten blijken dat je serieus bent en er niet op uit bent de boel in de maling te willen nemen.
Wat betreft mijn mayonaise theorie, deze was natuurlijk satirisch, hoewel het alleen was om de slechte beargumentatie aan te tonen. Dat heb ik hierboven ook al verteld. Het feit dat ik serieus op de rest van jou vragen reageer is in mijn ogen al bewijs genoeg.
Dat de mensen mij graag in de maling nemen, dat ben ik wel gewend, maar het zou toch wat verstandiger zijn serieus te reageren.
DE EENHEID VAN ZIJN EN NIETS.

Hegel begint zijn dialectiek met de eenheid van Zijn en Niets, want het abstracte Zijn is eigenlijk helemaal: ......NIETS... !!, en omgekeerd: .... het Niets IS.... !!
En als omslag van Niets naar Zijn zou je die dialectiek van Hegel als de verklaring van het ontstaan van het heelal kunnen beschouwen, omdat het Niets een in zichzelf tegenstrijdig begrip is, want het Niets IS... !!
"Eerst" was er alleen maar Niets, maar omdat het niets ook IS, daarom ontstaat uit het Niets ook het Zijn.
Het argument is dat niets, iets is dus er niet niets kan zijn omdat het niets er dan is en het een iets is.
Dat is een redelijk gedachtenspelletje.
Het is geen spelletje, maar de meest diepzinnige Logica dat het Niets zelf een Zijn is en het Zijn zelf omgekeerd Niets is.

Maar berust (in mijn ogen) op een verkeerde redenatie. Niets betekend dat er helemaal niks is. Niets is niet een iets, maar het tegenovergesteld. Daardoor is dit argument niet meer geldig.
Het is inderdaad ook een tegenovergestelde, en dan geldt dat alles tegengesteld is en het Niets alleen maar kan zijn omdat er ook een Zijn is, zoals omgekeerd het Zijn alleen Zijn kan zijn omdat er Niets is.

Zoals groot alleen kan zijn als er klein is en omgekeerd.

Dus het zijn van Niets impliceert dat er ook een Zijn moet zijn.

Ze hebben dus pas zin en betekenis in een eenheid van hun beiderlei tegenstelling.
Kan je mij wijzen naar de bewijzen in jou atoomtheorie? Je hebt zoveel gepost dat ik het niet door heb gelezen. Plus dat het nog eens verspreid staat over verscheidene pagina's
Hier volgt een korte bewijsvoering.

KORT OVERZICHT BEWIJSVOERING
1 - de microkosmos is een hogere wereld.
(gezien het feit dat een atoom ingewikkelder in elkaar zit dan een zonnestelsel en daarbij ook nog eens de hogere natuurwetten van de microkosmos : elektromagnetisme, kwantummechanica, de kernenergie(sterkere kracht) enz enz )
2 - in de toekomst gaan wij het heelal volbouwen met ruimteschepen tot een hogere wereld.
3 - dan is het best mogelijk dat de microkosmos als hogere wereld ook een ruimtevaartcultuur is en dan komt het heelal (bij verder doordenken) als een logisch systeem in elkaar te zitten.
(Oftewel : en die mogelijkheid stijgt tot een zeer grote mate van zekerheid als daardoor het heelal als een logisch systeem in elkaar komt te zitten)
Want de microkosmos is dan een eindeloze reeks van steeds hogere ruimtevaartculturen als ruimtelijke realiteit van een eeuwige evolutie.
Een evolutie die wij dan ook zelf in de toekomst gaan doorlopen.
4 - En dan kun je ook verklaren hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren, namelijk op basis van een hogere intelligente ruimtevaartcultuur in de microkosmos.
5 - Dan heb je ook een heelal uit levende wezens in plaats van een dood mechaniek van de wetenschap.
6 - En dan kun je ook nog het bestaan van GOD bewijzen.
7 - En omgekeerd kan ik uit het Godsidee ook mijn atoomtheorie bewijzen.

harriechristus

Re: atomen bestaan uit ruimteschepen

Bericht door harriechristus » 23 nov 2012, 17:01

Determinist schreef:HC, ik wijs je op een drogredenatie en je gaat daar totaal niet op in. Alleen de reactie dat ik je theorie moet lezen.
Heb ik gelezen en staat er dus niet in.

Ik wil dat je antwoord geeft op dit:

A is beter dan B omdat A beter is.

Dit is wat je schrijft. Je geeft kwalificaties aan het heelal die niet beter of slechter zijn, maar zijn.
Dat is je mening, maar geen argumentatie.

Geef mij nu eens duidelijk aan waarom een eeuwig heelal beter is dat een eindig heelal?

Lijkt mij niet zo moeilijk te begrijpen dat een tijdelijk heelal in het Niets zal verdwijnen en dus het slechtste is wat maar mogelijk is, en dat is het NIETS.

Oftewel, hier geldt dat het ZIJN beter is dan het Niets, zoals het leven beter is dan de dood.

Ook is een langer leven beter dan een kort leven, dus een eeuwig leven is het best denkbare en geldt dus ook voor het heelal.
Who wants to live forever is het bekende liedje en dat is helemaal waar.
Het einde van iets kan juist beter zijn, vele voorbeelden van.
Als de mens lijdt kan de dood een verlossing zijn.

Maar over het algemeen geldt dat de mensen liever leven dan dat ze dood zijn.
Want het leven schenkt de mens ook geluk en van de dood valt niks meer te verwachten.


Een heelal van oneindig leed is beter eens te stoppen. Graag zelfs.
Er bestaat niet zoiets als oneindig leed.

Lijden en geluk vormen een eenheid binnen een tegenstelling.

Ze horen dus bij elkaar.
Jammer dat je weer op onkunde gaat spelen, omdat ik geldige vragen stel waar je geen geldig antwoord op geeft.
Ik wil geen drogredenaties horen, maar logische samenhang.
Ik dacht wel dat je niet zou kunnen snappen dat een eeuwig heelal beter is dan een tijdelijk heelal en dat je blijkbaar zelf ook liever dood bent dan dat je leeft.

Dit omdat jouw eigen leven een eindeloos lijden moet zijn als ik het goed heb begrepen.

Maar dat is dan geheel en al persoonlijk, een mening dus.

De waarheid is anders dat de mensen liever leven dan dat ze dood zijn.
Ware dat niet zo dan had iedereen al zelfmoord gepleegd.

:aliensmile:

harriechristus

Re: atomen bestaan uit ruimteschepen

Bericht door harriechristus » 23 nov 2012, 17:05

Het IK is oneindig... 1980/81...

Alleen dat ik-punt had zich nog niet opgelost en dat vond ik later in 1980/1 als zelfbewustzijn van het oneindige, dat wil zeggen: het IK is geen punt, maar oneindig, waardoor het ik in principe gelijk is aan God, want ook deze is oneindig.

Afbeelding

Ik ben Jahweh.

Gast1

Re: atomen bestaan uit ruimteschepen

Bericht door Gast1 » 23 nov 2012, 20:32

Ik ook. Ben je het daar mee eens harriechristus?

harriechristus

Re: atomen bestaan uit ruimteschepen

Bericht door harriechristus » 23 nov 2012, 21:17

Gast1 schreef:Ik ook. Ben je het daar mee eens harriechristus?
Gefeliciteerd, maar om het er mee eens te kunnen zijn, zou ik toch moeten weten waarom je meent Jahweh te zijn.

Ik zelf meen het omdat ik met mijn atoomtheorie Gods Rijk openbaar.

Gast1

Re: atomen bestaan uit ruimteschepen

Bericht door Gast1 » 24 nov 2012, 06:08

harriechristus schreef:
Gast1 schreef:Ik ook. Ben je het daar mee eens harriechristus?
Gefeliciteerd, maar om het er mee eens te kunnen zijn, zou ik toch moeten weten waarom je meent Jahweh te zijn.

Ik zelf meen het omdat ik met mijn atoomtheorie Gods Rijk openbaar.
Ik heb er geen naam voor, maar wat het dichtst in de buurt komt is 'bewustzijn' -- 'kosmisch bewustzijn' ...Waar jij het gevonden hebt, heb ik het ook gevonden. Heel diep van binnen en dat is de onzichtbare kracht van de schepping in het piepkleine. Iets wat in 'alles' aanwezig is, in jouw en in mij, in mijn huisdieren en in een boom en zelfs in een tafelpoot: De onzichtbare kracht van de schepping die ik als God beschouw en in ons allen aanwezig is. Dat "God dus aanwezig is in ons allen" klopt, we hebben het alleen nooit begrepen. Ik ben Jahweh om het uit te dragen. Er zijn 100.000-den Jahweh's ....... Misschien wel 144.000 .........

harriechristus

Re: atomen bestaan uit ruimteschepen

Bericht door harriechristus » 24 nov 2012, 21:20

Gast1 schreef:
harriechristus schreef:
Gast1 schreef:Ik ook. Ben je het daar mee eens harriechristus?
Gefeliciteerd, maar om het er mee eens te kunnen zijn, zou ik toch moeten weten waarom je meent Jahweh te zijn.

Ik zelf meen het omdat ik met mijn atoomtheorie Gods Rijk openbaar.
Ik heb er geen naam voor, maar wat het dichtst in de buurt komt is 'bewustzijn' -- 'kosmisch bewustzijn' ...Waar jij het gevonden hebt, heb ik het ook gevonden. Heel diep van binnen en dat is de onzichtbare kracht van de schepping in het piepkleine. Iets wat in 'alles' aanwezig is, in jouw en in mij, in mijn huisdieren en in een boom en zelfs in een tafelpoot: De onzichtbare kracht van de schepping die ik als God beschouw en in ons allen aanwezig is. Dat "God dus aanwezig is in ons allen" klopt, we hebben het alleen nooit begrepen. Ik ben Jahweh om het uit te dragen. Er zijn 100.000-den Jahweh's ....... Misschien wel 144.000 .........
Mooi gezegd, alleen is het niet zozeer de kracht, maar de Geest van het denken waarom het gaat en dan is zelfs 144.000 nog erg weinig, want we zijn Hem allemaal op deze aardbol, dus 7 miljard en dan oneindig veel in de microkosmos, de microwezentjes dus.

harriechristus

Re: atomen bestaan uit ruimteschepen

Bericht door harriechristus » 24 nov 2012, 21:21

De concrete oneindigheid: God als collectieve persoon.

Waarbij die oneindigheid ook alle punten, mensen en microwezentjes omvat, dus deze ook allemaal is. God is dan een collectieve persoon, als eenheid van alle levende wezens en wezentjes waar het heelal uit bestaan...
Daarmede had ik een deugdelijk en nieuw godsbegrip ontwikkeld, wat ook de bedoeling was omdat mijn atoomtheorie ook uit het godsbegrip is ontstaan, dat wil zeggen: ik wilde het godsbegrip tot concrete realiteit ontwikkelen vanuit een abstract begrip.

Gast1

Re: atomen bestaan uit ruimteschepen

Bericht door Gast1 » 25 nov 2012, 04:48

HC schreef:
Mooi gezegd, alleen is het niet zozeer de kracht, maar de Geest van het denken waarom het gaat en dan is zelfs 144.000 nog erg weinig, want we zijn Hem allemaal op deze aardbol, dus 7 miljard en dan oneindig veel in de microkosmos ...
Harriechristus, je hebt gelijk. Ik verwarde Jahweh met Jezus en dat kwam dan ook een beetje door jouw citaat:
Ik zelf meen het omdat ik met mijn atoomtheorie Gods Rijk openbaar.
Afbeelding

Jezus als 'een uitdrager' van het woord van God. HC doet dat ook op zijn manier en een paar anderen op dit forum, doen dat op hun manier, zoals ik dat ook doe. Maar je hebt gelijk. Wij zijn inderdaad allemaal God en dat schreef ik ook.
Ik ben Jahweh om het uit te dragen.
Excuses voor de verwarring :wink:

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: atomen bestaan uit ruimteschepen

Bericht door The Grey » 25 nov 2012, 15:00

Het is geen spelletje, maar de meest diepzinnige Logica dat het Niets zelf een Zijn is en het Zijn zelf omgekeerd Niets is.
Dat is een paradox. Iets kan niet het tegenovergestelde van zichzelf zijn. Dus dit klopt niet. Daarom gaat (in mijn ogen) de filosofie van Hegels niet op.
Dat de mensen mij graag in de maling nemen, dat ben ik wel gewend, maar het zou toch wat verstandiger zijn serieus te reageren.
Dat mensen jou in de maling nemen kan ik niks aan doen. Jij waarschijnlijk ook niet. Maar, en ik ga dit nog één keer zeggen. Ik haalde de mayonaise theorie aan, om te illustreren dat jou beredenatie fout was. Dit realiseerde ik door een absurde theorie te nemen en jou beredenatie toe te passen op die theorie. Waardoor het net zo aannemelijk was als jou theorie.
KORT OVERZICHT BEWIJSVOERING
1 - de microkosmos is een hogere wereld.
(gezien het feit dat een atoom ingewikkelder in elkaar zit dan een zonnestelsel en daarbij ook nog eens de hogere natuurwetten van de microkosmos : elektromagnetisme, kwantummechanica, de kernenergie(sterkere kracht) enz enz )
2 - in de toekomst gaan wij het heelal volbouwen met ruimteschepen tot een hogere wereld.
3 - dan is het best mogelijk dat de microkosmos als hogere wereld ook een ruimtevaartcultuur is en dan komt het heelal (bij verder doordenken) als een logisch systeem in elkaar te zitten.
(Oftewel : en die mogelijkheid stijgt tot een zeer grote mate van zekerheid als daardoor het heelal als een logisch systeem in elkaar komt te zitten)
Want de microkosmos is dan een eindeloze reeks van steeds hogere ruimtevaartculturen als ruimtelijke realiteit van een eeuwige evolutie.
Een evolutie die wij dan ook zelf in de toekomst gaan doorlopen.
4 - En dan kun je ook verklaren hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren, namelijk op basis van een hogere intelligente ruimtevaartcultuur in de microkosmos.
5 - Dan heb je ook een heelal uit levende wezens in plaats van een dood mechaniek van de wetenschap.
6 - En dan kun je ook nog het bestaan van GOD bewijzen.
7 - En omgekeerd kan ik uit het Godsidee ook mijn atoomtheorie bewijzen.
Nu zeg ik alvast dat je dit niet als een aanval moet opvatten.
Punt 1; dat zou kunnen ja, nog geen bewijs
Punt 2; Hoe weet je dat? Kristallen bol van zolder?
Waarom zouden wij dat doen? Wat is de motivatie daarvoor?
Punt 3; Waarom zouden ruimtevaartculturen kleiner gaan? En niet verder?
Punt 4; Die verklaring is er al gevonden, namelijk: Evolutie!
Punt 5; Dat heb je inderdaad, dit is echter geen bewijs
Punt 6; Dat zou kunnen. Hoewel God volgens de algemeen geaccepteerde definitie een bovennatuurlijke entiteit is. En volgens jou theorie hier niks bovennatuurlijks aan is.
Punt 7; Dat is waar, maar dan moet eerst de ander worden bewezen, wat niet het geval is.

Al met al zie ik geen bewijzen hier. Meer ondersteuningen van hoe jou theorie de actuele vraagstukken kan oplossen.

Even van wikipedia gepakt:
Wetenschappelijk bewijs bestaat uit waarnemingen die een hypothese of theorie bevestigen (verificatie) of ontkrachten (falsificatie).

Ik zie geen waarnemingen in jou bewijsvoering staan.

(ik kan nu verwijzen naar de mayonaise theorie)

Ik ga het nogmaals onderstrepen.
Ik ben er niet op uit om jou belachelijk te maken oid.
Ik probeer je te helpen door kritische vragen te stellen en je bewijs op de proef te stellen.
-

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: atomen bestaan uit ruimteschepen

Bericht door The Grey » 25 nov 2012, 15:02

harriechristus schreef:De concrete oneindigheid: God als collectieve persoon.

Waarbij die oneindigheid ook alle punten, mensen en microwezentjes omvat, dus deze ook allemaal is. God is dan een collectieve persoon, als eenheid van alle levende wezens en wezentjes waar het heelal uit bestaan...
Daarmede had ik een deugdelijk en nieuw godsbegrip ontwikkeld, wat ook de bedoeling was omdat mijn atoomtheorie ook uit het godsbegrip is ontstaan, dat wil zeggen: ik wilde het godsbegrip tot concrete realiteit ontwikkelen vanuit een abstract begrip.
Hoe hebben alle microwezens een collectief bewustzijn?
Weten de microwenzens van de laagste laag ook van hogere 'lagen'?
-

Plaats reactie